Hvilke spillere går i neste vindu ?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Yellow-not-jella
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2009
    • 1606

    #21
    Opprinnelig skrevet av trigz
    Det er trange tider overalt. Jeg blir himmelfallen av lykke hvis vi får mer enn noe slikt for Nosa.
    Husk at Tettey (23 år sommern-09) gikk fra rbk til franske Rennes for 35-40 mill. Helt vilt.

    Tror og håper B & B er sleipe i forhold til Tam, at de virkelig har planer for ham, men holder den flotte midtbanespillern litt "nede" for tida.

    Ellers sier det seg sjøl at noe må skje ifht OO. Ønsker gjerne Fredrik G tilbake i august! Og at enten Steffen eller Maarius må leies ut, er vel også naturlig.

    ...vil bli leid ut...
    Last edited by Yellow-not-jella; 02.07.2010, 04:11. Begrunnelse: feil ord?

    Kommentar

    • *46*

      #22
      Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
      Og at enten Steffen eller Maarius må leies ut, er vel også naturlig.
      Ja lei ut gjerne begge to, så man står uten back-up ved skade.

      Kommentar

      • OppsalKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2008
        • 1881

        #23
        Tam ???
        Nå bosatt på Rasta !!!!!

        Alltid Celtic og LSK

        Kommentar

        • tonkro
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2009
          • 350

          #24
          Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
          Tam ???
          Ser sånn ut ja,men jeg skjønner det virkelig ikke. Mener Berg faktisk at støttepasning-/millionlønn - Kiko er bedre enn Tam???? Det er fryktelig virkelighetsfjernt.

          Kommentar

          • Lars
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 6156

            #25
            Nå er det vel flere hensyn man må ta enn spillernes kvalitet. For eksempel har Kiko kontrakt med LSK, det har ikke Tam.

            LSK må vurdere helheten. Er Tam bedre enn Kiko? Hvor mye bedre er han? Hvor mye forlanger Tam i lønn? Er det andre klubber inne i bildet? Er vi ute etter andre spillere i samme posisjon? Hvor mange midtbanespillere trenger vi? Er det mulig å selge eller gi bort Kiko? Hvor mye kan vi i så fall tjene på det?

            Kommentar

            • OppsalKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2008
              • 1881

              #26
              Opprinnelig skrevet av Lars
              Nå er det vel flere hensyn man må ta enn spillernes kvalitet. For eksempel har Kiko kontrakt med LSK, det har ikke Tam.

              LSK må vurdere helheten. Er Tam bedre enn Kiko? Hvor mye bedre er han? Hvor mye forlanger Tam i lønn? Er det andre klubber inne i bildet? Er vi ute etter andre spillere i samme posisjon? Hvor mange midtbanespillere trenger vi? Er det mulig å selge eller gi bort Kiko? Hvor mye kan vi i så fall tjene på det?
              Kiko har gått bakover ikke forover i de siste to årene han har spilt i LSK.
              Nå bosatt på Rasta !!!!!

              Alltid Celtic og LSK

              Kommentar

              • Yellow-not-jella
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2009
                • 1606

                #27
                Vi kan trenge KM framover. Dosso kan vel ikke erstatte ham på kort sikt. Så har vi jo junior Toks. Han får også bruke litt tid. Balanse på midten er godt å ha i blant.

                Kommentar

                • HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6084

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
                  Vi kan trenge KM framover. Dosso kan vel ikke erstatte ham på kort sikt. Så har vi jo junior Toks. Han får også bruke litt tid. Balanse på midten er godt å ha i blant.
                  JEg har ikke noe imot kiko. Men så lenge vi har søgård så er det ingen krise om han skulle forsvinne. Tror Gabrielsen også kunne gjort en grei jobb sentralt. Johnsen kunne vel også gjort en innsats og kanskje ender vi med å hente Keita.

                  Kommentar

                  • tonkro
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2009
                    • 350

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av Lars
                    Nå er det vel flere hensyn man må ta enn spillernes kvalitet. For eksempel har Kiko kontrakt med LSK, det har ikke Tam.

