Nyheter juni 2010

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

TV2 Sport

Berg: - Trodde ikke det var mulig

Henning Berg trodde knapt det han så da disiplinene hans snudde 3-0 til 3-3 mot Molde.

- Jeg trodde ikke at vi kunne komme tilbake på 0-3. Men det viser bare at det er en helt utrolig mentalitet i gruppen.

Aker Stadion/Bergen (TV 2 Sporten): Tilskuerne på Aker Stadion ble vitner til en av tidenes mest utrolige snuoperasjoner i Tippeligaen.
    Molde ledet 3-0 ved fulltid – men på overtid slo LSK kraftig tilbake og sikret seg 3-3 – i løpet av fire minutter og 24 sekunder.
    - Jeg trodde ikke at vi kunne komme tilbake på 0-3. Men det viser bare at det er en helt utrolig mentalitet i gruppen. De viser en unik vilje og tro på seg selv, sier en stolt Henning Berg til TV 2 Sporten.
    Han mener uavgjort var et høyst rettferdig resultat.
    - For Molde var jo ekstremt effektive. Jeg talte fire sjanser til dem på 85 minutter. Vi hadde ballen mest, men vi var ikke så gode som vi burde være. Jeg er fornøyd med at vi kom tilbake og scoret mål mot slutten, sier Berg, og slår fast:
    - Men opplevelsen i dag var nok ikke like artig for Molde. Vi får i hvert fall en hyggelig tur tilbake til Romerrike, sier han.

Kommentar

• RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

TV2 Sport

Jonevret: - Vi fikk panikk

Kjell Jonevret har ingen god forklaring på megasmellen mot Lillestrøm.

Aker Stadion/Bergen (TV 2 Sporten): Molde ledet komfortabelt 3-0, og så ut til å gå til en lett seier mot Lillestrøm.
      Men på overtid hentet Lillestrøm på sensasjonelt vis inn Moldes ledelse, og fikk med seg 3-3 og ett poeng i bagasjen på flyet tilbake til Åråsen.
      En nærmest sjokkert Molde-trener Kjell Jonevret skjønner ikke hvordan det er mulig.

- Alle så hva som skjedde
      - Vel. Dere så jo alle hva som skjedde. Men jeg er stolt og glad for mye av det vi gjør i kampen. Lillestrøm hadde ikke en eneste sjanse før de fikk corneren som førte til 1-3, sier Jonevret, og legger til:
      - Etter det så fikk vi panikk, og LSK bare pøste på med folk fremover. Det som ikke kunne skje, skjedde, sukker han.
      Svensken innrømmer at han får en tøff oppgave med å trøste spillerne.
      - Jeg håper spillerne tar med seg at vi gjør en god førsteomgang, der LSK ikke skaper en eneste sjanse, mener han.

- Avsluttet kampen for tidlig
      - Skal det bli bra med en måned pause nå?
      - Vi skal bruke tiden bra, og sørge for at det som skjedde i dag ikke gjentar seg. For mot Lillestrøm avsluttet spillerne kampen for tidlig, sier han.

Kommentar

• RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

lsk.no

Tarik: - Slutter aldri å overraske meg

Leiesoldaten som ble advart mot å gå til LSK skryter hemningsløst etter den magiske opphentingen på Aker stadion.

Kommentar

• KrisB
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2008
          • 2923

LSK.no

Ujah: - Dette har jeg ventet på
          Anthony Ujah var smørblid etter å ha fullført den utrolige opphentingen med sin 3-3 scoring på over overtid.

Kommentar

• KrisB
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2008
            • 2923

LSK.no

Logi gikk opp for å score
            Ble stående bak Anthony Ujah som headet LSK til 3-3 på Aker stadion. Hadde likevel planen klar.

Kommentar

• KrisB
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2008
              • 2923

LSK.o

Essediri: - Aldri vært borti noe lignende
              Karim Essediri har rundet 30 år og gjort det meste på en fotballbane. Opphentingen mot Molde er likevel den mest ekstreme avslutningen på en fotballkamp han noen gang har vært med på.

