Nyheter juni 2010

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KrisB
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2008
    • 2923

    #81
    LSK.no

    Ringstad nærmer seg laget
    Stian Ringstad storspilte i Lars Kristian Eriksens skadefravær da LSK vant 2-0 over FC København lørdag kveld.

    Kommentar

    • KrisB
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2008
      • 2923

      #82
      RB.no

      LSK imponerte Solbakken

      KØBENHAVN: (FC København - Lillestrøm 0-2). FCK-trener Ståle Solbakken var full av lovord om LSKs defensive innsats

      Og spesielt kaptein Frode Kippe fikk rosende ord av den kommende landslagssjefen.
      – Han er bedre enn noen gang. Frode har alltid vært god i duellspillet, men nå har han også blitt en langt bedre spiller langs bakken. Spesielt i pasningsspillet har han forbedret seg, sier Solbakken til rb.no.

      – Gjorde det vanskelig for oss

      Etter å ha sett sitt FC København tape lørdagens treningskamp, var det først og fremst lovord om LSK som kom fra Solbakken.
      – De spilte en meget god defensiv kamp, og selv om vi hadde ballen mye klarte vi ikke å skape så mye som vi skulle ønske. De gjorde det vanskelig for oss hele kampen igjennom, fortsetter han.

      Fikk straffespark

      Selv om det var FCK som hadde mest ballinnhav, skapte gjestene fra Romerike like mange sjanser som vertene.
      Da 1. omgangen var tolv minutter gammel fikk Anthony Ujah en god mulighet til å sende LSK i ledelsen. Etter å ha vendt bort to FCK-forsvarere klarte han imidlertid ikke å overliste Johan Wiland i danskenes mål.
      Etter pause fortsatte å hjemmelaget å styre banespillet, men det var LSK som var farligst framover. Og da Erling Knudzon fikk straffespark etter 54 minutter var ikke Kahled Mouheli vond å be. Tunisieren var iskald fra ellevemeteren, og sendte LSK i en noe ufortjent ledelse.
      FCK fortsatte å presse etter scoringen, men nettkjenning ble det ikke før Edwin Eziyodawe doblet ledelsen for LSK fire minutter før slutt. Etter at danskenes forsvar rotet det til for seg, benyttet teknikeren muligheten til å stjele ballen, og kunne sette ballen forbi en utspilt FCK-keeper.

      Kommentar

      • RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

        #83
        RB



        Berg: – Solid forsvarskamp

        (FC København – Lillestrøm 0-2). Henning Berg mener LSKs opptreden i København lover godt.

        Sindre Preststulen
        Publisert 26.06.2010 kl 19:14 Oppdatert 26.06.2010 kl 19:22

        Med unntak av de første 15 minuttene, var han strålende fornøyd med hvordan laget hans opptrådde defensivt.
        – Vi spilte en bunnsolid defensiv kamp. Vi gjorde som vi ble enige før kampstart - lå lavt og satset på kontringer - og hvis vi ser bort i fra det første kvarteret, løste vi det på en meget tilfredsstillende måte. Fortsetter vi sånn blir det bra, mener Berg.
        Han var spesielt fornøyd med den bakre fireren.
        – Mot et så godt lag som FCK, er det sterkt å slippe de til så lite som vi gjorde. Det skal hele laget, men spesielt de fire bak ha ros for, sier Berg til rb.no.

        Vi fulgte kampen i vårt LIVE-senter!

        Ringstad imponerte
        Spesielt fornøyd var han med Stian Ringstad.
        Unggutten hadde ikke - med unntak av en treningskamp i vinter - startet en a-lagskamp på 11 måneder. Men det var det ingen som kunne gjettet etter å ha sett lørdagens treningskamp.
        – Stian spilte bortimot en prikkfrikamp. Han har ikke spilt mye i år, men med denne prestasjonen viser han at han har utviklet seg mye som spiller. Spesielt i forsvarsarbeidet har han forbedret seg stort, i tillegg til at han har blitt bedre med ballen, skryter sjefen.
        Ringstad selv var glad for å få muligheten fra start.
        – Det var veldig morsomt å få spillet på førstelaget igjen. Kampen sett under ett gikk veldig bra, og jeg føler jeg tok nivået godt, sier 18-åringen.

        Frisk Knudzon
        Også Erling Knudzon fikk skryt av Berg etter kampslutt.
        Kantspilleren skaffet LSK straffen som førte til 1-0, og viste flere ganger at han er på gang igjen etter en tung periode.
        – Erling viste positive takter. Han har variert i prestasjonene så langt i år, men fortsetter han som dette kommer vi til å få stor glede av han framover, sier Berg.

        Kommentar

        • Folke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2008
          • 5955

          #84
          Vegar Landaas

          I følge dagens utgave av RB-papir skal Vegar Landaas etter planen trene for siste gang med LSK i dag. Deretter må klubben ta en beslutning om de ønsker å tilby Monaco-spilleren kontrakt.
          Henning Berg sier at de skal ta en prat med spilleren etter dagens trening, men at det kun er ved hjelp av investorer at LSK kan hente nye spillere.

