Hvorfor benytter ikke Berg seg av innbytterne?

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6104

Jeg synes helt klart benken kunen gjort mye mer. Vi flytter Sundgot ned i et rom der han overhode ikke kommer med i spillet og avliver på den måten den sentrale midtbanen vår totalt. Som et resultat ender vi med å bare spille oss opp med langpassninger og backene. Nosa og Tarik får lite rom ettersom Follo ligger lavt med midtbanen og ikke gir fra seg noen rom mellom de to leddene der Nosa og Tarik skal være.

Jeg synes Edwin overbeviste på venstrevingen sist og ser ingen argumenter for å holde han på benken annet enn det defensive, som jeg ikke helt ser at er et relevant argument med 3-0 mot Follo. Nosa burde spilt sentralt i denne ettersom vi ga fra oss den sentrale midtbanen totalt og ikke klarte å holde på ballen eller fordele den fra den sentrale midtbanen. Edwin inn for Sundgot burde vært ett opplagt valg ved pause eller 10 min ut i 2.

Skryt til benken for å sette inn Bergmann ved pause. Det var et riktig bytte i mine øyne.

Kommentar

• Fugl1120
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 3528

Poenget mitt, HSft, er at det skal ikke spille noen rolle om det er Johnsen, Eriksen, Bolly eller Tarik som spiller fra start. Uansett hvilke spillere vi hadde brukt av de som var med i troppen er dette et lag vi skal feie av banen. Dette er en kamp der Berg skal kunne sitte og spille Gameboy hele kampen og likevel cruise inn seier. Det er uansett fullstendig feil fokus å klage på de offensive spillerne i dag. Vi skaper en god del sjanser, men avslutningene sitter ikke. Hadde forsvaret levert en brukbar dag på jobben hadde 2 mål holdt.
      Lauken er vår venn!

Kommentar

• HSft
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2004
        • 6104

Hlt enig i at han burde kunne spilt gameboy og at forsvaret har hovedskylden her. Men når man ser at det går på tverke så må han kunne legge bort gameboyen.

At vi skapte mange sjanser synes jeg ikke stemmer. Follo hadde ikke mye å stille opp med og med noen grep kunne vi fått orden på spillet og fort putta to mål til. Ser ingen grunn til at vi skal godta at den sentrale midtbanen ikke er med i spillet og at vi ikke skaper store sjanser annet enn dødballer vi får hodet på fordi forsvaret var elendig i 1. omgang.

Kommentar

• tullebukk
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2006
          • 5446

Kan noen forklare meg .
          Hvorfor går og da mener jeg går den meste kreative spilleren vi har på venste kant??
          Kan noen forklare meg.
          Hvorfor den samme spilleren er mer opptatt av og dra ned shortsen en og løpe hjemover??
          Kan noen forklare meg.
          Hva gjør banens treigeste spiller på midtbanen?
          Kan noen forklare meg.
          Hva galt har Edwin gjort med Henning Berg?
          Kan noen forklare meg.
          Hvorfor vi har den dårligste sentrale midtbanen i Norge?
          Kan noen forklare meg.
          Hvorfor jeg skal fortsette og støtte denne møkkagjengen?
          Kan noen forklare meg.
          Ja kan noen PLEASE FORKLARE MEG????????

Kommentar

• reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13278

Opprinnelig skrevet av Fugl1120
            P Dette er en kamp der Berg skal kunne sitte og spille Gameboy hele kampen og likevel cruise inn seier.
            Follo spiller ett nivå under oss. Det er en forskjell, men det var ingen grunn til å tro at vi skulle feie dem av banen.

Kommentar

• Emil B
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2006
              • 5921

Opprinnelig skrevet av tullebukk
              Kan noen forklare meg.
              Man støtter laget samme faen hva som skjer! Så enkelt er det.

Kommentar

• Lars
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 6156

Opprinnelig skrevet av reka
                Follo spiller ett nivå under oss. Det er en forskjell, men det var ingen grunn til å tro at vi skulle feie dem av banen.
                Follo er et skikkelig rævva 1. div-lag, muligens det dårligste. Spesielt offensivt er de svake, med 10 mål på 11 kamper, noe som er færrest i 1. div. Å i det hele tatt slippe inn mål mot Follo er dårlig, 4 er en ubeskrivelig stor skandale.

