Nyheter juli 2010
Collapse
X
-
Raumnes
]
Hjemme på Bodding: Stian Ringstad er satt ut av spill for sesongen, og får i disse dager pleie av kjæresten Malin Brynjulfsen. Foto: Andrea Ihler Evensen
Ingen karrierestopper
For LSK-spilleren Stian Ringstad er det bittert å være satt ut av spill på grunn av skade igjen, men han har imidlertid store planer om å gjøre comeback neste år.
ANDREA IHLER EVENSEN
– Nå må jeg bare komme meg på beina og spille fotball igjen, sier en positiv Stian Ringstad hjemme på Bodding med krykker i hendene, et gipset høyrebein og med kjæresten Malin Brynjulfsen ved siden side. Lørdag startet han sin første kamp for Lillestrøm SK for sesongen, men bare syv minutter ut i hjemmekampen mot Rosenborg, gikk han ned for telling. TV-bildene viste at han i et forsøk på å stoppe en pasning, falt stygt og landet oppå beinet sitt.
– Kjente det gikk galt
Mens han vred seg i smerte og to av lagkameratene kom til for å hjelpe, lot dommeren bare spillet fortsette. – De visste jo ikke helt hva som hadde skjedd, men jeg visste det. Jeg både hørte og kjente at det gikk galt, sier Ringstad. Til slutt blåste imidlertid dommeren av, og det unge fotballtalentet ble fraktet med ambulanse til Akershus Universitetssykehus. Her ble det raskt konstantert at han hadde pådratt seg to brudd i høyre leggbein, og han ble operert i beinet samme natt.
Ingen fare for karrieren
Heldigvis setter ikke skaden fotballkarrieren hans i fare.
– De sa det hadde vært verre om jeg hadde brukket ankelen. Da kunne det virkelig ha gått veldig galt, sier nesbuen. Dagen etter fikk han komme hjem til Bodding, hvor han i disse dager får pleie av foreldre, søster og kjæreste. Ringstad forteller at han dessuten har fått mye oppmerksomhet fra venner, lagkamerater og tilhengere etter den stygge skaden. – Det har vært mye meldinger, telefoner og blomster. Folk bryr seg, og det setter jeg veldig pris på, sier han.
Satt ut i tre-fire måneder
Høyrebeinet er lagt i gips for to uker, og etter 12 uker skal han få lov til å belaste det litt igjen. – Men jeg får likevel ikke lov til å trene fotball før om tre-fire måneder, sier han. Sesongen er derfor høyst sannsynlig over for den talentfulle venstrebackens del, til tross for at den nettopp hadde begynt. – Det var veldig synd at det skjedde nå som jeg skulle ut og spille igjen. Det var akkurat det som ikke skulle skje. Det er veldig bittert og leit, men jeg får ikke gjort noe med det nå, sier Ringstad. Til tross for skaden ser han likevel på framtida med et optimistisk blikk, og mener han skal være mer enn klar for å spille fotball igjen til neste år. – Jeg må bare bruke tida godt, regne med at denne sesongen er ferdig og begynne å se fram mot 2011, sier han.
Skadet seg i fjor
Dette er heller ikke første gang det unge fotballtalentet skader seg stygt på banen foran en stor sesong. I fjor debuterte han for LSK i bortekampen mot Aalesund 5. april, men ble skadet i den påfølgende hjemmekampen mot Vålerenga 12. april. Dette resulterte i to ødelagte leddbånd i venstre ankel og syv ukers pause fra fotballen. Han ser imidlertid ikke på seg selv som en ulykkesfugl av den grunn. – Jeg har jo holdt meg greit uten skader, men når jeg først skader meg, skader jeg meg skikkelig. Jeg bare håper jeg er ferdig med det nå, sier han.
Lite spilletid i år
Med alternativ trening kom han imidlertid raskt på beina igjen i fjor og fikk med seg syv seriekamper fra start i 2009-sesongen. Etter dette måtte han derimot vente lenge på sin neste sjanse i 2010-sesongen. Etter to innhopp mot henholdsvis Hønefoss BK og Sandefjord Fotball, sørget han imidlertid for å levere svært godt i treningskampen mot FC København i juni, noe som igjen ga ham tillit til å starte hjemmekampen mot Rosenborg lørdag.
