Hvorfor spiller vi så mye uavgjort?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gamle-perta
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2004
    • 2418

    Hvorfor spiller vi så mye uavgjort?

    Syv uavgjorte på 13 kamper er fasiten. Følgende kamper har endt med poengdeling:

    Viking 0-0 (b): Burde tatt alle tre. Var best og brant straffe (Arild) på overtid.
    Stabæk 0-0 (h): Greit med uavgjort, lurvete kamp.
    Kongsvinger 0-0 (b): Fikk som fortjent.
    Haugesund 1-1 (h): Var heldige, kunne tapt.
    Rosenborg 0-0 (b): Greit, jevn kamp.
    Brann 1-1 (b): Mistet to poeng på overtid, men fortjente ikke alle tre.
    Odd 2-2 (h): Var klart best, men var samtidig litt heldige som fikk ett poeng.

    Er det en styrke at vi er så vanskelig å slå?
    Er det en svakhet at vi ikke klarer å avgjøre flere av disse kampene?
    Er det en "feig" taktikk som resulterer i så mange uavgjort?
    Mangler vi matchvinnere på laget?

    Kan bli en god debatt....
    Mvh
    Gammer´n (Per T)
  • xeR
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Jan 2004
    • 11206

    #2
    Vi mangler venstreving og henning er feig.. Er det ikke det som er alle problemene våre?

    Jeg tror det hele er en haug med tilfeldigheter.

    Arild bomma på straffe mot Viking. Tilfeldigheter.

    Mjøsas Beckham scora på frispark på slutten av tredje omgang i matchen mot Brann. Tilfeldigheter.

    KIL og Haugesund reine arbeidsuhell.

    RBK God kamp, trøndera er gode på Lerkendal.

    Alle disse uavgjortkampene bekymrer meg ikke, jeg nyter tabellen og lever i visshet om at alle disse uavgjortkampene hadde vi tapt de 2 foregående sesongene. Vi rykka nesten ned 2 år på rad, nå nærmer vi oss halvspilt sesong, ligger på 4. plass og kun Rosenborg har bedre målforskjell enn oss. Vi snur kamper og vi tar poeng selvom vi ikke dominerer kamper.

    Hipp hipp hurra.
    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

    Kommentar

    • BennyLem
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 2902

      #3
      Takk. Holdt på å dra i gang en tråd selv med tittelen: Ett poeng "vunnet" er to poeng tapt.

      Holder en knapp på feig taktikk, noe jeg har påpekt før. Stallen er god nok for både angrep og bytter, og ingen av gutta på benken er spedalske i mine øyne. Frykten for å tape er tydeligvis større enn lysten på å vinne (noe tilskuertall også gjenspeiler).

      Beklager, spesielt med tre poeng for seier, så lønner det seg å gå for angrep. Uwe skjønte det ikke (og måtte gå!), og det gjør heller ikke mannen i den grotesk stygge boblejakka som selv får Kong Harald under OL-94 (og flere år etter) til å fremstå som et stilikon.

      Dette er enkel matte. Over ti jevne kamper, så gir for eksempel rekka 4-2-4 fjorten poeng, noe som er langt mer enn 0-10-0, som gir ti poeng. Selv en rekke med 3-2-5 gir elleve poeng. Feighet koster!
      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

      Kommentar

      • general
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2004
        • 1150

        #4
        I den situasjonen LSK har befunnet seg i de siste 2 sesongene er så er det å aldri tape en vikitg egenskap. Til slutt vil det bli til en evig tro om at vi kan vinne hver kamp. Det gir medaljer.

        Forstår ikke all negativitet rundt dette? De siste 2 årene har vi nesten rykket ned!!!!!!!! Synes alle bør støtte opp under et langtidsprosjekt for å løfte LSK. Sørge ordentlig for at vi aldri må redde plassen nest siste kamp igjen!!
        Seriegull 2016!!!

