Hvorfor benytter ikke Berg seg av innbytterne?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Hexaphim
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 2784

    #41
    Ikke at det betyr allverdens, men Edwin kom inn etter Ujah.

    Kommentar

    • mooph
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2005
      • 1496

      #42
      Ujah scorer tredje og Edwin server på andre. Det var jo godt det ble gjort noen bytter i denne kampen da.
      Fugla mot nye høyder

      Kommentar

      • reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13277

        #43
        Vil vel si at kampen i dag og i Kristiansand er et slag i trynet på de som mener at "Berg ikke bruker byttene" og liknende tullball. Tre bytter i dag. Opphentingene på bortebane er vel nådestøtet mot de som tror de har noe å lære bort til Berg angående kampledelse.

        Kommentar

        • Folke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2008
          • 5955

          #44
          Opprinnelig skrevet av mooph
          Ujah scorer tredje og Edwin server på andre. Det var jo godt det ble gjort noen bytter i denne kampen da.
          Og Sundgot spilte hele kampen uten å bidra med stort...

          Kommentar

          • BennyLem
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 2902

            #45
            Opprinnelig skrevet av reka
            Vil vel si at kampen i dag og i Kristiansand er et slag i trynet på de som mener at "Berg ikke bruker byttene" og liknende tullball. Tre bytter i dag. Opphentingene på bortebane er vel nådestøtet mot de som tror de har noe å lære bort til Berg angående kampledelse.
            Vil vel heller si det er de som mener våre innbyttere ikke har noe å bidra med som burde gå i seg selv her. Tviler på at Edwin og Ujah på magisk vis har blitt bedre siden Odd-matchen.

            Nådestøtet er det vel heller du som mottar, som både gjør deg selv til deltaker og en slags selvhøytidelig overdommer.

            Berg får kreditt for bytter i dag (selv om det selvsagt burde være en selvfølge når man ligger under). Han høster tilsvarende berettiget kritikk for kampen mot Odd hvor han ikke bytter. Så enkelt er det. Kritikk når man gjør feil, ros når man gjør rett.
            Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

            Kommentar

            • HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6082

              #46
              Opprinnelig skrevet av reka
              Vil vel si at kampen i dag og i Kristiansand er et slag i trynet på de som mener at "Berg ikke bruker byttene" og liknende tullball. Tre bytter i dag. Opphentingene på bortebane er vel nådestøtet mot de som tror de har noe å lære bort til Berg angående kampledelse.

              Men man ser også hvor friske vi kan være i de siste minuttene av en kamp med noen bytter og friske bein. Jeg kunne fortsatt gjerne sett Ujah og Edwin de siste minuttene mot Odd.

              Kommentar

              • reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13277

                #47
                Opprinnelig skrevet av BennyLem
                Vil vel heller si det er de som mener våre innbyttere ikke har noe å bidra med som burde gå i seg selv her. Tviler på at Edwin og Ujah på magisk vis har blitt bedre siden Odd-matchen.

                Nådestøtet er det vel heller du som mottar, som både gjør deg selv til deltaker og en slags selvhøytidelig overdommer.

                Berg får kreditt for bytter i dag (selv om det selvsagt burde være en selvfølge når man ligger under). Han høster tilsvarende berettiget kritikk for kampen mot Odd hvor han ikke bytter. Så enkelt er det. Kritikk når man gjør feil, ros når man gjør rett.
                Feilen du og dine eventuelle meningsfeller gjør er jo å unnlate å se helheten. Utrolig sneversynt å mase om bytter og omrokkeringer når laget har prestert såpass bra i år. Berg er slett ikke uvillig til å bytte, men har samtidig skapt et topplag ved å sørge for kontinuitet. Der enkelte forumsjeler kun klarer å forholde seg til én kamp av gangen, og ikke ser på spillerne som annet enn sjakkbrikker man fritt kan bytte ut for å desperat prøve å påvirke kamputfallet, er Berg tydeligvis opptatt av å utvikle laget og spillerne over tid.

                Hvordan tror du vi ville prestert om det hadde vært fri omrokkering av spillere etter ditt forgodtbefinnende? Tror du BBS ville blomstret om han hadde blitt tatt av banen i annenhver kamp? Tror du angrepsspillet, som var fraværende i den skadepregede fjorårssesongen, ville fungert om vi hadde tatt av nøkkelspillere som sundgot hver gang du synes han så "sliten" ut?

