NM, 3 runde, Follo FK - Lillestrøm SK, Onsdag 9 juni kl. 1800

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KFL41
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2004
    • 3648

Gutta var ikke mentalt forberedt på kamp idag. Jævlig skuffende når man får betalt for dette. Syntes jeg så rapporter på lsk.no om daff oppvarming. Mulig de var så uproffe at de lot været og baneforholdene virke inn også? Det var tilløp til overvann på banen.

Cupen får stadig mindre status. Man kan se det på opptredenen til spillerne på målene idag. Og man ser det på resultatene hvor 6 tippeligajallalag allerede er ute. For 15-20 år siden kom det masse tilskuere å så på 4. runde kamp mellom LSK og Tromsø på Åråsen. Tar jeg ikke feil var det rundt 10 000 tilskuere. På en tilsvarende kamp i 4. runde idag, ville det vært under halvparten. Slik har det vært i flere år allerede, også i år hvor publikumstallene i serien har økt. Nå er ikke engang en semifinale en kamp som folk støtter opp om.

Det er kun vinneren av cupen som blir husket. Ingen husker hvem som røyk i kvartfinalen lenger så sånn sett så er vi ferdig med det. Men det er vanskelig å fri seg for tanken om at det ville vært store muligheter i år.
    Last edited by KFL41; 09.06.2010, 21:53.

Kommentar

• Folke
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2008
      • 5955

Cup'en er bare gøy for dem som vinner sånn det er lagt opp nå...
      NFF må gjøre noen forandringer!
      • Hva med trekke alle rundene? F.eks. LSK-enga alt i første runde?
      • Eller hva med å gjøre de første rundene helt lokale, kun spille mot de lag som er i "ditt distrikt" de første 3 rundene (så langt det lar seg gjøre)!
        Som f.eks. Ull/kisa-LSK.. Eidsvoll-LSK.. LSK-Strømmen osv.

Kommentar

• KFL41
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2004
        • 3648

Opprinnelig skrevet av Folke
        LSK-Strømmen osv.[/LIST]
        Urk... Jeg tørr ikke tenke på hvordan det ville vært om vi stilte med samme innstilling som i dag hvis vi møtte Strømmen. Det får meg faktisk til å tenke på at det kunne vært verre enn tap mot Follo.

Kommentar

• Bibaboy
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2008
          • 712

Opprinnelig skrevet av Bibaboy
          I forrige seriekamp tapte Follo 4-0 for Moss og ligger på nedrykksplass i adeccoligaen. Dette er et lag vi slår 9 av 10 ganger. Allikevel sitter jeg med en følelse av at dette slett ikke blir enkelt. Håper og tror at gutta ikke tar ferie før dagens kamp er spilt. Slipper de seg ned på 95% kan vi fort gå på en smell. Regner med at HB også ser dette og har tatt sine forhandsregler. Hadde vært jævlig kjipt å drite seg ut i siste kampen før ferien. Magefølelsen er uansett ikke bra.... Jeg satser på at det er magen det er noe galt med.
          Kan tyde på at magefølelsen ikke var så værst allikevel... Jeg er flau og fortvilet...
          Fugla Forever

Kommentar

• heidar
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2004
            • 2131

Latterlig arbeid av trener-teamet. Jeg er selv i VM-modus, og bryr meg lite (noen kommer til å få høre det på jobben i morgen), men at man stiller med et slitent lag i denne kampen er en klar feilvurdering.

Faresignalene (at spillerne var slitne) så man allerede mot Molde. I dag skjøt vi oss selv i foten, og tapte på at vi stilte med slitne bein og spillere som hadde hodet på plass på Sydenferie
            En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

Endelig er mørketida over.

Kommentar

• sparwasser
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 3185

Flaut, Pinlig og Skremmende Dårlig!
              Til spillere og trenere er det bare en ting å si: Skam dere!

Kommentar

• Johnny Sack
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Jun 2007
                • 127

Jeg vil ikke høre snakk om cupens status, at NFF bør se på oppsettet etc...vi taper over FOLLO!!! Det finnes ikke unskyldninger, det er bare altfor ræva! Det er slett opptreden og hån mot fullt oppegående mennesker som reiser rundt til ræva stadioner i grisgrente strøk og bruker tusener av kroner på å støtte fugla. Fy faen!

Kommentar

• Stan
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2006
                  • 1094

Er så skuffa at jeg må banke innpå et par halvlitere nå før sengetid...
                  Godt det blir 1 mnd med skikkelig fotball om et par dager.

