Treninger

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • pondus73
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2004
    • 612

    Treninger

    Dette er spurt om mange ganger før og vil sikkert bli spurt mange ganger til!
    Hvor og når er det treninger om dagen????
    ------eLSKe-------
  • gamle-perta
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2004
    • 2418

    #2
    Eneste jeg vet er at det er fullt kjør med treninger hver dag denne uken. Om de bruker Åråsen eller Lillestrøm stadion, om de trener to økter hver dag, om de trener kl 10 eller 11 har jeg derimot ikke oversikt over.
    Men det har kanskje noen andre?

    mvh
    perta
    Mvh
    Gammer´n (Per T)

    Kommentar

    • gilbert
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 3208

      #3
      I dag trente omtrent halve laget på Lillestrøm stadion (grasbanen) fra klokka 10.00: De tre keeperne Müller, Misund og Jansen ble trent av Kjell Lier, mens Gunnar Halle trente PSA, Shane, Harald Hauge (tilbake igjen etter sitt andre skadeavbrekk), JP, Sasa, Myklebust, Mato og BH Riise. De øvrige var til tester (antagelig på Idrettshøyskolen) og skulle såvidt jeg forsto trene klokka 15.00. (Claus er vel fortsatt hjemme i Tyskland.)

      De vanlige treningstidene på hverdager er vel også klokka ti og tre, men det er bare tilfeldige dager i sommerferien jeg får sett treninger på slike klokkeslett.

      gilbert

      Kommentar

      • pondus73
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Feb 2004
        • 612

        #4
        Kanskje dette kan være tråden som omhandler alle treninger og treningsrelaterte saker???
        Så slipper vi å få nye tråder for hver trening som noen har sett o.l?!

        Takk til dere to foregående forresten
        ------eLSKe-------

        Kommentar

        • gamle-perta
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2004
          • 2418

          #5
          Ettersom jeg skjønner så skjer følgende denne uken:
          Tirsdag formiddag er det tester for de som ikke var på dette mandag. På ettermiddagen, kl 15.00 tror jeg, er den første felles-økta denne uken.
          Deretter skal det være vanlige treningsøkter hver dag fra kl 10.00. Noen dager blir det ettermiddagsøkter også, og mot slutten av uken blir det trolig lagt inn en fridag.

          mvh
          perta
          Mvh
          Gammer´n (Per T)

          Kommentar

          • gilbert
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 3208

            #6
            Det var ingen trening i går ettermiddag, men den andre halvdelen av laget (Andersson, Kippe, Rambekk, Wehrman, Søgård, Strand, Korén, Powell, Mifsud, Sundgot) pluss de tre keeperne trente klokka 10.00 i formiddag. Resten var til testing på Toppidrettssenteret. Keeperne testes antagelig på andre måter eller i en annen sammenheng.

            På lsk.no er det nå lagt ut en oppdatert liste over treningene denne uka:



            Ifølge denne oversikten er det (felles)trening klokka 15.00 i ettermiddag.

            Stallen er nå på 22, etter at David og Jimmy er borte. Fjørtoft sier i RB i dag at en ikke vil leie ut flere, bl.a. for å sikre andrelagets plass i 2. divisjon. Etter at Claus forlenga et par måneder, regnes Jansen som fjerdevalg på keeperplassen, og en har vurdert å leie ham ut, men vil ikke gjøre dette, bl.a. fordi Misunds ankel stadig er problematisk. Hva slags signaler Jansen får er jeg er litt usikker på, når en også snakker både med Jan Kjell Larsen og Rune Jarstein. På den andre siden er alle tre før Jansen svært usikre kort mht neste sesong, og utleie kunne også gitt nyttig kamptrening f.eks. i 1. divisjon. Og skulle vi kvale til Royal League er (begge) tyskerne neppe med utover høsten og vinteren.

            Et viktig moment er naturligvis at stallen nå er fri for store og langvarige skader, selv om flere spillere har mindre plager (Misunds ankel, Strands rygg, Kippe med influensatendenser, et par spillere med lettere muskel- og strekkproblemer).

            gilbert

            Kommentar

            • gilbert
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 3208

              #7
              På treninga på graset på Lillestrøm stadion i dag klokka 10.00-11.30 deltok fire keepere og atten utespillere. Harald Hauge sparer vel sitt nyopererte bein. Han var erstatta som midtstopper av en eldre kar med langt hår som ble kalt "Torgeir" av Rösler og de andre spillerne; en stor og sterk mann jeg har skuet bakerst i rekka på A-laget i årevis, og også på andre- og tredjelagskamper i år.

              Blant de fire keeperne var det derimot et nytt bekjentskap for meg, den finske U-21 keeperen Niki Maenpaä, født i Espoo 23.01.1985, 190/86, tidligere i HJK Helsinki, fra juni 2003 i franske Lens på en femårskontrakt. Fugla har i følge Kjell Lier hatt ham i kikkerten en stund. Antagelig får han lite spilletid i Lens, og ser seg om etter andre muligheter, ved salg eller utleie. Han hadde gode reaksjonsredninger, men slik treninga foregikk var det ikke lett å vurdere andre egenskaper (feltarbeid, tilbakespill).

