Fugla våren 2010; laget som nektet å tape - oppsummeringstråd ved pausen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

    #21
    Med åtte av tretten kamper uavgjort var vel ikke akkurat denne "ubeseira"-rekka så mye å skryte av uansett.

    Kommentar

    • KFL41
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2004
      • 3648

      #22
      Vi må passe oss så vi ikke lurer oss selv

      De fire siste kampene har vært svake og vi er heldige som fikk med oss tre poeng i de tre siste seriekampene. Mot Follo var det bare pinlig.

      Mot Brann fikk vi kampen i vår bane uten at vi klarte å utnytte det overhode. Mot Odd evnet vi ikke å skape noe særlig med sjanser etter utligningen. Molde er det kun en utenomjordisk opphenting som redder en meget flau forestilling.

      Det er faktisk en måned siden vi spilte en bra kamp. 9. mai slo vi Strømsgodset 3-1.

      Nå har vi kun serien å konsentrere om og jeg håper vi justerer opp målet til å bli topp 4. Jeg vil gjerne se fugla i e-cup igjen, men da tror jeg vi må ta medalje. Men da må vi spille langt bedre enn den siste måneden.
      Last edited by KFL41; 09.06.2010, 22:04.

      Kommentar

      • trigz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 7056

        #23
        På tide å endre navn på tråden.

        Pinlig å tape på rein innsats og innstilling, av alle ting. Ærlig talt. At det går an.
        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

        Kommentar

        • Yellow-not-jella
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2009
          • 1606

          #24
          Opprinnelig skrevet av trigz
          På tide å endre navn på tråden.

          Pinlig å tape på rein innsats og innstilling, av alle ting. Ærlig talt. At det går an.
          Hvordan kan du være så sikker på det? Follo var gode hjemme på et vanskelig underlag. Vi mangler skills, kvalitet, gjennomføring av spillestil, en lur taktikk på forhånd - gjerne med en overraskelse (fx Nosa i midten ville de hate) - , presisjon osv. Samt venstrebein. Og smartness.

          Det Søgård og Kippe m.fler står for, er ikke alltid det beste. "Blø for drakta" hjelper ikke når en allerede har skuldra høyt.

          Hvis den superglimrende trener hadde sett dårlig einzats hadde han vel bytta en alt etter 1/2 timen? Og to i pausa. Det gikk IKKE ei kule varmt i garderoben engang, det er det verste.

          Det er Henning Berg som har ansvaret for miserabiliteten. Vi var jo horrible i cupen i fjor og, skjønner ikke dette jeg... Hva er det du mener med å ikke bruke alle byttene, når Edwin er på benk? Inn på kant, Nosa inn i midt. Føler at du håner oss med byttevegringen din. MJ fikk jo altfor kort spilletid.

          Hva er meningen med en sentral midtbane bestående av Søgg og Sunda? Truru det er TREGT utpå der! Neinei, Tam er en ballspiller og sku ha fortsatt. Hurtig langs bakken er tingen, til vi får dødballer.

          Vi er i trøbbel, og er ingen førstekandidat til medalje lenger. Momentet forsvant etter SIF hjemme i pausa. Da var vi der, liksom.

          Vi ser vel kampen på forskjellig måte. Grett det.

          Kommentar

          • chrissp
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2004
            • 2403

            #25
            Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
            Vi er i trøbbel, og er ingen førstekandidat til medalje lenger. Momentet forsvant etter SIF hjemme i pausa. Da var vi der, liksom.
            Hvordan er det mulig å hevde at vi ikke er noen førstekanditat til medalje lenger. Selvfølgelig er vi det.

            Like mye som TIL som sleit mot Tromsdalen i går. Like mye som Enga som forsvant ut i FORRIGE cuprunde. Like mye som Ålesund som røyk i går. Like mye som alle andre lag som ligger bak oss.
            Bølerkanaris

            Kommentar

            • Stray Cat
              Moderator
              • Aug 2008
              • 5915

              #26
              Opprinnelig skrevet av chrissp
              Hvordan er det mulig å hevde at vi ikke er noen førstekanditat til medalje lenger. Selvfølgelig er vi det.

              Like mye som TIL som sleit mot Tromsdalen i går. Like mye som Enga som forsvant ut i FORRIGE cuprunde. Like mye som Ålesund som røyk i går. Like mye som alle andre lag som ligger bak oss.
              Selvfølgelig?? Det er langt fra selvfølgelig at vi er medaljekandidat.