                Berg beholder laget intakt på banen så lenge alt fungerer, og lar seg ikke stresse selv om vi trenger en skåring. Prestasjoner veier tyngre enn resultat, noe han ettertrykkelig har bevist denne sesongen. Om prestasjonene uteblir kommer byttene - noe som er fair og forståelig for både de på benken og på banen.

                Kommentar

                • mooph
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2005
                  • 1496

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av reka
                  Feilen du og dine eventuelle meningsfeller gjør er jo å unnlate å se helheten. Utrolig sneversynt å mase om bytter og omrokkeringer når laget har prestert såpass bra i år. Berg er slett ikke uvillig til å bytte, men har samtidig skapt et topplag ved å sørge for kontinuitet. Der enkelte forumsjeler kun klarer å forholde seg til én kamp av gangen, og ikke ser på spillerne som annet enn sjakkbrikker man fritt kan bytte ut for å desperat prøve å påvirke kamputfallet, er Berg tydeligvis opptatt av å utvikle laget og spillerne over tid.
                  Nå drar du'n langt. Vi maser om flere bytter i slutten av kampene, ikke endringer i start 11'eren.

                  Opprinnelig skrevet av reka
                  ...
                  Om prestasjonene uteblir kommer byttene - noe som er fair og forståelig for både de på benken og på banen.
                  Ikke hver gang, nei. Tror nok spillera hadde takla et bytte for å gi en ungkalv litt spille tid mot slutten eller om en med krampetendenser hadde fått lov å hvile legga.
                  Ellers står det virkelig skrøpelig til sånn reint mentalt.
                  Fugla mot nye høyder

                  Kommentar

                  • Uwes disippel
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 6039

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av reka
                    Vil vel si at kampen i dag og i Kristiansand er et slag i trynet på de som mener at "Berg ikke bruker byttene" og liknende tullball. Tre bytter i dag. Opphentingene på bortebane er vel nådestøtet mot de som tror de har noe å lære bort til Berg angående kampledelse.
                    Hvordan kan du si noe slikt?
                    Ja, det har funket i 2 kamper i år. Men hva med f.eks Odd hjemme?

                    Kommentar

                    • reka
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Aug 2005
                      • 13277

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av mooph
                      Ikke hver gang, nei. Tror nok spillera hadde takla et bytte for å gi en ungkalv litt spille tid mot slutten eller om en med krampetendenser hadde fått lov å hvile legga.
                      Ellers står det virkelig skrøpelig til sånn reint mentalt.
                      Vi fikk jo en nokså klar indikasjon i dag på hvorfor Berg trolig styrer unna slike "kosebytter" på slutten, så lenge alt fungerer. Merkelig at dette gikk deg hus forbi?

                      Mot Odd kunne et bytte fort ha kostet oss det ene poenget vi sleit for å få, var tross alt litt futt i Odd mot slutten. Så heller ingen med krampetendenser hos noien av lsk-spillerne. At laget i følge Tarik på lsk.no har bestemt seg for å prestere litt ekstra på slutten av kampene bør være et tankekors for deg: Da virker kanskje ikke tilfeldige bytter mot slutten særlig fornuftig?

                      Kommentar

                      • Ketil Cantona
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 6813

                        #51
                        Bergmann orket knapt å gå siste 15 mot Odd, klart en frisk spiss kunne skaapt noe på slutten- vås å mene noe annet!

                        Kommentar

                        • Uwes disippel
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2006
                          • 6039

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av reka
                          Vi fikk jo en nokså klar indikasjon i dag på hvorfor Berg trolig styrer unna slike "kosebytter" på slutten, så lenge alt fungerer. Merkelig at dette gikk deg hus forbi?

                          Mot Odd kunne et bytte fort ha kostet oss det ene poenget vi sleit for å få, var tross alt litt futt i Odd mot slutten. Så heller ingen med krampetendenser hos noien av lsk-spillerne. At laget i følge Tarik på lsk.no har bestemt seg for å prestere litt ekstra på slutten av kampene bør være et tankekors for deg: Da virker kanskje ikke tilfeldige bytter mot slutten særlig fornuftig?
                          Overhodet ikke enig. Man så idag, som mot Odd at laget før pause var elendig. Tam kom inn og rettet litt, og det er dette vi snakker om!! En spiller KAN gi en ny giv. Vi så alle hav både Uijha og Eziodave kan utrette mot slitne forsvar.

                          Edwin imponerte forøvrig på venstre!!