Kommentar

• KFL41
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2004
                • 3648

Norske Lillestrøm fuldendte et sensationelt comeback, da man nede 0-3 scorede tre gange i overtiden i dagens kamp ude mod Molde.

Lillestrøm hentede 0-3 i overtiden

Norske Lillestrøm fuldendte et sensationelt comeback, da man nede 0-3 scorede tre gange i overtiden i dagens kamp ude mod Molde.

I den norske Tippeliga blev der skrevet en sensationel historie i søndagens kamp mellem Molde og Lillestrøm. Den tidligere OB-spiller Djiby Fall havde ellers med hjælp fra Aksel Berget Skjølsvik bragt Molde på 3-0, og da stadionuret rundede de 90 minutter, troede de fleste, at kampen var afgjort.

Lillestrøms 11 spillere var dog ikke slået, og i overtiden formåede de at score hele tre gange. Derfor endte det hele med 3-3, og med et særdeles velfortjent point til Lillestrøm.

Kommentar

• Serbern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2006
                  • 5496

Dette overgikk Liverpool - Milan

MOLDE - LILLESTRØM 3-3:

- Det er det sykeste jeg har vært med på noen gang som fotballspiller. Lillestrøm trenger visst ikke så mange minutter på å score tre mål. Til og med Liverpool måtte bruke en hel omgang i Champions League-finalen for å hente opp tre mål mot Milan, humret Søgård i mixed-zone etter å ha sett sitt lag på utrolig vis hente opp 0-3 i løpet av de fire siste minuttene.

Lillestrøm startet opphentingen av Moldes 3-0-ledelse i det 90. minutt. Først reduserte Frode Kippe til 1-3. Så headet Tarik Elyounoussi inn Edwin Eziyodawes vakre innlegg med utsiden av venstrefoten ett minutt og førti sekunder på overtid. Og etter 93 minutter og 35 sekunder headet Anthony Ujah i Christian Steen, noe som utspilte Jan Kjell Larsen i Molde-buret, og til utligning for bortelaget.

Les også: Hoseth gråt etter fiaskoen

Helt vanvittig
                  - Vi gir oss aldri i Lillestrøm. Vi hentet opp 0-2 i Kristiansand og 0-2 mot Odd Grenland. Det viser god moral i laget, mener Søgård som ble byttet ut i pausen og opplevde den vanvittige snuoperasjonen fra sidelinjen.

- Det var helt vanvittig. Jeg jublet hemningsløst når vi scoret 3-3. Jeg var vel nærmere midtsirkelen i all viraken, ler Søgård.

- Vi tar ferie med et smil om munnen. Det tror jeg ikke Molde gjør, sier Søgård.

Lillestrøms nigerianske innbytter Edwin Eziyodawe var kanskje den viktigste brikken i snuoperasjonen til Lillestrøm etter at han ble satt inn på av Henning Berg i det 78. minutt.

God Edwin
                  Han satte fart i det offensive spillet til Lillestrøm. Først la han et strålende innlegg som Tarik Elyounoussi headet inn til 2-3. Deretter ordnet han corneren som førte til utligning 3-3.

- Jeg så fra benken at det var mulig å gjøre noe med kampen og da vi reduserte til 1-3 så jeg sjansen til å hente opp Molde-ledelsen, sier Eziyodawe.

- Det var en god opphenting av oss. På 1-3 tenkte jeg bare at det var bra at vi fikk scoret et mål. Når vi reduserte til 2-3 forstod jeg at det ville bli muligheter til poeng bare vi fikk til et siste angrep – og en dødball, sier Lillestrøm-trener Henning Berg.

- Og i slike kamper kan Edwin gjøre det lille ekstra som skal til, sier Lillestrøm-trener Henning Berg.