              Det er ikke det at vi sleit i går, det har flere tippligalag gjort i cupen, men måten vi sleit på. Til tider ble vi fullstendig utklasset av et lag på bunnen av adecco. Slik spiller ikke en medaljekandidat.

              Det er heller ikke et uheldig engangstilfelle, som flere her har påpekt. Vi har en nedadgående kurve, endel flaksepoeng, samt at vi ikke vinner kamper. Man blir ikke medaljekandidat på uavgjortresultater.

              Noe bør virkelig skje med laget i VM-pausen.
              For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

              Kommentar

              • chrissp
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2004
                • 2403

                #27
                Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                Selvfølgelig?? Det er langt fra selvfølgelig at vi er medaljekandidat.

                Det er ikke det at vi sleit i går, det har flere tippligalag gjort i cupen, men måten vi sleit på. Til tider ble vi fullstendig utklasset av et lag på bunnen av adecco. Slik spiller ikke en medaljekandidat.

                Det er heller ikke et uheldig engangstilfelle, som flere her har påpekt. Vi har en nedadgående kurve, endel flaksepoeng, samt at vi ikke vinner kamper. Man blir ikke medaljekandidat på uavgjortresultater.

                Noe bør virkelig skje med laget i VM-pausen.
                Vi er like mye en medaljekandidat som lagene rundt oss. Serien er åpen, og det er ingen grunn til vi ikke skal klare medalje som de andre.

                At man i perioder har en nedagående kurve er ikke spesielt for oss. Alle lag har det og tippeligaen er så ujevn som vi vet den er. Ja, vi har hatt flaksepoeng, men vi har også mistet poeng pga. av uflaks. Sånt sett tar vi pause med den poengfangsten vi har gjort oss fortjent til og DET er en god prestasjon. Ikke kjempesterk, men god.

                Så har vi korrekt hatt et par resultater i det siste som ikke er bra nok, men jeg har ingen grunn til å miste hue slik som de fleste her inne gjør der spillere går fra helt til idioter og tilbake igjen på 90 minutter. Helten av helter for noen kamper siden, Bergmann, har ikke akkurat vært så spesielt god i det siste han heller.

                Nå er det pause, og når vi er tilbake så er jeg sikker vi kommer på sporet av seier igjen.
                Bølerkanaris

                Kommentar

                • Lars
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 6156

                  #28
                  Kunne postet dette i flere tråder, men tar det her.

                  Når vi taper, gir folk her inne Berg skylda. Det må jo bety at det er Bergs fortjeneste de gangene vi vinner? Eller besitter LSK en så overlegen spillerstall at vi taper på grunn av Berg og vinner på tross av Berg?

                  LSKs resultater er et samspill av uendelig mange faktorer, og hovedtreneren er selvfølgelig en del av helheten. Men jeg ser ingenting som tyder på at Berg er LSKs svakeste ledd. Tvert imot.

                  Er Berg verdens beste trener? Sannsynligvis ikke.

                  Er Berg en av de bedre trenerne en liten klubb som LSK kan få tak i? Mye tyder på det. CV-en hans som spiller vitner om en mann som både har spilt med de beste i verden og ikke minst blitt trent av de beste i verden. Resultatene som trener i Lyn og LSK tyder heller ikke på noe annet enn at Berg er en god trener, som får mye ut av ressursene han har tilgjengelig.

                  Jeg ser mange svakheter i LSK, men Berg er ikke en av dem. Blant annet har vi en del mangler i spillerstallen, både i kvalitet og bredde. Men er det Bergs skyld? På lang sikt er han selvfølgelig ansvarlig for spillerstallen, men per dags dato har han hatt begrenset innflytelse. Spillere som Kiko, Occean og Johnsen er spillere som opptar mye plass i spillerstallen, og enormt stor plass i lønnsbudsjettet. Dette er et problem som har minst to alvorlige konsekvenser: Berg blir tvunget til å ha spillere i stallen han egentlig ikke vil ha, og ikke minst begrenses handlefriheten hans enormt av at en spiller som Kiko tjener det samme som en ellever av unggutter.

                  Bergs arbeidsforhold siden han kom til LSK kan oppsummeres med tre ord: Kutt, kutt og kutt.

