Mifsud vs Myklebust

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gamle-perta
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2004
    • 2418

Mifsud vs Myklebust

Jeg våger følgende påstand: Neste kamp starter Magnus Myklebust i stedet for Mifsud. Og jeg ser heller ikke bort fra at dette blir melodien hele høsten...
    Mifsuds eneste våpen - litt stygt sagt - er farten. Nå som alle lag er klar over ham, tar de sine forholdsregler og nøytraliserer ham ganske lett. Og uten fart, med ballen i bena, så utgjør han ingen stor trussel. Hverken driblingene eller avslutningene hans er god nok, foreløpig.
    Magnus derimot er en mye større trussel inne i boksen, har et større repertoar og truer målet på en helt annen måte. Har kanskje litt vanskeligere for å komme seg til de klare sjansene, men når han først er der så blir det farlig med en gang.
    En liten mann som kan bli STOR i fremtiden.

mvh
    perta
    Mvh
    Gammer´n (Per T)
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6101

Myklebust har en stor fremtid og er mye mer effektiv enn mifsud når han får sjangser. Men mifsud er utrolig mye bedre som førsteforsvarer og stresser alle forsvar noe voldsomt, noe som gjør det vanskelig for dem å starte spill. Mifsud klarer også å skape sjangser av ingen ting gjentatte ganger. Tror mifsud får mer spilletid enn myklebust også i høstsessongen, men så får vi se neste år.

Kommentar

• blue
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2004
      • 1429

Da vaager jeg aa si at du tar feil.
      Mifsud spiller fra start mot Lyn paa lördag!

Selv om Magnus har hatt 2 fine prestasjoner (1 mot Odd, 1 mot Start), saa mangler han kamptrening. Mifsud er en trussel mot ethvert forsvar, og hvis du saa det förste maalet til FFK mot Lyn söndag, saa ser du at fart kan ta knekken paa gamlinga bak hos hjemmelaget paa Ullevaal.

Uansett; vi har 4 gode spisser, og jeg er svaert fornöyd!!
      Fugla 4 Life!

Kommentar

• Kanaristar
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • May 2005
        • 155

Vet ikke om jeg er for kritisk nå men jeg syntes Mifsud var noe uhelding med ballmottakene og berøringene i går. Enkelte ganger virket det direkte klønete. Til hans forsvar var det tydelig at Start hadde gjort grundig forstudie for Mifsud hadde vel heller få sjanser til å score den tiden han var på banen. I tillegg er Start et meget godt fotballag. Synes allikevel at Mifsud bør avlevere ballen til bedre plasserte medspillere når han har dratt vekk 2-3 motspillere og ikke bare fortsette å drille til ballen rotes bort.

mvh
        Kjøp Citroën !

Kommentar

• HanseFrank
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Mar 2004
          • 221

Jeg er enig i resonnementet og konklusjonen din Perta, men jeg håper faktisk litt på at LSK dyrker Mifsud denne høsten, og kanskje får solgt han allerede i vinterpausen.

Så lenge Magnus får 20-30 minutter i de fleste kampene, er jeg heller ikke redd for at det vil gå utover utviklingen hans, snarer tror jeg det er klok matching.

Grunnen til at jeg "gjerne" ser Mifsud solgt, er som flere har vært inne på, at han ser ut til å være forholdsvis begrenset utover det å ha en vannvittig akselerasjon de først ti metene. Ballfølelsen hans er jo faktisk ganske begrenset, noe vi har sett i flere avslutningsøyeblikk hvor han nesten kan se litt klønete ut, og i går, da Doffen Hæstad løp opp Mifsud med ball. Og Doffen er _ikke_ blant de raskeste...
          HanseFrank
          - på den andre siden...

Kommentar

• HSft
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2004
            • 6101

selge mifsud for en god penge og hente inn moa for en brøkdel hadde vært ok.

Om wehrman får seg norsk pass hadde detta vært en perfekt spiss 4'er neste år: Moa Myklebust, Sundgodt og Occean.

Men knallbra det vi har i år også, mifsud har en førsteforsvarer egenskap som det ville blitt vanskelig å erstatte. Myklebust jobber mye mindre enn mifsud.

Kommentar

• trigz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 7134

Miffe og Sundgot var begge ganske tamme i går, mens Magnus for første gang i LSK-drakta imponerte meg. Håper likevel at Miffe får spille fremover, han er mer stabil enn Myklebust foreløpig. Men innhoppet til Myklebust i går viste også at han har vokst siden overgangen til LSK, og stadig blir smartere i valgene sine.
              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• LSK-supp.
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2003
                • 1023

Myklebust spiller jo fast på 2. laget. Noen som vet hvor mange mål han har puttet der?
                I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

Kommentar

• lsk_lizzie
                  Medlem
                  Hoffnarr
                  • May 2005
                  • 48

Har ikke Myklebust sjøl sagt at han liker at han er innbytter? For da får han tid til å utvikle seg, uten å få så mye press på seg? Mener han har sagt det, men er ikke helt sikker
                  Aldri om vi svikter klubben vår, for alltid LSK. Trofast til døden.

Kommentar

• Petter Ø
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2004
                    • 3008

Jeg mener at hovedgrunnen til at Misfud ikke storspilte igår var at Start ga han lite plass til å jobbe i. Keiko er en luring, forsvarslinja til Start lå lavt og hindret spill i bakrommet.

Tror vi kommer til å se Misfud tilbake i turbofart mot Lyn
                    Petter Ø - Kreativ Kanaris
                    http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                    Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

Kommentar

• andee
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2004
                      • 1191

Det tror jeg óg! Førsteomgangen var det vi som kjørte (sitter og ser beviset på det akkurat nå på Canal Plus), og da var det ikke mye bakrom for Mifsud å løpe i. Mot Lyn vil vi sikkert møte et hjemmelag som prøver å stå langt høyere, pluss at også Ullevål er en større bane. Myklebust er langt bedre enn Mifsud på små flater, og vil kanskje være mer anvendelig hvis vi på slutten av matchen jager en skåring i et trangt Lyn-forsvar, eller kanskje skal forsøke å holde litt på ballen på topp. Da må jo selvsagt også Johan Petter inn på banen
                      TS05 - Felt C

Kommentar

• pondus73
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2004
                        • 612

Tror også hovedårsaken var at Mifsud fikk liten plass ja. Men jeg tror det finnes flere luringer enn Nordlie så at dette kan bli vanlig fremover det skal vi ikke se bort i fra. Mifsud har jo fått en del oppmerksomhet i media og lignende så jeg tror fler er OBS på han nå. Dessuten så ser vel trenere på hva de andre gjør og kopierer vel det som funker bra!
                        ------eLSKe-------

Kommentar

Working...