Er vel liten tvil om at EK nå har spilt seg ut av laget. Det som bekymrer meg er hvorfor vi hele tiden starter med en spiller som ikke en var fast på Lyn i fjor... Noen som husker hvor ræva de var eller??
TIL - LSK, mandag 19.juli kl.19.00
Collapse
X
-
Kommentar
-
H
Jeg er en av de som synes en 6. plass vil være framifrå, men etter 4-2 mot Follo, 1-4 mot Søpla, 1-2 mot RævBK og et heldig poeng mot Tromsø, mener jeg at LSK er i fritt fall, og at jeg har full rett til å sutre. For fortsetter vi slik må vi belage oss på nedrykksstrid igjen.
Registrerer at Belsvik var misfornøyd med spillet i pausa og at Berg var det samme etter kampen. Selv Berg hadde forventninger om å dominere kampen og han er også fornøyd 6. plass. Så da føler jeg ikke at det er så galt å være misfornøyd i kampens hete. Jeg syntes måten vi opptrådde på de første 35 minuttene av 2. omgang, langt fra var "grei". Vi lagde masse trøbbel for oss selv og ga bort drøssevis av frispark til Tromsø. De eneste gangene vi var over midtbanen var når vi hadde mælt ballen over i ingenmannsland.Kommentar
-
Berg kunne i det minste være ærlig nok til å innrømme at det viktigste i dag var å holde nullen. Man dominerer ikke en kamp i verden, selv ikke her på bjerget, ved å måke langballer.
Dette var operasjon *Minimal Risiko*.Kommentar
-
Alle med litt vinnermentalitet i seg er misfornøyd med den forestillinga LSK viste i dag. Men som mange har hvert inne på, med tanke på de siste års elendighet skal vi vel ikke kimse av 1 poeng borte mot TIL. Men det sier jo sitt, når man liksom skal tolerere at klubben blir spilt ut etter alle kunstens regler i 70-80 minutter.. Håper spillerne viser seg frem fra en annen side (Logi og Tokstad får tommel opp for engasjement og vilje) i de resterende kampene.Kommentar
-
Lurer jaggu på jeg om Berg er rett mann for LSK, selv etter så ræva spill tar det LANG tid før første bytte kommer. Han mangler mye taktiks synes jeg, ta grep når det butter imot.
Og at han lar Knutzon spille er meg en STOR gåte, han er en av de største fiaskoene vi har kjøpt inn siden Pasi Rasimus....Kommentar
-
Ikke jamring
Det er vel ikke det at man har glemt de siste sesongene, men i dag virker flere av spillerene totalt blottet for innsatsvilje og glød.
Veldig lite som fungerer i dag ut i fra det jeg så. (så ikke første 30 min).
Og vi vet alle at LSK kan så mye bedre enn det de viste i dag, det begynner med vilje til å jobbe for drakta, fansen og resultatet.
Jeg forventet ikke et bedre resultat, jeg håpte på seier, men er i utgangspunktet godt fornøyd med 0 - 0 borte mot TIL.
Det jeg derimot forventer, hele tiden, er innsats.
I dag syntes jeg det var pinlig og se hvor hjelpesløse laget var.
Dog skal det sies at Logi viser at han er en god keeper.
Og Tokstad kom inn som et friskt pust, samtidig som Ujah kommer til noen sjanser og Nosa klarer å prestere relativt bra på en dårlig dag, så noen lyspunkter er det jo også her.------- Forza Fugla! -------Kommentar
-
De som får godkjent i dag:
Kanarifansen: Virka som kanarisene der oppe sang ut hjemmelaget rimelig greit. Hørte omtrent kun kanarifansen på tv.
Dommeren: Første kamp etter ferien uten avgjørende dommerfeil.
Logi: Gjorde det greit utenom et par feil i feltet.
Tokstad: Prøvde vaffal.
Nosa: Kvalitet selv på en dårlig dag.
Ujah: Syntes synd på han når han var helt alene med flere mil til spisspartneren sin. Vant noen baller og var nære å komme til store sjanser flere ganger. Spilte også gjennom Sundgot et par ganger, men det gikk jo selvfølgelig skeis pga farta til sistnevnte. Hadde Bergmann fått de gjennomspilla...
Får vi Bergmann tilbake til neste kamp så har vi et bra spisspar pluss en meget bra midtbanespiller. Det er en god begynnelse. Ser faktisk frem til neste match. Håper 92-årgangen får prøve seg også.Kommentar
-
Ingen god kamp. Forsvaret vårt holder tett, men gjør nesten ingenting annet enn å klarere og sende langballer opp og i mente. Tror jeg aldri har sett Essediri klinke ballen så mye opp som i dag. Primitivt. Resten av forsvaret setter også dårlig i gang. Eriksen og Essediri er sikkert rustne, men ikke glem at Tromsø også for første gang på lenge hadde forsvarsfireren skadefri i dag. At vi sender bort ballen så lett, taper så mange andreballer, roter bort ballbesittelse og lager så ekstremt mange unødvendige frispark er det ingen unnskyldninger for. Kun selvransakelse.