Kommentar

• Yellow-not-jella
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2009
                    • 1606

Opprinnelig skrevet av erikh
                    spiller lasse like raevva som mot molde? hva har skjedd med ham etter en utrolig bra sesongaapning? synes han har levert under pari i det siste
                    Ikke helt enig med deg der. Middels spiller, med et par store blemmer som har gitt baklengs før i år. Ingen mål, ingen målgivende (?), svært få gode innlegg, medspillera veit ikke når han skal slå dem, ikkno venstrebein...

Og nå dette.
                    Last edited by Yellow-not-jella; 09.06.2010, 23:51.

Kommentar

• andersmm
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2006
                      • 5764

Haha. Jeg klarer ikke å la väre å le. På 4-1 målet legger Lasse seg ned og spreller i gjörma. Sånn ca. 2 sek etter at ballen sitter i nota löfter han beinet for at det i alle fall skal se ut som om han forsökte å stoppe skuddet. Gudbedre.

edit: den goalen er helt pinlig å se på. Ikke bare Lasse, men alle sammen. Man kan tydelig höre hjemmepublikumets hånlatter på klippet.
                      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• bjarmann
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2005
                        • 2994

Dunderpinlig! Ingen fortjener ferie etter dette. Hadde jeg vært treneren dems hadde jeg innkrevd minst en uke av ferien, og trent de steinhardt for å sette et poeng. Sånn går det ikke ann å holde på. Bli ydmyka av Follo? Jeg blir kvalm av spillerne idag.
                        I år så tar vi alt

Kommentar

• FuglaAlex
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2006
                          • 537

Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
                          Ikke helt enig med deg der. Middels spiller, med et par store blemmer som har gitt baklengs før i år. Ingen mål, ingen målgivende (?), svært få gode innlegg, medspillera veit ikke når han skal slå dem, ikkno venstrebein...

Og nå dette.
                          På tide å la Johnsen få tillit fra start.. Bedre innleggsfot, bedre duekkstyrke, ikke noe veldig dårligere hurtighet, og like god/bedre til å komme forbi motstander.

Innleggsfoten er den stor forskjellen i mine øyne
                          Supporterne er fotballens hjerte
                          Ultras Felt C

Kommentar

• veiron
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6267

Jeg kan faktisk ikke si at jeg bryr meg så mye om dette, og jeg er glad jeg glemte at det var kamp i går! Greit å slippe de 90 minuttene.
                            Det er et flaut resultat, men den følelsen får spillerne holde for seg selv! Jeg gidder ikke ofre en kalori på dette.

Bortsett fra selve finaledagen er cupen oppskrytt!

Kommentar

• sniper
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 5254

Opprinnelig skrevet av FuglaAlex
                              På tide å la Johnsen få tillit fra start.. Bedre innleggsfot, bedre duekkstyrke, ikke noe veldig dårligere hurtighet, og like god/bedre til å komme forbi motstander.

Endelig noen andre som ser det. Lars Kristian er en middelmådig spiller som venstreback. Han har tacklingsskrekk, og jeg sier igjen: Siden HB legger såpass vekt på at backene skal opp i banen må vi ha en som slår bra innlegg med rett ben. Jeg driter i vinger, men backene skal fungere, og de skal høyt opp i banen i det store rommet vår kantspillere gir de fordi de trekker inn i banen. Karim har utnyttet dette godt, men vi trenger en med venstreben på venstrebacken. Johnsen/Ringstad ser jeg på som venstreback-alternativer.
                              På tide å la bloggern hvile.

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                                Poll St. Ring
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Dec 2005
                                • 11796

Opprinnelig skrevet av FuglaAlex

Er ikke uenig i at Johnsen skal få prøve seg, men å si at han matcher LKE på hurtighet og å komme seg forbi motstandere er direkte feil. Johnsen er blandt de tregeste i stallen, og har kvaliteter jeg mener passer best som midtstopper.

Et godt venstrebein har han. Han har i tillegg en pervers luftstyrke.
                                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• BennyLem
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 2902

Helt tragikomisk at enkelte forsøker å frikjenne mannen på innbytterbenken for fadesen i går.

Som leder har du det øverste ansvaret. Alltid! Slik er det i fotball, slik er det i business og slik er det (under tvil) i politikk.