Vil satse med LSK
Ringstad har dessuten store planer om å satse med LSK videre. – Det har alltid vært LSK som har vært laget, og jeg er veldig heldig som har fått lov til å spille for dem, sier han. Neste år går imidlertid treårskontrakten hans ut, men han håper likevel å kunne fortsette fotballkarrieren i favorittklubben. – Det gjenstår jo å se, men jeg håper jeg kan være lengre i Lillestrøm, sier nesbuen. Han tror dessuten LSK vil klare seg godt resten av sesongen. – Jeg tror det går bra. Det er jevnt nå, og det skal ikke så mye til. Et par seiere så tror jeg vi er oppe blant de seks beste, som er målsetningen vår for sesongen, sier han.
Publisert: 17.07.2010 02:00
Kommentar
-
http://www.rb.no/lsk-magasinet/article5195829.ece
På jakt etter selvtilliten
Erling Knudtzon har ikke akkurat vært noen suksess i LSK-drakta. 21-åringen mangler selvtillit offensivt.
For etter en ganske frisk vinter, og en klart godkjent seriestart, har den godt nedover for den tidligere Lyn-spilleren.
– Etter jeg ble skadet i april har det vært tyngre. Det skal ikke være sånn at man mister selvtillit når man ikke får til ting, men det har kanskje vært litt slik for meg, medgir han.
Men er en del av den selvtilliten kantspilleren har manglet, har han kanskje fått igjen etter flere veldig gode treninger denne uken.
– Normalt å variere
Derfor virker han også som et klart valg for Henning Berg i startoppstillingen mot Tromsø.
Også treneren det ligger uløst potensial i hurtigtoget.
– Det handler en del om at laget ikke har vært flinke nok til å sette opp Erling i de posisjonene han er best. Samtidig har heller ikke han selv startet riktig. Vi har heller ikke fått ham rundt på kantene så mye som vi ønsket mot lag som har ligget lavt. Men det er helt normalt at man varierer en del når man er ny i en klubb. Defensivt har han gjort en veldig god jobb, sier Berg.
– Mer å gå på
Og Knudtzon selv har merket at det er blitt nok av løp feil vei.
– Spesielt mot Rosenborg merket at at man ikke akkurat står back i den klubben. Dessuten ble jeg litt ekstra bevisst på det siden vi hadde en fersk høyreback. Men Kristoffer (Tokstad) klarte seg etter hver veldig bra. Men forhåpentligvis blir det mer å glede seg over offensivt i tiden som kommer. Jeg har mer å gå på, synes Knudtzon.Håkon Henriksen
-
Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
-
ALT FOR FUGLAKommentar
-
RB-Papir melder startoppstilling mot TIL
BBS er syk og må mest sansnynlig stå over kveldens kamp, noe som åpner for Sundgot. Kiko har vondt i ankel (var syk tidligere i uka) og blir hjemme på Romerrike står det videre.
Startoppstilling blir da mest sansynlig dette;
Logi
Karim-SP-Kippe-LKE
Edwin-Søgård-Nosa-Erling
Sundgot-Ujah
Videre står det at med så mange raske spillere på laget så er det store muligheter på kontringer, noe som gjør at LSK kommer til å ligge lavt og vente på de sjansene som kommer!Kommentar
-
Nosa scorer mest i LSK
RB-Papir har i dag en sak om hvem som scorer mest av LSK spillerne på trening. Petter Belsvik fører nemlig nøye statistikk på hvem som scorer flest mål på trening og den statistikken topper Nosa med sine 52 fulltreffere siden Januar. Det er 4 mål forran Edwin, så kommer Ujah på en 3. plass med sine 39 fulltreffere.
Nosa selv sier at han skulle ønske det kom flere mål i kamp og at han føler det har hvert mye uflaks frem til nå som gjør at han står med så få mål under kamp. Belsvik sier at en av grunnene til at Nosa scorer mye på trening er pga mye småspill, fire mot fire og seks mot seks.. Noe som gir bedre rom for Nosa sin teknikk og at man da kommer i bedre posisjoner enn hva man gjør under kamper!Kommentar
-
lsk.no
Nosa: - Fullt mulig å vinne i Tromsø
Nosa Igiebor ligger på en tredjeplass på spillerbørsen til VG i Tippeligaen. Nigerianeren setter pris på det og fokuserer nå på seier mot Tromsø.