Det er OK å spille kynisk, men jeg kan ikke si jeg liker den fotballen vi spiller om dagen. Jeg forventer ikke at vi skal dominere borte på Tromsø, men jeg forventer at vi prøver å spille fotball. Jeg ser lite potensial i den fotballen vi spiller i dag. Kampen vi spilte for to år siden, med Tromsø på medaljeplass før kampen, var ufattelig mye bedre. Og det har nok mer med inngangen til den kampen å gjøre enn at denne LSK-utgaven er så mye dårligere eller at dette TIL-mannskapet er så mye sterkere - for det er det ikke. Da spilte vi med Bjørkøy på kant... Og TIL om dagen er middelmådige.
Konsekvensene av å nesten utelukkende ligge lavt og slå langt er ikke bare at vi taper ballen, men at det blir et enormt strekk i laget. Avstanden mellom leddene var enorme.
Angrepsspillet blir fryktelig statisk, spissene fryktelig alene og det blir altfor mye enkeltvis og sjelden i samlet tropp. Det var det ingen grunn for, men med denne nesten destruktive tilnæringen til spillet og med så mange vanskelige pasningsvalg og ingen ballbesittelse blir det vreint. Tror ikke BBS kunne gjort stor forskjell på det. Hadde vi gått for det i flere av kampene kunne vi ha blitt farligere utover høsten. Det er et apropos at dette var den sjette uavgjortkampen borte og den niende totalt.
Heldigvis har vi et "lettere" kampprogram framover enn mange av lagene rundt oss på tabellen.Kommentar
-
Faen til sutring. TIL ligger på 3. plass og spiller sin beste kamp på lenge. Et 0-0-resultat der oppe er bra i seg selv, og legger man til at vi hadde 5 gode muligheter til å avgjøre, så er i hvert fall jeg tilfreds med kampen. Tromsø vant nok sjansestatistikken knepent (6-5?), men hva så? De skal være bedre enn oss (tabellen), samt at de hadde hjemmebane. Dessuten hadde vi vår viktigste angriper ute med sykdom.
Ja, de siste kampene før denne var svake, særlig resultatmessig, men denne synes jeg var helt greit.
Moro at "6. plass er konge"-gjengen her inne sutrer etter 0-0 borte mot tredjeplassen. Forventer man at vi skal styre og vinne kamper som den i dag, forventer man også at LSK skal kjempe om seriegull. Så enkelt er det.Kommentar
-
Angrepsspillet blir fryktelig statisk, spissene fryktelig alene og det blir altfor mye enkeltvis og sjelden i samlet tropp. Det var det ingen grunn for, men med denne nesten destruktive tilnæringen til spillet og med så mange vanskelige pasningsvalg og ingen ballbesittelse blir det vreint. Tror ikke BBS kunne gjort stor forskjell på det.Kommentar
-
Hvorfor maser alle om at det var feilaktig annulering av scoringen? Har tilgode og se ett bilde som viser at han er offside. Alle bilder er fra skrå vinkel, og der er han marginalt onside. setter mye penger på at han er marginalt offside fra rett vinkel.Kanarifugla flyr høyt i år!Kommentar
-
Syntes TV2 er altfor kjappe med å skrike ut om skandaler osv med dommere. Igår var det RBK sitt mål, men den er like marginal som offsiden til Mo.
Men egentlig samma faen, uansett om det viser seg rett eller galt så står man med 1 poeng uansett. Man får ingen poeng trekt eller utdelt etter kampen så det lønner seg å få dommeravgjørelser med seg.Last edited by KFL41; 20.07.2010, 00:09.Kommentar
-
RB, VG & Dagbladet sine Spillerbørser
Logi - 6 - 6 - 7
Karim - 5 - 5 - 4
Pedersen - 6 - 5 - 5
Kippe - 5 - 6 - 5
LKE - 4 - 5 - 5
Edwin - 3 - 3 - 3
Søgård - 4 - 4 - 5
Nosa - 5 - 5 - 6
EK - 2 - 2 - 3
Sundgot - 4 - 4 - 4
Ujah - 4 - 5 - 5
Dommer Terje Hauge - 6 - 4 - ?
VG oppgir 3-3 i målsjanser, mens RB har 5-3.
RB skriver at Tokstad burde hvert byttet inn før og at LSK sin eneste farlige periode kom med han på laget.
Logi sier at han hadde reddet brassesparket dersom det ikke var offside.
- "Jeg så linjemannen var oppe med flagget tidlig. Den hadde jeg garantert tatt, hvis jeg hadde forsøkt".Last edited by Folke; 20.07.2010, 05:49.Kommentar
-
- Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.
Stuart Baxter har forstått det.Kommentar
Kommentar