TIL - LSK, mandag 19.juli kl.19.00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Grusom B
    Generalissimo Bellisimo
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6248

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
    Ferdighetsmessig slår vi knapt noe annet lag i TL, det er bare å innrømme. Når spillere som Knudzon starter kamp etter kamp, fra fjorårets desiderte nedrykkslag der han ikke engang var fast inventar, så burde alle se hvor lista ligger.

Tullete å forvente seks poeng mot KIL og Hønefoss, to nye kamper der vi må kjempe oss til seier. Mann for mann har de ikke noe dårligere lag. Tilfeldigheter vil avgjøre.
    Dette er rent drittprat minus Erling Knudtzon. Ærlig talt, dette er for dumt.

Hoste: Du har en tommel ned å utdype. Hvis det ikke er fordi du mener det er pga av at det faktisk var offside, bør du ha en solid dose vanntette argumenter på lager.
    Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• Kanarifugl84
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2007
      • 2319

Opprinnelig skrevet av tullebukk
      Velger og se det posetive i denne kampen.
      Definitivt viktig for alle i og rundt klubben. Aldri så ræva at det ikke er godt for noe. Det som er så "fint" med Tippeligaen. I neste kamp fremstår vi plutselig som "Brasil" igjen, mens motstanderen er like ræva som vi er i dag.

2 poeng opp til målsetting for sesongen; topp 6.

Kommentar

• KFL41
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2004
        • 3648

Forsvaret må vel få godkjent idag. Nosa likeså, selv om han kan bedre. Resten var crap. Knudtzon, Søgård og Sundgot var spesielt elendige. Det er først og fremst disse som ikke holder nivå idag. Ujah og Edvin var noe bedre, men de kan langt bedre. Får mark av avlsutningene til Nosa. Kan han ikke heller se etter andre muligheter istedet for disse elendige avslutningene? At han setter sjanser innenfor ti meter på trening hjelper ikke når han ikke kommer i disse posisjonene i kamp.

Logi 6
        Essediri 5
        Kippe 6
        Pedersen 6
        Eriksen 4
        Edvin 4
        Søgård 2
        Nosa 5
        Knudtzon 2
        Sundgot 2
        Ujah 4

Kommentar

• Lars
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6156

Faen til sutring. TIL ligger på 3. plass og spiller sin beste kamp på lenge. Et 0-0-resultat der oppe er bra i seg selv, og legger man til at vi hadde 5 gode muligheter til å avgjøre, så er i hvert fall jeg tilfreds med kampen. Tromsø vant nok sjansestatistikken knepent (6-5?), men hva så? De skal være bedre enn oss (tabellen), samt at de hadde hjemmebane. Dessuten hadde vi vår viktigste angriper ute med sykdom.

Ja, de siste kampene før denne var svake, særlig resultatmessig, men denne synes jeg var helt greit.

Moro at "6. plass er konge"-gjengen her inne sutrer etter 0-0 borte mot tredjeplassen. Forventer man at vi skal styre og vinne kamper som den i dag, forventer man også at LSK skal kjempe om seriegull. Så enkelt er det.

Kommentar

• tonkro
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2009
            • 354

Det her var helt sykt ræva!!!!!!!!
            For et par uker siden lå vi på 3.plass,og tenkte på gull... se på oss nå...

Og HB sier at vi ikke kommer til å kjøpe noen nye spillere når overgangsvinduet åpner..? Da er det bare å hilse pent på nedrykksstrid i år igjen

Kommentar

• HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6103

Opprinnelig skrevet av Grusom B
              Hoste: Du har en tommel ned å utdype. Hvis det ikke er fordi du mener det er pga av at det faktisk var offside, bør du ha en solid dose vanntette argumenter på lager.
              Offsiden ja, begynner å bli irritert på maset om den. Var en bra forumdeltaker som fant på å sitere regelboka på forumet for noen dager siden. Alle deler av kroppen utenom armene teller.

Medfølger et bilde med litt ræva vinkel, ettersom produsentene liker å mase om feilaktig offside. MEn det er vel liten tvil om at hodet hans er bak kippe her? Er tross alt snakk om målsnøre.

Edit: Reglene sier:

"I defi nisjon av offside posisjon, ”nærmere motstanderens mållinje”, menes del av hode, kropp eller
              fot som er nærmere motstanderens mållinje enn både ballen og nest siste forsvarer. Armene skal
              ikke inkluderes i denne defi nisjonen."

Last edited by HSft; 19.07.2010, 20:36.

Kommentar

• Dole
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2004
                • 1634

Opprinnelig skrevet av Lars
                Faen til sutring. TIL ligger på 3. plass og spiller sin beste kamp på lenge. Et 0-0-resultat der oppe er bra i seg selv, og legger man til at vi hadde 5 gode muligheter til å avgjøre, så er i hvert fall jeg tilfreds med kampen. Tromsø vant nok sjansestatistikken knepent (6-5?), men hva så? De skal være bedre enn oss (tabellen), samt at de hadde hjemmebane. Dessuten hadde vi vår viktigste angriper ute med sykdom..
                At Tromsø tilsynelatende spiller sin beste kamp for sesongen har trolig mye med dagens motstander å gjøre.

