Molde - Lillestrøm, Aker stadion, søn. 6. juni kl. 18.00
Collapse
X
-
Helt korrekt dersom vi hadde vært bartepakket, så hadde det ikke vært tvil om det hverken hos dommeren eller tv2.
Han er ca 5 meter unna mannen med ball, ganske så nære vårt mål samt innenfor 16-metern, så jeg mener han fortsatt er med i spillet. Men diskusjonen omkring den regelen kan vi kanskje ta en annen plass.Hilsen Anders
Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namnKommentar
-
Jeg fortsetter diskusjonen her fordi jeg synes akkurat den situasjonen er interessant.
Hvis Moldespilleren ikke er med i spillet, er vel ikke Knudtzon med heller, for han hadde ikke vært der han er hvis ikke Moldespilleren hadde vært der han er.
Når en angrepsspiller trekker en forsvarer mot dødlinja så han opphever en offisde inne i feltet, virker det feil på meg å si at angrepsspilleren ikke er med i spillet.Kommentar
-
Edit;
Jeg spørte en dommerspire her og denne krabaten mente at offside unntaket "spiller med i spillet" kun gjelder det angripende lags spillere. Knutzon vil dermed, om denne regeltolkningen stemmer, oppheve en evt offside.Last edited by mooph; 07.06.2010, 14:57.Fugla mot nye høyderKommentar
-
Jeg fortsetter diskusjonen her fordi jeg synes akkurat den situasjonen er interessant.
Hvis Moldespilleren ikke er med i spillet, er vel ikke Knudtzon med heller, for han hadde ikke vært der han er hvis ikke Moldespilleren hadde vært der han er.
Når en angrepsspiller trekker en forsvarer mot dødlinja så han opphever en offisde inne i feltet, virker det feil på meg å si at angrepsspilleren ikke er med i spillet.Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!Kommentar
-
Kommentar
-
Problemet er at regelen er helt idiotisk og åpen for stor grad av skjønn. Så lenge en spiller er på banen er han jo i en eller annen grad med i spillet. I denne situasjonen har Vatshaug åpenbart en viss innvirkning på spillet og bør sånn sett vinkes av for offside. Problemet er at vanlig praksis er å overse en sånn grad av deltagelse. Enkelte dommere krever nærmest ballberøring for at en spiller skal delta i spillet, og ville f.eks. godkjent Kippes scoring dersom Edwin var i offside (noe han for øvrig ikke var).Kommentar
-
Opphentinga er lagt ut på youtube. Ser ut som at Ujah har lagt inn en kommentar også
ujahanthony
11 minutter siden
"Glad to be part of this history. my best goal ever......."
Kommentar
-
Så folket mener at om en spiller løper i bakrom men ikke får ballen så skal alle passninger som slås før han kommer tilbake på riktig side blåses av for offside? sterkt... Da må man altså drible helt til spilleren kommer på riktig side?Kommentar
-
Er han i offside, så er han i offside spør du meg, uavhengig av om det er sol, snø eller han er "med i spillet eller ikke". Som du ser på bildet over så skal det ikke så mye mer til enn en finte av et innlegg, etterfulgt av en stikker ned mot dødlinja før fyren som står soleklart i offside er alene med vår keeper. Men dette blir spekulasjoner, og som jeg sa i mitt innlegg, den diskusjonen kan vi like så gjerne ta i en annen tråd.Hilsen Anders
Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namnKommentar
-
Synd ikke kampen i går gikk på Åråsen. Drittlei alle folka som absolutt må hjem før kampen er slutt uansett resultat."Alltid blodsprengt"!
Fong/Macho
Even NordlienKommentar
-
Helt riktig. Dette er OT. Hva jeg, Lars, Holmiz eller andre mener om offsideregelen er fullstendig irrelevant. Den er ganske klar, og det som er åpent for skjønn er også helt logisk, med mindre man har et prekært behov for å gjøre seg dummere enn man faktisk er.Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!Kommentar
-
Kommentar
-
Nå som Lillestrøm er oftere i media utenlands enn i Norge, så burde kanskje flere bli klar over google sin oversetter?
Kommentar
-
Kommentar
-
Linjemann han er kjempekjekk og grei, kjempekjekk og grei....Enøyd i de blindes dal.Kommentar
Kommentar