                          Kommentar

                          • Fugl1120
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2005
                            • 3528

                            #53
                            Interessant at det bare er du som forstår Henning Bergs klarsynte evner, reka. I en lengre periode har du argumentert opp og ned om at man ikke burde benytte seg av innbyttere for å sette en fast 11er, det værste man kunne gjøre var å sette inn spillere og ta av spillere som ikke leverte. I dag gjør nettopp Henning som mange av oss har etterlyst lenge, nemlig foreta grep i kamper der vi sliter. Vi sleit i Bergen, vi sleit mot Odd hjemme, ingen endringer ble gjort. Du sikter til Kristiansand, en kamp der bytter ikke var spesielt interessant slik kampen utviklet seg i 2 omgang. Vi hadde fullstendig kontroll på kampen, i motsetning til mot Odd og Brann der motstanderlaget tok mer og mer over.

                            I dag gjør Henning flere gode bytter. Som jeg tidligere har mast på (spesielt i hjemmekampen mot Odd), argumenterte jeg for å sette inn Tamandani for Søgård eller Kiko for å få en bedre ballspiller sentralt til å styre. Vi leverer en betydelig bedre 2 omgang enn førsteomgang etter at Tamandani kom inn, hvordan det kan ha seg er det vel bare gudene, Henning eller krystallkula di som kan forklare.

                            Videre foretar Berg seg det andre byttet som lenge var etterlyst, en målkåt Ujah inn på banen. Ujah kunne vel umulig være noe mot lag som bare lå defensivt og hvor vi bare kunne skape sjanser på dødball, skrev du. Nesten ordrett. Jaggu scora ikke Ujah på hodet.

                            Sist bytter han noe jeg tror de fleste ville omtalt som det du kaller et "kosebytte". Jeg tviler på at Berg hadde noen som helst tro på at Edwin kunne endre kampbildet, jeg tro han var relativt resignert og ville gi Edwin litt kamptillit. Det skal sies at vi i dag er ekstremt heldige som får 1 poeng, men det er ingen tvil om at byttene avgjorde. At du i etterkant kommer med en påstand om at vi som krevde bytter i de siste to matchene fikk oss en skikkelig på tygga i dag klarer ikke en gang å provosere, tvert i mot er det rasende festlig å se at du graver deg lenger og lenger ned med argumentasjonen din. Denne kampen beviser at 12, 13 og 14 mann også kan utgjøre en forskjell. Jeg synes du har en passe idotisk arrogant holdning til andre forumbrukere ved å si at vi kun oppfatter spillere som sjakkbrikker og at vi ikke ser "det store bildet", jeg undrer meg hvilke bakgrunn og kvalifikasjoner du har for å heve deg over alle oss andre. Av hva jeg kan lese gjør du ikke stort annet enn å vri deg etter Henning og hans vurderinger.
                            Lauken er vår venn!

                            Kommentar

                            • reka
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Aug 2005
                              • 13277

                              #54
                              Er en enorm forskjell å gjøre bytter på 0-3 på bortebane når laget ikke skaper sjanser, versus å gjøre bytter på 1-1 i en jevnspilt kamp. Bl.a. betyr ikke spillerens defensive bidrag noe særlig.

                              Edwin var selvfølgelig god offensivt i dag, men mot odd ville hans defensive bidrag vært svært viktig. Balltap og frispark på egen banehalvdel er gjern noe man vil unngå mot Bentely og Kovacks

                              Kommentar

                              • reka
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Aug 2005
                                • 13277

                                #55
                                Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                Interessant at det bare er du som forstår Henning Bergs klarsynte evner, reka. I en lengre periode har du argumentert opp og ned om at man ikke burde benytte seg av innbyttere for å sette en fast 11er, det værste man kunne gjøre var å sette inn spillere og ta av spillere som ikke leverte. I dag gjør nettopp Henning som mange av oss har etterlyst lenge, nemlig foreta grep i kamper der vi sliter. Vi sleit i Bergen, vi sleit mot Odd hjemme, ingen endringer ble gjort. Du sikter til Kristiansand, en kamp der bytter ikke var spesielt interessant slik kampen utviklet seg i 2 omgang. Vi hadde fullstendig kontroll på kampen, i motsetning til mot Odd og Brann der motstanderlaget tok mer og mer over.

                                I dag gjør Henning flere gode bytter. Som jeg tidligere har mast på (spesielt i hjemmekampen mot Odd), argumenterte jeg for å sette inn Tamandani for Søgård eller Kiko for å få en bedre ballspiller sentralt til å styre. Vi leverer en betydelig bedre 2 omgang enn førsteomgang etter at Tamandani kom inn, hvordan det kan ha seg er det vel bare gudene, Henning eller krystallkula di som kan forklare.