Hva kunne konkret Berg gjort i går?
                                  • Latt være å benytte seg av umotiverte spillere med klippekort fra start.
                                  • Sørget for å ha et balansert lag fra start, ikke minst for å utnytte bredden på en tung bane (les: ikke mer Nosa på kant).
                                  • Passet på at spesielt tunge, trege spillere, ikke spilte på en en tung, treg matte. Å se Sundgot og Søgård i går var ufattelig tragikomisk. Det var som to fylliker i ei container med kvikksand som forøker å støtte hverandre mens de tømmer den siste klunken med rødsprit. Gutta snubla rundt og gravde seg ned i matta som en traktor i et kommunistland på sekstitallet. Full stopp.
                                  • Sørget for tidlige og mange bytter. På 2-0 burde grep vært tatt. Søgård selvsagt ut. Vi hadde tross alt Eddy, Meter'n BBS, MJ osv på benken. De to første sågar ubenyttede gjennom hele kampen. For en luksus!
                                  • Passet på bedre motivasjon og mer alvor. Men, når klippekort er utdelt blir innsatsen ofte deretter.

Dødmanns flass. Det er min mening om kampen i går. Det beste å si er at det heldigvis er laaaaaang pause fra narrene i gult nå.

Treneren har selvsagt ansvaret. Jeg gjorde opp min mening 16. mai i fjor, og den står fortsatt ved lag. Sterkere enn noensinne.
                                  Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• BennyLem
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 2902

For å gni det inn

Til de som mener at cupen ikke betyr noe osv...

Opprinnelig skrevet av RSP

Cuptapet kan bety én million i tapte inntekter

LSK-spillernes pinlige cupinnsats koster dyrt og kan bety én million kroner i tapte inntekter.
                                    Bare å stille opp med innsamlingsbøsser resten av sesongen.
                                    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                                      Poll St. Ring
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Dec 2005
                                      • 11796

Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                      Har en dårlig følelse. Vi skaper ingenting. Lukter cup-exit lang vei
                                      Hater å ha rett.
                                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• trigz
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 7135

Jeg er bare pisse flau etter fadesen i går. Til dels enig med lemmet i at coachingen burde vært annerledes, kanskje laguttaket også (men lemmet går som vanlig alt for langt, og ender med å bli useriøs).

Edwin fra start burde vært et opplagt valg, sammen med Nosa sentralt og Tam ved siden av ham. I en kamp mot sånne lag på en så tung bane er det ofte individuelle ferdigheter som avgjør.

Vi tapte i går på grunn av undervurdering, og på grunn av at fem-seks mann som var utpå der hadde tatt ferie etter Molde-kampen. Og det sier dessverre litt av hvert om mangel på profesjonell innstilling hos enkelte av spillerne. Eirik Markegård spilte kanskje fem minutter førstelagsfotball for Stabæk på tre år, men i går så han ut som Messi. Det var et ynkelig, patetisk skue.
                                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• holmiz
                                          The kjøkken-kanariz
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2006
                                          • 6064

Jeg er bare innom for å si at jeg fortsatt er pinlig berørt av at vi tapte 4-2(!) mot Follo(!!!) i går. Videre så er jeg direkte skremt av at profesjonelle fotballspillere ikke yter bedre, de tjener fra 2-5 ganger bedre og mer enn enn en gjennomsnittlig årslønn på denne idretten, og så avfeies dette tapet med "det var litt mangel i vilja". Latterlig. Dersom det er så utrolig vanskelig å holde på konsentrasjonen i 2 * 45 minutter så foreslår jeg at samtlige spillere leverer inn sin Xbox/PS3 til serien er avslutta. For i går dreit dere dere ut. Enkelt og greit.

Sånn, akkurat der var jeg (nesten) ferdig med gårsdagens farse av en pinlig opplevelse, og det kommer en god ting ut av å ryke tidlig ut av cup'en, vi slipper begredelige smeller (som garantert hadde kommet om vi holder på som i går) senere. Da kan vi konsentrere oss om serien, og forhåpentligvis blir vi å finne i samme divisjon også neste år. Det er i det minste et lyspunkt i dag.

Men bare for å ha sagt det, gårsdagens prestasjon står til stryk! Shame on you! At andre tøyselag også ryker ut teller ingenting i den store sammenhengen, vi er LSK for f**n, det er ingen unnskyldning at andre ryker ut - dette trodde jeg jaggu at vi holdt oss for gode til!

Forøvrig stor kudos til alle dere som møtte opp i går for å støtte laget, jeg er fortsatt usikker på om laget gjorde seg fortjent til den støtten, ettersom deler av gjengen bedrev store deler av tiden med helt andre ting enn å spille fotball.

Så da håper jeg spillerne tar til seg dette, for i går var det bare dere og ingen andre som underpresterte (selv om Lemmet mener noe annet), og så bør dere faktisk vise at dere reiser kjerringa mot søpla.
                                          Last edited by holmiz; 10.06.2010, 09:10. Begrunnelse: hadde vist litt mer på hjertet, samt en haug med skrivefeil
                                          Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                          Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

Working...