13 uten tap
                  Berg sine disipler står nå med tretten tippeligakamper uten tap. Og vi må helt tilbake til serieåpningen i mars for å finne den siste kampen Lillestrøm tapte. Da ble det 0-3-tap i Aalesund.

- Vi har møtt de fleste store lag borte foruten Vålerenga og Stabæk, så vi har gjennomført noen gode kamper på utebane. Jeg synes at Lillestrøm skal få kreditt for måten vi spiller på, når et lag som Molde legger seg bakpå mot oss på sin egen hjemmebane, sier en fornøyd Berg.

Kommentar

• RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

RB: Børsen Molde - Lillestrøm

Publisert 07.06.2010 kl 06:30 Oppdatert 07.06.2010 kl 06:30

Molde – Lillestrøm 3-3 (1-0)

Aker stadion.
                    Mål: 1-0 (15) Baye Djiby Fall, 2-0 (56) Aksel Berget Skjølsvik, 3-0 (70) Baye Djiby Fall, 3-1 (90) Frode Kippe (Karim Essediri), 3-2 (90 +2) Tarik Elyounoussi (Edwin Eziyodawe), 3-3 (90 +4) Anthony Ujah (Karim Essediri).
                    Gult kort: Emil Johansson, Molde.
                    Tilskuere: 9.142.
                    Målsjanser: Molde 4, LSK 3.
                    Cornere: Molde 3, LSK 6.

LSK 4-4-2:

STEFAN LOGI MAGNUSSON 5
                    Sikker i klypene på et hardt Hoseth-frispark tidlig i kampen. Kunne ikke gjøre noe med 1-0. Ellers lite å gjøre før pause. Fikk lite hjelp i forkant av 2-0 og 3-0 også, og var egentlig sjanseløs. En vanskelig kamp å være keeper i. Skapte kaos da han gikk opp på den siste corneren.

KARIM ESSEDIRI 5
                    Hans 31. strake kamp fra start. Oppfattet ikke faren raskt nok da innlegget fra Johansson gikk over ham og Fall kunne heade inn 1-0. Hadde god defensiv kontroll i etablert forsvar. Slo gode dødballer, og de to siste ble avgjørende for at LSK fikk med seg poeng i sluttminuttene.

STEINAR PEDERSEN 4
                    Feiret sin 35-årsdag med kamp i Molde. Kunne tenkt seg en bedre gave enn Moldes tidlige ledermål da han selv hadde vært oppe på dødball. Slurvet med ball noen ganger i 1. omg., men tryggere etter hvert. Hans mann scoret 3-0 på frispark. Fikk bursdagsgaven med opphentingen.

FRODE KIPPE 4
                    Kom ikke like godt ut av duellene som han pleier selv om Molde ikke skapte mye utenom målene. Virket også litt utrygg med ball i store deler av kampen. Kom for seint inn i situasjonen da Skjølsvik satte inn Moldes andre. Headet kontant inn 1-3 og bidro til magien mot slutten.

LARS KRISTIAN ERIKSEN 4
                    Kom ikke opp i Johansson før innlegget som ga 1-0. Lite med offensivt før pause da LSK ikke fikk etablert spill på Moldes halvdel. Det skjedde heller ikke mye på hans side defensivt. Egentlig en ganske anonym kamp hvor han ikke utmerket seg spesielt i noen retning.

TARIK ELYOUNOUSSI 5
                    Hans siste seriekamp for LSK i utlånsperioden. Frisk og bevegelig i starten, men ble som regel stoppet før det ble farlig. Etter hvert ble han ganske anonym og lyktes ikke med så mye av det han prøvde på offensivt. Men plutselig var han der og headet inn 2-3 og tente håpet.

ESPEN SØGÅRD 3
                    Hadde mye ballkontakt før pause. Ble tvunget til å slå en del lengre pasninger, og da er ikke presisjonen alltid god nok. Slurvet også mer med de korte pasningene enn vanlig Vant også færre dueller enn han pleier på midten og det ga Molde mange kontringer. Byttet ut i pausen.

