Nyheter juli 2010

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

lsk.no

Essediri: - Vi ble demoralisert

Karim Essediri mener det første feilaktig godkjente

Kommentar

• KrisB
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2008
      • 2923

LSK.no

Logi: -Uakseptabelt
      - Trist at vi slipper inn sånne mål, sa Stefan Logi Magnusson etter 1-4 på Åråsen.

Kommentar

• RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

RB (LSK-magasinet)

Dagen derpå

ÅRÅSEN: Frode Kippe er skuffet på lagets vegne og på vegne av supporterne etter søndagens tap mot erkefienden Vålerenga.

Publisert 05.07.2010 kl 19:37 Oppdatert 05.07.2010 kl 20:00

– Jeg sliter litt med skuffelsen enda. Jeg trenger et par dager for å komme over dette, sier LSK-kaptein Frode Kippe dagen etter tapet.
        LSK styrte kampen og hadde kontroll på VIF i 60 minutter. Så raknet det.
        – De får 0 - 1 målet, og da glipper det for oss. Det er uforståelig, sier Kippe. 1- 4 tapet mot erkerivalen er det største tapet mot VIF på LSK sin hjemmebane gjennom tidene.

Se hele intervjuet med Kippe her!

Kommentar

• KrisB
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2008
          • 2923

LSK:no

5-4 over Strømmen
          Anthony Ujah scoret to mål da LSK-rekruttene vant 5-4 over Strømmen-rekruttene mandag kveld.

Kommentar

• RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

lsk.no

Nytt fokus: Rosenborg

Lørdag spiller LSK nok en storkamp hjemme på Åråsen. Denne gangen er det serielederne fra Trondheim som kommer på besøk.

Kommentar

• Stray Cat
              Moderator
              • Aug 2008
              • 5918

lsk.no

Annan aktuell på lørdag

VM-spilleren kan være med for Rosenborg på lørdag klokka 18.

For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

lsk.no

Søgård: - Skal gi alt fra tribunen på lørdag

Espen Søgård må stå over mot Rosenborg på lørdag, men fra tribuneplass skal han gjøre alt for at lagkompisene får den støtten de trenger.

Kommentar

• RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

lsk.no

Lyn Oslo har trukket laget

Det er ikke bare i Adeccoligaen Oslo-klubbens konkurs får konsekvenser.

Kommentar

• Lars
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 6156

Papirutgaven av Romerikes Blad har tre LSK-saker i dag:

- Ganske stor artikkel om at Tokstad, Bolly og Ringstad kjemper om å erstatte Søgård mot RBK. Dette fordi Kiko mest sannsynlig går inn i midten og det dermed åpner seg en ledig kantplass.

- En mindre artikkel om at Mads Dahm og Tom Sadeh, begge tidl. Lyn, trener med LSK. Mads Dahm er mer en bare kartlegging (!), mens Tom Sadeh er kartlegging.

(Egen kommentar: Mads Dahm (21.10.88) er en stor (193-195 cm avh. av kilde), sterk og rask midtstopper med 41 seriekamper for Lyn. Har også noe spisserfaring. Han er bl.a. kjent for sine trikseferdigheter. Tom Sadeh (23.04.91) er også en robust spiller (187 cm). I utgangspunktet stopper, men kan spille back og def. midt. Beskrives som en hardtarbeidende kapteinstype. 10 seriekamper for Lyn.)

- En notis om at LSK ikke har hørt noe fra Odd ang. André Hansen, som er inne i siste halvår av kontrakta med LSK.

Kommentar

• Lars
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 6156

Lese nyheter i dag? Varden gir deg nyheter, sport, kultur, underholdning, feature og meninger fra Telemark.

Odd henter ny keeper i dag

I dag kommer den talentfulle Lillestrøm-reserven André Hansen til Skien for å ta medisinsk test.

HØNEFOSS Odd har tre keepere (Arason, Lie og Thomassen) med kontrakter som utløper etter denne sesongen. Neste år skal de ha to. Etter det Varden erfarer er den ene 20-åringen fra Lillestrøm.

Opplysninger Varden sitter med er at keeperen er Bosman-spiller etter sesongen og kommer derfor gratis til Odd. Trolig er partene allerede enig om kontrakt, siden Hansen skal til Skien i dag for å ta den obligatoriske testen.

– Det har jeg ingen kommentarer til. Vi jobber kontinuerlig med neste års spillerstall, inkludert keeperne, smiler trener Dag-Eilev Fagermo lurt.