        Kommentar

        • *46*

          #5
          I dag maktet de ikke mer på slutten. Det var stopp, de orket ikke løpe mer. La spesielt merke til at Søgård, Nosa og LKE var veldig kjørte på slutten. Det er ikke gutta som er dårligst trent, men de hadde løpt mye - veldig mye!

          Vi mangler rett og slett at det tas grep fra benken og det settes inn friske ben med saft og fart i. Som har sett kampen fra benken og kanskje lagt merke til noen ting som kan prøves i praksis. Det må bytter til eller så kommer Berg til å rive mannskapet i biter.

          Må legge til at i dag er det faktisk bra at man for med seg et poeng. Både mot Start og Odd lå man under med to, men ender opp med fire poeng på de to kampene. Lenge siden man har kunnet vise til slike opphentinger.

          Kommentar

          • KFL41
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2004
            • 3648

            #6
            Opprinnelig skrevet av BennyLem

            Dette er enkel matte. Over ti jevne kamper, så gir for eksempel rekka 4-2-4 fjorten poeng, noe som er langt mer enn 0-10-0, som gir ti poeng. Selv en rekke med 3-2-5 gir elleve poeng. Feighet koster!
            Husk at du også gir motstandere 15 poeng med ditt siste eksempel i stedet for 5, noe som sannsynligvis medfører dårligere tabellplassering. Men jeg er selvfølgelig enig i at man ikke blir rik av uavgjort.

            Kommentar

            • gamle-perta
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2004
              • 2418

              #7
              Opprinnelig skrevet av BennyLem
              Takk. Holdt på å dra i gang en tråd selv med tittelen: Ett poeng "vunnet" er to poeng tapt.
              Hadde vært en bedre trådtittel...
              Mvh
              Gammer´n (Per T)

              Kommentar

              • tullebukk
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2006
                • 5446

                #8
                Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                Hadde vært en bedre trådtittel...
                Eller hva med ,faen vi taper ikke kamper lenger hva er feil???

                Kommentar

                • Leif A
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 3962

                  #9
                  Jeg tror grunnen til at LSK spiller så mye uavgjort er at det ikke lykkes spillerne å score flere mål enn motstanderen.
                  Knurr...

                  Kommentar

                  • tullebukk
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2006
                    • 5446

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Leif A
                    Jeg tror grunnen til at LSK spiller så mye uavgjort er at det ikke lykkes spillerne å score flere mål enn motstanderen.
                    Der har vi det

                    Kommentar

                    • erikh
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Feb 2008
                      • 443

                      #11
                      Jeg elsker at LSK har slutta aa tape. Det er helt fantastisk aa slippe aa gi opp poeng etter to i sekken. Jeg sliter med aa huske LSK opphentinger. Med deg sagt saa maa jeg gi lemmet LITT rett med tanke paa manglende baller i taktikken. Mot Odd i dag kan jeg ikke fatte og begripe at Kiko foretrekkes foran Tam. Dette var en kamp vi forventet aa styre, og Tam er milevis foran Kiko med tanke paa skapende kraft. Kiko er direkte oedeleggende i mye av det offensive, og den sentrale midten blir for lav og donerer bort altfor mye av spillet paa sentrale omraader. Kiko slaar altfor mye stoettepasninger og feilpasninger og ved siden av Espen blir det sentrale utrolig trist (selvom espen har tatt store og gode steg).

                      Vi trenger DESPERAT en venstreving til denne 11'ern (slik at Nosa flyttes inn sentralt igjen) eller en midtbanemakker til espen som er bedre enn kiko, som er saa paa hell at det nesten er pinlig aa se paa. som sagt forstaar ikke jeg hvorfor Tam ikke benyttes, men dersom han ikke vurderes som bedre enn kiko, saa er behovet prekaert for en ny sentral evt. en venstreving som kan flytte nosa inn.

                      Skal LSK ta steget opp (som skal til for aa vinne TL), saa maa BBS bli et par aar eldre (vi ser naa tydelig hvor sinnsykt god han vil bli, er naeeeerme noen jaevlig gode goal'er i dag, igjen), og han maa ha en makker som scorer enda litt oftere enn legenden, saa lenge midtbanen ikke scorer mer. Nosa trenger skuddtrening, pulsen min endres ikke overhodet naar jeg ser han legge an. Det foeles helt ufarlig.

