Hønefoss BK - Lillestrøm SK, AKA Arena, man. 26. juli kl. 19.00.

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6082

    Hadde vi bytta ut Bergmann for å satse defensivt når vi lå under med ett mål så hadde jeg virkelig vært forbanna nå. Kan ikke satse på kontringer og bakrom når vi ligger under. Hvorfor i all verden skulle Hønefoss gitt fra seg rom til kontringer.

    Synes vi gjorde en bra kamp under omstendighetene. Vi har tre spillere som har helt ekstreme ferdigheter og om vi klarer å bygge et ok lag rundt disse så ser det lyst ut.

    Dagens største skuffelse (ikke dagens dårligste) for min del var Søgård. Han vant få baller, havna hele tiden på mellomdistanse. Mangla ofte i i rommet forran forsvaret og gjorde dårlige valg med ballen. Etter at Tam forsvant føler han kanskje ikek at noen puster han i ryggen. Søgård er som kjent best når alle avskriver han og tror hans dager er talte.

    Ruben imponerer meg voldsomt med innstillinga si, har virkelig ansen for fyren. Men han imponerer meg ikke like voldsomt med de defensive ferdighetene. Forsvarer imponerer absolutt ikke om dagen og slipper inn hauger med mål. Kanskje er det på tide å gjøre noen endringer. Om ikke noen nye er på plass til neste kamp ønsker jeg Esset, PSA, Kippe, SP i forsvaret.

    Ruben leder i mine øyne kampen om å starte på høyrevingen i neste match. Tokstad og Bukkinho ligger tett etter.

    Spissparet vårt ser ekstremt lovende ut og må få spille sammen så mye som mulig.

    Hva skjedde foresten med dommerutvekslingen vi hadde med romania for noen år siden?

    Kommentar

    • kanarilight
      Juniormedlem
      Ferskenpels
      • May 2009
      • 8

      Det har aldri ligget til min natur å kritisere fotballdommere.

      Men hva skjer? Jeg velger å tro at svikten ligger i opplæringen, nei unnskyld, la meg benytte et ordvalg som bedre illustrerer det alvorlige i situasjonen her, svikten ligger i skoleringen av dommerne.

      Skammen er at en diskenspringe som Ken Harry Haraldsen bærer ordene FIFA REFEREE på brystet.

      En skam for FIFA. En skam for følelsene.

      Haraldsen er en rottenes kujon!

      Haraldsen oppviser en særegen teft for manglende fotballforståelse - kombinert med imponerende konsistens.

      Det er ingenting så grelt å se som en dommer omskape autoritetsutøvelse til farse .

      Et vådeskudd fra Hønefoss' målkåte høyreving treffer venstrebacken som forsøker å kaste seg unna en overrumplende ballbane. Ken Harry er hundre prosent sikker på hands. Og steller det til for seg selv. To gule gir rødt, straffe gir mål.

      Denne dommer trenger et krasjkurs i å unngå trøbbel.

      Kommer i hu Solstads ord: Dommerens jobb er ikke å avgjøre tvilstilfelle. Dommerens jobb er å stadfeste det utvilsomme.

      Kommentar

      • *46*

        Opprinnelig skrevet av xeR
        Det ble kastet flere gjenstander på banen. Så en lighter som landa på banen når det ble blåst straffe. Senere i kampen løp dommeren bort til fjerdedommeren med en lighter også, om dette var samme vet jeg ikke.
        Visst nok en stein som traff Solvoll i bakhodet. Idioti at noen finner på noe slikt!

        Kommentar

        • LSK N/B
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2006
          • 830

          Opprinnelig skrevet av mooph
          Knudzen gjør faktisk jobben sin ved å presse motstander vekk fra gållen, målet kommer kun fordi ingen fanger opp løpet til målscorer.

          Knudzon gjør riktignok et par dårlige defensive valg (som gjør at innlegget kanskje er mer presist enn hva det kunne ha vært), men Erling skal på ingen måte ha skylda for det målet.
          Selfølgelig skal ikke han ha skyld for målet, men det er jo viktig å gi han all skyld for da slipper man å se hvor dårlig fantastiske spillere som BBS, Espen og Nosa (1 omgang) var.

          Vi alle vet jo at EK sitter å spiser søte valper mens han ler og tenker på jødene under andre verdenskrig.

          Men for å være seriøs synes han skal ha ære for at han jobber hardt hele tiden, og faktisk prøver å gjøre noe offensivt, fikk vel til et par innlegg og skaffet noen cornere i dag. En helt ok TL spiller.

          Kampen i dag var det dommeren som avgjorde, ingen andre.
          03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

          Nei til NFF!

          Kommentar

          • HSft
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2004
            • 6082

            Anngående dommeren så synes jeg linjemann på vår venstreside burde hjulpet han med straffeavgjørelsen.

