Lillestrøm - Vålerengen, Åråsen stadion, søn. 4. juli kl. 20.00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Speeder
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2006
    • 951

Opprinnelig skrevet av reka
    Arild er observert på spanias solkyst på tur med familien. Utrolig at spanjolene lot ham reise hjem igjen, han må ha reist med falskt pass og kun lekt med kula i nattens mulm og mørke. AGS Kommer til å dominere tippeligaen denne høsten.
    Han viste nok frem bare spilleforståelsen og avslutningsteknikken
    , hurtigheten holdt han godt skjult slik att han ikke ble holdt igjen av en toppklubb.
    Tore Galgerud

Kommentar

• tonkro
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2009
      • 359

Kiko?

Skjønner virkelig ikke hva som har skjedd... Nå ønsker "vi" plutselig Kiko i start-11'ern??? Kan noen forklare meg hvorfor Tam aldri ble satset på? Og om han har fått beskjed om at han ikke har noen fremtid i klubben osv??

Kommentar

• Lars
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6156

Tror det er "litt" optimistisk å tro at Fredrik skal gå rett inn på høyrekanten vår. Ja, han har noe erfaring fra kantspill i 4-3-3 på landslaget og i Lyn, men det er ganske stor forskjell på angrepsleddet (der han har spilt) og midtbaneleddet (der han evt skal spille som høyrekant i LSK). Fredrik er først og fremst (bakroms)spiss, og i den rollen tipper jeg han kommer til å få en del muligheter.

Kommentar

• norskpoker
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2007
          • 399

Opprinnelig skrevet av Lars
          Tror det er "litt" optimistisk å tro at Fredrik skal gå rett inn på høyrekanten vår. Ja, han har noe erfaring fra kantspill i 4-3-3 på landslaget og i Lyn, men det er ganske stor forskjell på angrepsleddet (der han har spilt) og midtbaneleddet (der han evt skal spille som høyrekant i LSK). Fredrik er først og fremst (bakroms)spiss, og i den rollen tipper jeg han kommer til å få en del muligheter.
          Det er godt mulig at gutten er tiltenkt en fremtid som spiss, men det er altfor tidlig å uttale seg bastant om hvor han blir best. Ryan Giggs skulle bli spiss, Thierry Henry tilbragte flere år på kanten før han ble en av verdens beste spisser og Theo Walcott skal visstnok også bli spiss med tiden. At vi har et kjempetalent i Fredrik Gulbrandsen er vi alle enige i, men jeg tror vi skal la de neste årene vise hvor han passer best.

Kommentar

• krogen
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Aug 2009
            • 228

Opprinnelig skrevet av pitbull007
            Ellers synes jeg det er bra at Nosa er tilbake sentralt.
            pit
            Hvis konsekvensen er at Kiko settes på kant, er jeg ikke bare skeptisk, men negativ.

Kommentar

• HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6111

Tusen takk for bra rapportering av pitbull i treningstråden.

Opprinnelig skrevet av pitbull007
              Ble også gjort et par skifter her etter en stund: Edwin i stedet for Erling og Ujah i stedet for Bjørn. Må si jeg synes Edwin virker pigg om dagen, men tipper han velger Erling med tanke på defensiv jobbing.
              Med Nosa sentralt hvor han bruker mere krefter sentralt og Kiko og Søgård som en del av midtbanen så synes jeg vi har råd til edwin. Gi han beskjed om at han blir bytta ut om han ikke jobber defensivt og bruk han.

Kiko, Erling og Søgård som 3 av 4 på midten blir alt for treig og lite kreativt. Om dette blir midtbanen så kommer Gilbert til å få mye kjeft etter kampen.

Kommentar

• ragnarrock
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2008
                • 937

Opprinnelig skrevet av HSft
                Kiko, Erling og Søgård som 3 av 4 på midten blir alt for treig og lite kreativt. Om dette blir midtbanen så kommer Gilbert til å få mye kjeft etter kampen.

Nå vet jo ikke jeg hva du løper 60metern på....
                men synes ikke akkurat at Erling er så fryktelig treig akkurat, kanskje til å blomstre som de fleste av oss håper han gjør.. men.....
                han er vel nest raskest i stallen etter Bolly?