KHALED MOUELHI 3
                    Hadde noen merkelige pasningsvurderinger allerede i åpningen. Og slik fortsatte det i store deler av kampen. Unntaket var noen presise langpasninger mot slutten. Vant få dueller og slo vekk for mange baller sentralt. Kunne like gjerne vært ofret i pausen som Søgård.

ERLING KNUDTZON 3
                    Første kamp fra start siden 25. april. En av spillerne som gjorde færrest synlige feil med ball, men det var mest fordi han knapt var med i kampen. Et godt innleggsforsøk i starten av 2. omg. var alt. Gjorde en god defensiv jobb før han ble byttet ut med Edwin.

ARILD SUNDGOT 4
                    Kampen mot Molde på dagen én måned etter hans forrige seriemål – borte mot Start. Traff ikke godt nok på et tidlig innlegg og lobbet senere over med venstre da han var gjennom på skrått hold. Slurvet mer enn vanlig med ball. Viste vei med sin fandenivoldske innsats de siste 20.

BJÖRN BERGMANN SIGURDARSON 4
                    Kom ikke inn i kampen før pause da LSK aldri fikk etablert spill høyt i banen. Løp mye og jobbet hardt. Forsøkte også å gjøre konstruktive ting de gangene han hadde ballen. Men dette var ikke dagen hans. Passiv på et innlegg som kunne blitt noe rett før han ble byttet ut.

SUM 11 MANN: 44

INNBYTTERE:

TAMANDANI NSALIWA 5
                    (45 min. for Søgård).
                    Tok tak i kampen det første kvarteret av 2. omg. Bidro med mange gode pasninger.

SUM 12 MANN: 49

ANTHONY UJAH
                    (28 min. for Sigurdarson).
                    Ville mye og skapte en del i en kamp som syntes tapt. Fikk belønningen da han headet inn 3-3.

EDWIN EZIYODAWE
                    (12 min. for Knudtzon).
                    Den viktigste grunnen til at LSK hentet opp 0-3. Serverte 2-3 og skapte corneren som ga 3-3.

DOMMER

SVEIN ODDVAR MOEN 6
                    Fjerde gang han dømte LSK denne sesongen. Annullerte to Molde-mål før pause, og det så ut til å være greie avgjørelser. Lite synlig i kampen, og i dette tilfellet var det et godt tegn. God kampledelse.

ANALYSEN
                    LSK har positiv statistikk i Molde historisk sett, men ni år siden forrige seier før denne. LSK virket ukonsentrerte og lite komfortable fra start. Et baktungt Molde gjorde det vanskelig fet LSK som ikke gjorde det ikke enklere for seg selv ved å gjøre mange feil på vei framover. Det ga Molde mange kontringer. De skapte ikke så mye ut av det, men de to første målene kom begge på kontringer etter LSK-dødball. På det tredje sov LSK-gutta på frispark. Kampen var da tapt, men undrenes tid var ikke forbi. På mirakuløst vis utliknet de med tre mål på drøyt fire minutter takket være Edwins dribleferdigheter og LSKs dødballstyrke.

Vurdert av Morten Svesengen

Kommentar

• Emil B
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2006
                      • 5921

LSK.no

LSK-TV: Her er jubelen på Aker stadion
                      Det ble en magisk stemning etter at opphentingen var avsluttet. LSK.NO gir deg bilder fra feiringen på banen og i garderoben på Aker stadion.

Kommentar

• RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

lsk.no

Pressekonferanse på Åråsen i dag

LSK har invitert til pressekonferanse. Bakgrunnen er et meget godt pilotprosjekt på forebyggende helse for LSK-spillerne.

Kommentar

• McGuffy
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 5104

Fotbollskanalen.se

TV: Kolla in Lilleströms helt osannolika vändning mot Molde – TRE mål på övertid

Kolla in Lilleströms helt osannolika vändning mot Molde

Molde trodde inte sina ögon när de tappade sin 3-0-ledning mot Lilleström. Särskilt när Lilleström gjorde alla tre målen på övertid.

