Juniorlaget i Gothia Tipselit Trohpy

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • tullebukk
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2006
    • 5446

    Juniorlaget i Gothia Tipselit Trohpy

    Juniorlaget spiller med 93 års gutta i årets Gothia-cup + Shina og Sesay. 2 kamper spilt
    3-1 over Häcken og 1-1 mot FC Paris, mål i siste kampen av Markus Furuseth.
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6075

    #2
    Ser nå at det er en egen turnering som spilles som en del av Gothia men har sin egen hjemmeside ( http://tipselit.se/index.php ). Denne turneringen heter Gothia tipselit Trophy. Om denne delen av turneringen står følgende: "For the second year a separate tournament for 17-year-olds is settled - Gothia Tipselit Trophy. " Står også følgende under reglene: "Dispensations: 2 players born 1992. Teams from countries that still use the 1st of August limit may use players born 1 August 1992 or later.". Så dette forklarer hvorfor Sesai og Shina får være med.

    Tabellen til gruppa lillestrøm er en del av ser slik ut:


    Lilleström---------2 1 1 0 4-3 4
    Paris FC-----------2 1 1 0 3-2 4
    Häcken------------2 0 1 1 2-3 1
    Brommapojkarna 2 0 1 1 1-2 1

    Ser ut til at lillestrøm slo Häcken med 3-2. Og Lillestrøm møter Brommapojkarna i gruppas siste kamp i morgen kl 15.30.

    Stemmer det at 94 gutta ikke er med? Haraldsen burde vel være aktuell siden han ikke spilte i jet. Ettersom Markus Furseth putta så er vel noen 94 gutter med i hvertfall. Men er Ohi og Ray med?

    Forresten ligger det noen fine bilder av laget til lillestrøm ute. Kanskje noen kan hjelpe meg med å identifisere spillerne. Kanskje noen også kan tipse meg om hvordan jeg legger ut større bilder?


    På det første bildet har vi Mohit Dihr i aksjon og på det siste ser det ut til å være Lasse Lund Olsen. Bildet i midten viser Mohit Dihr og LLO og tre andre som jeg ikke klarer å identifisere like lett. Kan den nærmeste være Furseth, han bak LLO være Haraldsen(ser alt for høy ut) og sistemann være Sesay?
    Last edited by HSft; 20.07.2010, 23:06.

    Kommentar

    • HSft
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2004
      • 6075

      #3
      G-15 laget ser også ut til å gjøre det ok i Gothia cup:

      1. Lillestrøm SK 1----------2 2 0 0 20 - 0 +20 6
      2. KF Dugagjini-Klina-------2 2 0 0 7 - 0 +7 6
      3. Huddinge IF 2------------0 0 2 0 - 8 -8 0
      4. Färila 2-------------------0 0 2 0 - 19 -19 0

      Kommentar

      • HSft
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2004
        • 6075

        #4
        Artikkel fra G-17 sin kamp mot hacken.


        Gothia Tipselit Trophy sparkade under måndagsförmiddagen igång med full kraft.
        För Häcken slutade öppningsmatchen mot norska Lilleström med en besk eftersmak.
        2-3-bollen i mål i matchens sista spark.

        Efter att ha dominerat hela första halvlek och stora delar av andra blev det ändå till slut en tung förlust för hemmalaget.
        Tränaren Tomas Andersson säger:
        – Jag är nöjd med första halvlek, då spelade vi kompakt och bra. Men i blev laget lite långt och killarna lite övermodiga.
        När Häcken tryckte på för att avgöra stack Lilleström upp u en kontring – och kunde med matchens sista spark avgöra till 3-2.
        – De bad inte om ursäkt efteråt, men deras ledare höll med om att det var lite magstarkt, säger Tomas Andersson.

        Häcken hade som målsättning att ta sig vidare från den tuffa gruppen. Ett mål som fortfarande är möjligt – men då krävs segrar mot Brommapojkarna och Paris FC.
        Det storvuxna franska laget besegrade Brommapojkarna i sin öppningsmatch med 2-1.
        – Kanske får vi skruva om målsättningen, men ingenting är omöjligt. Ny match i morgon, säger Andersson.

