Lillestrøm SK - Kongsvinger IL - Åråsen Stadion, Lør. 31.Juli Kl: 17.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Gjest

    Toppscoreren, assistkongen, hodespesialisten, forsvarsbautaen er uttrykk

    som IKKE kan brukes om spiller nr 11. Det er skremmende at Henning Berg er den siste som oppfatter det! Ca. 5000 jubla når han gikk av!
    Jeg ser ikke på sjarmtrollet HB som "genial" fordi han gjorde kloke bytter, snarere en "retard" som tar ut feil lag! Å la spiller nr. 11 starte 5-6 kamper kaller jeg tålmodighet(og det er greit), men å få starte i 10-12 kamper uten å levere, kaller jeg dumhet. EK gjør nok sitt beste, men det er desverre ikke godt nok, men hva HB driver med ? det må gudene vite..

    Kommentar

    • Odinster
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Aug 2008
      • 160

      Opprinnelig skrevet av korset+kanaris
      Er ikke det litt av greia med ett godt innarbeidet offensivt spillemønster at det blir lettere for dårlige spillere å vite hva de skal gjøre til en hver tid? Ting skal gå litt på automatikk? Mange lag har overprestert i forhold til spillermatriell pga av et godt spillemønster.
      En god trener er også pedagogisk god nok til å få spillere til å ha trua på seg sjæl. En hviss norsk trener som har fått både is og pølser oppkalt etter seg var en mester på dette. Ellers kan man jo hente inn en fagperson om problemet ligger mellom ørene.
      Det ligger selvfølgelig et spillemønster i grunn her i dag også, og gutta vet helt sikkert hva de skal gjøre, men det hjelper lite når de ikke får det til. De er ikke programmerbare roboter Henning kan stille inn på autopilot. Det er også umulig for Berg å forutse alle mulige scenarioer utpå banen, så det meste er opp til spillerens kreativitet og ferdigheter. Dessuten vil helt klare mønstre bli for forutsigbart, og lettleselig for motstanderen.

      Det er klart at mye sitter i nepa, og god selvtillit hjelper et godt stykke på vei, men noen mangler mer enn som så.
      Som sagt - vi kan nok spille en enklere (kjedeligere) type fotball som passer spillerne vi har bedre, og kanskje lykkes bedre resultatmessig.
      Last edited by Odinster; 31.07.2010, 23:02. Begrunnelse: Moderasjon

      Kommentar

      • *46*

        Opprinnelig skrevet av daf
        som IKKE kan brukes om spiller nr 11. Det er skremmende at Henning Berg er den siste som oppfatter det! Ca. 5000 jubla når han gikk av!
        Jeg ser ikke på sjarmtrollet HB som "genial" fordi han gjorde kloke bytter, snarere en "retard" som tar ut feil lag! Å la spiller nr. 11 starte 5-6 kamper kaller jeg tålmodighet(og det er greit), men å få starte i 10-12 kamper uten å levere, kaller jeg dumhet. EK gjør nok sitt beste, men det er desverre ikke godt nok, men hva HB driver med ? det må gudene vite..
        Det var langt i fra 5 000 som var så usmaklige at de jubla når han ble tatt av....

        Kommentar

        • Gjest

          Opprinnelig skrevet av *46*
          Det var langt i fra 5 000 som var så usmaklige at de jubla når han ble tatt av....
          Mulig det kun var et par tusen , men det er vel ikke poenget her!
          Vi som jubla for byttet har ingenting i mot EK. Jeg håper han vil lykkes i LSK når han blir god nok!!! Men det mangler en del på det nå!
          Det har ingenting med usmakelighet å gjøre, kun lagets beste !

          Kommentar

          • Oddis
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2006
            • 2744

            Opprinnelig skrevet av Grusom B
            Ok. Og hvor var den kritikken i vår, da alt gikk på skinner?
            Mange som var missfornøyde med spillet da vi slo Sandefjord 4-0 husker jeg. Kritikk vil det alltid være. Spørs bare på hvilke feil man kan leite fram.

            Selv mener jeg at det er horribelt med 2 poeng etter sommerferien. Bare noe så enkelt som pasning - mottak er helt umulig å få til for gutta. Sjeldent jeg har sett så mange feilpasninger i en enkeltkamp i Eliteserien!
            Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

            Kommentar

            • Oddis
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2006
              • 2744

              Opprinnelig skrevet av daf
              Mulig det kun var et par tusen , men det er vel ikke poenget her!
              Vi som jubla for byttet har ingenting i mot EK. Jeg håper han vil lykkes i LSK når han blir god nok!!! Men det mangler en del på det nå!
              Det har ingenting med usmakelighet å gjøre, kun lagets beste !
              Håper virkelig dere jublet for spilleren som kom inn. Som jeg før har nevnt i en annen tråd, mener jeg vi skal støtte egne spillere. Noe annet er faktisk usmakelig!
              Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

              Kommentar

              • ragnarrock
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2008
                • 937

                jeg så nettop kampen om igjen.. og gårsdagens posetive overaskelse var...

