Hvorfor benytter ikke Berg seg av innbytterne?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13277

    #21
    Opprinnelig skrevet av Kimito
    Den samme Sundgot som ligger på delt femteplass i poengligaen (vår bestemann), uten å ha scoret på straffer denne sesongen?

    Det handler ikke om å være "gode nok for femten minutter". Det handler om hva som er poenget med et bytte. I motsetning til deg mener jeg at Sundgot er viktigere enn noensinne da vi ikke har noen andre som fyller den rollen han har i laget om dagen.
    Dessuten kan jeg ikke skjønne at de som sier at "Sundgot så sliten ut" kan ha noe belegg for sine påstander? Er jo som å klare å se forskjell på en snegle i vanlig tempo versus en som skynder seg.

    Kommentar

    • Bibaboy
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2008
      • 712

      #22
      Opprinnelig skrevet av reka
      Jepp. Vi så jo hvordan det gikk i fjor.
      Det er ikke snakk om å bruke mange ungutter samtidig i 90 minutter. Det vi snakker om er å gi inbytterne en mulighet mot slutten når det tydelig er slitne bein og hoder på banen. Hvis man synes at ensidige langballer mot motstanderens 16-meter er underholdende eller se på eget lag som er for slitne til å klarere lengre enn 15 meter så kan vi jo bare fortsette med de 11 vi starter med. Alle kamper lever sitt eget liv men personlig synes jeg det var påfallende hvor ensidige vi ble mot slutten av kampen mot Odd og hvor mye vi ble presset inn i egen 16-meter mot Brann. Og når slike ting skjer stiller jeg spørsmålstegn ved hvorfor det ikke blir gjort et eneste bytte.
      Fugla Forever

      Kommentar

      • Grusom B
        Generalissimo Bellisimo
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6248

        #23
        Opprinnelig skrevet av Kimito
        Det kommer an på kvaliteten på nevnte spiller. Gerrard var kanskje sliten da han mokket ballen i mål fra 35 meter på overtid i FA-cupen mot West Ham, men mokket inn ble den.
        Noe som selvsagt skjedde etter den mest gjennomført usportslige episoden i moderne fotball. Ikke glem det.

        Jeg kan ikke annet enn å innrømme meg enig med de som kritiserer byttevegringen. Jeg nekter å tro at de eneste som leverer på trening er de som spiller fast. I så fall har vi et massivt problem. Jeg tror ikke det ville vært noen svekkelse å sette inn f.eks. Ringstad eller Johnsen for Nosa på slutten av Brannkampen, tildømes. Visst ville vi tapt kontringsstyrke, men i og med at vi hadde en eneste kontring i hele andre omgang og ingen klarte å holde på ballen uansett ville dette sannsynligvis blitt veid opp av duellkraft og andre defensive kvaliteter. Bytter er en del av fotballen. Hvis de ikke hadde noen som helst effekt ville vi ikke holdt på med det i over femti år.

        Når alt dette er sagt vil jeg påpeke at jeg tror grunnen til de manglende byttene er at Berg fortsatt prøver å innprente en permanent ellever og tar igjen tapt tid fra i fjor da dette var umulig. Forhåpentligvis betyr det at vi får se mye mer til bytting utover i sesongen.
        Ni principe ni rey...

        D10S!

        Kommentar

        • Kimito
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 2601

          #24
          Vel, jeg løper vel delvis djevelens ærend ved konsekvent å peke på motargumenter i forhold til bytter, selv om jeg står ved at jeg på langt nær er sikker at det ville fått en positiv effekt mot Odd. Mot Brann derimot, ville jeg absolutt ha hatt bytter, om ikke annet enn for det taktiske. Laget hadde trengt å få senket skuldrene og når vi først fikk så store problemer med å spille selv, kunne Sundgot for eksempel ha blitt byttet ut med en midtbanespiller for å skaffe bedre kontroll de siste minuttene.

          Er for det meste lei av å høre folk skrike opp om alt som er galt samtidig som vi gjør det bedre enn på lang tid. Spesielt når det gjelder det uendelige maset om unge gutter og spilletid, da det ikke er verre enn å gå tilbake til sist sesong for å se hva som skjer dersom man mønstrer for mange av de unge guttene, for tidlig. Kamp mot nedrykk og kollektiv gul og svart depresjon er neppe den beste oppskriften for å løfte de unge spillerne.

          Det er enkelte som kritiserer Henning Berg som om vi skulle være i ferd med å gå i oppløsning.
          Ferdigskåra

          Kommentar

          • Grusom B
            Generalissimo Bellisimo
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6248

            #25
            Opprinnelig skrevet av Kimito

            Er for det meste lei av å høre folk skrike opp om alt som er galt samtidig som vi gjør det bedre enn på lang tid. Spesielt når det gjelder det uendelige maset om unge gutter og spilletid, da det ikke er verre enn å gå tilbake til sist sesong for å se hva som skjer dersom man mønstrer for mange av de unge guttene, for tidlig. Kamp mot nedrykk og kollektiv gul og svart depresjon er neppe den beste oppskriften for å løfte de unge spillerne.