Kommentar

• KrisB
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2008
                        • 2923

LSK.no

Prica ikke med på lørdag?
                        Fjorårets toppscorer i Tippeligaen kan bli hjemme når Rosenborg kommer på besøk på lørdag.

Kommentar

• KrisB
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2008
                          • 2923

LSK.no'

Skjerven dømmer LSK-RBK
                          Lørdagens kamp mellom LSK og RBK blir dømt av Tommy Skjerven.

Kommentar

• RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

Varden

­Signerte for Odd

(FOTO: ODDGRENLAND.NO)

Lillestrøm-keeper André Hansen har skrevet fireårskontrakt med Odd.
                            Martin H.W. Zondag

SKIEN
                            Som Varden skrev i dagen avis ville LSK-keeperen komme til Skien for å ta den medisinske testen og sigene avtalen om alt gikk i orden. Det gjorde testen. Dermed er 20-åring Odd-spiller fra og med januar 2011
                            - Han er det største keepertalentet i Norge og er en potensiell landslagskeeper etter hvert. Einar (Rossbach, Keepertrener) har gjort grundig research og vi er sikre på at vi her får inn en meget spennende keeper, sier Dag-Eilev Fagermo til www.oddgrenland.no

Stort talent
                            Hansen regnes som landets største keepertalent, og 20-åringen blir av mange sett på som en framtidig landslagskeeper for Norge. Han kommer til Odd Grenland fra Lillestrøm som Bosman-spiller. Spilleren er fornøyd med å signere for skiensklubben.
                            - Jeg kommer med ambisjoner om å spille. Jeg kjenner flere av spillerne her fra før, både fra LSK og landslag. Jeg har hørt fra mange at dette er en veldig fin klubb og det har også vært gode resultater her de siste årene. Jeg håper jeg kan hjelpe klubben og at klubben kan hjelpe meg med å bli en bedre keeper, sier en ydmyk Hansen til klubbens hjemmeside.

Han beskriver seg selv som en reaksjonssterk keeper, god én mot én, offensiv og som er opptatt av å dirigere laget bakfra.

I tillegg til å spille fotball studerer Han jus. Hansen mener det både gjør ham til en bedre keeper og skaper en mer meningsfull hverdag.

- Jeg kan vel beskrive meg selv som en ansvarsfull person både på og utenfor banen. Jeg er ingen Ramovic-type, humrer han.

- Skole har alltid vært viktig for meg og jeg bestemte meg tidlig for å studere jus. Jeg bruker litt lengre tid på studiene i og med at jeg spiller fotball, men det er viktig for meg å ha noe annet enn bare fotball å fylle dagene med.

Publisert torsdag 08. juli 2010 kl. 18:49.
                            Sist oppdatert torsdag 08. juli 2010 kl. 18:51.

Lese nyheter i dag? Varden gir deg nyheter, sport, kultur, underholdning, feature og meninger fra Telemark.

Kommentar

• Emil B
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2006
                              • 5921

tv2sporten.no

LSK-Stefán: – Det har vært veldig tungt.

Men Henning Berg er ikke bekymret over 13 baklengsmål på fire kamper.

Åråsen (TV 2 Sporten): Slusene har åpnet seg i Lillestrøm. På de siste fire kampene har kanarifuglene sluppet inn hele 13 mål.
                              - Vi har fått mange mål imot, og det har vært veldig tungt i det siste, innrømmer målvakt Stefán Logi Magnússon.
                              Det står i grell kontrast til i vår, da LSK-keeperen sjonglerte smultringer etter å ha holdt nullen i fem kamper.
                              LSK-trener Henning Berg har likevel ikke panikk.
                              - Vi har vært jevnt over solide, sluppet inn lite mål frem til den siste perioden nå. Fortsetter vi å slippe til lite sjanser, er også muligheten til å slippe inn færre mål til stede. Er intervju med Logi i linken.

Kommentar

• RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

lsk.no

Hansen til Odd Grenland

Men keeperen blir i LSK ut sesongen. - Odd er ikke i tankene mine før sesongen er over, sier Hansen til LSK.NO.

http://www.lsk.no/default.aspx?did=9130735

Kommentar

• RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

lsk.no

Per Mathisen ny daglig leder i LSK

Fra midten av august tar LSKs styreleder og ikke minst også æresmedlem, Per Mathisen, over som daglig leder på Åråsen.