                    LSK må vurdere helheten. Er Tam bedre enn Kiko? Hvor mye bedre er han? Hvor mye forlanger Tam i lønn? Er det andre klubber inne i bildet? Er vi ute etter andre spillere i samme posisjon? Hvor mange midtbanespillere trenger vi? Er det mulig å selge eller gi bort Kiko? Hvor mye kan vi i så fall tjene på det?
                    1. Ja,Tam er bedre enn Kiko! 2. Sånn ca.100 ganger bedre? 3. Vet ikke hvor mye han forlanger i lønn,men sikkert ikke mer enn Kiko 4.Mulig det er andre klubber i bildet,det vet ikke jeg,i og med at LSK ikke har gitt NOE SOM HELST informasjon om situasjonen rundt Tam 5. Hva er vitsen med å lete etter andre spillere for samme posisjon når vi har (hadde) Tam som er en kvalitetsspiller?? 6. SE TIL ******* Å BLI KVITT KIKO,gratis om det er det som må til! 7. Nei,vi kan IKKE tjene penger på Kiko

                    Kommentar

                    • OppsalKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2008
                      • 1881

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
                      Vi kan trenge KM framover. Dosso kan vel ikke erstatte ham på kort sikt. Så har vi jo junior Toks. Han får også bruke litt tid. Balanse på midten er godt å ha i blant.
                      Kiko var blant de beste spillere i dag\går men det sier lite.

                      Kiko er sikkert blant de som tjener mest og klubben tjener ingenting på salg. Han er så lite tiltrekkende som salgsobjekt.

                      Toks er spennende. Ringstad er spennende. Dosso kan tilbake om ikke så lenge.

                      Jeg er temmelig sikkert på alle tre tjener mindre enn Kiko til sammen.
                      Nå bosatt på Rasta !!!!!

                      Alltid Celtic og LSK

                      Kommentar

                      • Lars
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 6156

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av tonkro
                        1. Ja,Tam er bedre enn Kiko! 2. Sånn ca.100 ganger bedre? 3. Vet ikke hvor mye han forlanger i lønn,men sikkert ikke mer enn Kiko 4.Mulig det er andre klubber i bildet,det vet ikke jeg,i og med at LSK ikke har gitt NOE SOM HELST informasjon om situasjonen rundt Tam 5. Hva er vitsen med å lete etter andre spillere for samme posisjon når vi har (hadde) Tam som er en kvalitetsspiller?? 6. SE TIL ******* Å BLI KVITT KIKO,gratis om det er det som må til! 7. Nei,vi kan IKKE tjene penger på Kiko
                        Hehe. LSK kan sikkert "kvitte" seg med Kiko, men de må uansett betale ham lønn ut året. Det kalles "kontrakt". Jeg vil si det er bedre å beholde ham ut året når vi uansett må lønne ham. Og han er vel ikke sååå dårlig? Fotballkyndige personer vurderer ham som god nok for elleveren vår, og dersom Kiko er dårlig, hva er da de på benken?

                        Kiko og Karim utgjør en helt OK høyreside. De samarbeider godt og innehar komplementære ferdigheter. Det står mye verre til på venstresida!!!

                        Tam er det umulig å si noe om. Ingen her inne veit hva han krever i lønn, og ingen her inne veit hvilke fisker Henngeir Bergbjar har på kroken. Overgangsvinduet åpner 1. august - den som lever får se.

                        Kommentar

                        • mooph
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2005
                          • 1496

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av Lars
                          Kiko og Karim utgjør en helt OK høyreside. De samarbeider godt og innehar komplementære ferdigheter.
                          Nåja, Kiko er ok han, men ingen ving. De eneste gangene det fungerer er når Karim kommer oppover ellers havner Kiko i ingenmannsland. Han evner ikke å fylle rommene fremover når back'en blir igjen hjemme.
                          Det irriterer meg å bivåne alle situasjonene hvor manglende ving gjør at motstanders forsvar har en mindre å bry seg om og dermed får en langt lettere jobb.
                          Fugla mot nye høyder

                          Kommentar

                          • Lars
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 6156

                            #33
                            Ving.

                            Ving. Ving. Ving. Ving. Ving. Ving. Ving. Ving. Ving. Ving. Ving.