Molde såg ut att gå mot en komfortabel seger mot Lilleström i den norska ligan. Laget på tolfe plats i tabellen hade 3-0 i den 70:e minuten och då såg det kört ut för ligafyran Lilleström.

På övertid reducerade ändå Anthony Ujah och bara sekunder senare gjorde även lagkaptenen Frode Kippe 3-2. Hoppet tändes och laget stod för en ursinnig avslutning på matchen. I den 94:e matchminuten kunde Tarik Elyounoussi nicka in en hörna och Lilleström hade kvitterat. Moldespelarna föll ihop och var helt nedslagna efter den mäktiga upphämtningen.

Björn Runström startade för Molde, men slapp förnedringen på övertid när han byttes ut i den 88:e minuten. Då började genomklappningen

Kommentar

• Superstefan
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2006
                            • 2180

Utenlanske fotballsider

Da jeg ikke kan fransk,nederlands eller serbisk så gidder jeg ikke poste alle artiklene. Ta heller en titt på linkene.

Uansett står det om den fantastiske snuoprasjonen til LSK i alle.

Franske fotballavisen Coupfranc: http://bit.ly/9guB19

Nederlandske fotballsiden Voetbalpremeur sak på Tarek og LSK seier: http://bit.ly/bIfJUp

Serbiske fotballsiden B92: http://bit.ly/aoj4Rl
                            Fotograf Kreativ Kanaris

KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

Kommentar

• RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

Moss Avis

MFK sprakk mot slutten

(G16, 3. runde NM: Moss–Lillestrøm 3–7)

Kanarifuglene fra Lillestrøm åpnet cupkampen på Melløs med et smell. Et hardt, velplassert skudd ga LSK ledelsen, og dermed var tonen satt. Moss utlignet riktignok ved Didrik Sundling, og ved pause ledet LSK «bare» 2-1, men MFK sprakk mot slutten og gikk på en lei cupsmell. Hamad Naseem og Hassan Özbal scoret også for MFK.

Publisert mandag 07. juni 2010 kl. 21:13.
                              Sist oppdatert mandag 07. juni 2010 kl. 21:13.

Kommentar

• RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

lsk.no

Åttende strake for Bergomis gutter

Rekruttene slo Sørumsand 3-2 mandag kveld og befestet sin posisjon på toppen av tabellen.

Kommentar

• RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

Dagbladet

SUNNERE: Kostholdsendringer har gjort LSK-spillerne friskere.
                                  Foto: Kyrre Lien / Scanpix .

Endret kosthold har gjort LSK-spillerne friskere

Sykdom og skader betydelig redusert.

Endret kosthold har redusert sykdom og skader i Lillestrøm betydelig.

- Vi har gjennomført ganske store endringer i spillernes kosthold. Samtidig har vi fått inn mer Omega3. Blodprøver før og etter har sett stor utvikling. Det går spesielt på at det er mye mindre sykdom og mindre skader enn tidligere. Blodprøvene viser også store forskjeller fra første test til siste test, sier LSKs fysiske trener Geir Kåsene til klubbens eget nettsted lsk.no.

Sportsklubben har samarbeidet med selskapet Itogha om forebyggende helse.

- Effekten av tiltakene har vært oppsiktsvekkende. Ved å sammenligne oppkjøringsperioden for 2009-2010 sesongen med samme periode i 2008-2009 (november-april) ble sykefraværet redusert med 85 prosent, mens fraværet på grunn av skader ble redusert med 57 prosent. Dette har samlet gitt spillergruppen 42 flere treningsdager per måned til samhandling, heter det i en rapport.

Lillestrøm ligger på fjerdeplass i serien med 23 poeng. Kun ett tap er det blitt for LSK, men hele åtte kamper er endt med poengdeling. I helgen lå de gulsvarte under 0-3, men reddet poeng etter tre overtidsmål i Molde.