Se også:

Kommentar

• RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

lsk.no

Bergmann: - Vi er klare for RBK

Björn Bergmann Sigurdarson gleder seg til serielederen kommer på besøk i morgen. - Vi er klare og gleder oss til å spille ny storkamp, sier 19-åringen.

Kommentar

• RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

RB: Børsen Lillestrøm- Vålerengen

Publisert 05.07.2010 kl 14:21 Oppdatert 09.07.2010 kl 14:58

Lillestrøm – Vålerenga 1-4 (0-0)

Åråsen.
                                      Mål: 0-1 (57) Mohammed Abdellaoue, 0-2 (60) Luton Shelton, 0-3 (61) Mohammed Abdellaoue, 0-4 (76) Luton Shelton, 1-4 (90) Anthony Ujah (Bjørn Bergmann Sigurdarson).
                                      Gult kort: Björn Bergmann Sigurdarson og Espen Søgård, LSK. Luton Shelton, Vålerenga.
                                      Tilskuere: 11.022.
                                      Målsjanser: LSK 8, VIF 5.
                                      Cornere: LSK 12, VIF 4.
                                      Dagens kanarifugl: Nosa Igiebor.

LSK (4-4-2):

STEFAN LOGI MAGNUSSON 4
                                      Stor helt med kanonredninger i debutkampen mot VIF i fjor høst. God redning da Fellah fyrte løs fra 20 meter. Ellers veldig lite å gjøre før pause. Arbeidsledig også inntil Vålerengas tre scoringer. Dem var han helt sjanseløs på. Sto for langt inne i forkant av den fjerde.

KARIM ESSEDIRI 4
                                      Svært rolig første halvtime defensivt mot lynraske Shelton. Framover var tunisieren brennhet og serverte både gode innlegg og dødballer. Fryktelig klarering som ledet til Vålerengas offsidemål. Kom i undertall før VIFs fjerde og falt dramatisk, sammen med resten av laget.

STEINAR PEDERSEN 4
                                      Best på børsen så langt. Ryddet solid opp da Moa kom alene tidlig. Flink til å bryte tidlig og presis i klareringene. Protesterte lenge, og med rett, på Vålerengas første. Deretter gikk han og lagkameratene opp i liminga.

FRODE KIPPE 4
                                      Matchvinner i forrige lokaloppgjør. Solid i de få duellene han måtte ta før pause. Presis i pasningsspillet. Mye nesten på offensiv dødball. Vanskelig å si hva som gikk galt i de fire fatale minuttene. Kippe & co. hang i alle fall ikke sammen.

LARS KRISTIAN ERIKSEN 4
                                      Sluttet vårsesongen med sin svakleste kamp i LSK-drakta. Svært villig framover i starten. Defensivt var det full kontroll. Større defensivt ansvar med Edwin foran seg etter pause.

KHALED MOUELHI 3
                                      Mye involvert i åpningsminuttene. Valgte litt for vanskelige da. Forferdelig feilpasning ledet til VIF-corner etter kvarteret. Mye bedre da han gjorde ting enkelt, men det var altfor sjelden før pause.

ESPEN SØGÅRD 5
                                      Meget god fra start av. Vant alt av dueller i kampen som betyr veldig mye for ham. Overlot styringen til Igiebor etter hvert. Rettet selv opp et stygt balltap. Fortsatte i samme sporet etter pause, men mistet humøret da det raknet. Pratet på seg karantene mot Rosenborg.

NOSA IGIEBOR 7 BB
                                      Inn sentralt etter mange kamper på venstrekanten. Et par mislykkede skudd i starten, men tok over hele midtbanen. Dominerte med en blanding av fysikk og innsats. Ikke like god etter pause, men fortsatt sjefen på mistet. Må jobbe med avslutningsteknikken.

ERLING KNUDTZON 5
                                      nn igjen etter Elyounoussi forsvant. Ubesluttsom med ball offensivt, men dertil oppofrende i det defensive arbeidet fra start. Kviknet litt til på offensiv halvdel, men virket ikke å få ut de siste prosentene. Tatt ut til pause, selv om han var bedre enn Mouelhi de første 45.

ARILD SUNDGOT 5
                                      Fikk LSKs første sjanse, men traff ikke godt nok på Essediris innlegg. La til Sigurdarsons sjanse før hans selv fikk en ny mulighet på den påfølgende corneren. Kom ikke i de samme posisjonene etter pause og ble etter hvert tatt av.

BJÖRN BERGMANN SIGURDARSON 4
                                      Sikker med ballen, men ble mye feilvendt ii starten. Kjempesjanse etter drøyt 15, men skuddet ble blokkert. Beinhard i alle dueller og fikk gult. Steinhard jobbing også etter pause, men ikke like mye i ballkontakt.