Kommentar

• tullebukk
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2006
                  • 5446

Opprinnelig skrevet av Emil B
                  Man støtter laget samme faen hva som skjer! Så enkelt er det.
                  Jeg er klar over det ,men la meg få lov til og være skuffa i dag da.Så skal jeg kjenne etter i morgen om det har gått over:evil:

Kommentar

• Yellow-not-jella
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2009
                    • 1606

Opprinnelig skrevet av tullebukk
                    Kan noen forklare meg .
                    Hvorfor går og da mener jeg går den meste kreative spilleren vi har på venste kant??
                    Kan noen forklare meg.
                    Hvorfor den samme spilleren er mer opptatt av og dra ned shortsen en og løpe hjemover??
                    Kan noen forklare meg.
                    Hva gjør banens treigeste spiller på midtbanen?
                    Kan noen forklare meg.
                    Hva galt har Edwin gjort med Henning Berg?
                    Kan noen forklare meg.
                    Hvorfor vi har den dårligste sentrale midtbanen i Norge?
                    Kan noen forklare meg.
                    Kan noen forklare meg.
                    Spør HBerg. Eneren. I egne øyne. På tide å våkne. Du må prestere inn mot kamper og under kamper du også, som alle andre. På 2 - 0 syns jeg ærlig talt du burde gjort grep. Nosa inn i midt.

Kommentar

• knut
                      Make knut Great Again
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2006
                      • 9539

Må være deilig å være innbytter på LSK når du ser elendigheta som sjefen mener du er dårligere enn...

Kommentar

• Bibaboy
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2008
                        • 712

Det er betimelig å stille store spørsmålstegn ved HB disposisjoner av spillere. Jeg er direkte flau over i dag å være LSK supporter. Jeg skjønner at alle kan ha en dårlig dag, men ikke alle på en gang. Mine tanker går til kampen mot Käerjeng fra Luxenbourg i 2007. Trodde slike resultater var historie. Det meste tyder på at jeg tar feil. Slik LSK har fremstått de siste kampene er det et under at vi ikke har tapt fler enn tabellen viser. Vi har hatt en nedadgående formkurve de siste kampene. Er det fordi spillerne begynner å bli slitne? Det får vi svar på i kampen mot VIF om 24 dager. Hvis det er riktig så stiller jeg igjen store spørsmålstegn ved Bergs disposisjoner når det gjelder bytter og bruk av andre spillere enn de med "klippekort". F.eks Sundgot var så ræva i dag at det er en skandale at han ikke ble byttet ut. Samme med Eriksen. Jeg forstår ikke hvilke signaler Berg ønsker å sende til inbytterne sine. De sitter trossalt å ser på at lagkameratene sine ikke gjør jobben sin. Hadde jeg selv sittet på den benken i går og ikke engang fått muligheten så hadde jeg stilt store spørsmålstegn ved egen fremtid i klubben. Dette har ingenting med lojalitet å gjøre men mer hvilken tro treneren har på dag. Hadde sjefen min på jobben gitt et så klart uttrykk for min udugelighet hadde jeg byttet jobb ASAP. Det er grunn til å tro at noen av Benkesliterne til LSK har begynt å tenke samme tanke.
                        Fugla Forever

Kommentar

• lobolars
                          Medlem
                          Hoffnarr
                          • Mar 2010
                          • 64

Opprinnelig skrevet av knut
                          Må være deilig å være innbytter på LSK når du ser elendigheta som sjefen mener du er dårligere enn...
                          Mener jeg har vært inne på tanken i forskellige forum jeg også.Men Reka veit vel best....

Kommentar

• reka
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Aug 2005
                            • 13278

Opprinnelig skrevet av Paddis
                            Jeg håper spillere som har jobbet utrettelig i 75 til 80 min tåler å bli byttet ut. Ingen liker det men da føler jeg du setter deg selv foran laget dersom du ikke tåler det....

Hva føler vedkommende som ble tatt av når Occean kom inn og putta. Er gjengen sammensveiset nok så tror jeg(vet)gutta gleder seg på vegne av lagkompisene. Jobber du hardt nok på trening så får det følger inn mot kamp uansett.
                            Kan ikke unngå å lime inn denne :
                            Rasende van Persie byttet ut

obin van Persie taklet dårlig å bli byttet ut til fordel for Klaas Jan Huntelaar da det gjensto ti minutters spill i kveldens åttedelsfinale mot Slovakia. Arsenal-spissen brukte sine siste sekunder på banen til å uttrykket sin misnøye mot Nederland-trener Bert van Marwijk. Tydelig oppgitt over å blitt byttet ut etter en god kamp på topp for Nederland pekte han og diskuterte høylytt med sin egen trener.
                            http://fotball.aftenposten.no/vm2010/article173021.ece
                            Tror dette illustrerer at å bli byttet ut før slutt ikke er greit for noen - iellfall ikke de for som ønsker å prestere og som har levert varene.

