Et hjertesukk om kioskene på Åråsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • superbøffel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 5611

    Et hjertesukk om kioskene på Åråsen

    Jeg undres over hva arrangementsansvarlig/kiosksjef tenkte før dagens kamp...

    Rosenborg på besøk, opp mot 10.000 ventet på tribunen og værmelding som tilsier 25'C. Min naturlige tanke ville vært å (blandt mye annet) sørge for at kioskene hadde nok drikke å selge til klubbens gjester.

    Jeg kom på stadion 30 minutter før kamp og kjøpte en flaske vann. Jeg la merke til at det var den fjerde siste i kjøleskapet i kiosken ved hjørnet av Notar og bortetribunen. En kompis kom 3 minutter etter, da var det tomt og ikke skulle de få mer heller.

    Man må da vitterlig forstå at folk trenger vann i store mengder midt i juli? Her lar klubben sine egne gjester gå på dass for å fylle koppene i stedet for gi en bedre service og samtidig tjene gode penger på det!!!

    8000 mennesker på Åråsen i 2.5 time, ALLE blir tørste, men ingen får kjøpt vann. Med 20kr glasset gikk LSK glipp av minst 160.000 i kioskomsetning i dag. Om dette er tanken klubben drives etter på alle områder er det ikke rart vi ikke har råd til forsterkninger.

    Om ikke noen bør gå, bør de i det minste skjerpe seg kraftig.

    OKB, tar du det med rette vedkommende?
    Enøyd i de blindes dal.
  • SAEDbeger
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2006
    • 421

    #2
    20 kr glasset for vann? haha
    henta meg en kopp og drakk vann fra springen på dass. Funka det.

    Kommentar

    • Vegar Hjermundrud
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2003
      • 423

      #3
      Under kampen mot Vif skulle guttene mine kjøpe pølser/burgere i pausen, men kom tilbake med sjokolade fordi det ikke var annet enn is, brus og sjokkis å få kjøpt. Med en anstrengt økonomisk situasjon bør alle inntektsmuligheter tas like godt vare på som muligheten en perfekt gjennombruddspasning og løp i bakrommet gir.
      Ha respekt for tradisjoner. Behold bindestreken!

      Kommentar

      • Folke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2008
        • 5955

        #4
        Mulig økonomien er så anstrengt at det ikke er penger til innkjøp av nok pølser/burgere og vann....

        Kommentar

        • *46*

          #5
          Opprinnelig skrevet av Folke
          Mulig økonomien er så anstrengt at det ikke er penger til innkjøp av nok pølser/burgere og vann....
          Akkurat det, har tror jeg faktisk ikke. Går nok litt fra hånd til mund til tidere, men innkjøp til kiosken burde dem time litt bedre.

          Kommentar

          • HSft
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2004
            • 6075

            #6
            Opprinnelig skrevet av Vegar Hjermundrud
            Under kampen mot Vif skulle guttene mine kjøpe pølser/burgere i pausen, men kom tilbake med sjokolade fordi det ikke var annet enn is, brus og sjokkis å få kjøpt. .
            Har opplevd at det var utsolgt for pølser før kampen tidligere i år.

            Kommentar

            • Robiwan
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2006
              • 603

              #7
              Serlig med tanke på at dette skjedd når nærbutikkene fortsatt var åpne. Da er det ikke værre enn at man tar med en vare bil og kjøper inn et par kasser med vann.

              Savner også mulighet for å betale med kort, eller tilgang til minibank på Åråsen. Cash is dead!
              Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

              Kommentar

              • superbøffel
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 5611

                #8
                Opprinnelig skrevet av SAEDbeger
                20 kr glasset for vann? haha
                henta meg en kopp og drakk vann fra springen på dass. Funka det.
                Selvsagt funker det, men det er hverken familivennlig eller særlig økonomisk fra klubbens side.
                Enøyd i de blindes dal.

                Kommentar

                • Rønnern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6690

                  #9
                  Denne typen problematikk ser man alltid når amatører skal arrangere. Typisk for eksempel på 17. mai arrangement, hvor det er en stand for kaker, kaffe, pølse, is, lodd osv. osv. fremfor å satse på spesialiserte "boder". Resultatet er at man må stå i kø med allskens folk for å få kjøpt seg seg en liten kaffe. Resultatet kan dog like gjerne være at det ikke er kaffe der, fordi man glemmer å trakte ny ettersom beholdningen minsker fordi man ikke har fokus.
                  Mvh Ronnie "The Runner"
                  LSK for alltid

                  Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                  Kommentar

                  • KFL41
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 3648

                    #10
                    Går pengene fra kiosksalg til elitesatsingen? Trodde den gikk til ungdomsavdelingen sånn at det er de som taper penger.

                    Stiller meg selvsagt bak at det likevel er amatørmessig opplegg.

