NM, 3 runde, Follo FK - Lillestrøm SK, Onsdag 9 juni kl. 1800

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Tony
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 4737

Når skal man lære seg at slike lag som Follo vil gjøre ALT dem kan for å slå oss. Follo har ikke noe å tape på å gå i angrep, være aggressive i forsvarsspillet og pøse på oppover. Det var egentlig litt deilig å se slik fotball igjen, bortsett fra at det var med feil lag.

Follo spilte ut LSK totalt. All ære til dem.

LSK var slappe, umotiverte, skapte ikke mange sjanser og brukte nok en god del av tiden før kampen med å uffe seg over været og baneforhold. Når man i tillegg skal begynne å TRILLE ball langs et gress med "overvann", sier det sitt!

Kommentar

• Larsabal
      Juniormedlem
      Bøffel
      • Oct 2005
      • 23

Opprinnelig skrevet av BennyLem
      Bare å stille opp med innsamlingsbøsser resten av sesongen.
      Uenig, umotivert og mangelfull innsats på jobb burde få konsekvenser for de som ikke gjorde jobben sin, ikke de som stiller opp og gir sitt gang på gang for klubben. Jeg foreslår at det trekkes 1 mill i lønninger ut fra en brøk over hvor mange spilleminutter spillerne hadde på banen i går.

Hvis en kirurg, pilot, bussjåfør el.l. hadde hatt en like dårlig innsats på jobben sin ville det gått menneskeliv tapt og vedkommende hadde ikke bare mistet jobben men måtte nok forsvare seg i en norsk rettsal i årevis etterpå. Når en godt gasjert fotballspiller ikke gjør jobben sin er det eneste som skjer at vedkommende må gå med hodet senket i en kort periode. På tide med en oppstammer der de merker det mest, i lommeboken!

Kommentar

• Stray Cat
        Moderator
        • Aug 2008
        • 5918

Kanskje på tide å kjøle hodet litt nå, stikke fingeren i jorda og finne ut hvordan arbeidslivet fungerer - også for fotballspillere med en kollektiv dårlig dag på jobben. ;-)
        For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• norskpoker
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2007
          • 399

Jeg skulle ønske at Henning Berg hadde baller til å gjøre det Kjetil Rekdal gjør nå. Klubben er det eneste som betyr noe og om enkelte ikke gidder å gjøre det som skal til skal de kastes på hodet ut av klubben - uansett om du heter Khaled, Arild eller Lars Kristian.

Kommentar

• JMKANARI
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Oct 2007
            • 170

Dette er bare tragisk fra ende til annen. Jeg var ikke selv tilstede i Ski, og fulgte kampen via sms-oppdateringer. Når pauseresultatet 3-0 tikka inn, måtte jeg nesten le. Det er jo bare latterlig.

Mye tyder på at brorparten av spillerne (med unntak av Björn, Logi og Espen) allerede hadde badeshorts og slippers på, og når de i tillegg bruker resten av oppmerksomheten på at det regner og er dårlig bane, ja da går det den veien høna sparker. Det må være lov å kreve profesjonalitet av overbetalte fotballspillere, selv om ferien bare er et par timer unna.

Jeg forventer at dette gir en eller annen form for sanskjon (tøft egentreningsprogram i ferien, f.eks), om enn ikke like drastisk som Rekdal som skal sparke spillere...

Oppsummert er dette så skuffende at det nesten ikke er til å bære.
            Krysser fingra for en ny Tom Lund snart...

Kommentar

• tullebukk
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2006
              • 5446

Opprinnelig skrevet av norskpoker
              Jeg skulle ønske at Henning Berg hadde baller til å gjøre det Kjetil Rekdal gjør nå. Klubben er det eneste som betyr noe og om enkelte ikke gidder å gjøre det som skal til skal de kastes på hodet ut av klubben - uansett om du heter Khaled, Arild eller Lars Kristian.
              Heter du Khaled,Arild eller LKE i Lsk så er du freda og kan gjøre hva faen du vill.:???:

Kommentar

• JMKANARI
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Oct 2007
                • 170

Jeg er ikke uenig i at LSK har overflødige spillere i troppen, og mange mener sikkert mye om hvem som bør ut. At det derimot skal skje som resultat av èn dårlig fotballkamp, er jeg direkte uenig i. Det tar vi etter sesongen.

At du nevner Kiko er forresten litt komisk i seg selv, i og med at han satt på benken hele kampen i går... Blanda han for svak sportsdrikk, kanskje?

Kommentar

• norskpoker
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2007
                  • 399

Opprinnelig skrevet av JMKANARI
                  At du nevner Kiko er forresten litt komisk i seg selv, i og med at han satt på benken hele kampen i går... Blanda han for svak sportsdrikk, kanskje?
                  Jeg så ikke kampen i går og har ingen formening om hvem som spilte bra eller dårlig. Jeg bare trakk frem tre navn som representerer tre ulike typer i LSK: Veldig godt betalt utlending, godt betalt klubblegende, helt kurant klubbspiller. Poenget mitt er enkelt og greit at ingen skal fredes og at alle må være forberedt på at det stilles store krav til dem!