Men ja, ellers enig, kiko bør ikke starte
                *Kjempe gutta fighte gutta!!*

-RagnarRock-

Kommentar

• HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6111

Opprinnelig skrevet av ragnarrock
                  Nå vet jo ikke jeg hva du løper 60metern på....
                  men synes ikke akkurat at Erling er så fryktelig treig akkurat, kanskje til å blomstre som de fleste av oss håper han gjør.. men.....
                  han er vel nest raskest i stallen etter Bolly?

Men ja, ellers enig, kiko bør ikke starte
                  Er flere måter å være treig på enn i beina =).

Snakka med Joar Hoff under en g-16 kamp en gang. Han mente man måtte være rask på tre måter for å bli en toppspiller. Rask med ballen(teknikk), rask i beina og rask i hodet. Erling er treig på 2 av 3. Edwin har to av disse hurtighetene og Bergmann har alle 3.

Forresten en meget oppegående fyr.

Kommentar

• *46*

I følge rb.no går det mot drittvær på søndag: http://www.rb.no/lokale_nyheter/article5179525.ece

Tommel ned til værgudene hvis dem gir oss dette været....

Kommentar

• woodford
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Aug 2004
                      • 164

Bra Søpla vet hvordan vi spiller da

Lillestrøm ligger på plassen bak Vålerenga på tabellen og har hatt en god vårsesong. Spillestilen er imidlertid om den alltid har vært.
                      - Lillestrøm er omtrent som de har vært de siste årene. De spiller kanskje litt mindre kraftfotball enn før, men fortsatt satser de på dødballer og å komme til innlegg fra kantene. Det er samme gamle oppskriften. Det sitter i veggene der, sier Andresen.
                      Vålerenga forbereder seg på en tøff fysisk kamp på Åråsen

Kommentar

• Totti21
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2004
                        • 3501

Opprinnelig skrevet av woodford
                        - Lillestrøm er omtrent som de har vært de siste årene. De spiller kanskje litt mindre kraftfotball enn før, men fortsatt satser de på dødballer og å komme til innlegg fra kantene. Det er samme gamle oppskriften. Det sitter i veggene der, sier Andresen.
                        Vålerenga forbereder seg på en tøff fysisk kamp på Åråsen
                        Moro at dette kommer fra det laget i TL som scorer desidert flest mål på lange innkast. Freddy Dos Santos er tydlig inspirert av Rory Delap, og Andre Muri er mannen han skal treffe.
                        Jeg så vif mot FK Tønsberg, og de var helt hjelpesløse uten duoen Dos Santos/Muri på innkast.

Jeg tror forresten det vil være ett genistrek av HB å bruke Nosa sentralt i denne kampen. Han kan utfordre midtbaneleddet til vif med fart, og det er noe Singh, Hæstad og Fellah besitter lite av. Det er tydligvis noe han har tenkt på da Nosa har blitt drillet sentralt inn mot kampen.

Kommentar

• maxpayne
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2006
                          • 1308

En klassiker kamp er nå redusert til snakk om for eller mot vuvuzela.
                          Arrangementsledelsen har vedtatt forbud, så da vet vi hva fokus blir de neste dagene. Vuvuzela.
                          Det morsomme er at 99,9 % av folk på Åråsen aldri verken har hørt eller sett en vuvuzela. Alt man går ut i fra er at flere tusen bruker den fra tribuneplass i VM.
                          Et par vuvuzelaer på Åråsen i helgen hadde neppe ødelagt særlig mye.
                          Hadde en eller annen i KFL besøkt en fotballkamp i Sør-Afrika for noen år siden så hadde sikkert vuvuzelaen allerede inntatt Åråsen.
                          Noe verre enn "Welcome to the jungle" hadde uansett vuvuzelaen aldri blitt.

Kommentar

• erikh
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Feb 2008
                            • 443

Opprinnelig skrevet av maxpayne

det er en klassiker for fansen, spillere, og stoetteapparat uansett hva media skriver om.

foroevrig er "welcome to the jungle" fordoemt mandig og gir meg en skikkelig kriblefoelelse hver gang gutta kommer utpaa. skjoenner ikke kritikken din. den naavaerende "tippeliga-sangen" er noe av det daueste dritet jeg noensinne har hoert.