        Vad betyder turneringen för er?
        – Vi får fem riktigt bra utvecklande matcher vilket är det viktigaste, det känns jättebra det här. Turneringen är stor för oss eftersom vi arrangerar, det är mycket folk här och är ett bra tillfälle för killarna att visa upp sig.

        Han vill i det egna laget framhålla 2-målsskytten Hampus Palmqvist samt de centrala mittfältarna Leonard Zuta och Hampus Andersson.

        Kommentar

        • HSft
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2004
          • 6075

          #5
          G17 laget tapte 3-0 mot Brommapojkarna i dag og røyk dermed på hue og ræva ut av turneringen.

          Det betyr vel at vi vender blikket mot G15 laget som er med i turneringa. De gikk videre fra gruppa si med 9 poeng og småpene 26-0 i målforskjell. Spiller nå 64-delsfinale mens jeg skriver dette.

          I tillegg har vi fortsatt med 2. laget i G15, to lag i G13 og ett lag i G14.
          Last edited by HSft; 21.07.2010, 19:04.

          Kommentar

          • HSft
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2004
            • 6075

            #6
            G15-laget vant 64-delsfinalen sin med 9-1 over Högs FK. Og er klar for ACBB Paris i morgen kl 13.15. Morgendagens LSK-kamper:

            B13 B-1/32 Lillestrøm SK 2 - Mälarhöjdens IK N/A Thursday 08:00
            B15 B-1/64 Torslanda IK - Lillestrøm SK 2 N/A Thursday 09:00
            B14 B-1/32 Lillestrøm SK - Vikingur 2 N/A Thursday 12:00
            B13 A-1/16 Winner 5632 - Lillestrøm SK 1 N/A Thursday 12:30
            B15 A-1/32 ACBB Paris 1 - Lillestrøm SK 1 N/A Thursday 13:15 K

            G13 og G15 laget er altså de eneste som er med i A-sluttspillet. G15 sin måforkjell på de første 4 kampene er 35-1. Dette er altså etter 200 min fotball.

            Kommentar

            • tullebukk
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2006
              • 5446

              #7
              Opprinnelig skrevet av HSft
              G17 laget tapte 3-0 mot Brommapojkarna i dag og røyk dermed på hue og ræva ut av turneringen.

              Det betyr vel at vi vender blikket mot G15 laget som er med i turneringa. De gikk videre fra gruppa si med 9 poeng og småpene 26-0 i målforskjell. Spiller nå 64-delsfinale mens jeg skriver dette.

              I tillegg har vi fortsatt med 2. laget i G15, to lag i G13 og ett lag i G14.
              Nok en gang så skuffer juniora,minner meg om a laget dette.

              Kommentar

              • HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6075

                #8
                Opprinnelig skrevet av tullebukk
                Nok en gang så skuffer juniora,minner meg om a laget dette.
                Vel det er jo lov å håpe på bedre resultater. Men 93 årgangen vår er ikke spesielt sterk. Vi har ikek hatt en eneste spiller på landslaget eller på statoilakademiet i denne aldersgruppen.

                92-årgangen har derimot hatt mange landslagsspillere, 94 har to og 95 har en.

                Forventer derfor egentlig ikek at de skal gjøre det veldig bra i turneringer som denne. I JET-turneringen mista vi jo de fleste stjernene våre før turneringen starta.

                Kommentar

                • Martin Olsen
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Jan 2007
                  • 186

                  #9
                  Nå var det kun 2 av de 20 som var på JET som var med i Gøteborg.
                  Å si at Juniorene skuffer er vel å ta i.
                  Leder Interkrets med 8 poeng
                  i 4. Runde i NM
                  Alle de foregående år så hadde 6 poeng holt for å komme videre i JET.