SUM 11 MANN: 49

INNBYTTERE:

EDWIN EZIYODAWE 3
                                      (45 min. for Knudtzon).
                                      Veldig mye ballkontakt og startet bra én mot én, men holdt for lange på ballen og viste heller dårlig moral etter 0-3.

ANTHONY UJAH
                                      (16 min. for Sundgot).
                                      Fikk satt inn trøstemålet på slutten.

SUM 12 MANN: 52

DOMMER:

SVEIN ODDVAR MOEN 3
                                      Valgte å holde på kortene da både Strandberg og Fellah holdt igjen LSK-spillere bakfra. Også to til slapp unna før Shelton så gjestenes første gule. Greit nok med høy linje, men den sprakk totalt da Sigurdarson fikk gult på LSKs første forseelse av betydning. Svak assistent godkjente 0-1.

ANALYSEN
                                      Nesten full stadion, lokaloppgjør og toppkamp – alt i ett. Etter et lite skremmeskudd fra Moa i starten tok LSK totalt over kampen og dominerte første omgang. Sundgot kom bare nærmere og nærmere, men nøyde seg med treverket. Vertene – anført av Nosa Igiebor – styrte midtbanen fullstendig. Berg valgte merkelig nok å ta av Knudtzon, og ikke Mouelhi i pausen. LSK startet også best etter pause. Men da Vålerenga fikk 0-1, på en offisidescoring, raknet laget totalt og ble kontret i senk av gjestene som tok sin fjerde strake på Åråsen.

Vurdert av Per Morten Sødal, Morten Svesengen og Per Kristian Torvik

Kommentar

• Emil B
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2006
                                        • 5921

rb.no/lsk-magasinet

RASKT LAG: LSK-trener Henning Berg har mye fart i laget mot Rosenborg.

Møter Eggen med tidenes raskeste LSK-lag

ÅRÅSEN: LSK-trener Henning Berg ser fram til å møte Rosenborg-trener Nils Arne Eggen for første gang i trenerkarrieren.

MORTEN SVESENGEN
                                        Publisert 09.07.2010 kl 22:00 Oppdatert 10.07.2010 kl 10:37

– Det blir gøy å se om det fortsatt er noe futt i tidenes beste norske klubbtrener, sier Berg.

Selv kommer han trolig til toppkampen med det som må være det raskeste laget LSK noen gang har mønstret.

Raske
                                        Björn Bergmann Sigurdarson og Anthony Ujah har begge fart i toppklassen. Minst like raske er kantspillerne Erling Knudtzon og Mathis Bolly.

De sentrale midtbanespillerne Nosa Igiebor og Khaled Mouelhi flytter også beina raskt.
                                        – Det er mye fart i laget, og det håper vi å utnytte, sier Berg.

– Vanskelig
                                        På benken har Berg også spillere med stor fart som kan komme inn etter hvert. Både Edwin Eziyodawe, Kristoffer Tokstad og Stian Ringstad har fart som kan måle seg med flere av dem som starter.

Med både fart og godt spill håper LSK-treneren at laget hans kan bli det første laget som slår Rosenborg denne sesongen.
                                        – Vi vet at det blir vanskelig, men vi vet også at vi har en god sjanse. På Lerkendal spilte vi en god kamp mot dem og var nær seieren, sier han.

Slått dem før
                                        Han mener heller ikke at det er så stor forskjell på Rosenborg etter at Eggen overtok etter Erik Hamren.
                                        – Det går litt raskere framover, ellers er mye likt.

Med seier i kveld kan LSK påføre trønderne deres første bortetap siden 26. oktober i 2008.

Motstander den gangen var LSK på Åråsen i Henning Bergs første kamp som LSK-trener.
                                        – Det var en spesiell seier fordi vi berget plassen den kvelden. Jeg slår gjerne Rosenborg igjen, sier Berg med et smil om munnen.

http://www.rb.no/lsk-magasinet/article5188460.ece
                                        Last edited by RSP; 10.07.2010, 10:25. Begrunnelse: Fonter.

Kommentar

• RSP
                                          Moderator
                                          • Aug 2004
                                          • 10498

lsk.no

Her er JET-troppen

Juniorlaget reiser mandag til Hamar for å være med på JET. LSK.NO gir deg troppen til turneringen som samler de beste juniorlagene.

Kommentar

Working...