                            Alle snakker om disse vingene. Dette til tross for at Henning har gjort det ganske klart at LSK ikke spiller med vinger. Vingbegrepet i dagens fotball tilhører de ytterste offensive spillerne i 4-5-1 eller 4-3-3. Henning pleier å kalle våre ytterste midtbanespillere for kanter, selv om også dette begrepet er litt misvisende. Høyre/venstre midtbane er nok det mest korrekte, men kant funker også.

                            Nok begreper. Du har rett - Kiko er ingen ving. Derfor spiller han enten sentral midtbane eller i en smal kantrolle (kall det gjerne en indreløperrolle). Som kant er hans rolle i det offensive spillet å stå bredt tidlig i oppbygningsfasen, for så å trekke inn i banen når tiden er inne. På den måten skaper vi overtall inne i banen, samtidig som vi frigjør store rom for en offensiv Karim. Jeg husker Nordlie (en god teoretiker om ikke annet...) var opptatt av at spillerne ikke skulle løpe i veien for hverandre, dvs stenge rom. Hva tror du skjer hvis vi setter en Karim-kopi foran Karim? Jo, Karim-kopien kommer til å stenge rommene til Karim, slik at vi ikke får utnyttet Karims offensive egenskaper.

                            Kunne vi hatt en bedre høyrekant enn Kiko? Åpenbart. Har vi noen bedre høyrekanter i stallen, med tanke på å skulle utfylle Karim? Jeg tviler. Spesielt når Erling er opptatt på venstre.

                            Berg og Bjarmann er helt sikkert på utkikk etter gode midtbanespillere i alle roller. Konge hvis vi får tak i noe bedre enn Kiko, men enn så lenge er han muligens vårt beste alternativ.

                            Et annet spørsmål: Var folk fornøyde med Tarik?

                            Det virker sånn. Var han ving? Nei. Løste han høyrekantrollen bedre enn Kiko? Ja. Fordi han er en mye bedre spiller. Han gjorde ikke ting så veldig annerledes enn Kiko, han gjorde det bare med mye større tempo og presisjon.

                            Kommentar

                            • krogen
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Aug 2009
                              • 228

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av Lars
                              Ving.

                              Ving. Ving. Ving. Ving. Ving. Ving. Ving. Ving. Ving. Ving. Ving.

                              Alle snakker om disse vingene. Dette til tross for at Henning har gjort det ganske klart at LSK ikke spiller med vinger. Vingbegrepet i dagens fotball tilhører de ytterste offensive spillerne i 4-5-1 eller 4-3-3. Henning pleier å kalle våre ytterste midtbanespillere for kanter, selv om også dette begrepet er litt misvisende. Høyre/venstre midtbane er nok det mest korrekte, men kant funker også.

                              Nok begreper. Du har rett - Kiko er ingen ving. Derfor spiller han enten sentral midtbane eller i en smal kantrolle (kall det gjerne en indreløperrolle). Som kant er hans rolle i det offensive spillet å stå bredt tidlig i oppbygningsfasen, for så å trekke inn i banen når tiden er inne. På den måten skaper vi overtall inne i banen, samtidig som vi frigjør store rom for en offensiv Karim. Jeg husker Nordlie (en god teoretiker om ikke annet...) var opptatt av at spillerne ikke skulle løpe i veien for hverandre, dvs stenge rom. Hva tror du skjer hvis vi setter en Karim-kopi foran Karim? Jo, Karim-kopien kommer til å stenge rommene til Karim, slik at vi ikke får utnyttet Karims offensive egenskaper.

                              Kunne vi hatt en bedre høyrekant enn Kiko? Åpenbart. Har vi noen bedre høyrekanter i stallen, med tanke på å skulle utfylle Karim? Jeg tviler. Spesielt når Erling er opptatt på venstre.

                              Berg og Bjarmann er helt sikkert på utkikk etter gode midtbanespillere i alle roller. Konge hvis vi får tak i noe bedre enn Kiko, men enn så lenge er han muligens vårt beste alternativ.

                              Et annet spørsmål: Var folk fornøyde med Tarik?