                Bolly.. fikk en hard pasning fra Bambi Gulbrandsen, tok fint imot, satte fart på kanten, trakk inn mot dødlinja, la et fint inlegg mot bakerste, så nestn ut som om vi spilte med en ving!! Håper at han klarer å stjele med seg litt selvtillit ut av den situasjonen. hadde han klart sånn hver gang ballen kommer så burde han jo spille fast, var vel ingen som ble imponert over kantspillet vårt igår, og jeg vurderer stadig mere om vi ikke burde legge om til en 4321 formasjon, så jo ca i praksis hvordan det fungerte med nosa og tarik på hver sin ving, de trakk litt mere inn på banen hvor de kunne bruke teknikken sin mere, samtidig som det skaper et mere tydelig rom for backene, slik at de og kan være med opp.. me likes. Hvorfor spille en type fotball når vi ikke har spillere som klarer det....

                Ellers herlig å se lille bukken på banen, man ser kanskje hva man vil, men virker for meg som om han er klra for å få mere enn 10min på banen, god fart, fint inlegg før målet til ujah, og det er tydelig at han har selvtilliten litt mere i sjakk enn de fleste i stallen, la gutten leke seg litt, så tror jeg noe godt kan smitte over på resten av laget..
                *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                -RagnarRock-

                Kommentar

                • Pingu
                  Juniormedlem
                  Bøffelpromp
                  • Mar 2010
                  • 17

                  Kanskje det er på tide å hente tilbake der Uwe?

                  Kommentar

                  • O'bello
                    Medlem
                    Møteplager
                    • Oct 2007
                    • 72

                    Nok er nok!!

                    FAEN!!! Jeg er så luta lei av å se drittkamper, av å bli pissa på av erkefiender, av å aldri styre kamper uansett motstand, av å bli ydmyket mot hobbylag i NM, av å se latterlige innlegg og håpløse avslutninger, av å se juniortabber begås gang på gang. Gårsdagens kamp var nok en skuffelse rett i hjerterota. FLAUT, VONDT OG UBEHAGELIG!!!

                    Vi har spillere i dette laget som knapt hadde fått spille Adeccofotball, og da blir resultatene deretter. Vi er kun reddet av de få LSK-spillerne med ferdigheter til å markere seg i tippeligaen. Jeg snakker om Nosa, Bergmann, Ujah, Logi, LKE og et par til + Tarik. Det er vanskelig å være stjerne på et lag bygd opp omkring middelmådighet. Sikkert jævlig frustrerende også.

                    Kun ÈN middelmådighet trengs for å ødelegge et lag, og da er det trist å vite at vi har en håndfull av disse. Tapet av Tarik er mer enn bare Tarik, vi mister en hel lagdel, et helt angrepsvåpen, og Nosa/BBE m.fl mister en spiller som er med å gjøre disse gode. Kjipt for Nosa å vite at han nå må leike ball med Knudde i stedet for... Eller Råner'n for den saks skyld - hvilket tippeligalag vinner serien med Søgård på sentral midtbane??? Og når frelseren visstnok skal hete Bolly - "bare han får litt matchtrening" - ja, da ser det faen meg mørkt ut. Sleng på Kiko, Lunan, Esset, Sundgot i den grå masse, og det åpenbarer seg hva dette laget er godt for. Men jeg velger å benekte fakta, hvis ikke blir dagene så jævla triste. Jeg nullstiller meg før hver kamp og tenker at våre velfortjente 3 poeng snart skal komme. Hvor velfortjent de egentlig er, er faen ikke godt å si...

                    Greit nok, det finnes større, mer bemidlede klubber i Norge enn oss, men faen heller; det er vel lov å ha ambisjoner for det? Nye spiller kommer inn og forteller stolt om tradisjonen som sitter i veggene på Åråsen. Vel, snart går dette over til vage minner, og da sitter vi i søla sammen med de møkkalagene vi mener vi skal slå.

                    Problemet er åpenbart og utvilsomt ferdighetene - vi har for dårlige fotballspillere! Manglende samhandling og et utydelig spill er kun et resultat av grunnleggende mangler. Ikke engang The Special One kan lage gull av gråstein. Vi må starte med de dårligste, disse må erstattes NÅ! Det trenger ikke være top notch spillere, men kriteriet må være at de er bedre enn den de erstatter (noe som bør være en enkel oppgave). Med at kvaliteten på kollektivet øker, vil også enkelte i gråmassen spilles bedre, og "stjernene" våre vil skinne oftere.

