Hvilke spillere går i neste vindu ?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • iL
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Jan 2004
    • 10771

    Hvilke spillere går i neste vindu ?

    Blir litt bekymra når jeg leser dette

    LSK skal spille mange viktige kamper i juli, og det er flere spillere som kan forsvinne i tiden framover.
    Regner med at det betyr at vi mister flere en Tarik, og da i neste vindu.



    Har vi feks fått inn bud på Nosa?
    Noen som har noen idee?
    Kanarifugla flyr høyt i år!
  • Stray Cat
    Moderator
    • Aug 2008
    • 5914

    #2
    Jeg satser alt på at verden har oversett Nosa inntil videre. Nosa og Tarik samtidig ut nå, vil være tilnærmet katastrofe.
    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

    Kommentar

    • Kjell.T.Ring
      Poll St. Ring
      --==FORUMRUNKER==--
      • Dec 2005
      • 11796

      #3
      Ryktene sier at Nosa forsvinner i sommer, men jeg håper virkelig ikke det stemmer.

      Som katta sier vil det være katastrofe å miste begge samtidig.

      Tarik anser jeg som tapt.
      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

      Kommentar

      • *46*

        #4
        For tidlig å slippe Nosa også. Han må spille seg enda bedre i LSK drakta før han selges. Slik det er nå, tror jeg det er for lite penger man kan hanke inn på han i forhold til hva han kan bli verdt med et år til på baken.

        Kommentar

        • superbøffel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 5611

          #5
          Opprinnelig skrevet av *46*
          For tidlig å slippe Nosa også. Han må spille seg enda bedre i LSK drakta før han selges. Slik det er nå, tror jeg det er for lite penger man kan hanke inn på han i forhold til hva han kan bli verdt med et år til på baken.
          Dessverre er jeg uenig. Bevisene heter Mikel og Edu. Disse unggutta viste seg frem ensifret antall kamper i TL og ble solgt for betydelige summer til større Europeiske ligaer. Jeg tror faktisk Europeiske klubber er villige til å betale mer for et stortalent på 19, enn en 21-åring som har spilt seg inn i TL-tempo og nivå.
          Enøyd i de blindes dal.

          Kommentar

          • Kjell.T.Ring
            Poll St. Ring
            --==FORUMRUNKER==--
            • Dec 2005
            • 11796

            #6
            Opprinnelig skrevet av *46*
            For tidlig å slippe Nosa også. Han må spille seg enda bedre i LSK drakta før han selges. Slik det er nå, tror jeg det er for lite penger man kan hanke inn på han i forhold til hva han kan bli verdt med et år til på baken.
            Er ikke snakk om å slippe hvis en storklubb kommer på banen. Får vi et godt tilbud fra fransk serie f.eks. er det ikke bare å sette seg på bakbeina og så nei.

            Håper selvfølgelig han blir ut sesongen, men trur det kan bli vanskelig. Sportsklubbens økonomi er ikke friskmeldt enda heller.
            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

            Kommentar

            • El Caco
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2009
              • 2286

              #7
              Får vi tosifret antall millioner (noe annet er vel uakseptabelt?!) så er synes jeg det er greit å gi slipp på ham, hvis det er det han selv ønsker.

              B&B vet hva de driver med.
              Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

              Kommentar

              • trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7056

                #8
                Tarik og Tam = flere spillere. Andre kandidater til å gå i sommer kan være Occean, Dosso, Mouelhi. Nosa også, selvsagt, men det er vel litt tidlig å forskuttere noe før vi vet det.

                Går Nosa, bør vi iallfall kunne få 15-20 millioner for ham. Da blir det penger til å styrke stallen også.
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                Kommentar

                • Mauer
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2007
                  • 270

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av trigz
                  Går Nosa, bør vi iallfall kunne få 15-20 millioner for ham. Da blir det penger til å styrke stallen også.
                  Sårry ass, jeg blir dritskuffa hvis vi ikke får mer enn 15-20 mill for Nosa når vi ser hva Lyn fikk for Mikel og Edu. Ja, det var andre tider da, og vi får nok aldri så mye som Lyn fikk for Mikel, men jeg mener en sum i nærheten av Edu bør man kunne forvente!