              Mye av treninga i dag var angrep først fem mot to, så fire mot to, tre mot to og til slutt to mot to, mellom blått, gult og rødt lag, med vekt på offside, raske pasninger, riktige løp og posisjoner, mann-mot-mann-dueller og skudd. Morsomt å høre Röslers blanding av norsk og engelsk: Alle (norske eller ikke) får kommentarer på norsk ("Bra, Robbie !") og engelsk ("Good defending, Espen !") om hverandre. Setninger som "I want tempo and avslutninger" er heller ikke uvanlige.

              gilbert

              Kommentar

              • Lars
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 6156

                #8
                Kan jo legge til at det også ble spilt en form for rugby på treninga, der telling av antall pasninger foregikk på norsk. Forøvrig er det alltid gøy å se Arild Sundgot prøve å jukse i alle øvelser hvor man teller poeng/mål og nekte på alle avgjørelser som går imot hans lag.

                Kommentar

                • gilbert
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 3208

                  #9
                  Fire keepere (som i går), og femten utespillere trente på Lillestrøm stadion, men bare oppvarming og tekniske øvelser, klokka 10.00-11.00 i dag. Claus (hjemme), Mifsud og Mato (som begge fikk små trøkker på gårsdagens trening) sto over. Bjarmann, som skal trene noenlunde fast med A-laget og er kampklar som "absolutt siste reserve", deltok heller ikke. I tillegg til de femten: Harald Hauge og Khaled Mouelhi (13.02.1981, 180/71, 2008) jogga først for seg sjøl. Khaled varma deretter opp ved siden av de andres trening. Det var dermed ikke mulig å få noe som helst inntrykk av ham annet enn selve utseendet; han deltok ikke i noen av "konkurransene" treninga for de andre mye besto av.

                  At treninga for utespillerne ikke inneholdt noen balløvelser og bare varte i én time tyder vel på at det som ukeplanen tilsier er ny fellestrening klokka 15.00. Kan hende at den er på Åråsen, som ukeplanen antyder at den enkelte ganger vil være. For de som har anledning til dette, kan det vel bli første sjanse til å se Khaled med ball i samspill med resten av laget.

                  gilbert

                  Kommentar

                  • Lars
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 6156

                    #10
                    Treningen begynner kl. 15.00, men midtbanespillerne fikk beskjed om å møte kl. 14.00. Det har ganske sikkert noe med signeringen av Khaled Mouelhi å gjøre.

                    Tror at treningen går på Lillestrøm Stadion.

                    Kommentar

                    • HSft
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2004
                      • 6082

                      #11
                      Ingen som har sett treninga og vil komme med en kommentar?

                      Kommentar

                      • _Jonern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 4386

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Larsi
                        Jeg var på treninga nå, og fikk et godt inntrykk av Khaled. Slik jeg så det, har vi fått en spiller med meget god teknikk, bra overblikk og veldig smarte pasninger. Dessuten virket han god defensivt. Er veldig enig i beskrivelsen av ham som en krysning mellom Koren og Wehrman.

                        Gi han tid til å bli kjent med laget, lære seg engelsk/litt norsk osv, så har vi en av Tippeligaens beste midtbanespillere til seriestart 2006.

                        Men for all del, vi kan få mye glede av ham allerede denne sesongen.
                        ..................

                        Kommentar

                        • pondus73
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2004
                          • 612

                          #13
                          Jeg stakk innom på treninga klokka ti i dag, men da jeg kom frem var det kun keepere og Sundgot som trente. Khaled løp og snakka en del med Halle og Rösler. Utover dette hadde Üwe visstnok gitt spillerne fri i dag og neste trening er i morgen klokka tre, trolig på Åråsen.

                          Etter trening prøvde Müller seg som spydkaster noe som gikk overraskende bra sa spydkasteren som var der. Det var visst ikke mange som klarer over 30 meter første gang de kaster :lol:

                          jeg har noen mindre gode mobilbilder av dette og skal prøve å få lagt ut dette på forumet dersom jeg finner min datakabel
                          ------eLSKe-------

                          Kommentar

                          • sniper
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 5254

                            #14
                            Trening i dag klokka 1500 (ifølge lsk.no)

                            I morgen søndag er den klokken 1700 ifølge Gunnar Halle.