            Det er enkelte som kritiserer Henning Berg som om vi skulle være i ferd med å gå i oppløsning.
            Indeedio. Vi burde bruke jævlig mye mer tid på å prise oss lykkelige over at vi er tilbake der vi hører hjemme, altså i toppen av tabellen.
            Ni principe ni rey...

            D10S!

            Kommentar

            • BennyLem
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 2902

              #26
              Opprinnelig skrevet av Kimito
              Den samme Sundgot som ligger på delt femteplass i poengligaen (vår bestemann), uten å ha scoret på straffer denne sesongen?

              Det handler ikke om å være "gode nok for femten minutter". Det handler om hva som er poenget med et bytte. I motsetning til deg mener jeg at Sundgot er viktigere enn noensinne da vi ikke har noen andre som fyller den rollen han har i laget om dagen.
              Ikke gjør deg dummere enn du er.

              Vi snakker om innbyttere her, ikke startplass.

              Selv Pelé ble sliten i sin tid. Og Sundgot, han er definitivt ingen Pelé.
              Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

              Kommentar

              • Kimito
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 2601

                #27
                Opprinnelig skrevet av BennyLem
                Selv Pelé ble sliten i sin tid. Og Sundgot, han er definitivt ingen Pelé.
                Sundgot er ingen Pelé, men han er lagets mest effektive spiller for øyeblikket. Noen vil hevde at man ikke tar av sin mest effektive spiller på slutten av en kamp når man presser på for å score vinnermålet. Akkurat som Pelé ikke ville ha blitt tatt av i samme situasjon, uten sammenlikning for øvrig.
                Ferdigskåra

                Kommentar

                • BennyLem
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 2902

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Kimito
                  Sundgot er ingen Pelé, men han er lagets mest effektive spiller for øyeblikket. Noen vil hevde at man ikke tar av sin mest effektive spiller på slutten av en kamp når man presser på for å score vinnermålet. Akkurat som Pelé ikke ville ha blitt tatt av i samme situasjon, uten sammenlikning for øvrig.
                  Mot Odd de siste 20 så løp Sundgot som om han hadde gjort i buksa.

                  Liten fare for scoring fra den kanten.
                  Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                  Kommentar

                  • Kimito
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 2601

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av BennyLem
                    Mot Odd de siste 20 så løp Sundgot som om han hadde gjort i buksa.

                    Liten fare for scoring fra den kanten.
                    Var han så mye mer sliten enn mot Start da han scoret det siste målet, eller på overtid mot Sandefjord, da han la opp til Occcean? Men hvis du sier det så.
                    Ferdigskåra

                    Kommentar

                    • BennyLem
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 2902

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av Kimito
                      Var han så mye mer sliten enn mot Start da han scoret det siste målet, eller på overtid mot Sandefjord, da han la opp til Occcean? Men hvis du sier det så.
                      Er vel Odd-matchen jeg refererer til her.

                      Skulle godt gjøres å spille dårligere de siste 20 enn Arild. Stiv som et spett, blylodd i beina, gjort i buksa osv.

                      Hvis Ujah, Edwin og Meter'n er så ubrukelige at de ikke kan komme innpå, så burde den logiske konsekvensen være å ikke ha de i stallen.
                      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                      Kommentar

                      • KFL41
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2004
                        • 3648

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av Kimito
                        Sundgot er ingen Pelé, men han er lagets mest effektive spiller for øyeblikket.
                        Tja... Han kostet oss to poeng mot Viking, RBK og Kongsvinger i tillegg til å bomme på to straffer. Mannen burde ha scoret dobbelt så mange mål enn han har gjort.

                        Hadde vi hatt en effektiv spiss, hadde vi ligget bedre an enn det vi gjør.

                        Men nå skal jeg ikke klage. Er jo fornøyd med 6. plass :roll:

                        Kommentar

                        • Yellow-not-jella
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2009
                          • 1606

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av Kimito
                          Var han så mye mer sliten enn mot Start da han scoret det siste målet, eller på overtid mot Sandefjord, da han la opp til Occcean? Men hvis du sier det så.
                          Det er nok en gang lov å ha to tanker i hodet samtidig.

                          Mot Start og SF var det flyt, fryd & gammen, honning & melk. For Legenden.

                          Mot Odd var det stopp etter 60 minutt da dagens sjøltillit og motivasjon forsvant etter nok et bommet schtraf-spark. Det er forskjell det!

                          Begriper meg ikke på HB om dagen. Sjølsagt skulle Nosa vært fløtt inn sentralt mot Odd, Mouelhi ut. Jeg ville satt inn Ujah først, så MJ. Boksmat kan ikke undervurderes hvis man MÅ ha mål. Se bare på den elendige avslutninga mot Ukraina i går. Lite trøkk mot slutten med Moa inni der.

