Junioreliteturneringen 2010

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6082

    #61
    Mye i rapporten til Pitbull som høres kjent ut utifra det jeg har sett av juniorlaget tidligere. Synd vi ikke fikk med de forsterkningene fra a-laget som vi trodde skulle være med.

    Opprinnelig skrevet av pitbull007
    Disse 11 starta:
    Torgersen
    Tanfi, Damstuen, Sadeh, Grodås
    Sesay, Karlsen, Jakobsen, Omoijuanfo
    N'kee, Gulbrandsen
    Synes LSK.no har gjort en skikkelig dårlig oppgave med å rapportere om hvilke spillere som ble med til hamar. Her er det et par nye navn hver dag. Dagens nye navn er Tanfi og Omoijuanfo. Trodde han skulle være med på Gothia cup og stod over jet. Moro at tannfeen får skryt. Får se om han melder overgang.


    Opprinnelig skrevet av pitbull007
    Torgersen spilte strålende, hadde en redning som jeg gjerne skulle sett en reprise av!
    HAr vært skrevet ekstremt mye positivt om denne keeperen etterhvert. Han er siste års junior i år så det blir nok ikke aktuelt å hente han til 2. laget. Kan han være et alternativ som 2. keeper neste år? HAr han noen u-landslagskamper?

    Opprinnelig skrevet av pitbull007
    Damstuen og Sadeh: Skeptisk....holder disse gutta nivået egentlig? Føler meg ikke trygg med disse to bak der, ikke spesielt temposterke noen av dem og teknisk er det vel nesten krise Grei fysikk og rydder greit unna i luftrommet.
    Damstuen er vel en grei junior, men jeg synes han mangler alt for mye på tempoet til å bli noe mer. Ser på Mostue som mye mer komplett og lovende. Så Damstuen som sentral midtbane i en juniorkamp, da ble tempoproblemene enda tydeligere.

    Opprinnelig skrevet av pitbull007
    Sesay var helt usynlig, bytta ut ved pause.
    Den store skuffelsen for oss som venter på rapporter er nok sesay. han har nok kanskje blitt hypa litt vel mye. Viste han ikek noe som helst?

    Opprinnelig skrevet av pitbull007
    Karlsen og Jakobsen sentralt klarte seg vel greit, Jakobsen blir litt veik i duellene.
    Har egentlig aldri skjønt hvorfor jakobsen blir brukt sentralt på juniorlaget. Blir for veik i mine øyne. Dette midtbaneparet har ikke imponert meg på juniornivå. Rart ikke Yabre ble foretrukket her. Ellers synes jeg det er rart Rustadbakken ikke blir foretrukket fremfor jakobsen. Men Jakobsen har en syk venstreslegge da.

    Opprinnelig skrevet av pitbull007
    N'kee og Fredrik var direkte dårlig i dag, fikk ikke til noe som helst. Fredrik bør kanskje jobbe litt med humøret....fryktelig gretten stort sett hele kampen.
    Snakka med en som har vunnet gull som trener for lsk under en g-16kamp en gang. HAn var bekymra over at Gulbrandsen var for seriøs. Han tok visst ingen ting med et smil. Han mente det var en stor forskjell i forhold til f.eks Tommy, når han var aktiv. Ser ikek bort fra at han hadde et poeng.

    Kommentar

    • Lars
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6156

      #62
      Opprinnelig skrevet av HSft
      Snakka med en som har vunnet gull som trener for lsk under en g-16kamp en gang. HAn var bekymra over at Gulbrandsen var for seriøs. Han tok visst ingen ting med et smil. Han mente det var en stor forskjell i forhold til f.eks Tommy, når han var aktiv. Ser ikek bort fra at han hadde et poeng.
      Dette stemmer nok, men her er det jo viktig å huske på at Fredrik aldri hadde vært så god som han er uten denne ekstreme seriøsiteten. Jeg har sett Fredrik en del de siste 3-4 årene, og jeg har aldri sett på ham som noe naturtalent. Han er et produkt av helt ekstreme treningsmengder.

      Skal man sammenligne ham med noen av dagens TL-spillere, må det vel være Marcus Pedersen. Forskjellen er at Fredrik er raskere, mens Pedersen er bedre foran kassa.

      Kommentar

      • HSft
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2004
        • 6082

        #63
        Opprinnelig skrevet av Lars
        Dette stemmer nok, men her er det jo viktig å huske på at Fredrik aldri hadde vært så god som han er uten denne ekstreme seriøsiteten. Jeg har sett Fredrik en del de siste 3-4 årene, og jeg har aldri sett på ham som noe naturtalent. Han er et produkt av helt ekstreme treningsmengder.

        Skal man sammenligne ham med noen av dagens TL-spillere, må det vel være Marcus Pedersen. Forskjellen er at Fredrik er raskere, mens Pedersen er bedre foran kassa.
        Det kan kanskje stemme. Men det perfekte hadde jo vært å trene hardt og seriøst men fortsatt ta ting med et smil til tider. Er ingen motsetninger der. Ellers tror jeg ikke jeg går helt med på at han kun er et produkt av treningsmengdene så lenge han har vært meget god på veldig lave årsklasser.