                  Kommentar

                  • knut
                    Make knut Great Again
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2006
                    • 9413

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Mauer
                    Sårry ass, jeg blir dritskuffa hvis vi ikke får mer enn 15-20 mill for Nosa når vi ser hva Lyn fikk for Mikel og Edu. Ja, det var andre tider da, og vi får nok aldri så mye som Lyn fikk for Mikel, men jeg mener en sum i nærheten av Edu bør man kunne forvente!
                    Tviler på at vi får sååå mye for venstrevingen vår...

                    Kommentar

                    • camillakanari
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • May 2006
                      • 211

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                      Ryktene sier at Nosa forsvinner i sommer, men jeg håper virkelig ikke det stemmer.

                      Som katta sier vil det være katastrofe å miste begge samtidig.

                      Tarik anser jeg som tapt.
                      Det her vet han ingenting om selv i hvertfall, og det er jo positivt!

                      Kommentar

                      • andersmm
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2006
                        • 5764

                        #12
                        Occean tar ganske sikkert farvel i sommer. Med tanke på hans kontraktsituasjon kan jeg ikke tenke meg at han har råd til å si nei til et dårligere lønnstilbud lenger. At han ikke er tiltenkt noen rolle på Åråsen er ganske åpenbart. Kiko tror jeg også forsvinner. Har ikke fått all verdens tillit, og klubben er tydeligvis på jakt etter en spiller i hans posisjon. I så fall blir enten Tam værende eller så dukker det opp en ny sentral midtbane. Vi har allerede hatt en på "kartlegging". Går både OO og Kiko kan det fort hende at det dukker opp en kantspiller.

                        Ville heller ikke blitt forundra om Marius Johnsen får ny arbeidsgiver. Har høyere lønn enn de fleste andre 3. divisjonsspillere. Er vel mest aktuell som stopper hos oss, og B&B har lenge lett etter en ung spillende stoppertype.
                        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                        Kommentar

                        • Stray Cat
                          Moderator
                          • Aug 2008
                          • 5914

                          #13
                          Kjekt med en angstbitersk tråd akkurat nå. Der slo sommernervøsiteten inn foran storkampene i juli. Har god tid til å la den få vokse seg stor og bred.

                          Jeg hørte akkurat på intervjuet med Bjarmann og paranoid som jeg er, merket jeg meg følgende: Nå han blir spurt om bosman-spillerne SP og Sundgot, svarer han at Pedersen har fått beskjed om at han var ønsket i klubben, men han unnlater å si et eneste ord om Arild, annet enn at de som spiller fast er interessante. I tillegg er det gunstig for klubben med salg av spiller(e) i løpet av året.

                          Tilfeldig? Antakelig og forhåpentligvis, men liker jeg det? Næh!

                          Edit: Det er da uansett de unge spillerne som er interessante - er det ikke? Si ja. (og unnta Nosa.)
                          For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                          Kommentar

                          • erikh
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Feb 2008
                            • 443

                            #14
                            Dette vinduet blir dritspennende, og jeg haaper paa en del utskiftninger.


                            spesielt to spillere jeg oensker aa takke for innsatsen og se i andre klubber fremover;

                            - Olivier Occean's dager virker talte. Tror det var et haap om aa faa penger for ham, men saann det ser ut blir dette enda en "gi-bort"-spiller. Man blir da i alle fall kvitt en stor utgiftspost, og Ollie faar sjansen et annet sted. Faar vondt av ham om dagen.

                            - Kiko; jeg haaper, ber, og trygler om at denne mannens dager paa aaraasen er talte. Dessverre tror jeg han blir under en reforhandlet og adskillig mindre kontrakt. Jeg haaper allikevel at han gaar i sommer, har jo vaert spekulert i moderat interesse fra noen svenske klubber.

                            Av mindre profilerte og loennede spillere, hadde jeg ikke hatt noe imot om Edwin og Dosso gikk videre. Foerstnevnte har enorm spisskompetanse, men mangler fundamentale holdninger og fotball-smartness, det utelukker for min del en fremtid paa Aaraasen. Her jeg vil jeg dog at klubben faar inn mer enn vi ga. Dosso har aldri overbevist.