                          Kommentar

                          • Percy Nilegård
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 5146

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av KFL41

                            Hadde vi hatt en effektiv spiss, hadde vi ligget bedre an enn det vi gjør.
                            Nja det kommer jo litt ann på. Snakker vi her om en spiss som har alle Arilds andre kvaliteter? Da har du nok rett. Om denne spissen i tillegg skulle ha bra tempo så kan vi jo bare glede oss til Real blar opp 2-300 millioner for ham.
                            "Alltid blodsprengt"!
                            Fong/Macho

                            Even Nordlien

                            Kommentar

                            • Kimito
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 2601

                              #34
                              Før dette ender opp som en ny Sundgot-debatt, synes jeg vi kan avslutte med følgende: Enkelte mener at Sundgot skulle ha blitt byttet ut fordi de mente å se en spiller uten selvtillit og som var mer sliten enn vanlig (?). Det er et gyldig argument. Jeg mener at det ikke var galt å beholde Sundgot på banen fordi han hittil i sesongen har produsert mest i form av mål og målgivende, og fordi han er spilleren som løser den hengende spissrollen best. Det burde også være et gyldig argument.

                              PS! Å hevde at Sundgot skylder oss poeng er ikke annet enn idioti. Han har produsert mer enn de andre og var bombesikker på straffer før Petter Belsvik bestemte seg for å reparere noe som ikke var ødelagt. Alle spisser skylder mål i form av brente sjanser, også BBS, Ujah, Edwin, Occean og Torres for den saks skyld, til og med Messi.
                              Ferdigskåra

                              Kommentar

                              • reka
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Aug 2005
                                • 13277

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                Mot Odd de siste 20 så løp Sundgot som om han hadde gjort i buksa.

                                Liten fare for scoring fra den kanten.
                                Mens din favoritt occean løper som han bruker brennmaneten til Wehrman som susp.

                                Så vi skal altså hive innpå Ujha som er vesentlig dårligere enn Arild på hodet mot et lag som ligger lavt i sluttminuttene? Vanligvis kommer siste målsjanse for et sliten lag på dødball. Eller Occean som knapt har spilt med vår giftigste spiller BBS?

                                Bergs bobil får ikke så mye som en ripe i lakken engang av argumentene dine. Tvert i mot ser vi tydelig at Berg trolig ligger et standardavvik over deg og muligens resten av oss på generelt evnenivå. Mannen ville nok bånna CM og vunnet alle levela i lunsjen.

                                Kommentar

                                • Ola
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 1651

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av reka

                                  Så vi skal altså hive innpå Ujha som er vesentlig dårligere enn Arild på hodet mot et lag som ligger lavt i sluttminuttene?
                                  Mange gode argumenter, men jeg er faktisk usikker på om Arild er bedre enn Ujah på hodet. Han er 7 cm høyere, men i det lille jeg har sett av Ujah har han imponert meg voldsomt i forhold til spenst og timing i hodedueller. Tar vi høyde for at Sundgot er sliten, så tror jeg de er omtrent like gode til å vinne hodedueller.

                                  Skjønner egentlig ikke når Ujah spilte seg ut av laget...

                                  Kommentar

                                  • Folke
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2008
                                    • 5955

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av Ola
                                    Mange gode argumenter, men jeg er faktisk usikker på om Arild er bedre enn Ujah på hodet. Han er 7 cm høyere, men i det lille jeg har sett av Ujah har han imponert meg voldsomt i forhold til spenst og timing i hodedueller. Tar vi høyde for at Sundgot er sliten, så tror jeg de er omtrent like gode til å vinne hodedueller.

                                    Skjønner egentlig ikke når Ujah spilte seg ut av laget...
                                    Ujah er vel den spilleren i Eliteserien med best spenst... Så han har utvilsomt ett potensial for å kunne vinne hodedueller, men akkurat hva det gjelder å score mål med hodet så setter jeg faktisk Occean som den beste i stallen på det!!

                                    Kommentar

                                    • HSft
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2004
                                      • 6082

                                      #38
                                      Ujah har en spinnvill spenst og kommer veldig ofte først på ballen med hodet. MEN, det er helt tilfeldig hvor ballen havner etter at den har vært innom hodet hans.

                                      Kommentar

                                      • Percy Nilegård
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2003
                                        • 5146

                                        #39
                                        Godt poeng HSft. Hodespill består av mer en hvor høyt over havet man kommer seg. En av mine favoritter Robbie Fowler scorte bøttevis med mål med hodet. Han er jo knapt høyere enn meg.
                                        "Alltid blodsprengt"!
                                        Fong/Macho

                                        Even Nordlien

                                        Kommentar

                                        • OppsalKanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Mar 2008
                                          • 1881

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
                                          Godt poeng HSft. Hodespill består av mer en hvor høyt over havet man kommer seg. En av mine favoritter Robbie Fowler scorte bøttevis med mål med hodet. Han er jo knapt høyere enn meg.
                                          Ujay utlignet i dag... han var vår siste innbyttere som entret banen.-
                                          Nå bosatt på Rasta !!!!!

                                          Alltid Celtic og LSK

                                          Kommentar

                                          Working...