                      Kommentar

                      • reka
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Aug 2005
                        • 13277

                        #12
                        Vi får et kjempeproblem i køppen om dette fortsetter.

                        Kommentar

                        • Kimito
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 2601

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av BennyLem
                          Holder en knapp på feig taktikk, noe jeg har påpekt før.
                          Jupp! Den som kunne vært i Start sine sko. Der har du laget som satser, spiller offensiv fotball, har scoret to mål mer enn oss og taper like mye som de vinner.

                          Odd var det eneste laget som ville angripe i dag. De vant corner- og sjansestatistikken klart og bølget frem i angrep etter angrep. Fagermo sa jo at dommeren bidro til å skape målrik og artig angrepsfotball, mens Berg var misfornøyd. Da må det jo være sant.
                          Ferdigskåra

                          Kommentar

                          • Lars
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 6156

                            #14
                            Eh...

                            Først en antagelse: Denne tråden er ment negativt. Budskapet er altså noe sånt: "Vi burde ha avgjort flere av uavgjortkampene til vår fordel. Da hadde vi hatt flere poeng."

                            En mer logisk tittel hadde da vært "Hvorfor leder vi ikke serien?"

                            Og det hadde vel ingen funnet på å skrive, eller?

                            Interessant å se hvordan folk snur kappa etter vinden. Folk var så jævla nøkterne før sesongen. 6. plass var mer enn godt nok. Bygge lag, midt på tabellen er greit osv. Minner dessuten om at trådstarter var bekymret for nedrykk en periode!

                            Allikevel kommer kritikken. 4. plass duger ikke nå som vi faktisk er der. Det er faen meg ingenting som er bra nok. Dette minner meg om fyren som gikk foran meg ut av Ullevaal 11. november 2007. Første tittel på 18 år og han var fly forbanna fordi LSK ikke hadde spilt spesielt bra.

                            Jeg skrev her før sesongen at laget var solid i år og at medalje var meget realistisk (mye pga det labre nivået på Tippeligaen). Den gangen var det ikke akkurat mange som sa seg enig. Det var Ivar Hoff og kanskje et par til.

                            6. juni løper LSK-gutta ut på Røkkeløkka uten å ha tapt siden 14. mars. Unngår de tap i den kampen, vil LSK møte Enga på Åråsen uten å ha tapt på 16 uker. Jeg er storfornøyd. LSK er en sterk medaljekandidat, de unge spillerne er utrolig spennende, de etablerte leverer så det holder og innkjøpspolitikken er kjempebra. Jeg slår meg til ro med at de som klager nå kommer til å klage like mye den dagen vi kvalifiserer oss til Champions League...

                            Kommentar

                            • tonkro
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2009
                              • 344

                              #15
                              Hallo...

                              Vi er fotballsupportere,vi blir aldri fornøyde!

                              Med det laget vi har nå,så BURDE vi ha vunnet flere av kampene,ikke spilt uavgjort. Mot Haugesund og Kongsvinger SKULLE vi hatt 6 poeng,ikke 2. Osv osv.

                              Bare medalje er godt nok i år. Og jeg tror på medalje

                              Btw... Stusser fælt på hva som har skjedd med Tromsø. At de ligger på topp forundrer meg veldig,når man tenker på hvordan de spilte mot oss...

                              Kommentar

                              • Yellow-not-jella
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2009
                                • 1606

                                #16
                                Nei, det ble ingen god debatt. Som vanlig er det noen som misforstår Starters innlegg. Jeg tolker det positivt, og lurer også på hvorfor det ofte blir uavgjort. Men det er vel "tette og jevne oppgjør" som Berg sier.