Kommentar

• JMKANARI
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Oct 2007
                    • 170

Jeg så ikke kampen i går og har ingen formening om hvem som spilte bra eller dårlig. Jeg bare trakk frem tre navn som representerer tre ulike typer i LSK: Veldig godt betalt utlending, godt betalt klubblegende, helt kurant klubbspiller. Poenget mitt er enkelt og greit at ingen skal fredes og at alle må være forberedt på at det stilles store krav til dem!
                    He-he, joda. Jeg ser den. Var bare et artig poeng.

Om jeg også skal navngi, er jeg enig i at Kiko ikke holder mål og at han bør ut etter sesongen. Det finnes sikkert også bedre venstrebacker enn Lasse, men han er allikevel en solid spiller som jeg mener vi har god bruk for. Hva angår Sundgot er jo det en diskusjon som går i alle retninger. Dvs, den går vel egentlig bare i to; de som vil ha ham, og de som ikke vil det. Selv hører jeg definitivt til den første gruppa. Jeg er gjerne med på å rope om ny kontrakt, forutsatt at den er edruelig økonomisk. Kanskje må Arild også innfinne seg med at det er andre tider, og gå ned i lønn.

Fra dagens tropp ser jeg helst at Occean forsvinner, og selv om jeg ikke kan si jeg ønsker det er det vel også naturlig at Edwin finner noe annet etterhvert.

Det vi fortsatt trenger er en rysare på venstrekanten, uten at jeg har noen navn å komme med på stående fot.

Kommentar

• norskpoker
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2007
                      • 399

Opprinnelig skrevet av JMKANARI
                      Jeg er ikke uenig i at LSK har overflødige spillere i troppen, og mange mener sikkert mye om hvem som bør ut. At det derimot skal skje som resultat av èn dårlig fotballkamp, er jeg direkte uenig i. Det tar vi etter sesongen.
                      Dette er vi selvsagt enige i. Om du hører på hva Rekdal sa i går så sier han klart og tydelig at de han snakker om han fått mange sjanser og også flere advarsler om at det de har levert ikke holder mål. Det er selvsagt tullete og useriøst å sparke noen etter å ha levert en dårlig fotballkamp om innstillingen og prestasjonene eller har vært bra.

Kommentar

• Boing
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2005
                        • 711

Selv etter å ha tenkt over saken så begynner jeg å lure på om det er verd penger, tid, nerver og hjerte på å ha LSK som hovedhobby i livet mitt. Jeg er sikker på att hvis jeg skulle fortsette med å gå på Åråsen så vil garantert dø av hjertestopp på ett eller annet tidspunkt.

Når det gjelder å sparke spillere så gjelder norske lover, og der er det regler som skal følges. Så å sparke spillere er tullete og håpløst forslag.

Men jeg har ett ønske om att spillerne kan få en lav grunnlønn ca. 300000-400000 og så kommer det en bonus i tillegg på hvordan man har prestert som ett lag. Ved tap slik som i går, så vil all bonus den mnd falle bort da allt annet enn seier mot Follo er sinnsykt jævlig dårlig.

Uansett så for vi håpe ferien sørger for att vålerengen 4 juli reiser tilbake til den bedritne bydelen med ett stort spørsmålstegn over hodet og lurer på hva slags faanskap som traff dem den kvelden.

Kommentar

• LSK N/B
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2006
                          • 830

Faen jeg er lei pengemaset inne på forumet. Seriøst ingen som frivillig går ned i lønn. Lønnen de har er noe som er gitt av klubben, lev med det!
                          03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

Nei til NFF!

Kommentar

• Leif A
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 3962

På én måte var det kanskje bra at laget fikk seg en midt i trynet mot Follo. Om de hadde klart å snu kampen i går også ville de trolig ha gått inn i VM-pausen med et bilde av seg selv som langt ville overgått det som faktisk har blitt prestert i enkelte kamper. Nå er det kanskje plass til et berettiget håp om at realiteten traff, og at hver enkelt må tenke på den slette innsatsen for seg selv i 10-14 dager før laget møtes igjen.

For å vende litt på LSK sitt slagord: "Del øyeblikket. Del skammen."
                            Knurr...

Kommentar

• mooph
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2005
                              • 1496

Siden klubben mest sannsynlig taper inntekter pga spillernes giddalaushet på banen i går regner jeg med klubben henter dette inn igjen ved å redusere spillerlønningene tilsvarende ved neste utbetaling.

Jeg har forøvrig en dritt dag på jobben, mye "artige" oppslag på lunsjtavla her. Kun dude'n fra sandvika holder pratehølet lukka når han går forbi døra mi. Takk for den dere overbetalte sulliker i gult & svart.