                    Å investere i noen OK+ spillere nå, er langt rimeligere enn å dra klubben helt ned i gjørma. Klubben må ta et valg på hvor ambisjonsnivået skal være, og det må uttales høyt og tydelig, så vi supportere vet hva vi kan forvente. Å si vi skal være i toppen blir i alle fall for dumt når vi har spillere som skulle slite bra med å komme seg inn på laget til Alta...

                    Men jeg må svelge unna skuffelsene jeg blir servert og tro at over skyene skinner sola, at den som venter på noe godt... osv. faktisk er sant. Men det blir vanskeligere og vanskeligere når selv blinde kan se at dette laget ikke er godt nok. Trøsten min må være at jeg oppriktig talt tror at selv små forbedringer kan gjøre stor forskjell i denne troppen - men det fordrer at klubben hever minimumskravet for fotballferdigheter de opererer med i dag.

                    Jeg vil fortsette å fornekte de bevis klubben og laget til stadighet fremlegger på at vi ikke hører hjemme i toppen av norsk fotball, for hverdagen vil bli for trist. Men jeg krever at noen trekker hue ut av hølet og gjør de grep som kreves. Slutt å preik om at det snart vil løsne, om at det er innstillinga som er feil eller at alt blir bedre når "talenta" modnes -tullball! ENESTE LØSNING ER Å HENTE INN NYE!!!! Hvor faen er han dekkbaronen vår som hadde noen kroner til overs?!?

                    Kred til supportera som holder ut - og som gjør at jeg holder ut. Jeg støtter i tykt og tynt, reiser Norge rundt og sover dårlig etter tap - nå krever jeg å få noe tilbake for min innsats, jeg er lei av å ikke bli tatt seriøst av LSK. FAEN!!

                    Mulig innlegget hører hjemme i egen tråd om klubbens fremtid, men postes uansett her. Takk.
                    Team Wenche Myhre

                    Kommentar

                    • krisruds
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2005
                      • 839

                      Dette sier vel sitt.
                      Dagbladet har en ganske nøktern børs.
                      Lillestrøm: Best på børs 2010

                      Nr Spiller Snitt Kamper Total
                      1. Nosa Emanuel Igiebor 5,67 18 102
                      2. Frode Kippe 5,53 19 105
                      3. Steinar Pedersen 5,42 19 103
                      4. Karim Essediri 5,11 18 92
                      5. Stefán Logi Magnússon 5,11 19 97
                      6. Tarik Elyounoussi 5,07 14 71
                      7. Espen Søgård 4,83 18 87
                      8. Lars-Kristian Eriksen 4,82 17 82
                      9. Arild Sundgot 4,76 17 81
                      10. Erling Knudtzon 3,69 13 48


                      Nosa stakkar er jo helt alene når det gjelder kreativitet ute på banen. Sett bortifra at Bjørn og Tony jobber seg selv til sjanser.


                      Nosa er nr 1 av 153 på børsen
                      Kippe 10 av 153
                      Steinar 16 av 153
                      Karim 41 av 153
                      Logi 45 av 153
                      Tarik 47 av 153
                      Espen 83 av 153
                      Lasse 84 av 153
                      Arild 93 av 153
                      Erling 152 av 153

                      At Erling er 152 av 153 overrasker meg faktisk. Trodde han skulle ligge litt lengre ned.
                      krisruds medlem av KFL siden 1996


                      OI OI OI nå har vi det morro :)

                      BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

                      Kommentar

                      • *46*

                        Opprinnelig skrevet av krisruds
                        At Erling er 152 av 153 overrasker meg faktisk. Trodde han skulle ligge litt lengre ned.
                        Jeg blir bare målløs av denne gjentagende mobbinga av Erling... Nå må dette snart ta slutt!

                        Kommentar

                        • fjacob82
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2005
                          • 1507

                          Opprinnelig skrevet av Oddis
                          Håper virkelig dere jublet for spilleren som kom inn. Som jeg før har nevnt i en annen tråd, mener jeg vi skal støtte egne spillere. Noe annet er faktisk usmakelig!
                          For meg virket det som at folk jublet for at Sundgot skulle innpå. Klart, Erling hadde ikke dagen og det var ett riktig bytte, og sikkert noen som jubla litt for det. Men fra der jeg satt så oppfattet jeg det som at man jublet for Sundgot.
                          Forøvrig mange som klappet da Erling gikk forbi og skulle gå ned til garderoben.