                            I forsvaret trengs ingen utskiftninger, og jeg haaper det blir null forandringer her. MJ tjener mye, men har ikke en vanvittig loenn ettersom jeg har forstaatt. Det som kjennetegner et topplag er at de ikke bare har ungt paa benken, men ogsaa rutinert klasse. Det er det som skal vaere forskjellen paa opp og ned lag som godset, og LSK. Saann sett oensker jeg baade PSA og MJ videre, i tillegg til vaare yngre blad. Spillende midtstopper-talenter finnes i klubbens yngre rekker

                            Angrepet trenger etter min mening ingen tilskudd heller. Vi er godt forspent med BBS, Ujah, Sundgot og +1 (Ollie, Edwin, eller en ny [eller litj-bukken som definitivt skal med videre])

                            Keeperplass; her maa klubben gjoere alt den kan for aa holde paa Andre, longer term. skriv langtidskontrakt og fortell ham at han er fremtiden, en klasse-keeper med "lokal" forankring, send ham saa ut paa utlaan enten i toppserien paa island (der han saavidt jeg har forstaatt er mer enn velkommen tilbake) eller adecco. kjoep inn en rutinert keeper som skjoenner at han er 2.valg. logi er ubestridt 1.keeper

                            Midtbanen; the old achilles. dette er en liten smoerje. Espen har tatt steg, og jeg har ingen issue med han som foerstevalg i den defensive sentrale rollen. gjoer en kjempejobb. Ved siden av Espen vil jeg ha Nosa i den offensive rollen. han maa dedikeres mer offensivt enn tillatt i begynnelsen av sesongen. folk som lurer paa hvorfor det blir mye uavgjort, look no further. det er de to sittende defensive sentrale. her mener jeg vi skal beholde Tam dersom det ikke koster skjorta, da han er en meeget habil spiller, som kan utfordre en starter. Tokstad er en annen sentral som skal med videre. helvete er kantene. Tarik etterlater seg et verkende saar naar han drar. Ringstad og Bolly er ikke klare for TL, skal man tro Bergs vurderinger, og Knudtzon har ikke overbevist siden aarets foerste kamper. Da har vi to tomme kantroller. Lille-bukken kan kanskje vaere en loesning? gleder meg noe inni skaugen til JR Haraldsen er klar til aa spille a-lagsfotball om noen aar.

                            Loesningen (etter denne jaevlig lange utredningen); dropp Ollie og Kiko, bytt mot to kanter, en venstre og en hoeyre, som kan gaa inn i start 11'ern. Loenningene burde ikke vaere et stort problem med tanke paa kontraktene disse to hadde, og investorer skal vaere tilgjengelige.


                            Aa selge Nosa naa blir saa dumt at jeg faar svettetokter. Han har enda ikke vist seg frem saann som vi som foelger klubben vet at han vil gjoere innen kort tid, og han har ikke bidratt nok sportslig over tid til at det kan forsvares aa selge en 19 aar gammel #10. Jeg er av de som mener vi ikke faar nok for han pt, og burde vente til finanskrisen er over paa ordentlig, han har vist mer over tid, og har bidratt mer sportslig i klubben. jeg krever en sesong eller to med full nosa-mann-dominans og herlige oeyeblikk foer jeg aksepterer et salg til en latterlig hoey pris i 30-millionersklassen. B&B; make it happen. hvis nosa selges til en eller annen bedriten fransk moekkaklubb for 5-10 millioner saa begynner jeg aa grine, fy faen saa bortkasta. saa kortsiktig og navlebeskuende gaar det ikke an aa vaere. maa det penger inn ASAP, saa faar det ordnes paa en annen maate. Det samme gjelder foroevrig BBS.

                            Kommentar

                            • norveggio
                              Medlem
                              Hoffnarr
                              • May 2008
                              • 65

                              #15
                              MJ eller Pål Steffen i kikkerten til KIL?

                              Det slo meg at KIL, som er på jakt etter en midtstopper som kan steppe inn for Riseth ut sesongen, kunne finne på å være interesserte i MJ eller Pål Steffen. Regner med at Riseth har oversikt over kapasiteten til disse to, og med LSKs gode dekning på stopperplass kunne man kanskje være interessert i å spare noen lønnskroner på utleie?

                              For Pål Steffen kunne det eventuelt vært verdifull matching (selv om det ville være trist å ødelegge en så fantastisk fotball-CV).

                              Kommentar

                              • Rune
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2008
                                • 1229

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av erikh
                                Av mindre profilerte og loennede spillere, hadde jeg ikke hatt noe imot om Edwin og Dosso gikk videre. Foerstnevnte har enorm spisskompetanse, men mangler fundamentale holdninger og fotball-smartness, det utelukker for min del en fremtid paa Aaraasen. Her jeg vil jeg dog at klubben faar inn mer enn vi ga. Dosso har aldri overbevist.
                                Tør jeg minne om at Edwin skårte åtte (?) mål i sin første sesong for et bunnlag forrige sesong? Synes det er sykt imponerende av en 20 år gammel nykommer fra Nigeria.