                              Det virker sånn. Var han ving? Nei. Løste han høyrekantrollen bedre enn Kiko? Ja. Fordi han er en mye bedre spiller. Han gjorde ikke ting så veldig annerledes enn Kiko, han gjorde det bare med mye større tempo og presisjon.
                              Hvis vi har definert hva vi vil med høyre midtbanespiller, skjønner jeg ikke at Erling og Khaled er konkurrentene om plassen. Disse er to vidt forskjellige spillertyper og kan umulig spille samme rolle. Uansett synes jeg de har vært så svake på denne plassen at det er en falitterklæring mot de andre spillerne i troppen om en av dem starter neste kamp på denne plassen.

                              Kommentar

                              • KimFL
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2003
                                • 1410

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                Dessverre er jeg uenig. Bevisene heter Mikel og Edu. Disse unggutta viste seg frem ensifret antall kamper i TL og ble solgt for betydelige summer til større Europeiske ligaer. Jeg tror faktisk Europeiske klubber er villige til å betale mer for et stortalent på 19, enn en 21-åring som har spilt seg inn i TL-tempo og nivå.
                                Når det gjelder Mikel, så var vel han allerede "kjøpt" av en storklubb før han kom til Norge. Han ble vel bare plassert i Lyn for å kunne omgå regelverket i Premier League, så han trengte ikke å vise seg fram i tippeligaen for å komme seg videre...

                                Ang 'miste flere spillere', så har vi vel allerede 'mistet' 3. Så forhåpentligvis mister vi ikke flere i denne omgang. Men klart...kommer det solide bud på f.eks Nosa, så har nok ikke klubben råd til å si nei. Er vel også det eneste salgsobjektet vi har pr i dag.

                                Kommentar

                                • OppsalKanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2008
                                  • 1881

                                  #36
                                  Fikk høre at Frederikstad har snakket med LSK om å innga en låneavtale ut sesongen for Eddie.

                                  Forhåpentligvis så var de ikke skremt av de verste 45 min og manglende innsats en Lillestrøm spiller har gitt i år.
                                  Nå bosatt på Rasta !!!!!

                                  Alltid Celtic og LSK

                                  Kommentar

                                  • Slakter Fjes
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Oct 2006
                                    • 288

                                    #37
                                    Fra nyhetstråden:
                                    Opprinnelig skrevet av Lars
                                    - En mindre artikkel om at Mads Dahm og Tom Sadeh, begge tidl. Lyn, trener med LSK. Mads Dahm er mer en bare kartlegging (!), mens Tom Sadeh er kartlegging.

                                    (Egen kommentar: Mads Dahm (21.10.88) er en stor (193-195 cm avh. av kilde), sterk og rask midtstopper med 41 seriekamper for Lyn. Har også noe spisserfaring. Han er bl.a. kjent for sine trikseferdigheter. Tom Sadeh (23.04.91) er også en robust spiller (187 cm). I utgangspunktet stopper, men kan spille back og def. midt. Beskrives som en hardtarbeidende kapteinstype. 10 seriekamper for Lyn.)
                                    Kan dette bety at en annen stopper er på vei ut? Det ryktes om at godset har hatt følere ute på en av våre forsvarsspillere.
                                    "And I never thought this life was possible.
                                    You're the yellow bird that I've been waiting for."
                                    Bright Eyes - Poison Oak

                                    Kommentar

                                    • PA
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2004
                                      • 500

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av Slakter Fjes
                                      Fra nyhetstråden:


                                      Kan dette bety at en annen stopper er på vei ut? Det ryktes om at godset har hatt følere ute på en av våre forsvarsspillere.

                                      Håper bare ikke det er Kippe eller S. Pedersen

                                      Kommentar

                                      • Emil B
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2006
                                        • 5921

                                        #39
                                        Mads Dahm blir neppe et førstevalg hvis han kommer. Han er vel ikke sykt god? Bør ikke bety at noen må gå for at noen skal komme inn.

                                        Kommentar

                                        • El Caco
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2009
                                          • 2286

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av Emil B
                                          Mads Dahm blir neppe et førstevalg hvis han kommer. Han er vel ikke sykt god? Bør ikke bety at noen må gå for at noen skal komme inn.
                                          Siden vi tydeligvis leter etter en midtstopper, burde vi kanskje ta det at familien til Pedersen vil hjem litt mer seriøst.
                                          Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                                          Kommentar

                                          Working...