Hvorfor spiller vi så mye uavgjort?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kimito
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 2601

    #21
    Opprinnelig skrevet av BennyLem
    Takk. Holdt på å dra i gang en tråd selv med tittelen: Ett poeng "vunnet" er to poeng tapt.
    Opprinnelig skrevet av gamle-perta
    Hadde vært en bedre trådtittel...
    Opprinnelig skrevet av Lars
    Først en antagelse: Denne tråden er ment negativt. Budskapet er altså noe sånt: "Vi burde ha avgjort flere av uavgjortkampene til vår fordel. Da hadde vi hatt flere poeng."
    Minner om tidligere utsagn som ikke gjør Lars' antagelse spesielt ondskapsfull.
    Ferdigskåra

    Kommentar

    • trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7100

      #22
      Uavgjorten i går skyldes at Bjørn ikke setter en av sine to gigantsjanser, samt at Henning ikke gjør et par nødvendige grep da laget stanget de siste 20 minuttene og begynte å gå tomme. Jeg syntes for eksempel at Sundgot, som vant lite i lufta i går, kunne vært tatt av til fordel for Occean. Det ville gitt oss bedre muligheter inne i boksen. Syns også at Ringstad kunne kommet inn på venstre, Nosa blitt trukket inn sentralt og Søgård eller Mouelhi vært byttet ut.

      De andre uavgjortkampene skyldes flere grunner:
      1. Kongsvinger: Ekstremt defensiv motstand og dårlig samhandling.
      2. Viking: Individuelle feil og straffebom
      3. Rosenborg: Uflaks, men egentlig greit med U.
      4. Haugesund: Svak kollektiv innsats, og ble tatt litt på senga av bortelaget, som spilte veldig bra
      5. Stabæk: Dårlig kollektiv innsats
      6. Brann: Uflaks og i overkant defensiv holdning de siste 20.

      Odd, Kongsvinger, Viking og Haugesund-kampene burde vi ubetinget ha vunnet. Brann, Stabæk og Rosenborg borte var greie resultater. Av disse sju kampene mener jeg coachingen (spillemessige omstruktureringer, bytter etc.) i kunne gjort utslaget mot KIL, Stabæk og Odd.

      Det går opp og ned i fotballen. Men glem heller ikke at vi har unnagjort Brann, Viking og Rosenborg borte, tre kamper der vi fikk bank i fjor og spilte på et helt annet nivå i år. Hva ville hylekoret her inne sagt hvis vi i år som i fjor hadde røket i disse kampene og stått med 5-4-4? Jeg tipper mismotet og kjeftbruken hadde kokt på forumet da, selv om vi kun ville hatt tre poeng mindre enn vi faktisk har.

      LSK taper ikke, og viser en formidabel evne til å kjempe seg inn i kamper igjen. Det er de sterkeste tegnene jeg ser til at vi har et framtidig vinnerlag på Åråsen i øyeblikket. Jeg tippet oss på 6.-8. plass før sesongen, så er faktisk storfornøyd med at vi ikke bare har meldt oss på i medaljekampen for alvor, men også nå begynner å få lita luke ned til midtsjiktet.

      Jeg skulle ønske folk hvis nick ikke skal nevnes kunne syte mindre og fokusere på positivene iblant. Det er nemlig mange positiver å se nå - selv om jeg syns uavgjort er like kjedelig som alle andre.
      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

      Kommentar

      • Hamburg & Kanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 3006

        #23
        Opprinnelig skrevet av *46*
        I dag maktet de ikke mer på slutten. Det var stopp, de orket ikke løpe mer. La spesielt merke til at Søgård, Nosa og LKE var veldig kjørte på slutten. Det er ikke gutta som er dårligst trent, men de hadde løpt mye - veldig mye!

        Vi mangler rett og slett at det tas grep fra benken og det settes inn friske ben med saft og fart i. Som har sett kampen fra benken og kanskje lagt merke til noen ting som kan prøves i praksis. Det må bytter til eller så kommer Berg til å rive mannskapet i biter.

        Må legge til at i dag er det faktisk bra at man for med seg et poeng. Både mot Start og Odd lå man under med to, men ender opp med fire poeng på de to kampene. Lenge siden man har kunnet vise til slike opphentinger.
        Benken må brukes mere aktivt mot slutten av kamper som den i går.
        Da 2-2 utlikningen kom, var kreftene og motivasjonen tydeligvis slutt. Det er akkurat da, når det mangler litt saft i beina på enkelte etter at opphentingen er et faktum, at man må sette på rå kraft i form av Occean, Kraft/fart i form av Ujah eller hurbofarten til Knutzon. Og hva skjer med edwin, det er da en spiller som har et potsensiale som må hantes ut igjen?

        Henning Berg & co. gjorde ingenting. Svak coaching på akkurat det punktet, her må trenerteamet bli bedre! Videre må man se litt på hva som gjøres av oppvarming, når vi kommer etter oftere fra start, tenker på begge kampene der vi har kommet under med 0-2. Fint at det er moral i laget, men det er adskillig lettere å hanke inn 3 poeng når man leder 1-0 etter 60 enn ligger under 0-2 etter 30.
        LSK Norges beste lag

        Kommentar

        • *46*

          #24
          Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
          Og hva skjer med edwin, det er da en spiller som har et potsensiale som må hantes ut igjen?
          Han ble vel operert rett før seriestart, vet ikke om det har hemma han en del nå på våren?