Kommentar
-
lsk.no
Logi: - Vi skal reise oss igjen
Tromsø tar imot LSK på Alfheim kl. 19:00 i kveld. Stefan Logi Magnusson tent og klar til kamp.
Kommentar
-
Mos brassesparkmål ble feilaktig annullert for offside.
TROMSØ (Dagbladet): Tromsø — Lillestrøm 0-0.
Med et nydelig brassespark trodde et jublende hjemmepublikum at spiss Mo Ahamed hadde gitt Tromsø en fortjent hjemmeseier.
Men det som utvilsomt ville vært årets mål på Alfheim Stadion ble feilaktig annullert av assistentdommeren.
Ruben Yttergård Jenssen slo en følsom pasning inn til spissen, som dro seg fri fra Frode Kippe.
Spissen var onside da pasningen ble slått, og brassesparket ballen i mål via tverliggeren.
- Er det der offside, Terje Hauge? Hæ?, sier Mo Ahamed spøkefullt når han får se TV-klippene av TV 2 etter kampen.
Slik svarer Terje Hauge på spørsmålet fra Tromsø-spissen:
- Assistenten hadde en god posisjon og jeg stoler 100 prosent på han. Det går fort og det er en vurdering der og da, sier dommeren.
Mo tror dommertrioen safet da målet hans ble annulert.
- Hvis det er tvil skal det jo komme det angripende lag til gode. Jeg tror de safer litt med å vinke av, forklarer spissen.
Tromsø-angriperen har to ganger tidligere brassesparket ballen i mål.
For to år siden mot Løv Ham, senest i fjor mot Mjøndalen.
- Dagens mål hadde nok vært det fineste målet jeg har scoret. Enda finere enn de jeg hadde i TUIL, sier han til Dagbladet.
Tromsø burde vunnet
Tromsø hadde fortjent seieren i kveldens kamp mot et tamt Lillestrøm-lag.
Anført av en god Ruben Yttergård Jenssen på Tromsøs midtbane rullet vertene opp det ene angrepet etter det andre, men til Alfheim-publikummets fortvilelse stod LSK-forsvaret godt i mot.
Kampen åpnet riktig nok tamt også for hjemmelaget.
Førsteomgangen var preget av få sjanser og to akkurat så godt organiserte lag som det var forventet på forhånd.
Tromsø hadde en god mulighet da Helge Haugen kom seg helt fri på Lillestrøms høyreside. Uegoistisk prøvde Haugen å finne George Mourad, men den svenske spissen klarte aldri å få foten på ballen.
Like etter var det bortelagets tur.
Et skudd fra en fremadstormende Lars Kristian Eriksen ble blokkert av Tromsø-forsvaret, men fant en umarkert Edwin Ezioyodawe. Nigerianerens volleyskudd gikk riktig nok rett i klypene på Marcus Sahlman i Tromsø-målet.
Et tydelig spillesugent Tromsø-lag prøvde å ta kommando i førsteomgangen.
Trener Per Mathias Høgmo lovet før kampen et hjemmelag som skulle kjøre kampen, men Tromsø ble frustrert over et kompakt og solid Lillestrøm-forsvar.
Scoret via tverliggeren
Tromsø var friskere i andre omgang og presset gjestene fra Lillestrøm bakover på banen.
Fredrik Björck hadde en god heading klarert av LSK-back Karim Essediri, før Remi Johansen ikke fikk avsluttet et godt forarbeid av Hans Åge Yndestad.
Like etter kom kampens store prestasjon.
Ruben Yttergård Jenssen spilte Mo gjennom med en nydelig chip, og med ryggen mot mål brasset den tidligere Tromsdalen-spilleren ballen nydelig over Magnusson i Lillestrøm-målet.
Reprisen viste at assistentdommerens flagging var feil.
Tromsø fortsatte å presse på for avgjørelsen, men både Koppinen og Mourads respektive headinger ble ryddet opp av et kompakt Lillestrøm-forsvar. Presset åpnet også opp for et par farlige Lillestrøm-kontringer.