- Jeg tror det har vært veldig viktig for oss. Vi har fått kontroll på en del som ikke vi har hatt kontroll på tidligere. Det sier seg selv når forsvarsfireren og keeperen har spilt alle kampene til nå. I tillegg at spillerne har vært oftere på trening enn før. Totalt sett har det gitt veldig god effekt, sier Kåsene.

Kommentar

• RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

lsk.no

Siste kraftinnsats før VM-pausen

I kveld spiller LSK-spillerne mot Follo i tredje runde av cupen klokka 18 på Ski stadion.

Kommentar

• Stray Cat
                                      Moderator
                                      • Aug 2008
                                      • 5918

Nrk

Ser muligheten til å slå lillestrøm

Lillestrøm står i kveld i veien for Follos cupeventyr.
                                      Foto: Junge, Heiko/SCANPIX
                                      Det er tredje runde i norgesmesterskapet i fotball i kveld. Oslo og Akershus har fem lag igjen, og to av dem møtes til lokaloppgjør i dag.
                                      Publisert i dag 08:06.
                                      FK Follo tar imot Henning Berg sine disipler i LSK på Ski stadion i kveld. Follo møtte i fjor Vålerenga på samme bane, den gang endte det med seier til Oslolaget.
                                      Bør ikke undervurderes

Follo ga Vålerenga god motstand foran et rekordstort publikum. 3128 tilskuere så kampen på Ski stadion, og hjemmelaget hadde flere muligheter uten uttelling. Nå er det et annet lag fra Akershus som står i vegen i Follos cupeventyr.
                                      Men selv mange cupbomber i forrige runde, tror Follo at lillestrøm er skjerpet før kveldens kamp. For tre uker siden gikk flere eliteserieklubber på tap mot antatt dårligere klubber. Blant annet gikk Vålerenga på en gigantsmell da de røyk ut mot FK Tønsberg. Assistenttreneren tror derfor at Lillestrøm kommer til å være ekstra våkene under kveldens kamp.
                                      – Jeg tror at de kommer til å jobbe knallhardt, og ikke at de ikke vil undervurdere Follo, sier assistenttrener i FK Follo Roar Brevik.
                                      Follo-supportere med fyrverkeri i hendene under kvartfinalekampen i cupen mellom Follo og Sandefjord i Ski idrettspark som endte med seier 1-0 til Sandefjord.
                                      Foto: Junge, Heiko/SCANPIX
                                      Møter et godt lag

Lillestrøm sto samtidig for en av tidenes største opphentinger i eliteserien i helgen. Assistentreneren har latt seg imponere av hva klubben har fått til denne sessongen.
                                      – De har en veldig god holdning og er et godt fotballag i dag, sier Brevik.
                                      Men han mener også at storklubbene ikke skal undervurdere lagene fra de lavere divisjonene. Ifølge Follo treneren har avstanden mellom divisjonene blitt mindre med årene.
                                      Prøve holde nullen

Nå er laget skjerpet før sommerens siste kamp. FK Follo og lagets supporterne er klare for kamp ifølge assistenttreneren.

- Publikumsinteressen har vært stor og Lillestrøm har lokal tilhørlighet til Follo regionen, så det passer oss godt, forteller Brevik..

Men å tippe resultatet tør ikke assistenttreneren.

- Jeg håper det blir jevnt og at vi klarer å holde nullen lenge, slik at Lillestrøm spillerne blir frustrerte, avslutter Roar Brevik

Det er tredje runde i norgesmesterskapet i fotball i kveld. Oslo og Akershus har fem lag igjen, og to av dem møtes til lokaloppgjør i dag.
                                      For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

VG

Kippe: - Det handler om innstilling

LSK ydmyket av lille Follo Fotball i cupens tredje runde

SKI (VG Nett) Follo sjokkerte LSK og slo romerikingene hele 4-2 i cupens tredje runde. Stillingen ved pause var 3-0.

LSK snudde 0-3 til 3-3 på Aker stadion søndag, men klarte aldri å svare mot Follo Fotball.

