Hønefoss BK - Lillestrøm SK, AKA Arena, man. 26. juli kl. 19.00.

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • tullebukk
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2006
    • 5446

    #21
    Opprinnelig skrevet av Kanarifugl84
    Synes det rett og slett ser meget spennende ut! Bra at Tokstad får en ny sjanse på backen hvis det viser seg at Messidiri må stå over. Edwin på kant fra start kan også skape et aldri så lite helvete for Hønefoss, i spann med duoen Ujah/Bergmann foran.

    Hønefoss har scoret 10 mål på 17 kamper! Jeg kan ikke skjønne annet enn at vi vinner denne matchen!!!
    Lsk lærer ALDRIG og kommer til denne kampen med seieren tatt ut på forskudd.

    Kommentar

    • Oddis
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2006
      • 2744

      #22
      Har skikkelig trua på at vi drar i land 3 poeng i denne matchen. Trur gutta syntes det er på tide å vise seg fram igjen. Ett poeng på 3 kamper etter ferien er rett og slett alt for dårlig, og det veit de og!
      Tru vi tar dem på dødball, uansett om Karim spiller eller ikke.
      Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

      Kommentar

      • reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13277

        #23
        Ser på HFK - Viking nå, og er skremt over forskjellen i innsats og guts fra det jeg har sett på Åråsen i år. HFK-spillerne løper på alle baller og satser alt i alle dueller. Får nesten tårer i øynene av den heroiske innsatsen enkelte haugesund-spillere legger ned. Edit: 2-0. De får betalt.

        Har svært små forhåpninger om tre poeng i morgen, HBK vil ha hevn. Tenker laget vårt får en ny spillemessig katastrofe i trynet uten å ta noen lærdom i det hele tatt.

        HB: Kan du vennligst skaffe en del av spillerne våre profesjonell hjelp med holdninger og selvtillit? Jeg fatter ikke hvorfor klubben skal betale med poeng etter poeng for å spille enkelte "i form". Det er ikke 80-tallet lengre, alle konkurrentene våre har knyttet til seg profesjonell kompetanse på dette området. I snart to sesonger ha vi sett et nervøst LSK søle bort poeng etter poeng og selvtilliten rives ned som et korthus ved selv den minste motgang. Har du en plan, sier du? Når du sitter i et TV-studio og ikke kan forklare hvilken funksjon overtro har for spillerne lyser alle alarmlamper rødt.

        Edit: 4-0 til HFK før pause. Løper og kjemper langt bedre Viking i fillebiter. Gleder meg til i morgen :evil:

        Kommentar

        • Gjest

          #24
          Erling bør spille på seg selvtillit på LSK2

          Han har fått uforståelig mange sjanser av HB. uten å innfri !! Hvis han spiller i morgen håper jeg han får sitt 3.gule. Togstad derimot har vært positiv de få gangene han har fått sjansen.



          Opprinnelig skrevet av *46*
          Bra at unggutta for prøve seg i slike kamper. Muligheten for at feks Erling spiller på seg selvtilit, er mye større (eller Ruben, Tokstad osv) mot Hønefoss enn RBK.

          Kommentar

          • ragnarrock
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2008
            • 937

            #25
            Opprinnelig skrevet av daf
            Han har fått uforståelig mange sjanser av HB. uten å innfri !! Hvis han spiller i morgen håper jeg han får sitt 3.gule. Togstad derimot har vært positiv de få gangene han har fått sjansen.
            hva slags supporter er du?
            håper faktisk at en av spillerne får en utestengelse?!?!
            *Kjempe gutta fighte gutta!!*

            -RagnarRock-

            Kommentar

            • tullebukk
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2006
              • 5446

              #26
              Prata litt med Karim og han og Lsk skal se på muligheten og spille med maske i morgen.

              Kommentar

              • *46*

                #27
                Opprinnelig skrevet av tullebukk
                Prata litt med Karim og han og Lsk skal se på muligheten og spille med maske i morgen.
                Høres bra ut - trenger en god døballsfot i morgen hvor jeg tror det vil bli en del muligheter på hjørne- og frispark.

                Kommentar

                • Kimito
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 2601

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av reka
                  Det er ikke 80-tallet lengre, alle konkurrentene våre har knyttet til seg profesjonell kompetanse på dette området.
                  Jeg ser at du dundrer løs på denne tromma. Er det sant? Søk på [lag] sportspsykolog ga kun treff på Rosenborg av de stikkprøvene jeg tok. Har sprudlende FK Haugesund en slik tilknyttet laget? Jeg fant ikke noe sånt ved å søke internett i alle fall.