Kommentar

• bjarmann
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2005
                              • 3034

Arrangementsledelsen har vedtatt forbud, så da vet vi hva fokus blir de neste dagene. Vuvuzela.
                              Det morsomme er at 99,9 % av folk på Åråsen aldri verken har hørt eller sett en vuvuzela. Alt man går ut i fra er at flere tusen bruker den fra tribuneplass i VM.
                              Hadde en eller annen i KFL besøkt en fotballkamp i Sør-Afrika for noen år siden så hadde sikkert vuvuzelaen allerede inntatt Åråsen.
                              99,9 % av folk på åråsen har både sett og hørt en vuvuzela. Regner med at folk på Åråsen er greit fotballinteresserte og følger med på VM. Regner også med at folka på Åråsen hater det like mye som meg og ikke tar med seg en sånn på kamp. Jungle er forresten en sinnsykt fet sang, og passer utmerket til våre krigere fra Lillestrøm
                              I år så tar vi alt

Kommentar

• Stan
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2006
                                • 1099

Jeg er en av få LSK tilhengere som hater tromma. Mulig det er å banne i kirka?Men det er nå min mening. En vuvuzela eller to hadde ikke gjort noe forskjell...

Kommentar

• erikh
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Feb 2008
                                  • 443

Opprinnelig skrevet av Stan
                                  Jeg er en av få LSK tilhengere som hater tromma. Mulig det er å banne i kirka?Men det er nå min mening. En vuvuzela eller to hadde ikke gjort noe forskjell...

jeg er ikke den som skal ha mest meninger om publikums-adferd da jeg bor i utlandet og derfor aldri er paa LSK matcher, men det er enorm forskjell paa tromma og vuvuzelaer. tromma er et kompliment til syngingen og fungerer som et tillegg i forhold til det aa skape stemning og fyre opp. vuvuzelaen er en konstant stoey som kun utelukker og overdoever alt annet, den fremhever intet annet enn sin egen utrolig irriterende lyd.

som tv-titter maa jeg si jeg synes tromma er en kul ting som gjoer at LSK fansen hoeres enda bedre

Kommentar

• okb
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 2377

Du kan jo ta en titt på LSK.NO. Der er det mindre fokus på vuvuzela enn det er på ukens fotballskole. Når det gjelder andre medieaktører så fokuserer de i høyeste grad på VM i stedet for norsk fotball.

Et forbud presset seg fram for at fokuset på blåseinstrumentet skulle være over så raskt som mulig. Altså i stedet for å få fokuset under kampen på søndag.

Feil. Jeg har selv personlig testet en importert vuvuzela fra Sør-Afrika på Åråsen. Jeg har såpass korpserfaring at jeg klarte å få tilnærmet maks lyd ut av den. Jeg ville ikke vært personen som sto foran i 2 x 45.

Da er vi enige om å være uenige. Welcome to the jungle savnes på Åråsen, og er etterlyst av spillerne. Vi får se om vi klarer å få det til en gang i framtiden :-)
                                    Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

Kommentar

• Stan
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2006
                                      • 1099

Opprinnelig skrevet av erikh
                                      jeg er ikke den som skal ha mest meninger om publikums-adferd da jeg bor i utlandet og derfor aldri er paa LSK matcher, men det er enorm forskjell paa tromma og vuvuzelaer. tromma er et kompliment til syngingen og fungerer som et tillegg i forhold til det aa skape stemning og fyre opp. vuvuzelaen er en konstant stoey som kun utelukker og overdoever alt annet, den fremhever intet annet enn sin egen utrolig irriterende lyd.

som tv-titter maa jeg si jeg synes tromma er en kul ting som gjoer at LSK fansen hoeres enda bedre
                                      Ser den. Men i likhet med at LSK fansen høres enda bedre på TV med tromme, finnes det også folk som putter sokk i undertøyet sitt for at utstyret skal se større ut.

Kommentar

• Kanariz
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2005
                                        • 2507

Opprinnelig skrevet av Stan
                                        Ser den. Men i likhet med at LSK fansen høres enda bedre på TV med tromme, finnes det også folk som putter sokk i undertøyet sitt for at utstyret skal se større ut.
                                        Snakker du om egen erfaring?

Kommentar

• erikh
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Feb 2008
                                          • 443

kan ikke folk komme med noen meninger/observasjoner her a; jeg sitter og proever aa sluntre unna lesing, og det er jaevlig vanskelig naar det ikke skjer noe som helst paa forumet!!!

kom igjen naa folkens!

Kommentar

Working...