          Kommentar

          • Petter Ø
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2004
            • 3008

            #85

            Fikk het debut
            Per Morten Sødal
            Publisert 28.06.2010 kl 22:00 Oppdatert 29.06.2010 kl 19:00


            HAR GREP: Stefan Logi Magnusson var banens beste da LSK slo Vålerenga på Ullevaal i fjor høst. Debutkampen viste ham til fulle hvor viktig lokaloppgjøret er for fansen.
            Fikk het debut

            Stefan Logi Magnusson skjønte at debutkampen kom til å bli ekstra spesiell da fansen fyrte opp med fyrstikk-banner og Vålerenga kirke.


            OMSTRIDT BANNER: Ikke alle synes Kanari-Fansens banner var like genialt.


            Islendingen ble foretrukket foran Otto Fredrikson i timene før kampen 16. august i fjor.

            Magnusson svarte med en rekke fantomredninger og åtter på RB-sportens spillerbørs i kampen LSK vant 1–0.

            – Da jeg så banneret og «Brenn i helvete» skjønte jeg at dette var noe ekstra spesielt. I etterkant merket jeg hvor viktig seieren var. Det var noe helt spesielt, sier keeperen til Romerikes Blad.
            18-poengskamper

            Mens de fleste av hans lagkamerater tar en kamp av gangen, er ikke islendingen i tvil om viktigheten av de tre neste.

            – Det er ikke bare spill om ni poeng, men 18. Slår vi Vålerenga, er vi foran dem. Taper vi, er vi fem poeng bak. Og slik vil det bare fortsette. Det er svært viktig for vår sluttplassering at vi kommer godt ut av disse tre oppgjørene, sier han.

            Frode Kippe har skjema klart.

            – Vi bør ha seks poeng på de kampene. Da ser det bra ut, konstaterer han.
            Svevde høyt

            Kapteinen ble matchvinner i fjor med en heading kort tid før slutt.

            Den vanligvis så avbalanserte midtstopperen svevde i skyene etter scoringen og kalte det sitt deiligste LSK-øyeblikk.

            – Det var umulig å få ham ned igjen, gliser Espen Søgård.

            Midtbanespilleren er på vei til å komme i Vålerenga-modus og har forsikret supporterne om at samtlige spillere skal forstå hvor viktig denne kampen er for fansen.

            – Jeg regner med at temperaturen vil stige litt utover i uka. Vi skal ha noen harde økter, sier han.
            Vanlig fokus

            For trener Henning Berg er ikke oppgjøret noe spesielt.

            – Vi vet hvor viktig kampen er for omgivelsene. Men for oss handler det om å gjøre akkurat det samme som i en helt vanlig kamp.

            Han tror en ekstra oppfyring av spillerne ikke nødvendigvis trenger å slågodt ut. Berg ønsker ikke overtenning.

            Keeper Magnusson tror ikke det er nødvendig. Han føler laget har fått opp temperaturen etter at vårsesongen ble avsluttet med cupfadesen mot Follo.

            – Det tok tre dager før jeg klarte å tenke på noe annet. Egentlig burde vi ikke hatt ferie. Det var flaut og skal ikke skje igjen.
            Petter Ø - Kreativ Kanaris
            http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
            Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

            Kommentar

            • RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

              #86
              RB


              FYRER OPP: LSK-leder Par Mathisen, her flankert av supporterne Jan Jensen (t.v.) og Håvard Malones, innrømmer at Vålerenga ikke akkurat står høyt i kurs. På søndag håper trioen Oslo-laget blir ydmyket på Åråsen. Foto: Roar Grønstad

              «Klart det finnes hat i fotball»

              LILLESTRØM: Kanari-Fansen og klubbledelsen forventer at spillerne i søndagens blør for drakta.

              Per Morten Sødal
              Publisert 28.06.2010 kl 22:00 Oppdatert 29.06.2010 kl 19:32

              Flere LSK-supportere vil bytte en seier mot Vålerenga med et nedrykk.
              Etter tre strake hjemmetap mot erkefienden, og med den pinlige cupexiten mot Follo frisk i minne, er søndagens derby mot Vålerenga viktigere enn noen gang.
              – Det er kampen vi ikke kan tape. Å si det ikke finnes hat i fotball, er bare piss. Klart det gjør det, sier veteransupporterne Jansen Jensen og Håvard Malones.

              Håper på ydmykelse
              LSK-leder Per Mathisen har ikke for vane å ta sterke ord i sin munn. Men heller ikke han legger store bånd på seg når han skal beskrive følelsene før Vålerenga-kampen.
              – Jeg håper i alle fall veldig sterkt at LSK vinner. Jeg ser gjerne at vi ydmyker dem. Om det er hat? Ja, på søndag er det kanskje det, sier lederen.
              Trioen håper spillerne er klar over alvoret.
              – Kanskje jeg skal gå inn i garderoben før kampstart og fortelle dem akkurat hvor viktig denne kampen er for oss? En seier søndag vil gjøre at fadesen mot Follo er tilgitt, sier Jensen.