                  Sier ikke at du har feil, men er nok mer skeptisk til effekten av et slikt tiltak enn du er. Dessuten, vi snur flere kamper nå enn det jeg kan huske å ha gjort tidligere, men det er også sant at vi surrer bort noen poeng.
                  Ferdigskåra

                  Kommentar

                  • sigurdsen
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2006
                    • 1823

                    #29
                    Burde vel være gode muligheter for å true bakrommet og sette opp Ujah/edwin på noen løpsdueller mot Lafton og Hagen. Ikke akkuratt de raskeste gutta i ligaen

                    Kommentar

                    • andersmm
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2006
                      • 5764

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av Kimito
                      Dessuten, vi snur flere kamper nå enn det jeg kan huske å ha gjort tidligere, men det er også sant at vi surrer bort noen poeng.
                      Surra bort poeng har vi alltid gjort.
                      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                      Kommentar

                      • Kimito
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 2601

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av andersmm
                        Surra bort poeng har vi alltid gjort.
                        ...og reka vil kunne påpeke at vi aldri har hatt sportspsykolog
                        Ferdigskåra

                        Kommentar

                        • reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13277

                          #32
                          Tror du søker på feil ord: Det heter idrettspsykolog
                          Landslaget, Vålerenga, Rosenborg og Viking har alle mentale trenere i, eller tett knyttet opp til klubben.
                          – Skal norsk fotball ta flere steg fremover må dette bli fast i alle toppklubbene, sier Høgmo.

                          Kan føye til LSK (!), tromsø og kanskje flere på den lista. Artikkelen er fra 2008
                          Brukte idrettspsykolog i gullkampen

                          Vålerenga fikk hjelp av idrettspsykolog Willy Railo i gullkampen i 2005. I den 24. serirunden stod Arni Gautur Arason som en vegg mot Viking i Stavanger, men Mbulelo Mabizela var ikke kald nok i hodet da han fikk sjansen til å avgjøre for Vålerenga. Dermed endte det 0-0 på Viking stadion.
                          (Willy Railo er forøvrig død.)

                          Årsaken til at jeg slår på tromme er rett og slett at jeg ikke ser noen klar utvikling. Mange av spillerne sliter veldig med selvtilliten: At en spiller som Bolly fremdeles får full sperre hver gang han går ut på banen er skremmende. Laget svinger veldig i prestasjonene, har åpenbare problemer med å motivere seg/få tenning til enkelte kamper (eks. Follo) og respondere i det hele tatt elendig på litt motgang.

                          Veien videre burde være lett: Frank Abrahamsen jobbet med LSK under Rösler i 2005/2006 - den gang mener jeg laget fremstod. som en ekte toppklubb og viste en helt annen moral og guts :
                          Idrettspsykolog Frank Abrahamsen har gjort Lillestrøm betydelig bedre, mener Uwe Rösler.
                          HB bør snarest ta seg en prat med ham om et mulig engasjement.

                          Kommentar

                          • andersmm
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2006
                            • 5764

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av reka
                            Veien videre burde være lett: Frank Abrahamsen jobbet med LSK under Rösler i 2005/2006 - den gang mener jeg laget fremstod. som en ekte toppklubb og viste en helt annen moral og guts
                            Ehem.... Det var jo fet noia på alle mann når klokka bikka 80 minutter under Uwe. Fokus, guts og moral var bra, men fy faen for en panikk som kunne bre seg.
                            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                            Kommentar

                            • HSft
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2004
                              • 6082

                              #34
                              Velgi spent på matchen i morgen. Vet ikke hva jeg skal forvente. Men jeg gleder meg til å se Bergmann og Ujah sammen på topp. Laget ser rimelig bra ut.

                              Å sammenligne Hønefoss og Haugesund synes jeg blir litt søkt. Haugesund er et av de beste lagene vi har sett på åråsen i år. Men kampen mot Hønefoss var også mye jevnere enn resultatet tilsa.

                              Tipper uavgjort. Men kommer til å bli skuffa over alt annet enn seier.

                              Kommentar

                              • reka
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Aug 2005
                                • 13277

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av andersmm
                                Ehem.... Det var jo fet noia på alle mann når klokka bikka 80 minutter under Uwe. Fokus, guts og moral var bra, men fy faen for en panikk som kunne bre seg.
                                For å sukre pillen ytterligere:
                                Shane Stefanutto er helt enig, og mener selv han har fått seg et skikkelig løft etter at han begynte å bruke idrettspsykologen.

                                - Gi den mannen all den kreditt han kan få!

                                - Jeg begynte å bruke Frank (Abrahamsen) før sommeren, og blant annet gjennom noen enkle pusteøvelser han lærte meg, så klarer jeg å stresse ned mye letter på banen, sier australieren.
                                Stefanutto var en av de siste spillerne som virkelig tok flere steg frem i LSK drakta. Håper folk kan se hvor relevant stefanuttos uttalelse er for bl.a. Bolly.
                                Last edited by reka; 25.07.2010, 22:48.

                                Kommentar

                                • Kimito
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 2601

                                  #36
                                  reka: Greie svar og jeg kan være tilbøyelig til å være enig, men det er også sant som andersmm skriver og artikkelen viser til, at vi ikke var voldsomme på konsentrasjon under Uwe.