                                Videre foretar Berg seg det andre byttet som lenge var etterlyst, en målkåt Ujah inn på banen. Ujah kunne vel umulig være noe mot lag som bare lå defensivt og hvor vi bare kunne skape sjanser på dødball, skrev du. Nesten ordrett. Jaggu scora ikke Ujah på hodet.

                                Sist bytter han noe jeg tror de fleste ville omtalt som det du kaller et "kosebytte". Jeg tviler på at Berg hadde noen som helst tro på at Edwin kunne endre kampbildet, jeg tro han var relativt resignert og ville gi Edwin litt kamptillit. Det skal sies at vi i dag er ekstremt heldige som får 1 poeng, men det er ingen tvil om at byttene avgjorde. At du i etterkant kommer med en påstand om at vi som krevde bytter i de siste to matchene fikk oss en skikkelig på tygga i dag klarer ikke en gang å provosere, tvert i mot er det rasende festlig å se at du graver deg lenger og lenger ned med argumentasjonen din. Denne kampen beviser at 12, 13 og 14 mann også kan utgjøre en forskjell. Jeg synes du har en passe idotisk arrogant holdning til andre forumbrukere ved å si at vi kun oppfatter spillere som sjakkbrikker og at vi ikke ser "det store bildet", jeg undrer meg hvilke bakgrunn og kvalifikasjoner du har for å heve deg over alle oss andre. Av hva jeg kan lese gjør du ikke stort annet enn å vri deg etter Henning og hans vurderinger.
                                Tvert i mot: Om du leser kamptråden ser du at jeg argumenterte for bytter på sentral midtbane allerede før pausen, og ønsket Tam inn for kiko eller Søgård. Det rimer vel ikke helt med dine anklager?

                                Ellers synes jeg du prater tøv. Vennligst ikke bland sammen Odd kampen med Molde kampen, og argumentene mine mot et ujha bytte i den kampen versus Ujhas mål i dag (via Steen btw)

                                Resten av det hatske oppgulpet ditt blir imøtegått i de tre-fire siste innleggene mine.
                                Last edited by reka; 06.06.2010, 22:47.

                                Kommentar

                                • reka
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Aug 2005
                                  • 13277

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av Paddis
                                  Bergmann orket knapt å gå siste 15 mot Odd, klart en frisk spiss kunne skaapt noe på slutten- vås å mene noe annet!
                                  Er vel vås å påstå noe annet enn at BBS kom til noen fete sjanser de siste 15 - blant annet et løp i bakrom hvor han kom alene med keeper. Imponerende av en som ikke engang kan gå.
                                  • 80
                                  • Sigurdarson jager en lang ball opp på Odds halvdel, men Arason er våkent ute og får sparket vekk den.


                                  • 85
                                  • Eriksen kommer opp på en overlapp og får slått et godt innlegg til Sigurdarson! Ballen går til side for mål - via et Odd-bein til corner.


                                  • Sigurdarson kunne ha avgjort for Lillestrøm! Spilles gjennom, men blir altfor ubesluttsom!


                                  Kommentar

                                  • Fugl1120
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2005
                                    • 3528

                                    #57
                                    Du mener det er noe fullstendig annet å bytte når vi ligger under 3-0 kontra 1-1 hjemme eller 1-0 ledelse borte. Hva er argumentene dine for det? Dersom vi hadde hatt full kontroll mot Brann i Bergen hadde jeg vært enig i at det ikke var fornuftig å bytte, dersom vi hadde kjørt kampen mot Odd hadde jeg vært enig i at det ikke hadde vært fornuftig å bytte. Dine meninger endrer seg alltid etter utfallet av kampen, det er lett å være etterpåklok. Det er selvsagt enkelt å hyle etter endringer i en kamper der vi ligger under og ikke har et spill, dersom man ser på "det store bildet" du snakker om sleit vi med akkurat de samme problemene både i Bergen og hjemme mot Odd, nemlig at vi ikke klarte å fordele kula gjennom midten. Årsak? Kiko og Søgård sentralt. Den gang mente du det var idiotisk å kreve bytter, nå som vi ligger under var det derimot enklere for da har man vel ikke noe å tape på å hyle etter dem uansett.

                                    Du argumenterer for at Ujah ikke kan utrette noe på hodet mot defensive lag. Det er lite som tyder på at Molde var spesielt interesserte i å angripe på corner i mot i det 93 minutt, likevel scora Ujah på hodet. Her ser du ikke at du tok feil, det overrasker ikke. I stedet prøver du å flåse bort at det var Steen som var grunnen til at ballen gikk i kasa.