              Likegyldig
              At Oslo-laget trenes av Martin Andresen, mannen som i 2001 karakteriserte LSK som harry, gjør heller ikke seierslysten noe mindre.
              – De ser nok på oss som harry og bønder. Han som førte ordet under sikkerhetsmøtet vi hadde med Klanen brukte også slike ord hele tiden. Men det viste seg at han var fra Dokka og pratet bredest av alle, mener supporterne.
              Mathisen bryr seg ikke så mye.
              – Hva Vålerenga og Martin Andresen mener om LSK er meg knekkende likegyldig. Jeg irriterer meg mer over det Vålerenga-flagget som henger ved veien der jeg pleier å sykle.

              Toppkamp
              Malones og Jensen tror kampen er helt uforutsigbar.
              – At begge lagene ligger i toppen har ingenting med det å gjøre. Uansett om det ene laget hadde vært nummer én og det andre sist ville kampen vært helt umulig å spå utfallet av. For det blir tett hver eneste gang.
              Og supporterne er sultefôret på framganger.
              – Seieren i fjor høst var fantastisk viktig for klubben, men den var tross alt på Ullevaal. Men det er enda verre å tape på hjemmebane. Tre strake tap – etter sesongenes kanskje svakeste hjemmekamper – får holde.

              Ønsker fulle tribuner
              Til tross for at billettsalget til kampen har flatet helt ut de siste dagene, håper både leder og fans på fulle tribuner.
              – Jeg både håper og tror det kommer over 10.000, sier Mathisen.
              De to mest høylytte supportergruppene i Norge garanterer i alle fall rammen.
              Så spørs det om spillerne klarer å følge opp.

              Kommentar

              • Folke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2008
                • 5955

                #87
                Ingen plass til Landaas nå

                I følge dagens RB-Papir blir ikke Landaas tilbudt kontrakt.
                Berg sier at han har gitt en positivt inntrykk og at han kommer til å bli en god tippeligaspiller på sikt, samt at det økonomiske ikke var skremmende. Han holder omtrent samme nivå som de unge spillerne klubben har som har hvert utenfor startoppstillingen så langt i sesongen!
                Så siden han ikke er god nok til å forsterke laget på kort sikt velger klubben å la være å tilby han kontrakt.
                Last edited by Folke; 30.06.2010, 06:50.

                Kommentar

                • Folke
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2008
                  • 5955

                  #88
                  Kan droppe opprykket

                  Dagens utgave av RB-Papir melder at LSK vurderer å droppe opprykk til 2. div for andrelaget. Nye regler fra neste år gjør at Tippeliga-klubbenes andrelag kun får bruke tre profesjonelle spillere på over 21 år i 2. divisjon.
                  Henning Berg sier at de som har presset frem dette regelverket ikke har tenkt på konsekvensene og at dette er tvunget frem av folk som ikke har peiling på spillerutvikling.
                  Regelendringen gjør at klubbene i Tippeligaen vil få store problemer med å holde seg i 2. div hvis de nærmest må stille med juniorlag.
                  LSK har i utgangspunktet kun juniorspillere i rekruttstallen, men Bjarmann sier at klubben nå vurderer om de skal beholde noen "overårige" i rekruttstallen med tanke på spill i 2. divisjon.

                  Kommentar

                  • Folke
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2008
                    • 5955

                    #89
                    LSK-junior viser seg frem i Sverige

                    RB-Papir melder i dag om at LSK-junioren Colin N'kee denne uka er på et treningsopphold i svenske GIF Sundsvall. Magnus Powell er med på turen til klubben han selv jobbet for i fjor. Powell sier til RB at Colin er sisteårs junior og må derfor se seg litt rundt. Han er i Sundsvall for å kjenne på nivået og vise seg frem.

                    Kommentar

                    • Lillestrøm Kirke
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Oct 2004
                      • 1470

                      #90
                      Tv-kamper tippeligaen runde 19-21



                      Lørdag 31.7: 17:00 Lillestrøm-Kongsvinger NRK1

                      Mandag 9.8: 19:00 Odd-Lillestrøm TV2 Zebra
                      "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

                      Kommentar

                      • RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

                        #91
                        lsk.no

                        Haraldsen for Norge

                        Onsdag ble John Raymond Haraldsen tatt ut på G16-landslaget.

                        Kommentar

                        • Emil B
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2006
                          • 5921

                          #92
                          lsk.no



                          Eriksen: - Alltid spesielt med derbykamper.
                          Venstrebacken er klar igjen etter en innholdsrik pause med både giftermål, skadeopphold og bursdagsfeiring.

                          Kommentar

                          Working...