                                  Men dersom man kan skape en likende forandring med, for eksempel, Bolly, som det som skjedde med Stefanutto, så er det nok verdt det. Likevel forestiller jeg at enkelte også kan tenke på seg ekstra problemer dersom de ikke få den utviklingen de skulle ønske.
                                  Ferdigskåra

                                  Kommentar

                                  • Gjest

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av ragnarrock
                                    hva slags supporter er du?
                                    håper faktisk at en av spillerne får en utestengelse?!?!
                                    Jen er en god og trofast supporter, og har vært det siden jeg begynte å gå på LSK kamper i 1974.
                                    At HB ikke ser - gjennom den etterhvert tynne panneluggen sin at EK ikke forvarer plassen sin i førsteelveren er for meg et under.
                                    EK trenger en pause, med eller uten "dommerhjelp"

                                    Kommentar

                                    • Oddis
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2006
                                      • 2744

                                      #38
                                      Jeg trur heller Erling trenger tillit over tid. Alle veit med seg selv at å klare noe i 3. div ikke betyr at man klarer det samme i lik situasjon i Tippligaen. Det er i TL han må få til det han sliter med, ellers kommer han til å kjøre seg opp i like situasjoner gang på gang. Mener noe av det samme med Bolly. Hvis de får lov til å feile en stund, er jeg sikker på at når de først lykkes et par ganger vil dette gi stor motivasjon og større selvtillitt.

                                      Nivået i 3. div er alt for lavt til at en tippeligaspiller kan i det hele tatt klare å utvikle seg i positiv retning.
                                      Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                                      Kommentar

                                      • *46*

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av reka
                                        Det heter idrettspsykolog
                                        Dette er en helt klart undervurdert fagperson. Å tro at en trener også kan fungerer som idrettspsykolog, er dessverre litt bak mål (i mangel på bedre ord). Trenerene er gode på sine fagområder, idrettspsykologene på den psykologiske biten hos spillerene. Burde i dag være like selvfølgelig i ett hvert støtteapparat på lik linje med en fysio.

                                        Jeg har tråkket mine sko innenfor motorsport og har selv vært aktiv på ett relativt høyt nivå, men prestasjonene minnet vel mer om Sandefjord sin nåværende tabbellplassering Derimot lærte jeg meg litt av hvert. Har blandt annet kjørt foran like stor publikum som det er på Åråsen når stadioen er fullsatt, men det var en eller annen Petter Solberg dem kom for å se - ikke meg.... Derimot fikk jeg meg to ganske gode psykologiske erfaringer fra to forskjellige løp:

                                        - Første viste meg hvor viktig det er å tømme hodet for alt annet og kun konsentrere seg om hva man skal gjøre på banen. Jobbet en del med det å fokusere på løpet og snakke meg selv opp - kunne tenke på mitt eget løp, dette kan jeg og dette skal bli gøy. Jeg vet dette hjalp! Har aldri noen sinne kjørt så fort med bil og satt slike tider som jeg gjorde der. Bare synd bilen svikta..
                                        - Andre erfaringen var fra et løp uten trening på morgene. Jeg tar aldri en bane med en gang og kjøre trening. Her var det rett på... Det hadde jeg veldig liten tro på ville gå noe spesielt bra... Var langt etter de andre i starten og bomma skikkelig ute på banen. Tidenes dårligste heat! Andre heat gikk noe bedre og på sluttten satt kjøringa. Til tredje omgang viste jeg at nå kan jeg kjøre fort på denne banen - hadde fått trua på at dette går! Tredje omgang var selvtilitten tilbake på startstreken. Starten satt! Jeg var med ut og gjorde det ganske så bra - milevis foran de to første omgangene. Og det legger jeg "skylda" på selvtilitten for. Mer skjerpet, har det gøy og vet at man kan det man skal gjøre!

                                        Dette er dårlige eksempler i form av at jeg legger sikkert litt mye i det og er selvopplevd, men jeg mener det viser litt om hva selvtillit, psykologi osv har å si. Gjennom engasjementet har jeg ved flere anledninger fått muligheten til å være med på foredrag om psykologi, forbredelser osv. Blandt annet med Frank Beck - som Tom Nordlie har benyttet seg av.

                                        Jeg står litt uforstående tilbake og lurer på hvorfor engasjere man ikke en idrettspsykolog? Også med tanke på kollopasene laget har vist gang på gang. Enten det er i sluttminuttene eller når man for en eller to midt i fleisen. Her vil en psykolog ha veldig mye å bidra med!

                                        Kommentar

                                        • sholen
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Sep 2009
                                          • 381

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                          Prata litt med Karim og han og Lsk skal se på muligheten og spille med maske i morgen.
                                          Hvis Karim spiller, så håper jeg at Erling blir tatt ut og Tokstad flyttes opp på kanten. Tror forøvrig at Ujah kommer til å herje i dag med 2 klassescoringer.

                                          Kommentar

                                          Working...