Størst var Nosas sjanse på overtid, men nigerianeren klarte ikke å treffe mellom stengene.
Alt i alt var det Henning Berg og Lillestrøm som kunne være klart best fornøyd med ett poeng, i en kamp som sannsynligvis blir husket best for et spektakulært og feilaktig annullert mål.
- Det var en strålende fotballkamp av oss. Ingen tvil om det. Vi kjører kampen, og scorer et nydelig mål som blir feildømt for offside, sier Tromsø-trener Per Mathias Høgmo til TV 2.
- Hvor surt er det når det scores et så lekkert mål?
- Det er sånt som skjer, den er marginalt onside. Det får vi bare leve med, selv om det hadde blitt årets mål, sier Høgmo.
- Vi produserer ikke nok og klare nok sjanser. Per i dag er vi ikke gode nok til å dominere kamper, slik vi har gjort det tidligere i år, sier Henning Berg til TV 2.Last edited by Folke; 20.07.2010, 06:07.Kommentar
-
Hverken TIL eller Lillestrøm har vunnet etter fotballferien
TROMSØ (VG Nett) (TIL - Lillestrøm 0- 0) Dommer Terje Hauge kom i fokus på Alfheim i kveld. Tromsøs Mohammed "Mo" Jama ble feilaktig avblåst for offside da han scoret noe som kunne minne om årets mål.
Trener Per-Mathias Høgmo var ikke særlig fornøyd med å bli fradømt Mos straffemål etter kampen:
- Et nydelig mål som vi blir så til de grader feilaktig fradømt, sier han.
- Men, det er slikt som skjer. Det er en marginal onside. Uansett en fantastisk scoring - kanskje årets scoring i eliteserien, sier han.
Årets mål?
Det var etter 62 minutter det tok helt av. "Mo" brasset inn et innlegg fra Yttergård Jenssen. Ballen gikk i tverrliggeren og inn, men Terje Hauge blåste for offside. Målet var så vakkert at et illsint Alfheim-publikum jublet da "målet" ble vist i reprise over storskjermen.
Mos reaksjon var kjapp etter kampen da TV2 viste ham scoringen i reprise:
- Er dette offside, Terje Hauge? Hæ?
-Det er utrolig bitert å bli fratatt et sånt mål, følger han opp over for VG Nett.
Mo legger til at han har fått mer selvtillit, og at han sannsynligvis ikke hadde turt å ta den brassen tidligere i vår.
Terje Hauge på sin side hevder at han er nødt til å stole 100% på assistenten sin.
-Jeg har ingen myndighet til å gå imot linjemannen min når han dømmer offside. Nå er det bare å komme seg hjem og få sjekket dette på TV, sier dommeren til VG Nett.
Stemningen mellom "Mo" og Hauge virker likevel god. "Mo" smiler, peker på Hauge og sier "du altså" i det han forlater presseområdet
Det ble 0 - 0 på Alfheim og dermed har verken TIL eller Lillestrøm vunnet etter fotballferien.
Jevn førsteomgang
Det startet tett, jevnt og med høy intensitet i regnværet på Alfheim - uten at noen av lagene kom til noen reelle sjanser.
Etter 12 minutter kom kampens første mulighet. Hjemmelagets Ruben Yttergård Jenssen slo en tunell på en Lillestrøm-forsvarer og fant Helge Haugen i feltet. Haugen burde kanskje avsluttet selv, men valgte heller å spille til George Mourad som akkurat ikke rakk ballen.
Også neste ordentlige sjanse var det Tromsø som stod bak. Men vi måtte vente helt til det 31. minutt før det skjedde. Igjen er det Yttergård Jenssen som står bak pasningen. Mohammed Jama lurer offsidefellen, men Steinar Pedersen kastet seg foran i det "Mo" avsluttet.
Bare minutter senere er det Remi Johansen som får sjansen innenfor sekstenmeteren. Men Lillestrøm-keeper Stefan Logi Magnusson - som virket utrygg i starten - reddet skuddet fra unggutten.