Forøvrig kom jeg til 11-5 i sjanser (dersom du regner med smått og stort)

Kommentar

• Skinke
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2007
                  • 3914

Opprinnelig skrevet av tonkro
                  Det her var helt sykt ræva!!!!!!!!
                  For et par uker siden lå vi på 3.plass,og tenkte på gull... se på oss nå...
                  For ett år siden så var vi en kamp unna og rykke ned.....
                  Daukjøtt Felt C

Kommentar

• Seb.R
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 4159

Moro at "6. plass er konge"-gjengen her inne sutrer etter 0-0 borte mot tredjeplassen. Forventer man at vi skal styre og vinne kamper som den i dag, forventer man også at LSK skal kjempe om seriegull. Så enkelt er det.
                    Jeg er i utgangspunktet greit fornøyd med uavgjort på Alfheim, og forventer alldeles ikke å hverken styre eller dominere kampen der oppe.

Men det laget i dag presterte var rett og slett urovekkende dårlig.
                    www.sebastianramsland.com
                    www.twitter.com/sebramsland

Kommentar

• GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

Opprinnelig skrevet av Grusom B
                      Dette er rent drittprat minus Erling Knudtzon. Ærlig talt, dette er for dumt.

Vel, kanskje hvis vi snart prøver å utnytte det lille vi har av kreativ kraft, istedenfor de jævla håpløse langballene, så kan vi kanskje vise oss som det bedre laget. Hvorfor spiller vi ikke Nosa god? Hvorfor er det så få ganger han får bruke rykket sitt? Er det en sammenheng mellom lite ballinnehav og hans stadige fuck-ups, enten det nå er dårlige touch eller valg, i siste del av banen?

Han er vår playmaker, men får ikke være med.

Kommentar

• Fugl1120
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2005
                        • 3528

Forferdelig å se hvordan spillere som Erling og Bolly blir livredde hver gang de får ballen i beina. Det er alltid om å gjøre og bli kvitt kula fortest mulig selv om pasningen som regel ikke er i nærheten av en medspiller en gang. Hva faen er vitsen med å ha spillere på banen som ikke vil være borti ballen?

Arild havner i ingenmannsland og får ikke til en drit. Ingen tvil om at savnet av Björn var stort i dag. Ujah gjør en solid innsats og skal ha honnør for det.

Vi var forferdelige i banespillet og vi ble pressa høyt. Stort sett bedritne oppspill bakfra resulterte i at vi knapt skapte sjanser, de få gangene vi spilte gjennom midten var det som regel total mangel på bredde som gjorde det ekstremt trangt inne i banen. Vi er nødt til å holde kantene ute for å strekke forsvarsfirern, vi er nødt til å bruke spillere som vil ha kula og vi er nødt til å stole såpass på eget pasningsspill at vi tør mer enn å dælje kula opp hver gang vi får tak i den. Vi har 17 åringer på benken som er tøffere i skallen enn Erling og Bolly, for meg er det et mysterium at disse får såpass mye tillit på bekostning av Fredrik og Ruben som har bevist at de kan med ballen i beina. Vi mister kanskje noe defensivt, men vi kan ikke gå for å safe inn 1 poeng i hver jævla kamp framover, dette var vel 6 kampen på rad uten seier?
                        Lauken er vår venn!

Kommentar

• reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13278

Siden jeg svartmalte før kampen får jeg være litt positiv nå: En svak kamp, men gledelig at Nosa leverte bedre og lengre enn på lenge. Brukbart forsvarsspill også, Rånern la ned mange meter for laget og kvestet for fote. Knudtzon fikk mange minutter, la oss håpe det snart gjør ham bedre. Ujha kunne fort fått en gåll i dag, sier litt om hans kvaliteter når han kjempet alene mot to meget gode stoppere. Til sist synes jeg at vi tross all negativiteten fra kommentatorplass gjorde en brukbar bortekamp. Var tross alt vår jobb å være kyniske, ikke underholde med presist pasningsspill. Vi kom til flere store sjanser, hadde Gilbert flikka'n i mål ville "stolpen" blitt genierklært.

Ergo: Vi hadde brukbart kontroll defensivt og kunne fort tatt tre poeng. Resten glemmer vi.

Kommentar

• tullebukk
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2006
                            • 5446

Opprinnelig skrevet av KFL41
                            Forsvaret må vel få godkjent idag. Nosa likeså, selv om han kan bedre. Resten var crap. Knudtzon, Søgård og Sundgot var spesielt elendige. Det er først og fremst disse som ikke holder nivå idag. Ujah og Edvin var noe bedre, men de kan langt bedre. Får mark av avlsutningene til Nosa. Kan han ikke heller se etter andre muligheter istedet for disse elendige avslutningene? At han setter sjanser innenfor ti meter på trening hjelper ikke når han ikke kommer i disse posisjonene i kamp.

Logi 6
                            Essediri 5
                            Kippe 6
                            Pedersen 6
                            Eriksen 4
                            Edvin 4
                            Søgård 2
                            Nosa 5
                            Knudtzon 2
                            Sundgot 2
                            Ujah 4
                            Logi og Nosa opp 1 poeng ellers veldig enig.