                    Kommentar

                    • Ytre
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2008
                      • 773

                      #11
                      Selge ett glass vann for 20 kr i varmen er noe av det mest smålige en bedrift kan gjøre, sidestiller det med å ta penger for dobesøk i Oslo sentrum, uten andre muligheter for det behovet. Hadde blitt flau over å være medlem av Lillestrøm Sportsklubb hvis de hadde gjort det. Vann i springer funker utmerket. Syns derimot de kunne hadde tilbudet at det sto beger fremme med info om at folk kunne få disse for å fylle opp vann. Det må man kunne yte sine gjester når disse betaler flere hundre kroner for å se match.
                      I med- og motgang, vi er Lillestrøm!

                      Kommentar

                      • superbøffel
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 5611

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Ytre
                        Selge ett glass vann for 20 kr i varmen er noe av det mest smålige en bedrift kan gjøre, sidestiller det med å ta penger for dobesøk i Oslo sentrum, uten andre muligheter for det behovet. Hadde blitt flau over å være medlem av Lillestrøm Sportsklubb hvis de hadde gjort det. Vann i springer funker utmerket. Syns derimot de kunne hadde tilbudet at det sto beger fremme med info om at folk kunne få disse for å fylle opp vann. Det må man kunne yte sine gjester når disse betaler flere hundre kroner for å se match.
                        Til info; LSK selger i dag flasevann til 20kr begeret. Jeg sa ingenting om springvann, men hadde gladelig betalt både 10 og 20 kr for vann i går.
                        Enøyd i de blindes dal.

                        Kommentar

                        • sigurdsen
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2006
                          • 1818

                          #13
                          Når det er blitt ulovlig å ta med flasker inn på stadion har jo kioskansvarlige og arrengementansvarlige ett visst ansvar med å ha varene i orden. Amatørmessig!
                          Etter min mening burde det stått titalls vannbelholdere på stadion, så man hele tiden kunne fyllt på med væske på en varm sommerdag

                          Kommentar

                          • glasgow
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2007
                            • 1251

                            #14
                            Ser ikke problemet jeg.
                            Støtt LSK ved og kjøpe en brus/vann og bruk begeret og fyll på på dassen. Renere vann finner du ikke.
                            Om du ikke er en dust og har kastet begeret på banenen da :evil:

                            Kommentar

                            • CFD
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2004
                              • 2319

                              #15
                              Amatørmessig. Totalt amatørmessig. Selv en person som er HELT NY i Kiosken ombord hos oss (Fjord1) klarer å sende en bestilling til et bryggeri og be om et stort kvantum drikke og ikke minst ølfat til Fredagen.

                              LSK tar ikke vare kundene sine pga at bilettsalget er håpløst og ikke minst kiosksalget som nå nevnt.
                              Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                              Kommentar

                              • ChriZza
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2005
                                • 4265

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av glasgow
                                Ser ikke problemet jeg.
                                Støtt LSK ved og kjøpe en brus/vann og bruk begeret og fyll på på dassen. Renere vann finner du ikke.
                                Om du ikke er en dust og har kastet begeret på banenen da :evil:
                                Ikke lett å kjøpe vann når det er utsolgt allerede før kampstart vel? Beger fikk man om man spurte. Men man burde ha tilgang på bedde deler, spesielt når det var så varmt som igår.

                                Kommentar

                                • veiron
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 6267

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Robiwan
                                  Savner også mulighet for å betale med kort, eller tilgang til minibank på Åråsen. Cash is dead!
                                  Dette har jeg også savnet. Jeg går nesten aldri med kontanter, og glemmer derfor alt for ofte å ta ut penger før jeg kommer på Åråsen.
                                  Det burde faktisk være mulig å betale med kort i 2010!

                                  Kommentar

                                  • mr.Jordbakke
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2005
                                    • 3845

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av veiron
                                    Dette har jeg også savnet. Jeg går nesten aldri med kontanter, og glemmer derfor alt for ofte å ta ut penger før jeg kommer på Åråsen.
                                    Det burde faktisk være mulig å betale med kort i 2010!
                                    Er ikke Nordea hovedsponsor?
                                    NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                                    Mvh
                                    Mr.Jordbakke

                                    Kommentar

                                    • CFD
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2004
                                      • 2319

                                      #19
                                      Man får slike bærbare terminaler med innebygget SIM-kort og overfører data over GSM-nettet. Jeg er selv en flittig operatør av disse. Disse er heller ikke særlig dyre og veldig praktiske
                                      Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                                      Kommentar

                                      • Jan Banan
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2004
                                        • 809

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                                        Er ikke Nordea hovedsponsor?
                                        Hadde LSK bare tatt seg bryet med å ringe BBS (Bankenes Betalingssentral), så hadde de levert terminaler. Når små søplekiosker i Oslo klarer å ta kort burde pokker meg Lillestrøms stolthet klare det også.
                                        - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

                                        Stuart Baxter har forstått det.

                                        Kommentar

                                        Working...