Yndestad med langskudd
Det siste som skjedde før dommer Terje Hauge blåste av til pause var en markkryper fra Hans Åge Yndestad. Langskuddet var hardt og relativt godt plassert, men igjen reddet Magnusson.
En jevnspilt 1. omgang - der hjemmelaget stod bak de største sjansene - ebbet ut uten scoringer.
Lillestrøm uthalet tiden
Lillestrøm brukte mye tid på hver dødball og fikk med dette roet ned kampen - til publikums store frustrasjon.
Det var hjemmelaget som stod bak sjansene. Etter 71. Minutter steg Tromsøs vikarierende kaptein Miika Koppinen til værs på et innlegg fra Remi Johansen. Men også denne gangen var Magnusson med på notene.
Etter dette kom Lillestrøm litt mer inn i kampen, og hadde et par bra muligheter som alle ble avverget at Marcus Sahlman i Tromsø-buret. Spesielt Anthony Ujah var nær med en bra heading.
Lillestrøm fikk også kampens siste mulighet, men Ujah skøyt utenfor.Last edited by Folke; 20.07.2010, 06:07.Kommentar
-
– Godt å få med seg poeng!
FORNØYD: Frode Kippe er godt fornøydmed at LSK fikk med seg ett poeng fra Tromsø. Foto: Scanpix
Tromsø fikk et brassemål annulert for offside og LSK berget ett poeng.
Nok en gang gikk LSK målløse av banen. Og Tromsø var definitivt nærmere scoring enn LSK.
For kampens mest omdiskuterte situasjon skjedde foran LSK-målet. Tromsøs Yttergård Jensen sendte en perfekt chipp over LSK-forsvaret og Ahamed brasset ballen via tverrliggeren og inn bak LSK-kepper Stefán Logi Magnússon. Men brassemålet ble annulert for offside.
– Han er på linja og det er ikke offside, så der er vi heldige, sa LSK-kaptein Frode Kippe til TV2 etter kampen.
Kippe er fornøyd med at LSK klarte å få med seg ett poeng fra Tromsø.
– Vi klarte ikke å etablere noe spill og det ble bare å mæle opp ballen. Tromsø styrer mye, men vi jobber hardt for å få ett poeng. Vi har hatt to tap på rad og trengte å få med oss noe i dag. Slik kampen ble, er det godt å få med seg poeng, sier Kippe.
Kommentar
-
«Årets mål» til ingen nytte
Tromsø snytt for seieren mot Lillestrøm.
TROMSØ-LILLESTRØM 0-0:
Det var ikke akkurat duket for noen festforestilling da Tromsø tok imot Lillestrøm på Alfheim mandag kveld. Begge lagene sliter i motbakke, Lillestrøm står uten Tippeliga-seier de siste to og en halv månedene, mens vårsterke Tromsø bare har én seier på sin fem siste kamper.
Dårlig utgangspunkt
Legg til at Lillestrøm sliter med å finne nettmaskene, og er toppdivisjonens ubestridte uavgjortspesialist, og at det er kun de tre bunnlagene som har scoret færre mål enn Tromsø, så skjønner du hvorfor ekspertene ikke spådde noe målkallas.
Og, dessverre, de fikk rett.
Tromsø spilte likevel en god kamp, og skapte flere store sjanser, men preges av at Sigurd Rushfeldt er ute med skade.
TIL-press
Det merkes, for noen av sjansene hjemmelaget skapte mot Lillestrøm var av den grandiose sorten. Størst av dem alle var nok Miika Koppinens heading fra tre meters hold. TIL-stopperen var upresset og i sin favorittposisjon, men en strålende Stefan Logi Magnusson fikk dyttet avslutningen til corner.
Tromsøs sjansesløseri var likevel ikke det store samtaleemnet etter kampen. Etter en drøy times spill løp nemlig Mohammed Ahamed Jama igjennom LSK-forsvaret, og brasset inn Ruben Yttergård Jensens innlegg via tverrliggeren. 25-åringen jublet hemningsløst, publikum var ekstatiske, og det samme var linjemannen, som veivet febrilsk med flagget.
Feilaktig, skulle TV-reprisene vise.