                  Kommentar

                  • trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7056

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
                    Det gikk IKKE ei kule varmt i garderoben engang, det er det verste.
                    Det har du faktisk ingen forutsetninger for å mene noe om. Det var HØY temperatur i garderoben i pausen.
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                    Kommentar

                    • Yellow-not-jella
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2009
                      • 1606

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av trigz
                      Det har du faktisk ingen forutsetninger for å mene noe om. Det var HØY temperatur i garderoben i pausen.
                      Bra. Jeg stod bare 20 centimeter unna, neste gang går jeg inn selv.

                      HB fortjener kritikk for de siste kampa Lars, ikke noe mer enn det. Både han og enkeltspillere blir sjølsagt ved sin lest her hos oss, men de er ikke freda. Det går på kampledelse. OK, ferdig med det.

                      MEN, vi må ikke la oss lure av CV'n hans som spiller osv, det er ei fallgrube. Ingen trenere får fem år av meg fordi de har spilt i United, og trent Lyn. Skap resultater, vær en vinner, prøv noe uventa. Ikke den evinnelige (småsure) forsvarstalen etter hver kamp. Detta ekke Stortinget. Slipp deg løs Henning, du har jo tilliten du trenger!

                      Chrissp: Den Løse Katta snakker om prestasjonen, ikke nødvendigvis resultatet i enkeltkamper. Tre lag er foran oss i medaljekøen, vi er vel tre poeng foran nr åtte. Men det er langt igjen, ooooo laaaangt igjen. Skal vi klare det vi begge ønsker, må sjetteplass-målsettinga bort. Idrettspsykologisk skivebom det der. Mulig de har andre mål innad som pressen og vi ikke kan vite. Vi mister Tarik, hva med Tam? Hva med midler i augustvinduet? Du skjønner vel at vi ikke er på vei opp "at this very moment"...

                      Håper det snur!

                      Kommentar

                      • chrissp
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2004
                        • 2403

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
                        Chrissp: Den Løse Katta snakker om prestasjonen, ikke nødvendigvis resultatet i enkeltkamper. Tre lag er foran oss i medaljekøen, vi er vel tre poeng foran nr åtte. Men det er langt igjen, ooooo laaaangt igjen. Skal vi klare det vi begge ønsker, må sjetteplass-målsettinga bort. Idrettspsykologisk skivebom det der. Mulig de har andre mål innad som pressen og vi ikke kan vite. Vi mister Tarik, hva med Tam? Hva med midler i augustvinduet? Du skjønner vel at vi ikke er på vei opp "at this very moment"...

                        Håper det snur!
                        Ingen tvil om at det er jevnt. Men vi ligger nå på den plassen vi gjør full fortjent. Alle lag opplever at prestasjonene svinger. Vi er ikke alene om det. Vi har hatt vår downperiode nå. Jeg tror ikke den fortsetter veldig lenge, men ser også at vi åpner med to knallharde kamper etter ferien.

                        Jeg tar utgangspunkt slik det er nå, og vår situasjon er ikke verre enn andres. Tvert i mot - den er bedre en de fleste andre. Der supporterne for lagene bak sikkert nå lever med håpet om at det er få poeng opp, så er vi plutselig paranoide fordi det er få poeng ned. Slik er nå en gang en supporters hjerne, men det betyr ikke at er et realistisk syn på verden.

                        Ja, vi mister Tarik men det har vi visst lenge. Hva som skjer med de andre vet heller ikke jeg, men hvorfor skal jeg plutselig tro at Berg og Bjarmann har mistet grepet på spillersituasjonen? De fikk inn Tarik, hentet Tam, skrev kontrakt med Ujah og mer til. Jeg regner med at Bjarmann ikke har tatt ferie, men fortsetter den strålende jobben han har gjort. Så vil vi nok se at det kanskje skjer noe.

                        Og hvorfor er topp 6 en idrettspsykologisk skivebom?
                        Bølerkanaris

                        Kommentar

                        • *46*

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
                          Bra. Jeg stod bare 20 centimeter unna, neste gang går jeg inn selv.
                          Høy temperatur og roping synonymt?