        Synes det er naturlig å sammenligne han med Bjørn Helge Riise. Selv om Riise ikke er spiss. Riise var derimot ikke noe fast innslag på noe landslag før u21 så vidt jeg vet?

        Kommentar

        • Lars
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6156

          #64
          Sammenligninga med Bjørn Helge Riise er ikke så dum, nei.

          At han alltid har vært god for alderen, har jo en sammenheng med at han ble født med ball i beina. Når jeg skriver enorme treningsmengder, inkluderer det all fotballrelatert aktivitet siden fødselen. Der tror jeg Fredrik er ganske ekstrem sammenlignet med de aller fleste.

          Kommentar

          • pitbull007
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • Sep 2006
            • 128

            #65
            Opprinnelig skrevet av HSft
            HAr vært skrevet ekstremt mye positivt om denne keeperen etterhvert. Han er siste års junior i år så det blir nok ikke aktuelt å hente han til 2. laget. Kan han være et alternativ som 2. keeper neste år? HAr han noen u-landslagskamper?

            Den store skuffelsen for oss som venter på rapporter er nok sesay. han har nok kanskje blitt hypa litt vel mye. Viste han ikek noe som helst?
            Jeg håper de tar han med på trening for å kartlegge han mer. Om han har u-landslagskamper vet jeg ikke. Ikke finner jeg noe på nett heller.

            Sesay starta friskt mot Haugesund på mandag, i går var det vel ingen forumbrukere på plass på matchen. I dag er det ikke mye å si egentlig, veldig lite med i spillet. Men liten tvil om at gutten er kvikk og teknisk.

            Kommentar

            • HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6082

              #66
              Opprinnelig skrevet av Lars
              At han alltid har vært god for alderen, har jo en sammenheng med at han ble født med ball i beina. Når jeg skriver enorme treningsmengder, inkluderer det all fotballrelatert aktivitet siden fødselen. Der tror jeg Fredrik er ganske ekstrem sammenlignet med de aller fleste.
              Mulig du kjenner han en del bedre enn meg her. Jeg har tross alt aldri snakka med fyren, så mye mulig du har rett. At han tar ting for seriøst og ikke er flink nok til å ta ting med et smil er heller ikke min observasjon.

              Min personlige bekymring er at han putter for lite til å være en bakromsspiss. Enten må han øke målfrekvensen sin veldig, ellers ser jeg på omskolering til ving som et naturlig steg.

              Han putta så vidt jeg vet ett mål i JET og putta så vidt jeg kan se 2 mål på 11 matcher for Lyn. Han er bare 17, men jeg håper vi ser utvikling her.

              Kommentar

              • sigurdsen
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2006
                • 1823

                #67
                Opprinnelig skrevet av pitbull007
                Tipper Internationale synes det også...5-1 mot RBK og 2-0 mot Molde...men så ble det 0-1 mot Odd. Game over.
                Så også denne kampen, og må si at Internationale er noe av de bedre jeg har sett på juniornivå.
                De slet litt i 1 omgang med å tilvenne seg et elendig kunstgrress, men i 2 omgang var de suverene. Syk fysikk på noen av gutta og bra teknikk, ballsikre og hurtige. Sliter litt på avslutningsdelen.
                Nr. 12 var jævli god. Minus er at de legger seg ned oftere enn noen andre.. Plutselig legger 2 spillere seg ned samtidig og ikke minst ble en fyr skadet da han feiret

                Kommentar

                • sigurdsen
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2006
                  • 1823

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av HSft
                  Om høyrebacken var rimelig kort og mørkhåra så var det nok Torje Slettli. Bra spiller.

                  Men disse nummerne stemte altså ikke?
                  http://www.lsk.no/?did=9131005
                  Nei han var liten og langt hår. Pitbull har rett navn på han !
                  Nummerne stemte overhodet ikke

                  Kommentar

                  • sigurdsen
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2006
                    • 1823

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av pitbull007
                    Var en tur oppi gokk i dag, makan til offside-plassert fotballbane skal man lete lenge etter Og ja, jeg leita en stund....kom 10-15 min for seint. Hjelper ikke på at kartet som ligger på hjemmesida opererer med feil adresse....

                    Disse 11 starta:
                    Torgersen
                    Tanfi, Damstuen, Sadeh, Grodås
                    Sesay, Karlsen, Jakobsen, Omoijuanfo
                    N'kee, Gulbrandsen

                    I løpet av 2 omgang kom Rustadbakken, Yabre, Babajide og Mostue inn.
                    Ut gikk Sesay, Jakobsen, Omoijuanfo og N'kee.

                    Tja, hva skal man si. Skikkelig møkkakamp er vel et bra ord....
                    Like etter at jeg ankom klinka Omoijuanfo kula i stolpen, det var vel det LSK-gutta skapte i 1 omgang. Rett før pause kom kampen eneste mål, skudd fra ca 16 meter. Fryktelig passivt av gutta. LSK var forøvrig en mann mindre ved målet, Fredrik var ute og fikk behandling.