          Kommentar

          • Kjell.T.Ring
            Poll St. Ring
            --==FORUMRUNKER==--
            • Dec 2005
            • 11796

            #25
            Edwin kan fortsette å være 4. valg så lenge vi har 3 bedre spisser. Den dagen han begynner å løfte blikket blir han en svært god spiller, men både Arild, Ujah og Sigurdarsson bør være forran han i køen.
            Last edited by Kjell.T.Ring; 26.05.2010, 14:46.
            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

            Kommentar

            • *46*

              #26
              Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
              Edwin kan fortsette å være 4. val så lenge vi har 3 bedre spisser. Den dagen han begynner å løfte blikket blir han en svært god spiller, men både Arild, Ujah og Sigurdarsson bør være forran han i køen.
              Vi er helt enig. Han mangler den dimensjonen av spillet som heter samspill/lagspill - det er 11 mann som skal spille sammen, ikke et enmanns show. Derimot kunne han faktisk i 2009 snu en kamp alene på gode soloraid. Det har vi ikke sett noe av i 2010. Innhoppene har vært dårlige og tannløse.

              OO er også foran han i køen.
              Last edited by Gjest; 26.05.2010, 16:45. Begrunnelse: Krøll med årstall. Yrkesskade.

              Kommentar

              • iL
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Jan 2004
                • 10771

                #27
                Opprinnelig skrevet av *46*
                Vi er helt enig. Han mangler den dimensjonen av spillet som heter samspill/lagspill - det er 11 mann som skal spille sammen, ikke et enmanns show. Derimot kunne han faktisk i 2008 snu en kamp alene på gode soloraid. Det har vi ikke sett noe av i 2009. Innhoppene har vært dårlige og tannløse.

                OO er også foran han i køen.
                Edwin spilte ikke for oss i 2008
                Kanarifugla flyr høyt i år!

                Kommentar

                • *46*

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av iL
                  Edwin spilte ikke for oss i 2008
                  Yrket mitt tilsier at jeg jobber i 2009 enda.... Er ikke helt med Mener 2009.

                  Kommentar

                  • Tor Hilmar
                    Medlem
                    Hoffnarr
                    • Mar 2006
                    • 42

                    #29
                    Som noen har vært inne på her, mener jeg at det var dårlig av Berg ikke å bruke benken i gårsdagens kamp. At Kiko starter isteden for Tamandani er vel fordi sistnevnte ikke holder en hel kamp, så startoppstillinga skal jeg ikke klage på. Men han burde etter min mening ha kommet inn for Kiko etter hvert. En av spissene burde også vært byttet ut. Jeg heller til at Godgutten Bergmann burde vært byttet ut med Ujah, men om Arild hadde blitt byttet hadde jeg heller ikke protestert vilt.
                    Åråsen er våres hjem - vi er fugla!

                    Kommentar

                    • Yellow-not-jella
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2009
                      • 1606

                      #30
                      Berg'ern hater å tape. Intenst sikkert.

                      Kommentar

                      • BennyLem
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 2902

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
                        Berg'ern hater å tape. Intenst sikkert.
                        Når frykten for å tape er større enn lysten på å vinne så blir spillet deretter også.

                        Ett poeng "vunnet" er to poeng tapt.
                        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                        Kommentar

                        • krisruds
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2005
                          • 839

                          #32
                          At vi er feige, ja kanskje. MEN....

                          Vi har putta 22 mål etter 13 kamper
                          Vi har sleppt inn 10 mål etter 13 kamper.

                          Det er kun Aalesund (23) mål som har putta flere enn oss, så å si at vi er feige blir kanskje litt feil. Vi har sleppt inn 10 mål, nr 3 på lista bak Tromsø og Rosenborg. Noe som er sykt bra til oss å være.

                          I 2009 putta vi 1 mål i hver kamp de første 7 før vi gikk målløse av banen borte mot Start. Vi slapp inn 15.
                          De første 13 kampene lød slik: 17/22. I 2009 var vi feige, samt at vi ikke klarte å spille fotball.

                          Jeg vil heller putta 22mål og sleppe inn 13 med noen uavgjorte istedet enn det vi drev med i 2009.

                          Sånn jeg ser det iår så burde vi hatt 4 poeng til, da hadde det ikke vært snakk om noe. Vi burde slått Stabæk og Odd hjemme. Haugesund er det beste laget vi har møtt hjemme etter min mening.

                          Brann: Ja vi burde klart 3 poeng, men Brann var til de grader bedre enn oss den kampen, så 1 poeng burde vi være fornøyd med.
                          Viking: Synd at Arild bommer, en grei kamp fra vår side.
                          Kongsvinger: Helt ræva. Arbeidsuhell?


                          Så med de 4 poengene ekstra så hadde vi være på 3.plass 1 poeng bak RBK og 4 bak Tromsø som vi faktisk har slått.
                          krisruds medlem av KFL siden 1996


                          OI OI OI nå har vi det morro :)

                          BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

                          Kommentar

                          Working...