            Ellers lurer jeg på hvor valig det er med 5 min pause for å sy sammen en keeper. Denne avgjørelsen er selvfølgelig ikke så ekstremt viktig, men jeg synes det er rart at ikke dommeren sier at han vil ha spillet i gang igjen og at de må bytte keeper. Må være en grense for hvor lenge spillet skal avbrytes. Ingen som har holdt av mandagen for å se ER. Står det noe i reglene om maks behandlingstid eller kan kampen bli utsatt en time for å fikse en keeper?

            Kommentar

            • xeR
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Jan 2004
              • 11206

              Opprinnelig skrevet av HSft
              Anngående dommeren så synes jeg linjemann på vår venstreside burde hjulpet han med straffeavgjørelsen.

              Ellers lurer jeg på hvor valig det er med 5 min pause for å sy sammen en keeper. Denne avgjørelsen er selvfølgelig ikke så ekstremt viktig, men jeg synes det er rart at ikke dommeren sier at han vil ha spillet i gang igjen og at de må bytte keeper. Må være en grense for hvor lenge spillet skal avbrytes. Ingen som har holdt av mandagen for å se ER. Står det noe i reglene om maks behandlingstid eller kan kampen bli utsatt en time for å fikse en keeper?
              Helt ærlig så ser jeg ikke problemet med å stoppe spillet for å lappe sammen keeper. Det var en reel skade, som med noen sting gjorde at spilleren kunne fortsette. Å laste dommeren eller systemet for dette blir for meg helt feil. Vanlig er det ikke da dette ikke forekommer altfor ofte, heldigvis.
              Det er bedre å væra døv enn vålenga.

              Kommentar

              • trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7100

                Ord blir fattige, Ken Henrys verger har sin egen støttegruppe på Facebook:

                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                Kommentar

                • tullebukk
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2006
                  • 5446

                  Blir direkte flau av og lese denne hetsen som Erling her får,er det noen som skal hetses etter denne kampen er det dommeren og alle dere som sitter i Oslo,Akershus og bare skriver dritt.Kom dere til helvete ut av sofaen og støtt laget når dem spiller kamp knappe timen unna.

                  Kommentar

                  • sigurdsen
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2006
                    • 1823

                    Opprinnelig skrevet av tullebukk
                    Blir direkte flau av og lese denne hetsen som Erling her får,er det noen som skal hetses etter denne kampen er det dommeren og alle dere som sitter i Oslo,Akershus og bare skriver dritt.Kom dere til helvete ut av sofaen og støtt laget når dem spiller kamp knappe timen unna.
                    Enig, fyren gjør så godt han kan. Noe mer går det ikke ann å forlange. Det er virkelig ikke hans feil at han blir tatt ut til første elleveren hver match !

                    Kommentar

                    • tonkro
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2009
                      • 349

                      Ååå,så glad jeg er for at jeg ikke sto opp i natt (australsk tid) for å se kampen! Jeg er så flau,flau,flau! sorry as,dommerfeil eller ikke,Hønefoss SKAL vi slå!!!! Vi har mistet EN f***ings spiller (og Tam da,men han fikk jo ikke spille uansett) og hele laget rakner totalt???? Hva har skjedd?? Tarik kan da ikke være så viktig...?

                      Uansett hva Berg sier om at vi ikke har penger til spillerkjøp og blablabla - noe må gjøres!!!!! Vi TRENGER nye spillere for å unngå nedrykksstrid i år igjen! Kan noen få han Sharif til å punge ut de 10 millionene han lovte oss???

                      Kommentar

                      • Gjest

                        Opprinnelig skrevet av tullebukk
                        Blir direkte flau av og lese denne hetsen som Erling her får,er det noen som skal hetses etter denne kampen er det dommeren og alle dere som sitter i Oslo,Akershus og bare skriver dritt.Kom dere til helvete ut av sofaen og støtt laget når dem spiller kamp knappe timen unna.
                        JEG var på TV og startet hetsen allerede i går , sorry.

                        Kommentar

                        • Gjest

                          Opprinnelig skrevet av sigurdsen
                          Enig, fyren gjør så godt han kan. Noe mer går det ikke ann å forlange. Det er virkelig ikke hans feil at han blir tatt ut til første elleve ren hver match !
                          Enig - det er HB 's feil. og jeg hadde noe tanker om det som jeg delte med forumet i går!!!

                          Kommentar

                          • reka
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Aug 2005
                            • 13277

                            Opprinnelig skrevet av trigz
                            Ord blir fattige, Ken Henrys verger har sin egen støttegruppe på Facebook:

                            http://www.facebook.com/group.php?gi...028&ref=search
                            Mathanraj Raman Nå må vi gratulere Ken henry for at han er blitt FIFA dommer! Endelig har vi en FIFA dommer i Vestfold...