                                    Jeg synes rett og slett glasskuleargumentasjonen din er så gjennomført tynn suppe at jeg ikke klarer å kjøpe noe av det du argumenterer for. "Ujah hadde sikkert ikke scora på huet", "Occean løper som en gullfisk", "Henning Berg veit mer enn alle her inne, derfor tar alle andre feil". Din argumentasjon baserer seg på å være fullstendig enig med Henning i alt eller være etterpåklok. Det eneste du har kommet opp med de siste tre-fire innleggene dine er å prøve og drite ut de som mente bytter hadde vært fornuftig i de to siste kampene uten å komme med noe som helst håndfast. Man vil aldri kunne få svar på hva bytter kan utrette hverken den ene eller andre veien dersom man ikke gjør dem, kampen i dag var et eksempel på at bytter kan slå positivt ut. Det vil ikke alltid være sånn, det kommer du helt sikkert til å minne oss på de gangene det blir gjort et bytte som er avgjørende andre veien. Likevel etterlyser mange av oss at Henning gjør grep i kamper der vi har kjørt oss fast i et spor hvor vi ikke kommer videre og hvor nye spillere kan tilføre andre kvaliteter i laget. De arrogante forsøkene dine på latterliggjøre dette og selvdyrke deg selv er tåpelige.
                                    Lauken er vår venn!

                                    Kommentar

                                    • Grusom B
                                      Generalissimo Bellisimo
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 6248

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av Folke
                                      Og Sundgot spilte hele kampen uten å bidra med stort...
                                      Dette er så typisk. Følg med! Hvordan skal Arild fungere når absolutt ingen beveger seg rundt ham?? I dag var det komplett stillstand på hele banen, og da blir det jævlig vanskelig for Arild å spille på sine styrker. Som den heller trege spilleren han er, og med de kvalitetene han faktisk innehar(teknikk, overblikk, vekting av pasninger, for å nevne det mest relevante her) er han avhengig av at medspillerne hjelper ham, i første rekke med å sette seg i bevegelse når han har ballen. Arild tok ned og kontrollerte ballen mesterlig flerfoldige ganger, men hver eneste gang måtte han holde ballen for lenge i påvente av at noen skulle lee en muskel i retning av ledige rom. Arild er en mester i å gjøre andre gode, men han er også avhengig av at medspillerne legger forholdene til rette for at han skal kunne være god. Når så ikke skjer er det gjerne han som blir seende ut som den store klovnen og kongen av udugelig, men det er faktisk ikke hans feil. Man kan ikke forvente at en stor og sterk target man skal kunne dra av ørten menn og klinke kula i krysset. Medspillerene må skape åpninger for ham!
                                      Ni principe ni rey...

                                      D10S!

                                      Kommentar

                                      • reka
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Aug 2005
                                        • 13277

                                        #59
                                        Opprinnelig skrevet av Paddis
                                        Bjørn sa selv etter Odd kampen at han var FOR sliten til å tenke og ikke klarte å avslutte... Poenget var da??
                                        Natta, tydeligvis på tide
                                        Først mente du han var for sliten til å gå. Nå mener du altså at han var for sliten til å tenke og derfor burde byttes ut?

                                        Ser for meg diskusjonen på sidelinja: "Petter, åssen ser Bjørn ut nå? Tenker han ennå? Virket litt idiot i stad... Bør vi bytte?"

                                        Ærlig talt - BBS kom til et par gigasjanser de siste 15 minuttene og burde med normal uttelling hatt et mål. Allikevel mener du "friske ben" garantert ville gjort det bedre?

                                        Om jeg skulle foreslå et bytte i Odd kampen ville jeg neppe begynt med BBS.

                                        Kommentar

                                        • rulfi
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2007
                                          • 982

                                          #60
                                          Ikke for og velge side her, men friske ben og hoder ville kanskje scoret på de muligheten også. Sett at Ujah fikk tilsvarende muligheter på slutten, med friske bein og ordentlig med blod til hodet kan det utgjøre forskjellen på mål og ikke.

                                          Litt rart og se at du virker fornøyd med og komme til sjanser, uten at det blir mål. Jeg skulle helst sett at det blei mål i slike situasjoner, men da må vi jo derimot gjøre noen bytter slik at de som kommer i situasjonene har blod i bein og hodet så de scorer. Gud forby dette.

                                          Kommentar

                                          Working...