                          Kommentar

                          • Grusom B
                            Generalissimo Bellisimo
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6248

                            #33
                            Overanalysering over hele linja her. Tjohei alle sammen! Halve tippeligaen er ute mot antatt svakere motstand! Dette er ikke noen krise! Vi har tapt to av 17 kamper, og selv om det er ei stygg blemme å tape for Follo betyr ikke det at vi plutselig er 2008 igjen. Nå har gutta ekstra insentiv til å ta seg av søpla og bart, og dem veit at dem ikke er uslåelige likevel. Jeg vil heller ta seks poeng av søpla enn vinne cupen, faktisk(uten at det betyr at jeg ikke vil vinne cupen, jeg vil bare jævlig gjerne mer at skapet blir satt tilbake på plass).

                            PS! Tostangs er faenskap. Satans verk. Få en slutt på det.
                            Ni principe ni rey...

                            D10S!

                            Kommentar

                            • Yellow-not-jella
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2009
                              • 1606

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av chrissp
                              Ingen tvil om at det er jevnt. Men vi ligger nå på den plassen vi gjør full fortjent. Alle lag opplever at prestasjonene svinger. Vi er ikke alene om det. Vi har hatt vår downperiode nå. Jeg tror ikke den fortsetter veldig lenge, men ser også at vi åpner med to knallharde kamper etter ferien.

                              Jeg tar utgangspunkt slik det er nå, og vår situasjon er ikke verre enn andres. Tvert i mot - den er bedre en de fleste andre. Der supporterne for lagene bak sikkert nå lever med håpet om at det er få poeng opp, så er vi plutselig paranoide fordi det er få poeng ned. Slik er nå en gang en supporters hjerne, men det betyr ikke at er et realistisk syn på verden.

                              Ja, vi mister Tarik men det har vi visst lenge. Hva som skjer med de andre vet heller ikke jeg, men hvorfor skal jeg plutselig tro at Berg og Bjarmann har mistet grepet på spillersituasjonen? De fikk inn Tarik, hentet Tam, skrev kontrakt med Ujah og mer til. Jeg regner med at Bjarmann ikke har tatt ferie, men fortsetter den strålende jobben han har gjort. Så vil vi nok se at det kanskje skjer noe.

                              Og hvorfor er topp 6 en idrettspsykologisk skivebom?
                              Jeg vil også sette penga på at BBB har kontroll på spiller"logistikken" som det så fint heter. Men blir altså litt bekymra hvis også Tam forsvinner. Han kan bli meget verdifull i høst.

                              Til skivebommen: Det er fort gjort å bli nettopp nr 5-6-7-8 når målet er slik som det er. Husker Uwe hadde plass blant de fire som mål i 2005. Gjett hvordan det gikk. Denne karen var hoderystende til akkurat det:


                              Egil er gammel i gamet, gadd vite hva fru/frk Pensgård mener om saken.

                              Hvordan er det egentlig med vinnerkulturen på Åråsen? Tapte når det gjaldt i 2001, siden har vi vært fraværende fra pallen. 5 seire så langt i år. Har vi lært noe av rbks suksess på 90-tallet da? Ja, kanskje på skadeforebygging.

                              Jeg vil ha vinnerholdninger rundt klubben, på Åråsen, og ikke minst ønsker jeg meg smarte valg og INTELLIGENS på banen under kamp, og først og fremst av arbeidsleder (trener'n) før og under kamp.

                              60 % sjans for at vi blir blant de fem beste i år. 30 for medaljjjj

                              Kommentar

                              • Leif A
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 3962

                                #35
                                Jeg kan ikke på noen fullgod måte få uttrykt hvor enig jeg er i det som skrives over.

                                I 10 år jobbet jeg med en gruppe som leverte prestasjoner på et nivå som er hinsides noe norske lag har prestert i fotball. En av de viktigste momentene vi jobbet med var nettopp det mentale, og å få mennesker uten erfaring med topp internasjonale prestasjoner til å forstå at man blir akkurat så god som det en egens vilje tilsier. Vi mennesker er skrudd sammen sånn at vi veldig gjerne vil ha rett, spesielt i ting vi har sagt offentlig.

                                Om man terper lenge nok på at målet er å bli blant de fire beste (ikke et tilfeldig valgt eksempel), så er det "fire" som blir det ubevisste målet.
                                Om man setter sammen en gruppe hvor målsetningen før start er kjent: at man skal opp på høyeste internasjonale nivå. Ja, så blir også den ubevisste innstillingen deretter.
                                Knurr...

                                Kommentar

                                Working...