                            December 20, 2009 at 7:15am · Comment · Like · Flag
                            Gratulerer,Ken Henry! Du feiret med et par flasker metanol?

                            Kommentar

                            • TomLundby
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2006
                              • 616

                              Var det noen LSK-spillere som prøvde å falle lett i 16metern i 2.omgang? Jeg husker ikke at de skjedde ihvertfall. Vedder på at Ken Henry hadde vært ganske vennlig innstilt om det hadde skjedd. Eller er LSK en så ærlig/naiv klubb at sånt ikke gjøres? Mener det absolutt bør prøves neste gang.

                              Kommentar

                              • Emil B
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2006
                                • 5921

                                Opprinnelig skrevet av TomLundby
                                Var det noen LSK-spillere som prøvde å falle lett i 16metern i 2.omgang? Jeg husker ikke at de skjedde ihvertfall. Vedder på at Ken Henry hadde vært ganske vennlig innstilt om det hadde skjedd. Eller er LSK en så ærlig/naiv klubb at sånt ikke gjøres? Mener det absolutt bør prøves neste gang.
                                Smart å si! Selvfølgelig skal de ikke filme!

                                Kommentar

                                • maxpayne
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2006
                                  • 1261

                                  Dommeren var langt fra god i går men jeg hevder at han ikke var grunnen til at vi tapte. Det var lett å se at dommeren aldri hadde tenkt til å gi LKE gult kort men så snakka LKE på seg sitt andre gule. Det kan til en viss grad forsvares at han ikke klarte å holde seg i skinnet men uproffesjonelt var det uansett.
                                  Dessuten er det på grensen til selvmord å åpne slike rom vi gjorde etter at vi ble 10 mann. BBS ble liggende i en rolle der han var til null nytte defensivt eller særlig til nytte offensivt. Han skulle vært plukka av banen med en gang vi ble 10 mann eller i allefall etter at vi utlignet til 2 - 2.
                                  Denne kampen ble tapt på grunn av en løsmunnet LKE og dårlig coaching fra lagledelsen.

                                  Kommentar

                                  • holmiz
                                    The kjøkken-kanariz
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2006
                                    • 6064

                                    Opprinnelig skrevet av maxpayne
                                    Det var lett å se at dommeren aldri hadde tenkt til å gi LKE gult kort men så snakka LKE på seg sitt andre gule. Det kan til en viss grad forsvares at han ikke klarte å holde seg i skinnet men uproffesjonelt var det uansett.
                                    Som nevnt av andre her inne så hadde han gult fra før av, og når dommeren dømmer hands&straffe innenfor 16-metern så følger gjerne det gule kortet etter, og vips så var det over og ut.

                                    LKE bekreftet også på tv2 etter kampen at han ikke hadde prata på seg sitt gule nr 2.

                                    Edit: LSK anker, og i følge vg.no
                                    - I tillegg er utvisningen gitt på grunnlag av protester fra spilleren, og ikke handsen. Det er ikke slik at man må gi gult kort selv om det dømmes hands, sier Pedersen til VG Nett.

                                    Jaja, ikke lett å bli klok på den gjengen.
                                    Last edited by holmiz; 27.07.2010, 15:26.
                                    Hilsen Anders

                                    Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                    Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                                    Kommentar

                                    • Raskolnikov
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2005
                                      • 1453

                                      Tror nok det har blitt endret til gult på grunn av munnbruk i ettertid. Er best for NFF, Rune Pedersen og Ken Henry slik.
                                      Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                                      Kommentar

                                      • mooph
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2005
                                        • 1496

                                        Noen ganger lurer jeg på vitsen med regler i fotball.

                                        Folk som denne Henry overser det ene og finner opp det annet, uten forsøk på rette opp eventuelle urettferdigheter i ettertid. En kunne like gjerne starta kampen uten å vite reglene, da kunne en iallefall ungått protester siden det da garantert ikke finnes feilaktige dommeravgjørelser.

                                        Utvist for å protestere på en åpenlyst feiilaktig avgjørelse. I tillegg tildeles matchstraff. Politisk sett er det vel å anse som diktatorisk og rettsløst. Fanden beskytter sine, videodømming og laglederprotester vil diktatorene ikka ha noe av. Rettferdighet er noe styggedom som fjerner makt fra de øvre gemakker.
                                        Fugla mot nye høyder

                                        Kommentar

                                        • brisbane-kanaris
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Aug 2006
                                          • 595

                                          Får virkelig håpe at dommerutvalget i NøFF ikke kjører samme taktikk som HB slik at vi blir stuck med Ken Henry som dommer helt til han begynner å prestere.

                                          Kommentar

                                          Working...