Ikke offside
Frode Kippe var nemlig på linje med TIL-spissen da Yttergård Jensen slo sitt innlegg, og Morten Langli var raus med beskrivelsen etter drømmetreffet. «Snytt for årets scoring i Tippeligaen» og «en scoring til å henge opp i glass og ramme..., en scoring som du aldri får til på kamp», var TV 2-kommentatorens umiddelbare reaksjon på brassesparket, samtidig som Tromsø tillot seg å vise episoden i reprise på storskjerm på Alfheim.
Slik er ikke tillatt, og i stedet for tre poeng og årets mål, kan Tromsø i stedet vente seg en klekkelig bot fra Fotballforbundet. Fotballen er så definitivt ikke like rettferdig hver gang.
- En strålende fotballkamp av oss, vi kjører hele andreomgangen, samt siste del av første, og scorer et nydelig mål som til de grader blir feildømt for offside, sier Per-Mathias Høgmo til TV2.
Ingen dommerslakt
TIL-treneren vil likevel ikke refse dommertrioen for avgjørelsen.
- Det er en fantastisk scoring av Mo, men det er sånt som skjer, han er marginalt onside, mener Høgmo.
Heller ikke Tromsøs nesten-målscorer er så altfor kritisk til dommerinnsatsen, men kan likevel ikke fri seg fra å komme med et lite stikk til Fifa-dommeren.
- Er det der offside, Terje Hauge, spør Jama retorisk når han får se TV-reprisen.
- Det er utrolig kjipt bare å få ett poeng i dag, sier den karismatiske TIL-spissen.
Frode Kippe var også klar etter kampslutt.
- Han ligger på linja, det var ikke offside, så der var vi heldige.
Kommentar
-
lsk.no
Kippe: - Viktig med poenget
LSK-kapteinen var klar i talen etter poengdelingen på Alfheim stadion mandag kveld.
Kommentar
-
lsk.no
Treningstidene oppdatert
Torsdag morgen starter treningene opp igjen på Vigernesjordet. LSK.NO gir deg treningsoversikten.
Kommentar
-
Konkursboet kan kreve penger for Lyn-spillerne
Selv om Lyn-spillerne er fristilte fra kontraktene sine kan de ikke uten videre finne seg ny arbeidsgiver.
Mads Dahm investerte i vinter 50 000 kroner av egen lomme for å redde Lyn. Nå kan bobestyreren i den konkurammede barndomsklubben sette kjepper i hjulene for en overgang til Lillestrøm - ved å kreve penger for sine frigitte spillere.
- Det høres jo litt merkelig ut, i og med at jeg er fristilt fra kontrakten, sier Dahm.
Konkursboet i Lyn kan kreve overgangssum for unggutten frem til oppsigelsestiden går ut samme dag som overgangsvinduet stenger, 31. august.
- Hvis en spiller går over til en toppklubb, for eksempel blir solgt til Barcelona for ti millioner kroner, så vil jo lett problemstillingen bli slik at boet har gjort en slett jobb, sier bobestyrer Erling Opdal.
For Mads Dahm kan reglene om utdanningskompensasjon hefte ved ham ut 2011, eller så lenge boet i Lyn ikke er gjort opp. Det dreier seg om rundt 280 000 kroner.
- Det skal dekke kostnader klubben har hatt ved å fostre opp spilleren, sier Opdal.
Bobestyreren frykter at spillere som Dahm vil utnytte situasjonen dersom de får gå gratis.
- I og med at klubben slipper å betale overgangskompensasjon eller ønsker det, som vil vedkommende klubb kanskje tilby spilleren en høyere lønn, avslutter Opdal.Kommentar
-
lsk.no
Kjøp billetter til Hønefoss-LSK
Mandag går turen til Ringerike. Du kan sikre deg billett til kampen allerede nå.
Kommentar
-
TV2 Sport
Henning Berg raser mot NFF
Fordi bobestyreren i Lyn krever penger for Mads Dahms overgang til Lillestrøm.
Onsdag meldte TV 2 at bobestyreren i Lyn har krav på utdanningskompensasjon og eventuelle overgangssummer for sine frigitte spillere - deriblant Mads Dahm.
21-åringen trener for tida med Lillestrøm, og trener Henning Berg er i harnisk over situasjonen.