                  Slik at Gothia Cup er en kjempeCup er en kjempebra Turnering for de nest beste.
                  samt at det er noen skader på de som kunne vært med: Magnus Witzøe (bruket arm), Chris Holsten (Tretthets brudd), Simon Gulbrandsen klar etter 3 måneder på sidelinja. Viktig å se litt bak resultatene og ikke Svartmale alt.

                  Kommentar

                  • HSft
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2004
                    • 6075

                    #10
                    Dette var ikek en juniorturnering (G-19) men en G-17 turnering. Så at det ikke var så mange med fra JET-laget er naturlig.

                    I går ble forresten alle de andre LSK-lagene slått ut av turneringen. Hadde hatt troa på at G-15-laget skulle nå lenger enn de gjorde etter de syke resultatene i de første matchene. Men paris slo dem altså med 2-1.

                    Det eneste stedet et Lillestrømlag hevder seg om dagen er altså i junior interkrets.

                    Kommentar

                    • HSft
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2004
                      • 6075

                      #11
                      Det ligger forresten noen fine bilder fra G-17 sin kamp mot Paris ute på g16 siden. Her ser man i hvertfall at Ohi og Ray var med.

                      Kommentar

                      • Martin Olsen
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Jan 2007
                        • 186

                        #12
                        Ohi er vel ikke på de bildene, og tror ikke han var med i den Turneringen

                        Kommentar

                        • HSft
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2004
                          • 6075

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Martin Olsen
                          Ohi er vel ikke på de bildene, og tror ikke han var med i den Turneringen
                          Nei, det stemmer vel kanskje. Trodde nr. 10 var ohi når jeg titta på dem tidligere i dag.

                          Kommentar

                          • Percy Nilegård
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 5146

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av tullebukk
                            Nok en gang så skuffer juniora,minner meg om a laget dette.
                            Viktig å huske at yngres avdelings mål ikke primært er å vinne flest mulig kamper. Derimot vil målet alltid være å utvikle flest mulig spillere til a-laget. Om man fra juniorlaget kan trekke opp en eller to spillere hver sesong som lykkes på a-laget er det meg revnende likegyldig om de taper alle kampene hver eneste sesong.
                            "Alltid blodsprengt"!
                            Fong/Macho

                            Even Nordlien

                            Kommentar

                            • tullebukk
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2006
                              • 5446

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
                              Viktig å huske at yngres avdelings mål ikke primært er å vinne flest mulig kamper. Derimot vil målet alltid være å utvikle flest mulig spillere til a-laget. Om man fra juniorlaget kan trekke opp en eller to spillere hver sesong som lykkes på a-laget er det meg revnende likegyldig om de taper alle kampene hver eneste sesong.
                              Om di taper alle kampene hver eneste sesong så er vi snart et bånnlag i 8 div og da er jeg sikker på at det ikke kommer opp en eneste spiller på vårt a lag.

                              Kommentar

                              • Eriksve
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2006
                                • 885

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                Om di taper alle kampene hver eneste sesong så er vi snart et bånnlag i 8 div og da er jeg sikker på at det ikke kommer opp en eneste spiller på vårt a lag.
                                Tror du misforsto her. Han mener nok at det er revnende likegyldig om ungdomslagene taper alle kampene hver sesong, så lenge de får frem spillere til a-laget. Ikke at det er likegyldig om a-laget taper alle kamper...

                                Kommentar

                                • HSft
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 6075

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Eriksve
                                  Tror du misforsto her. Han mener nok at det er revnende likegyldig om ungdomslagene taper alle kampene hver sesong, så lenge de får frem spillere til a-laget. Ikke at det er likegyldig om a-laget taper alle kamper...
                                  Om ungdomslagene taper alle kampene så rykker de ned, da ryker tilbudet til unge spillere i klubben og ingen talenter vil velge lillestrøm. Dermed blir det heller ingen spillere til A-laget.

                                  Ellers så tviler jeg på at vi får fram mange spillere fra lag som gjør det ekstremt dårlig. Selv om det vel er mulig å få fram stjerner fra dårlige lag så tror jeg sjansen er mye større om man har bedre matching. At laget gjør det bra tyder også på at Lillestrøm er et attraktivt lag for de store talentene.