                                *vi er ikke offensive nok på hjemmebane mot Odd.
                                *vi bytter ikke.
                                *sentral midt skyter ikke/skårer ikke.
                                *Nosa kan skyte så mye bedre.
                                *Sundgot gjør en bra flikk i hver omgang, men det holder ikke å komme luntende etter i andre typer angrep. Ikke høy nok klasse.
                                *Hvorfor ikke prøve Ujah & Bjørn hjemme?

                                Tror heller ikke det var meningen å diskutere de siste to åra her, men kjøra på. Vi blir visst aldri ferdig.

                                Kommentar

                                • McGuffy
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 5099

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Lars
                                  Minner dessuten om at trådstarter var bekymret for nedrykk en periode.
                                  Det er jeg overbevist om at han fortsatt er.

                                  Kommentar

                                  • mrognan
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2008
                                    • 846

                                    #18
                                    Jeg velger å se det litt mer positivt at vi spiller uavgjort. Selvfølgelig hadde seier vært å foretrekke, men hvis dette hadde vært 08-eller 09-sesongen så hadde motstander avgjort kampen til sin fordel i de siste 10 minuttene ved slike jevne oppgjør.
                                    At vi i 2010 klarer å holde konsentrasjonen og arbeidsinnsatsen oppe og nekter motstanderen å putte den siste avgjørende ballen i mål applauderes ihvertfall av meg.
                                    Det motsatte ble kommentert i Viking-RBK kampen på mandag av kommentatorene til tv2, i fjorårssesongen avgjorde RBK sine kamper i siste halvdel av 2.omgang, derfor vant dem mange kamper. I år har dem ikke klart å gjøre det, og resultatet blir flere uavgjort på dem (sett bort ifra jarsteins kortslutning).

                                    Jeg er sikker på at dersom vi klarer å heve konsentrasjonen bare et lite hakk samtidig som HB gjør noen bytter mot slutten av kampen for å få inn den avgjørende scoringa så blir det mange flere 3-poengere til høsten.
                                    Morten

                                    Kommentar

                                    • BennyLem
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 2902

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av KFL41
                                      Husk at du også gir motstandere 15 poeng med ditt siste eksempel i stedet for 5, noe som sannsynligvis medfører dårligere tabellplassering. Men jeg er selvfølgelig enig i at man ikke blir rik av uavgjort.
                                      Helt klart. Det er to viktig momenter å dra inn her, som jeg ikke rakk i natt:

                                      1. Det er "ett fett" om alle lag spiller 15-0-15 eller 0-30-0 for å ta det ekstreme. Jeg tror imidlertid for mange trenere i TL (vår inkludert) safer for mye, og tenker på U som seier. Fakta er at U er 1/3 seier, altså langt nærmere tap. Så lenge mange lag er fornøyd med U, så kan det lønne seg å satse.

                                      2. I gitt tilfeller kan det lønne seg med U. Som i sekspoengskamper hvor det står om medalje/nedrykk, og man spiller mot rivalen.

                                      For øvrig enig i at debatten sporer av.
                                      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                      Kommentar

                                      • gamle-perta
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2004
                                        • 2418

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Lars
                                        Først en antagelse: Denne tråden er ment negativt. Budskapet er altså noe sånt: "Vi burde ha avgjort flere av uavgjortkampene til vår fordel. Da hadde vi hatt flere poeng."
                                        Takk for tilliten!
                                        Du kan spre så mange antagelser om meg du bare vil. Mitt eneste motiv var at jeg synes det er interessant å diskutere hvorfor mer enn halvparten av kampene våre ender uavgjort. Jeg synes dette er verdt å analysere rent fotballfaglig.
                                        Så neste gang du på vegne av meg skal slå fast hva min agenda er, så foreslår jeg at du trekker pusten før du skriver. Kanskje du også bør se på trådens innhold og ikke stirre deg blind på trådstarters navn.


                                        Opprinnelig skrevet av Lars
                                        Minner dessuten om at trådstarter var bekymret for nedrykk en periode!
                                        Trenger 13 poeng til.
                                        Mvh
                                        Gammer´n (Per T)

                                        Kommentar

                                        Working...