- Det er galskap at konkursboet har noe som helst rettigheter i forhold til Mads Dahm. De kan ikke tilby han verken lønn, arbeid eller fotballspill og har brutt alle avtaler med spilleren, raser Berg.
Inkompetent forbund
Berg mener Norges Fotballforbunds behandling av saken viser at de ikke er egna til å gjøre jobben sin.
- Denne konflikten viser at forbundet per i dag ikke jobber for verken spiller eller klubb.
- Det verste er at det ender meg at Mads Dahm står midt i sesongen og ikke får spilt fotball. Det er galskap og meget skuffende av NFF, sier en opprørt Lillestrøm-trener.
Komplisert regelverk
Det er regelen om utdanningskompensasjon som en inntektsgaranti til klubbene for talentutviklingsjobben de gjør, som er bakgrunnen for pengekravet.
Kompensasjonsordningen er noe alle klubbene på tinget er enige om, men den er komplisert.
I Mads Dahm sitt tilfelle er det snakk om en sum på i underkant av 300 000 kroner, etter det TV 2 erfarer. I tillegg vil bobestyreren i Lyn kreve overgangssum for Dahm, så lenge oppsigelsestiden til den anvendelige spilleren løper. Den går ut samme dag som overgangsvinduet stenger den 31. august.
Det gjør at bobestyreren sitter med et triumfkort i ermet dersom interesserte klubber vil benytte Dahm i høstsesongen.
- Boet vil benytte de mulighetene det har til å skaffe kreditorene inntekter, sier advokat og bobestyrer i Lyn, Erling Opdal.
- Vi forholder oss bare til NFFs regler, fortsetter han.
Vil behandle saken
På Ullevaal stadion stiller de seg uforstående til kritikken fra Berg.
- I all den tid vi ikke har fått en overgangssak på bordet, er dette meget urimelig kritikk, sier leder i juridisk seksjon i NFF, Eirik W. Sandsten.
- Saken har mange sider og parter, vi er i en prosess hvor vi skal fram til 1. august komme til bunns i hvordan vi skal løse den, forklarer Sandsten.
Kommentar
-
lsk.no
Første mulighet i Hønefoss
Mandag reiser LSK-spillerne for første gang til Hønefoss for å forsøke å hente tre poeng fra nykommeren i Tippeligaen.
Kommentar
-
lsk.no
Bli med Kanari-Fansen til Hønefoss
Sliter du med transporten på mandag har Kanari-Fansen løsningen for deg.
Kommentar
-
RB (papir)
Under overskriften "En skikkelig nesestyver" melder RB i dag at Essediri mest sannsynlig må stå over kampen mot Hønefoss pga. nesebrudd. Henning Berg: "- Mye tyder på at han ikke spiller, men ingenting er avgjort ennå."
Dersom Essdiri har forfall, blir det sannsynligvis Kristoffer Tokstad som spiller høyre back: "- I tillegg har vi Ruben Gabrielsen som kan spille i den posisjonen, sier Berg" som også vurderer et annet alternativ:
"-Steinar kan spille back og Pål Steffen kan gå inn i midten."Kommentar
-
LSK utsatt for tre dommer-tabber på 45 minutter
Så løp Obiefule fra Hønefoss og ba LSK-supporterne om å holde kjeft.
(Dagbladet): En høydramatisk førsteomgang mellom Hønefoss og Lillestrøm kuliminerte med at Hønefoss-spiller Angan løp mot LSK-supporterne og tok fingeren over strupen.
Da hadde Lillestrøm vært utsatt for følgende dommertabber:
• Ujah blir revet ned i feltet og LSK snytt for straffe.
• Lars-Kristian Eriksen blir truffet av et skudd - som er på vei utenfor - i kroppen. Dommer gir rødt kort for hands.
Og:
• Straffe, for «handsen».
På toppen av det hele løp Obiefule mot LSK-fansen og ba dem om å holde kjeft med gesten sin, etter å ha scoret på den feilaktig idømte straffen.
- Vi opplever det som veldig tøft. Først blir vi snytt for straffe, så får vi en feilaktig straffe og rødt kort imot, sier LSK-assistent Petter Belsvik til TV2 i pausen.Kommentar
Kommentar