                                  Kommentar

                                  • Eriksve
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2006
                                    • 885

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av HSft
                                    Om ungdomslagene taper alle kampene så rykker de ned, da ryker tilbudet til unge spillere i klubben og ingen talenter vil velge lillestrøm. Dermed blir det heller ingen spillere til A-laget.

                                    Ellers så tviler jeg på at vi får fram mange spillere fra lag som gjør det ekstremt dårlig. Selv om det vel er mulig å få fram stjerner fra dårlige lag så tror jeg sjansen er mye større om man har bedre matching. At laget gjør det bra tyder også på at Lillestrøm er et attraktivt lag for de store talentene.
                                    Denne diskusjonen hører vel ikke hjemme her men...

                                    Så klart enig med deg hvis det ender med at et lag taper alle kamper år etter år. Det handler vel mer om å klare å ha et hovedfokus på å utvikle spillere, og at dette skal være viktigere enn at de enkelte ungdomslagenes resultater.

                                    Kommentar

                                    • HSft
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2004
                                      • 6075

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Eriksve
                                      Denne diskusjonen hører vel ikke hjemme her men...

                                      Så klart enig med deg hvis det ender med at et lag taper alle kamper år etter år. Det handler vel mer om å klare å ha et hovedfokus på å utvikle spillere, og at dette skal være viktigere enn at de enkelte ungdomslagenes resultater.
                                      Nei, jeg er selvfølgelig enig i dette. Det viktigste er at vi utvikler spillere og ikke at vi vinner turneringer. Da er det ofte greit å bruke unge spillere i turneringer så de får kjenne på nivået. Men jeg tror tullebukk mener at det er viktig at laget er godt nok til å gi spillerne riktig matching.

                                      Vi mista jo bl.a. Langås til Rosenborg. Dette etter at treneren til Langås sa følgende til rb(2008):

                                      "Når det gjelder Lillestrøm er jeg ikke imponert over hvordan de driver talent- og ungdomsarbeidet sitt. Flere av våre spillere har hatt større framgang de siste par årene enn spillerne på Lillestrøm, og de har heller ikke noe interkretstilbud for 16-årsklassen, sier Støkker."

                                      Grunnen til at vi ikke hadde et interkretstilbud var at vi hadde hatt for svake resultater.

                                      (Mod må gjerne flytte diskusjonen til talenttråden, men den er jo mer eller mindre relevant her også.)

                                      Kommentar

                                      • Eriksve
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2006
                                        • 885

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av HSft
                                        Nei, jeg er selvfølgelig enig i dette. Det viktigste er at vi utvikler spillere og ikke at vi vinner turneringer. Da er det ofte greit å bruke unge spillere i turneringer så de får kjenne på nivået. Men jeg tror tullebukk mener at det er viktig at laget er godt nok til å gi spillerne riktig matching.

                                        Vi mista jo bl.a. Langås til Rosenborg. Dette etter at treneren til Langås sa følgende til rb(2008):

                                        "Når det gjelder Lillestrøm er jeg ikke imponert over hvordan de driver talent- og ungdomsarbeidet sitt. Flere av våre spillere har hatt større framgang de siste par årene enn spillerne på Lillestrøm, og de har heller ikke noe interkretstilbud for 16-årsklassen, sier Støkker."

                                        Grunnen til at vi ikke hadde et interkretstilbud var at vi hadde hatt for svake resultater.

                                        (Mod må gjerne flytte diskusjonen til talenttråden, men den er jo mer eller mindre relevant her også.)
                                        Enig, så får vi være glad for at Lillestrøm pr i dag klarer å både gi de beste den utdordringen og matchingen de trenger, og å opprettholde et såpass godt tilbud på de enkelte lag.

                                        (En del andre steder i dette landet, bl.a. der jeg jobber med fotball, klarer vi faktisk ikke begge deler - og først da blir dette et reellt valg av hva som er viktigst....)

                                        Kommentar

                                        Working...