                            Petter

                            Kommentar

                            • gilbert
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 3208

                              #15
                              24 spillere på treninga på stadion 15.00-16.45 i dag: De 23 med A-lagskontrakt pluss Bjarmann. Den finske keeperen ser ut til å være reist hjem, Khaled deltok den første timen, og Harald Hauge ble spesialtrent av fysisk trener Jerome Bruner på sidelinja. Etter oppvarming og tekniske øvelser spilte en "rugby-med-headinger" mot to mål, der de gamle (som på LSK nå er maks 31: Powell) slo de unge. Deretter trente Rösler den antatte første-11'ern i angrepsvarianter, mot Sasa som Robbie, Khaled som Kasey, JP-Bjarmann-Mato-Shane som backrekke. 11'ern ser ut til å bli

                              Chris-Steffi-Frode-Anders
                              Espen-Kasey-Robbie-Pål (diamant)
                              Michael-Arild

                              Myklebust spilte for Mifsud de siste minuttene av denne drillen. Deretter øvde Rösler på defensive dødballer (stort sett gode og presise cornere fra begge sider fra Riise); ikke så overraskende ut fra Starts styrke her hittil i år. Her sto Misund i kassa, men jeg tror vel egentlig en av tyskerne står mandag, mest sannsynlig Müller, siden han nå har stått to treningskamper ("Fåvang" og Leicester) mens Claus har vært hjemme for å godsnakke med familien. Treninga ble avslutta med five-a-side spill med blått, gult og rødt lag, uten Khaled, som antagelig sparer lysken.

                              Med så mange gode og skadefrie spillere var det stor innsats, godt humør, men også høy tenning på denne treninga.

                              gilbert

                              Kommentar

                              • HSft
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2004
                                • 6082

                                #16
                                Flott rapport.
                                Mest overaskende ved lagoppstillinga var vel at espen spiller istedenfor riise. Mulig røsler vil ha litt fight på midtbanen mot hæstad og co?

                                Gleder meg til åråsen på mandag.

                                Kommentar

                                • McGuffy
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 5099

                                  #17
                                  Nå syns jeg virkelig at det begynner og lukte svidd av spillerstallen vår.
                                  Nå har vi snart dobbeltdekning på alle plasser, og vi kan faktisk sette opp to sterke 11`ere.

                                  Reitmeier
                                  Andersson - Kippe - Andresen - Rambekk
                                  Søgård - Koren - Wehrman - Strand
                                  Mifsud - Sundgot

                                  Og:

                                  Müller
                                  Winsnes - Bjarmann - Hauge - Shane
                                  Riise - Mouehli - Radulovic - Myklebust
                                  Grubisic - Powell

                                  + Jansen, Misund, Bjerk, Soltvedt (lånt ut til Notodden)
                                  I tillegg har vi Trond Olsen som kommer etter sesongen.

                                  McGuffy

                                  Kommentar

                                  • HSft
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2004
                                    • 6082

                                    #18
                                    Slik jeg ser det har vi dobbeldekning på venstrebacken, sentral midtbane, spiss og venstreving(når olsen kommer).


                                    Andersson - Andresen - Kippe - Rambekk
                                    - -Riise - Wehrman - Koren - Strand
                                    - - - - - - - Mifsud - - Sundgot


                                    (Winsnes) - (Hauge) - (Bjarmann) - Shane
                                    - (Radulovic)-Tunisia - Søgård - Olsen
                                    - - - - - - Myklebust - - Powell

                                    Kommentar

                                    • blue
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2004
                                      • 1429

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av McGuffy
                                      Nå syns jeg virkelig at det begynner og lukte svidd av spillerstallen vår.
                                      Nå har vi snart dobbeltdekning på alle plasser, og vi kan faktisk sette opp to sterke 11`ere.

                                      Reitmeier
                                      Andersson - Kippe - Andresen - Rambekk
                                      Søgård - Koren - Wehrman - Strand
                                      Mifsud - Sundgot

                                      Og:

                                      Müller
                                      Winsnes - Bjarmann - Hauge - Shane
                                      Riise - Mouehli - Radulovic - Myklebust
                                      Grubisic - Powell

                                      + Jansen, Misund, Bjerk, Soltvedt (lånt ut til Notodden)
                                      I tillegg har vi Trond Olsen som kommer etter sesongen.

                                      McGuffy
                                      Litt skremmende at Torgeir er i andre-elleveren...
                                      Fugla 4 Life!

                                      Kommentar

                                      • gilbert
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 3208

                                        #20
                                        Dagens trening på stadion 10.00-11.45 var naturligvis prega av restitusjon etter gårsdagens batalje: Oppvarming og tekniske øvelser før Rösler tok med seg de som hadde spilt hele kampen i går på joggetur i retning Oksefjellet. De øvrige (inklusive Sundgot og Powell) spilte five-a-side de gamle mot de unge: Heinz - Sundgot, Powell, Halle, Sasa, Winsnes, mot Eirik - Shane, Bjørn Helge, Magnus M, Khaled, Mato. De "gamle" vinner som regel disse kampene, så også i dag. Khaled deltok på linje med de andre i hele treninga i dag, men fortsatt for tidlig å si noe mer enn at han er teknisk god, har godt overblikk og gode pasninger, samt spesielt ett susende skudd som ga de unge ett av sine relativt få mål.

                                        I alt 23, alle med A-lagskontrakt, stilte på treninga, også Müller og nybakte trebarnspappa Strand. Harald Hauge spesialtrenes fortsatt av Jerome Bruner på sidelinja. Fri i ettermiddag og onsdag, neste trening klokka 10.00 torsdag.

                                        Jada, jeg veit at bare totalt, komplette fotballidioter ser treninger dagen ETTER en sånn kamp.

                                        gilbert

                                        Kommentar

                                        Working...