LSKs økonomi

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Gjest

    LSKs økonomi

    Ser av artikkel fra nettavisen, http://www.nettavisen.no/sport/fotba...cle2917336.ece, at LSK er blant de klubbene med desidert dårligst økonom. Trodde mye var rettet opp etter at vi har fått ut en del spillere med høye lønninger, ref Brenne etc, og fått inn spillere med lav lønn.
    Det har blitt sagt fra ledelsen at kuttene de gjorde i fjor er kutt andre klubber må gjøre i framtiden, og at LSK lå forran de fleste av de andre av klubbene når det gjaldt å balansere økonomien.
    Så hva i all verden betyr det som kom fram av artikkelen i nettavisen? Hvor alvorlig er LSKs dårlige økonomi?
    Last edited by Gjest; 04.06.2010, 10:46.
  • ON
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3639

    #2
    Er det artikkelen med oppdeling av "grupper" i tippeligaen med forskjellige økonomi du prater om? Isåfall tror jeg at oppdelingen nettavisen har trykki, er samma som ble presentert for en god stund siden?

    edit: eller er det faktisk en oppdatert liste?

    Kommentar

    • Stray Cat
      Moderator
      • Aug 2008
      • 5915

      #3
      Jeg mener da at LSK IKKE var oppført i den verste gruppa ved forrige oppdatering. tar jeg helt feil?
      For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

      Kommentar

      • Grusom B
        Generalissimo Bellisimo
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6248

        #4
        Opprinnelig skrevet av ON
        Er det artikkelen med oppdeling av "grupper" i tippeligaen med forskjellige økonomi du prater om? Isåfall tror jeg at oppdelingen nettavisen har trykki, er samma som ble presentert for en god stund siden?

        edit: eller er det faktisk en oppdatert liste?
        Kan ikke være riktig om det er slik som den fremstilles. Stabæk og Tromsø var de klubbene som slet aller hardest i vinter, og det er rett og slett ikke mulig at de nå plutselig skal være best i landet på økonomistyring. Ikke faen.

        Vi har på den andre siden kuttet lønn med minst fem millioner i året, sannsynligvis opp mot ti. Om det ikke har gitt resultater enda vil det gjøre det over tid.
        Ni principe ni rey...

        D10S!

        Kommentar

        • Uwes disippel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 6039

          #5
          Dette kan bare ikke stemme. Har de trukket baller opp av hatten?
          Eller det er vel kanskje akkurat der kompetansenivået ligger hos NFF.

          Kommentar

          • Lance
            Juniormedlem
            Ferskenpels
            • Oct 2008
            • 1

            #6
            Tromsø og Stabekk gjennomførte i vinter emisjoner, Tromsø tilførte vel 47 millioner og stabekk et noe mindre beløp, slik jeg tolker det er det viktigste kriteriet i NFF sin rangering, egenkapital. Når stabekk og tromsø har økt egnekapitalen betraktlig gjør dette at de kommer svært godt ut.

            Når Lillestrøm faller ned fra kategori 2 til 1 tyder dette på at vi i dag har mindre egnekapital en hva tilfellet var ved utgangen av forrige periode.

            Kommentar

            • ulfpulf
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2004
              • 2506

              #7
              NFFs egen artikkel om saken ligger her:


              Øverst i artikkelen ligger en link til presentasjonen fra pressekonferansen i PDF-format:


              I den presentasjonen står det blant annet at "Tippeligaen og Adeccoligaen vurderes i henhold til det finansielle oppfølgingssystemet introdusert høsten 2009", og poenggrensene for å havne i de forskjellige kategoriene.
              Lillestrøm gikk fra kategori II 31.08.09 til kategori I 31.12.09.
              Hvis klubbene i kategori I ikke oppnår målene de skal oppnå 31.12.10, er reaksjonen poengtrekk 1 poeng i serien for 2011.

              Kommentar

              • ulfpulf
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2004
                • 2506

                #8
                LSK går mot overskudd

                I en notis i papir-RB i dag, står det om saken:

                ÅRÅSEN: LSKs økonomi er fortsatt under oppsikt av lisensnemda i Norges Fotballforbund, men den økonomiske situasjonen er ifølge LSK-formann Per Mathisen bedre enn i fjor.
                - Resultatet i fjor kunne sett penere ut, men vi valgte å realisere store tap. Det ga oss et stort underskudd på kort sikt, men det vil gi positivt utslag i år. Vi styrer mot et lite overskudd, sier Mathisen.

                Kommentar

                • knut
                  Make knut Great Again
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2006
                  • 9413

                  #9
                  Sakset fritt fra rb i nyhetstråden:

                  Klubben hadde budsjettert med kvartfinale og inntektene fra én hjemmekamp i cupen denne sesongen.
                  Styreleder Per Mathisen hadde på stående fot ikke oversikten over hva tredjerunde-exiten betyr økonomisk, da rb.no snakket med ham etter kampen onsdag.
                  – Men å anslå et sted mellom en halv million og én million kroner høres ganske greit ut, sier han.



                  Ut ifra vinkling av artikkel ser jeg at vi har hentet inspirasjon fra bla. Narvik, Vik i Sogn, Rana og Bremanger..?

                  Kommentar

                  Working...