                          EK er 21 år, og har mye uforløst. Jeg tror at hvis den gutten får på seg litt muskler og EN GOD DEL SELVTILLIT så kommer han nok til å bli riktig så god. Kanskje ikke før neste år, men gi nå gutten en sjangse..som sagt. Kun 21 år..
                          Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                          *Brasseberget*

                          Kommentar

                          • morten
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 2156

                            Jeg fikk med meg at Sundgot ble byttet inn men var han på banen? Tror jeg så han på en reprise..
                            Badekar
                            http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                            Kommentar

                            • Slakter Fjes
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Oct 2006
                              • 288

                              Sjekk ut målet til unge Island..
                              "And I never thought this life was possible.
                              You're the yellow bird that I've been waiting for."
                              Bright Eyes - Poison Oak

                              Kommentar

                              • merch
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2007
                                • 938

                                Opprinnelig skrevet av *46*
                                Jeg blir bare målløs av denne gjentagende mobbinga av Erling... Nå må dette snart ta slutt!

                                Sammenlignet med mobbingen av Occean i fjor i tråden hans som skadet
                                og uten spilletid er vel dette mer akseptabelt da EK får klippekort på vingen
                                uten å levere noe som helst!

                                Men EK eller ei!

                                1poeng mot et Kongsvinger som hadde 1brukbar innbytter på benken er altfor dårlig! Så enkelt så vondt!

                                Skagerak Arena neste, la oss håpe noen av gutta kan snu trenden og komme tilbake med en etterlengtet seier der nede!
                                lønningsdag er som et one night stand, du får rydda litt opp når de kommer, det er jævlig gøy når det holder på, plutselig
                                sitter du der tomhendt med den skamfulle undringen om hva fan skjedde egentlig....

                                Kommentar

                                • *46*

                                  Opprinnelig skrevet av merch
                                  Skagerak Arena neste, la oss håpe noen av gutta kan snu trenden og komme tilbake med en etterlengtet seier der nede!
                                  For ODD strålte ikke de heller denne helga - for å si det mildt..

                                  Kommentar

                                  • Oddis
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2006
                                    • 2744

                                    Opprinnelig skrevet av *46*
                                    For ODD strålte ikke de heller denne helga - for å si det mildt..
                                    Nå om dagen speller vi bedre mot god motstand enn dårlig. Mot dårlig motstand ser det ut som vi må ha minst to i sekken før vi våkner, mens vi er på tåhev fra første sekund mot de antatt beste lagene! Så får vi håpe på det beste mot ODD.
                                    Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                                    Kommentar

                                    • merch
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2007
                                      • 938

                                      Opprinnelig skrevet av Oddis
                                      Nå om dagen speller vi bedre mot god motstand enn dårlig. Mot dårlig motstand ser det ut som vi må ha minst to i sekken før vi våkner, mens vi er på tåhev fra første sekund mot de antatt beste lagene! Så får vi håpe på det beste mot ODD.
                                      Det kan også sies at alt kan rakne på 4minutter eller var det tre! Det gjelder å blø for drakta, stikke fingeren i jorda og innse at nedrykk/kvalik kan fort bli realitet om formkurven utvikler seg! Da burde det være lite som trengs for å motivere seg mot å unngå et høsthelvete som de siste sesongene! Odd hadde brukbart mange sjanser mot Hønefoss til å avgjøre til sin fordel så det ut til i kveld!
                                      lønningsdag er som et one night stand, du får rydda litt opp når de kommer, det er jævlig gøy når det holder på, plutselig
                                      sitter du der tomhendt med den skamfulle undringen om hva fan skjedde egentlig....

                                      Kommentar

                                      • Yellow-not-jella
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2009
                                        • 1606

                                        Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                        Ok. Og hvor var den kritikken i vår, da alt gikk på skinner?
                                        Det var kritikk i våres også ja. Ramaskrik var det hvis noen kommenterte INNHOLDET i kampene. Hvordan blir dette når Tarik forsvinner osv...
                                        Bare å lete i diverse kamptråder det sa folk. Husker Sandefjord godt hvertfall.

                                        God natt, håper alt er på skinner fra neste uke av.

                                        Kommentar

                                        • Totti21
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Mar 2004
                                          • 3500

                                          Jeg synes iallefall ikke at Mathis Bolly beviste noe mot RBK som tilsier at han burde prioriteres fremfor EK på vingen. EK er vel også spilleren jeg har sett flest folk på forumet mase om at LSK måtte hente noensinne, men nå vil man hive han på dør?

                                          Jeg vil ha Kiko og Tokstad som alternativer på høyrevingen, og EK og Edwin på venstre. Essediri er definitivt best med en ving/midtbanespiller som trekker inn i banen foran seg, og som tar defensivt ansvar når han går frem i banen.

                                          EK blir en god Tippeligaspiller for LSK, men må få litt mer tid. Han gjør en god defensiv jobb allerede, men har ikke fått brukt farten sin offensivt som vi ønsker enda.

                                          Kommentar

                                          Working...