Kommentar

• Ketil Cantona
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 6813

Jeg så den kampen og sier som Hysen: så dårlig han spilte, og med den reaksjonen hadde han ALDRI spilt neste kamp under meg.

Skal han spille kun fordi han har et navn?
                              Ps: møkkamann

Kommentar

• BennyLem
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 2902

Tror dette illustrerer at å bli byttet ut før slutt ikke er greit for noen - iellfall ikke de for som ønsker å prestere og som har levert varene.
                                Besynderlig argumentasjon. Fikk med en elendig van Persie som sipper over å bli tatt av banen, uten at det betyr noe annet enn at van Persie er en drittsekk.

Noen timer etterpå kan jeg notere at Brasil vinner 3-0, og Dunga bytter ut Fabiono, Kaka og Robinho. Samtlige tre kan vi trygt si har levert varene, men det er ingen sure miner å spore der når de byttes ut. Tvert i mot tar gutta seg tid til å takke publikum, trener, medspillere, høyere makter og hvem det måtte være på vei ut av banen.

Klokt valg av Dunga, som lar andre slippe til, og selvsagt voksen oppførsel av solide lagspillere. Slik skal det være. Kan verdensstjerner fra Brasil få det til i VM så bør det nok være mulig for deltidsarbeiderne på Åråsen også.
                                Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• Ketil Cantona
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 6813

Hva mener du med det eksemplet - ikke heldig når du sier mot deg selv...og legger ved eksemplet Van Persie

Kommentar

• reka
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Aug 2005
                                    • 13278

Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                    Noen timer etterpå kan jeg notere at Brasil vinner 3-0, og Dunga bytter ut Fabiono, Kaka og Robinho. Samtlige tre kan vi trygt si har levert varene, men det er ingen sure miner å spore der når de byttes ut. Tvert i mot tar gutta seg tid til å takke publikum, trener, medspillere, høyere makter og hvem det måtte være på vei ut av banen.
                                    Skulle likt å se reaksjonen deres hvis de ble byttet ut på stillingen uavgjort og 10 minutter igjen fordi treneren vil prøve noen "friske ben" for å få mål. Håper at du ser den ørlille forskjellen der.

Kommentar

• Bibaboy
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2008
                                      • 712

Dette er hva jeg kaller primadonnanykker. Van Persie var ikke spesielt god i denne kampen og det han gjør her er langt under enhver kritikk... Hvis du mener dette er slik enhver fotballspiller bør fremtre så mener jeg du er på villspor. Hvis du tar en titt på hvor mange inbyttere lagene har benyttet under VM så strider det mot dine synspunkter. Jeg har ikke noe eksakt tall på det men har sett de aller fleste kampene og har ennå ikke sett en kamp hvor innbyttere ikke har blitt benyttet. Men det er vel trenerne som ikke vet bedre!!!
                                      Fugla Forever

Kommentar

• BennyLem
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 2902

Skulle likt å se reaksjonen deres hvis de ble byttet ut på stillingen uavgjort og 10 minutter igjen fordi treneren vil prøve noen "friske ben" for å få mål. Håper at du ser den ørlille forskjellen der.
                                        Nå blir du hypotetisk her. Hadde stillingen vært uavgjort kan man som oftest anta at noen spiller under pari og bør av banen. 0-0 er et signal om å bytte angripere.

Nå var det da heller ikke uavgjort i Nederland sin match, som du drar frem som eksempel. Fakta var dette:
                                        1. Nederland kontrollerte matchen
                                        2. Van Persie hadde spilt dårlig
                                        3. Man har kapable erstattere på benken

Skoleeksempel på en situasjon hvor bytter er bra. Jeg skal ikke gjenta i detalj argumentasjonen for å bruke innbyttere, men det inkluderer å bytte ut dårlige spillere, endre taktikk/kampbilde, gi innbyttere matching, unngå skader/kort osv.

Meg bekjent er det fortsatt ingen gode grunner for å ikke bruke innbyttere. Slik jeg oppfatter deg forsøker du altså å argumentere for at et mulig såret ego hos "stjernespillere" er grunn nok til å ikke ta de av banen. Heldigvis finnes det lite av den tankegangen i fotballverdenen. Van Persie møter fordømmelse fra fans og kommentatorer.

Nei, reka. Du får sitte å sippe på benken sammen med van Persie og Henning Berg.
                                        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• Ketil Cantona
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2004
                                          • 6813

Jeg kan jo strekke Reka`s eksempel enda videre...

Hva med Solskjær som super inbytter - hvor mange mål putta ikke han etter å ha kommet inn siste 15 minuttene?

Kommentar

Working...