                    2 omgang ble laaaaang. Dette grunnet et Diambars-lag som drøyde tid, lekte skada til en hver tid og var stort sett usportslige....til og med en trener på benken ble vist bort. 8 min tillegg så vidt jeg fikk med meg i 2 omgang!

                    LSK slet veldig med å komme til sjanser i 2 omgang, først på slutten når Mostue ble satt inn på topp og vant en del dueller ble det noen halvsjanser. Den største sjansen fikk Rustadbakken da han kom aleine med keeper på overtid, men klarte ikke sette den i kassa dessverre. Ellers må jeg gi litt skryt til keeper Torgersen som varta opp med en rekke klasseredninger i 2 omgang når LSK satsa alt offensivt.

                    Litt om noen spillere:

                    Torgersen spilte strålende, hadde en redning som jeg gjerne skulle sett en reprise av!

                    Tanfi har jeg ikke sett før, men en liten frisk kar med en voldsom intensitet i spillet. Bra tempo og ok teknikk.
                    Damstuen og Sadeh: Skeptisk....holder disse gutta nivået egentlig? Føler meg ikke trygg med disse to bak der, ikke spesielt temposterke noen av dem og teknisk er det vel nesten krise Grei fysikk og rydder greit unna i luftrommet.
                    Grodås gjør også mye rart syns jeg, lite plan bak spillet.

                    Sesay var helt usynlig, bytta ut ved pause.
                    Karlsen og Jakobsen sentralt klarte seg vel greit, Jakobsen blir litt veik i duellene.

                    N'kee og Fredrik var direkte dårlig i dag, fikk ikke til noe som helst. Fredrik bør kanskje jobbe litt med humøret....fryktelig gretten stort sett hele kampen.

                    Av innbytterne ble Mostue mest synlig da han ble brukt mye på slutten når ballen til stadighet ble kælka opp på topp fra Damstuen og Sadeh.


                    pit
                    Hadde samme problemet. Skrev inn adressa på GPS'n men måtte spørre meg fram til stedet og kom 10 min uti 1 omgang. Sykt at de kan legge en "stadion" akkuratt der !
                    Enig med deg i analysen og redningen til Torgersen må ha vært noe av det sykeste jeg har sett på en fotballbane !
                    Fredrik sutret og klagde mye. Men synes ikke Sesay (hvis det var nr. 8) var så dårlig. Han var god før han ble flyttet over på venstre siden, etter det litt usynlig.

                    Kommentar

                    • HSft
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2004
                      • 6082

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av sigurdsen
                      Men synes ikke Sesay (hvis det var nr. 8) var så dårlig. Han var god før han ble flyttet over på venstre siden, etter det litt usynlig.
                      HVa slags spillertype er han egentlig. Hører han er rask og teknisk, men har han fotballhode. Kreative løsninger? Går han mest for innlegg eller trekker han innover? dribler han mye? er han 1.60 eller 1.80 høy?

                      Kommentar

                      • sigurdsen
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2006
                        • 1823

                        #71
                        Så toppen 15 minutter med han på siden der jeg satt før han ble flyttet over og der var han usynlig. Så litt vanskelig å gi en vurdering på det jeg så, men han vandret en del og trakk vel mer inn enn han luktet på linjemannen.
                        Høyde vil jeg anslo kanskje 172? Uten at jeg målte no særrlig

                        Kommentar

                        • pitbull007
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Sep 2006
                          • 128

                          #72
                          2-3 tap mot Brann i dag: http://www.juniorelite.net/Game.php?id=45

                          Så vidt jeg kan se på en annen nettside leda LSK 2-0.

                          Kommentar

                          • sigurdsen
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2006
                            • 1823

                            #73
                            Odd Grenland vant turneringen, etter å slått Stabæk 5-4 på straffer. 1-1 etter ordinær tid. Sykt keeperspill av odd keeperen på straffekonken!

                            Kommentar

                            • tullebukk
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2006
                              • 5446

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av HSft
                              HVa slags spillertype er han egentlig. Hører han er rask og teknisk, men har han fotballhode. Kreative løsninger? Går han mest for innlegg eller trekker han innover? dribler han mye? er han 1.60 eller 1.80 høy?
                              Vi må gi Denne gutten litt tid ,han er helt aleine i Norge etter at hele familien hans er drept. Gutten trenger all den støtte han kan få og håper Lsk og gutta rundt er flinke til og følge han opp.Så håper jeg vi supporterne ikke gir han opp med en gang og tar han i mot med åpne armer.
                              Last edited by tullebukk; 20.07.2010, 21:18.

                              Kommentar

                              • HSft
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2004
                                • 6082

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                Så håper jeg vi supporterne ikke gir han opp med en gang og tar han i mot med åpne armer.
                                Han må signere for fugla først da. =)

                                Kommentar

                                • tullebukk
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2006
                                  • 5446

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av HSft
                                  Han må signere for fugla først da. =)
                                  Han er snart klar må bare gjennom papirmølla først.

                                  Kommentar

                                  Working...