Kommentar

• KFL41
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2004
                              • 3648

Faen til sutring. TIL ligger på 3. plass og spiller sin beste kamp på lenge. Et 0-0-resultat der oppe er bra i seg selv, og legger man til at vi hadde 5 gode muligheter til å avgjøre, så er i hvert fall jeg tilfreds med kampen. Tromsø vant nok sjansestatistikken knepent (6-5?), men hva så? De skal være bedre enn oss (tabellen), samt at de hadde hjemmebane. Dessuten hadde vi vår viktigste angriper ute med sykdom.

Ja, de siste kampene før denne var svake, særlig resultatmessig, men denne synes jeg var helt greit.

Dette Tromsølaget er ikke bedre enn at vi skal være fullt på høyde med dem, men de første 35 minuttene i 2. omgang er på et så lavt nivå at det må være lov å være skuffet over det som presteres. Hadde vi hatt marginene som TIL og VIF har hatt hittil i år, hadde vi vært der oppe. Btw syntes jeg kampene mot enga og RBK var langt bedre enn denne.

Kommentar

• Grusom B
                                Generalissimo Bellisimo
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 6248

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                Vel, kanskje hvis vi snart prøver å utnytte det lille vi har av kreativ kraft, istedenfor de jævla håpløse langballene, så kan vi kanskje vise oss som det bedre laget. Hvorfor spiller vi ikke Nosa god? Hvorfor er det så få ganger han får bruke rykket sitt? Er det en sammenheng mellom lite ballinnehav og hans stadige fuck-ups, enten det nå er dårlige touch eller valg, i siste del av banen?

Han er vår playmaker, men får ikke være med.
                                Jeg tror du skal få lete lenge etter andre midtbanespillere med så mange vellykkede driblinger per kamp i Tippeligaen... Syndebukken i dag er EK, som ødela hver eneste tendens til offensivt spill kampen gjennom. Det er ikke tilfeldig at alt ble MYE bedre i det han gikk ut. Vi er ikke gode nok offensivt, for all del, men jeg kan love deg at Hønefoss og Kongsvinger ville drept for en hvilken som helst av de ti andre starterne våre i dag. LKE? Frem med øksa! Espen Søgård? BANG-BANG! Anthony Ujah? Det hadde gått for dem. Så hadde de drept. AK-47 is the tool.
                                Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• Emil B
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2006
                                  • 5921

Greit med 0-0 etter å ha blitt pisset på i 75-80 minutter!

Kommentar

• Lars
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 6156

Ja ass, LSK har blitt sykt dårlige ass!!! Aldri sett dårligere liksom!!!

Se på laget vi mønstrer, for faen.

Karim og Lasse var ute med sykdom/skade senest i forrige kamp, og i Karims tilfelle hjalp det neppe på formen å få et kne i trynet for et par dager siden.

På midtbanen er det kun Nosa og delvis Espen det er lov til å ha forventninger til. Kom det som et sjokk på dere at Edwin og Erling ikke er tidenes kantspillere?

På topp mangler vi vår soleklart beste spiss.

0-0 er helt greit (til og med litt bra), og som sagt hadde vi 5 gode muligheter til å avgjøre kampen.

Kommentar

• maxpayne
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2006
                                      • 1289

Herlig med så mye syting. Hva forventer dere egentlig?
                                      Vi er på nivå med de nest beste verken mer eller mindre. Vi tok 23 poeng i vår og kommer til å ta omtrent like mange i høst. Det må være særdeles mange her med forventninger som ikke står i stil med hva vi har av spillermateriell.
                                      I dag gjør vi en helt grei bortekamp mot et Tromsø som var på desperat jakt etter en seier.

Kommentar

• GIFKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2009
                                        • 8243

Opprinnelig skrevet av reka
                                        Knudtzon fikk mange minutter, la oss håpe det snart gjør ham bedre.
                                        Skal han plutselig trylle frem teknikk, et finterepetoar og en evne til å utfordre?

Kommentar

• Odinster
                                          Seniormedlem
                                          Forumonanist
                                          • Aug 2008
                                          • 160

Opprinnelig skrevet av tonkro
                                          Og HB sier at vi ikke kommer til å kjøpe noen nye spillere når overgangsvinduet åpner..? Da er det bare å hilse pent på nedrykksstrid i år igjen
                                          Håper dette kun er et taktisk utspill. Styret og ledelsen i LSK kan ikke budsjettere med, og kreve en 6. plass uten å gi HB midler til minst én forsterkning. Stallen til LSK er pdd ikke god nok.
                                          Å alltid spille ballen gjennom Nosa er ikke det samme som å spille han god. Han trenger gode spillere rundt seg som kan spille han god.

Jeg er en av de som synes en 6. plass vil være framifrå, men etter 4-2 mot Follo, 1-4 mot Søpla, 1-2 mot RævBK og et heldig poeng mot Tromsø, mener jeg at LSK er i fritt fall, og at jeg har full rett til å sutre. For fortsetter vi slik må vi belage oss på nedrykksstrid igjen.

Kommentar

Working...