                                Holdninger og fotball-smartness kan læres. Edwins spisskompetanse (fart og uforutsigbarhet) er ikke like lett å øve på. Synes det blir for dumt å avskrive Edwin på bakgrunn av en treg start denne sesongen.

                                Rune
                                "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                                Kommentar

                                • trigz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 7056

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Mauer
                                  Sårry ass, jeg blir dritskuffa hvis vi ikke får mer enn 15-20 mill for Nosa når vi ser hva Lyn fikk for Mikel og Edu. Ja, det var andre tider da, og vi får nok aldri så mye som Lyn fikk for Mikel, men jeg mener en sum i nærheten av Edu bør man kunne forvente!
                                  Det er trange tider overalt. Jeg blir himmelfallen av lykke hvis vi får mer enn noe slikt for Nosa.
                                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                  Kommentar

                                  • LSK-supp.
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2003
                                    • 1023

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Mauer
                                    Sårry ass, jeg blir dritskuffa hvis vi ikke får mer enn 15-20 mill for Nosa når vi ser hva Lyn fikk for Mikel og Edu. Ja, det var andre tider da, og vi får nok aldri så mye som Lyn fikk for Mikel, men jeg mener en sum i nærheten av Edu bør man kunne forvente!
                                    Mikel spiller fast på kanskje verdens beste lag og var ansett som et av de største talentene i verden. Nosa har gjort det bra i TL uten å briljere, han bør nok overbevise i enda større grad enn til nå før han blir solgt for over 10-15 mill. Men for all del, han har et veldig stort potensiale.
                                    I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                                    Kommentar

                                    • Fugl1120
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2005
                                      • 3528

                                      #19
                                      Frykter ikke at Nosa forsvinner i dette vinduet. Han har ikke på noen måte vært dominerende i Tippeligaen på samme måte som han lekte seg i treningskampene i vinter. Tviler på at veldig mange storklubber har latt seg imponere veldig så langt, jeg tror vi hvert fall får beholde han ut denne sesongen.

                                      At Tarik forsvinner er selvsagt et minus, men et mindre enn hva jeg hadde forventet meg da vi signerte han i utgangspunktet. Synes ikke Tarik har vært fryktelig god, selv om han har et par mål. Spillemessig har han levert middelmådig, touchen har ikke sittet og drivene har ikke vært ofte tilstede. Jeg har egentlig litt vanskelig for å se for meg at Tarik skal kunne kjempe seg til en plass i 11ern til Herenveen dersom han er tiltenkt en rolle på kant, det er mulig han føler seg mer hjemme og blir satset på som angriper i Nederland.

                                      Tarik og Tamandani er det sannsynlig at forsvinner, muligens også Occean. Jeg tviler på at vi slipper flere spillere i sommer, mens det antagelig blir større utskiftninger etter sesongen. Kiko vil nok enten forsvinne eller måtte gå med på et betydelig lønnskutt, det samme tror jeg gjelder Marius Johnsen som hever relativt god lønn i forhold til spilletid. Det blir også spennende å se hvor lenge vi får beholde Björn, men jeg tipper storklubbene først melder interesse når han har levert en sesong med minst 10 mål.
                                      Lauken er vår venn!

                                      Kommentar

                                      • Hamburg & Kanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 3006

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Rune
                                        Tør jeg minne om at Edwin skårte åtte (?) mål i sin første sesong for et bunnlag forrige sesong? Synes det er sykt imponerende av en 20 år gammel nykommer fra Nigeria.

                                        Holdninger og fotball-smartness kan læres. Edwins spisskompetanse (fart og uforutsigbarhet) er ikke like lett å øve på. Synes det blir for dumt å avskrive Edwin på bakgrunn av en treg start denne sesongen.

                                        Rune
                                        Han scoret isåfall 9 mål. 8 godkjente og et meget viktig regulært mål i tilegg - som ble fjernet uten grunnlag av den komplett udugelige, notoriske LSK-hateren Tom Henning Øvrebø.
                                        LSK Norges beste lag

                                        Kommentar

                                        Working...