Kunsten å tenke negativt!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • *46*

    Kunsten å tenke negativt!

    Jeg er veldig overrasket over lesinga på formuet i dag. Det som slår meg, er at veldig mange har knekt den berømte koden for å tenke negativt!



    Selv er jeg en smått overvektig fyr på over 30 år uten noen form helst teknikk når det kommer til fotball, men jeg er forbanna flink til en ting:
    • Tenke negativt!
    Jeg er en ener på det - svært få kommer meg i nærheten i mitt privatliv Men i dag lurer jeg virkelig på om mange her inne på forumet som forsøker å overgå meg? Og spesielt når jeg for en gangs skyld, selv med tap, er fornøyd med hvordan laget fremsto med tanke på alle byttene i startoppstillingen.


    Endelig kom noen av unggutta ut på banen! Det er vi mange som har ønsket nå en god stund. Eneste herket, var at nesten alle kom med i startoppstillinga på en gang! Jeg ble ekstremt stressa av å se så mange unge spillere som har spillt minimalt på a-laget i år. Defensivt var det også en plage i starten og spillet var prega av nervøse, usikre spillere. Tanken på hjertinfarkt og behov av hjertestartere kom. Synes de nye i startoppstillinga spilte seg bra opp. Forbannet synd med Ringstad - det lille han fikk vist frem, synes jeg var bra. Førsteomgang var litt under godkjent etter min mening.

    Andre omgang kløyp jeg meg selv i armen flere ganger - LSK eide jo spillet i større deler av omgangen! Synes "unggutta" spilte seg bra opp og gjorde smartere valg, tryggere i spillet og fikk helt klart vist seg frem fra en mye bedre side! Unggutta uten rutine var med og nesten spilte RBK i kne... En omgang under godkjent og en langt over selv om vi tapte den (men den setter jeg på kontoen for trøndersk, gullfarga rævhår - må være ukjent gullgruve å spesialisere seg på å barbere trønderske bakender....) andre med ett mål.

    Henning Berg - han blir jeg sjelden klok på... Har kritisert hans bruk/manglende bruk av bytter og disposisjoner. I dag synes jeg han gjorde det rett. Eneste etter en lengre tenkepause, er kanskje at jeg mener han i stede for å sette inn Sundgot kunne prøvd Mini-Bukken for å bli enda mer offensiv og jage enda mer bakrom. Opp med Kippe som spiss på slutten, reiser jeg meg opp og klapper for - slike disposisjoner liker jeg å se. Ønsket om å vinne er større en å tape. Dessverre ble det for mye rygging på slutten og lite press på ballfører, noe som indirekte er bakgrunne for målet - skudd som førte til hjørnespark. Gjennomgående mer positivt enn negativt.

    Generelt syne jeg laget spilte bra - bedre enn på lenge. De to siste kampen har ført til tap. Mot Søpla spilte LSK bra i 60 min, men rakna som ei bukseræv på 4 minutter... I dag raknet det ikke, men bart og soddfolket fra DDE land har som vanlig en forbanna god posjon flaks - sa det etter 88 min at nå kommer målet snart.... Slike marginer kommer seg når laget er i medgang og man er flytsonen.

    Med bakgrunn i at spillet ikke har vært noe å skjemmes for, mange av de unge gutta har fått testa seg og LSK ikke står med mer enn tre tap etter 16 kamper - synes jeg det er forbaska mye negativt å lese på forumet. Og for å bare se negativt i det som foregår i klubben nå om dagen, så må man virkelig ha løst koden for å tenke negativt.... Denne negative skruen, har for en gangs skyld kun blå himmel, sol, varme og positive dager foran seg. Fortsetter LSK dette spillet, blir høsten lys og trivelig!

    Jeg ser positivt på fremtiden og staker ut kursen med 9 poeng på de neste tre kampen. Dette laget, denne klubben og vi tilskuerene har så mye bra i seg og så mye forbasket gøy å se frem til at man ikke skal behøve å søke etter grunner for å lære seg kunsten å tenke negativt - faen hvordan jeg gleder meg til denne høstsesongen! Spill med flyt og ryggen fri for nedrykkstanker - det er et par år siden sist

    (men tviler vel på om noen kom seg helt til siste linje i dette alt for lange innlegget )
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

    #2
    Tommel fordi jeg er enig i all hovedsak, men at vi eide spillet mot RBK i andre omgang går jeg aldri med på Joda, vi reiste oss, men bortelaget hadde likevel ballen mest og initiativet. Vi lå fremdeles lavt, men evnet i større grad å ta overgangsmulighetene. Laget viste at de ville gå for seieren.

    Så blir jeg ikke helt enig med meg selv om gleden over hvordan laget fremsto i går, tross sluttresultatet, først og fremst kommer på bakgrunn av tilnærma null forventninger. For det var et aldri så lite deju til foregående sesonger reint mentalt i går for undertegnede, og det var helt jævlig i pausen spesielt.

    Bengt Eriksen traff en sjelden gang i går, han sa at LSK nå er i en overgangsfase. Det stemmer godt, en viktig offensiv brikke i førstelleveren er borte (Tarik), det samme er en solid back-up som med tid kunne blitt så mye mer (Tam). Vi hadde hverken mulighet eller råd til å beholde noen av dem.

    Det blir en spennende tid nå, stallen er tynnet ut og vi er litt i samme staå som i de tunge periodene i fjor. Nå vil det vise seg om laget virkelig har tatt stegene videre under Berg. Det var lovende takter i går, i noe som egentlig ble et reint eksperiment, men samtidig var det en kamp der vi i all hovedsak forsvarte oss og tok kontringene. Hvordan dette laget fremstår mot lag vi skal slå og være på høyde med gjenstår å se.

    TIL borte neste, et lag jeg nå faktisk i farta ikke kan huske siste tap mot, og som nå har et nytt kunstgresstekke det visstnok skal være mulig å slå stikkere og bakromspass på. Og som tapte sin første kamp på det. Bør være alle muligheter for å snu trenden der oppe.

    Kommentar

    • egil
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2005
      • 1119

      #3
      Opprinnelig skrevet av GIFKanari

      TIL borte neste, et lag jeg nå faktisk i farta ikke kan huske siste tap mot, og som nå har et nytt kunstgresstekke det visstnok skal være mulig å slå stikkere og bakromspass på. Og som tapte sin første kamp på det. Bør være alle muligheter for å snu trenden der oppe.

      Er ikke så lenge siden jeg ikke kunne huske sist vi slo dem.......
      KFL - medlem nr 23

      Kommentar

      Working...