Og ja, jeg gjør en jobb for en liten kunde i dag. Bitteliten kunde, minst en liga eller to under våre vanlige kunder, men ikke f... om jeg tar lett på det av den grunn. Jeg får nemlig betalt for å ha samme kvalitet mot alle kundene. Så det så!!!
                              Fugla mot nye høyder

Kommentar

• Stray Cat
                                Moderator
                                • Aug 2008
                                • 5918

Jeg vil anta at de reaksjoner du får, hvis du har en dårlig dag på jobben og presterer under pari, er regulert i arbeidsavtalen din. Det er kanskje ikke helt opp til sjefen din å trekke deg i lønn etter forgodtbefinnende?

Vi er frustrerte og sure alle sammen i dag, men nå er det på tide å roe ned litt.
                                For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• Tony
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 4737

I Ålesund må hoder rulle etter cupexit for Løv/Ham: http://www.vg.no/sport/fotball/norsk...artid=10008532

Kommentar

• mooph
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2005
                                    • 1496

Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                                    Vi er frustrerte og sure alle sammen i dag, men nå er det på tide å roe ned litt.
                                    Ikke f..., det tar minst ei uke. "Ingen god dag på jobben", "lagkollaps", "ikke rett innstilling" .. phew! Jeg er så innihæ.... forb...
                                    ...
                                    grummpf!
                                    Fugla mot nye høyder

Kommentar

• mooph
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2005
                                      • 1496

... men jeg skal gjøre folket her inne en tjeneste; La være å poste noe i noen andre tråder enn denne de nærmeste dagene siden jeg neppe er spesielt godt balansert mentalt for øyeblikket.
                                      Fugla mot nye høyder

Kommentar

• Fugl1120
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2005
                                        • 3528

Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                        • Sørget for tidlige og mange bytter. På 2-0 burde grep vært tatt. Søgård selvsagt ut. Vi hadde tross alt Eddy, Meter'n BBS, MJ osv på benken. De to første sågar ubenyttede gjennom hele kampen. For en luksus!
                                        • Passet på bedre motivasjon og mer alvor. Men, når klippekort er utdelt blir innsatsen ofte deretter.

Så du kampen i går, Benny? Jeg tror særdeles få LSK-supportere på stadion i går krevde bytter framover på banen etter 30 minutter. Det ville rett og slett vært fullstendig skivebom å kjøre inn en angrepsspiller etter at vi har levert den svakeste omgangen defensivt jeg har sett på veldig lenge. Forøvrig satt ikke Metern på benken i går, litt research må det være lov til å gjøre før du slakter benken. Forøvrig regner jeg med at du selv ser hvor tåpelig det blir at Henning skal løpe rundt og passe på at hver enkelt spiller er motivert. Spillerne sier selv de ikke tok lett på kampen, Henning ga uttrykk for at vi gikk for seier ved å stille antatt beste lag og ga spillerne beskjed om å gå inn mot kampen med Tippeliga-innstilling. Jeg tviler på at sjefen din stikker hodet innom kontoret hvert 5 minutt for å se at du fortsatt er topp motivert.

Opprinnelig skrevet av trigz
                                        Jeg er bare pisse flau etter fadesen i går. Til dels enig med lemmet i at coachingen burde vært annerledes, kanskje laguttaket også (men lemmet går som vanlig alt for langt, og ender med å bli useriøs).

Edwin fra start burde vært et opplagt valg, sammen med Nosa sentralt og Tam ved siden av ham. I en kamp mot sånne lag på en så tung bane er det ofte individuelle ferdigheter som avgjør.
                                        Vi er flere som er flaue etter fadesen i går. Jeg er derimot veldig uenig i at coachingen er spesielt kritikkverdig. Jeg undrer meg over hvorfor Edwin burde vært et opplagt valg på kanten i går. Jeg vet ikke hvor tidlig du var på stadion i går, men jeg sto på langsiden da LSK-spillerne kom løpende ut på banen fra garderoben, aller sist ut var Edwin som gjemte seg under jakka si fordi det regna. Er det én spiller som ville sutra og lagt all energi i været og vanndammer på banen så er det Edwin. Etter min mening var dette en kamp der vi måtte satse på krigere på topp, Ujah, Arild og Björn burde alle være bedre i boks enn Follo-forsvaret. Jeg er enig i at Marius Johnsen burde kommet inn tidligere og Eriksen burde aldri fått fullført.
                                        Lauken er vår venn!

Kommentar

• mooph
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Aug 2005
                                          • 1496

Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                          Forøvrig regner jeg med at du selv ser hvor tåpelig det blir at Henning skal løpe rundt og passe på at hver enkelt spiller er motivert.
                                          Jeg har aldri sett HB ta lett på noe som helst, mannen har meget stor vinnervilje. Han har imidlertid et ansvar for å overføre denne mentaliteten også til spillerne, noe han ikke klarte før dette oppgjøret. Hennings lærdom av dette bør da være
                                          a) Analysere egne motivasjonsevner og evt. finne ut om noe bør læres om emnet.
                                          b) Notere spillere som ikke gir jernet i "uviktige oppgjør" slik at disse kan oppmuntres spesielt ved senere anledninger.
                                          Last edited by mooph; 10.06.2010, 14:46.
                                          Fugla mot nye høyder

Kommentar

Working...