- Det var en vanskelig bane, og Follo var aggressive. Vi visste det ville bli sånn, men klarte ikke omstille oss. Det handler om innstilling, sier LSK-kaptein Frode Kippe til VG Nett.

Alexander Ruud Tveter scoret to ganger for hjemmelaget, mens også Eirik Markegård nettet før pause for 1. divisjonslaget på Ski Idrettspark.

- Vi fikk advarsler veldig tidlig. Det var ingen grunn til at vi ikke skulle skjønne alvoret. Hadde Follo spilt slik hver gang, hadde de ledet 1. divisjon, sier LSK-trener Henning Berg.

Han holdt igjen spillerne i garderoben etter kampen, men ville ikke ut med hva han sa til gutta som gikk ut i ferie etter forestillingen på Ski idrettspark.

- Ferien blir det samme, men jeg regner med det blir annerledes mentalt. Vi var ikke tilstede - hvert fall ikke alle, sier Berg.

Nosa Igiebor tente håpet hos de tilreisende fra Romerike med sin redusering tidlig i andre omgang, men 23 minutter før slutt kjempet Christian Bwamy inn 4-1 til 1. divisjonslaget, som for fire år siden kom helt til kvartfinalen i cupen. Tarik Elyounoussi reduserte for LSK seks minutter før slutt uten at noen på Ski brydde seg om det.

- Vi var ikke med fra start. Etter pause kom vi oss noe, men Follo er ikke noe dårlig fotballag, sier Kippe.

Kommentar

• RSP
                                          Moderator
                                          • Aug 2004
                                          • 10498

Nettavisen

Total kollaps for LSK

Uten tap siden seriestarten. Så møtte de Follo i cupen – og fikk grisebank

FOLLO-LILLESTRØM 4-2: De snublet i seriestarten – nokså ufortjent – men siden har de holdt seg på beina, Romerikes fotballstolthet Lillestrøm:

13 seriekamper og to cupkamper har vært spilt uten at Henning Bergs mannskap har pådratt seg noe tap, og sist helg hentet de sågar opp Moldes 3-0-ledelse i det 89. minutt, og stakk fra Rosenes by med ett poeng i bagen.

Trippelsjokk før pause
                                          Det var likevel lite som minnet om «fotballstolthet» og utrolige comeback da Lillestrøm gjestet Ski Stadion onsdag kveld. Erland Johnsens tidligere mannskap ligger under streken i Adeccoligaen, men viste sine mer meritterte motstandere liten respekt, og tok ledelsen etter en snau halvtime, da Alexander Ruud Tveter skjøt via en LSK-spiller.

Akershus-laget ga seg ikke der, og bare fire minutter senere doblet den gamle Stabæk-spilleren Eirik Markegård ledelsen da han headet inn Jørgen Røssevolds corner. LSK begynte å svette, men Follo fortsatte, og bare minutter senere sto det 3-0 etter mye rot innenfor Lillestrøms sekstenmeter – før Alexander Ruud Tveter dunket inn ballen.

LSK skjønte lite, og kan ikke gjemme seg bak at det var noe b-preget lag de stilte i tredjerundekampen – åtte av spillerne som startet Molde-kampen startet oppgjøret mot Follo.

Langt unna Molde-comeback
                                          I pausen gjorde Henning Berg et bytte, men til liten nytte. Riktignok ga Nosa Igiebor Lillestrøm håp da han satte inn pasningen fra innbytter Björn Bergmann Sigurdarson like etter sidebyttet, men da Christian Bwamy trillet inn 4-1 midtveis i omgangen var løpet kjørt.

Noen comeback à la Molde var Åråsen-laget aldri i nærheten av, selv med Tarik Elyounoussis redusering til 4-2 fem minutter før slutt. Dermed var det all grunn for Follo-trener Hans Erik Eriksen til å smile bredt, mens Henning Berg ikke fikk den sommerferieoppkjøringa han hadde forventet.

Kommentar

Working...