Lillestrøm SK - Kongsvinger IL - Åråsen Stadion, Lør. 31.Juli Kl: 17.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6082

    Merkelig om ingen har nevnt detta før, men det var strengt tatt helt elendig av Risholt å ikke bare løfte ballen i mål og sikre kongsvinger tre poeng fremfor å løpe bort til Magnuson og prøve å runde han.

    Kommentar

    • *46*

      Opprinnelig skrevet av HSft
      Merkelig om ingen har nevnt detta før, men det var strengt tatt helt elendig av Risholt å ikke bare løfte ballen i mål og sikre kongsvinger tre poeng fremfor å løpe bort til Magnuson og prøve å runde han.
      Stregt tatt burde vel han gått hjem.....

      Kommentar

      • TomLundby
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2006
        • 616

        For å prøve å finne noe positivt, så har det vært lite eller ikkeno snakk om Ruben etter denne kampen. Det tyder vel på at han gjorde en grei innsats? Ikke verst av en av unggutta!

        Kommentar

        • *46*

          Personlig digga jeg at Kippe fikk ta et frispark. Og det var noe av det beste av frispark jeg har sett av gutta i år. Hardt og på mål.

          Kommentar

          • HSft
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2004
            • 6082

            Opprinnelig skrevet av *46*
            Personlig digga jeg at Kippe fikk ta et frispark. Og det var noe av det beste av frispark jeg har sett av gutta i år. Hardt og på mål.
            Hardt og på keeperen. Er en grunn til at det er normalt å skru den over muren og ikke legge den i keeperhjørnet.

            Er mye farligere når vi har frispark fra 50 meter enn 17, mulig vi burde vurdere innlegg fra 17 også. Eventuelt slå en passning til et område vi kan legge inn fra.

            Kommentar

            • andersmm
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2006
              • 5764

              Opprinnelig skrevet av HSft
              Hardt og på keeperen. Er en grunn til at det er normalt å skru den over muren og ikke legge den i keeperhjørnet.

              Er mye farligere når vi har frispark fra 50 meter enn 17, mulig vi burde vurdere innlegg fra 17 også. Eventuelt slå en passning til et område vi kan legge inn fra.
              Seriöst.

              Når Thomas Myhre står i mål, har man gode sjanser dersom skuddet treffer inni ramma og har noenlunde kraft bak seg. Helt rett å la Kippe druse der.
              "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

              Kommentar

              • Lars
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 6156

                Opprinnelig skrevet av TomLundby
                For å prøve å finne noe positivt, så har det vært lite eller ikkeno snakk om Ruben etter denne kampen. Det tyder vel på at han gjorde en grei innsats? Ikke verst av en av unggutta!
                Ruben starta bra, men gjorde mye rart utover i kampen. Synes han virker litt ukomfortabel med rollen som venstreback, noe som ikke er så unaturlig ettersom det er Stian som har spilt venstreback for 2. laget på trening og i kamp. Han gjør det jo klart best når han "glemmer" at han spiller venstreback og fosser framover i banen. Liten tvil om at han er mye bedre offensivt enn defensivt. Tror heller ikke Erling er noen optimal makker på venstresiden for en spillertype som Ruben.

                Litt vanskelig å si hvor på banen han hører hjemme sånn vi spiller. Høyreback er nok ikke så dumt, men på landslaget (de spiller 4-3-3) har han vel gjort sine beste kamper som anker og ving. Det viktigste er at han brukes i en rolle der han får brukt sine offensive ferdigheter, og da er ikke venstrebacken spesielt godt egnet. Mye lettere å bidra offensivt som venstreback dersom man er venstrebeint.

                Kommentar

                • HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6082

                  Opprinnelig skrevet av Lars
                  Ruben starta bra, men gjorde mye rart utover i kampen. Synes han virker litt ukomfortabel med rollen som venstreback, noe som ikke er så unaturlig ettersom det er Stian som har spilt venstreback for 2. laget på trening og i kamp. Han gjør det jo klart best når han "glemmer" at han spiller venstreback og fosser framover i banen. Liten tvil om at han er mye bedre offensivt enn defensivt. Tror heller ikke Erling er noen optimal makker på venstresiden for en spillertype som Ruben.

                  Litt vanskelig å si hvor på banen han hører hjemme sånn vi spiller. Høyreback er nok ikke så dumt, men på landslaget (de spiller 4-3-3) har han vel gjort sine beste kamper som anker og ving. Det viktigste er at han brukes i en rolle der han får brukt sine offensive ferdigheter, og da er ikke venstrebacken spesielt godt egnet. Mye lettere å bidra offensivt som venstreback dersom man er venstrebeint.

                  Om ruben hadde vært på banen når Logi ble utvist så hadde han vært et naturlig valg i mål. Det er den eneste posisjonen jeg ikke har sett han spille, men han hadde sikkert vært ok i mål også.

                  Kommentar

                  • *46*

                    Opprinnelig skrevet av andersmm
                    Seriöst.

                    Når Thomas Myhre står i mål, har man gode sjanser dersom skuddet treffer inni ramma og har noenlunde kraft bak seg. Helt rett å la Kippe druse der.
                    Ikke en keeper som klarer å holde det skuddet.... Da må man være der på returen.

                    Kommentar

                    • lskgogo
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Feb 2010
                      • 633

                      Opprinnelig skrevet av *46*
                      Personlig digga jeg at Kippe fikk ta et frispark. Og det var noe av det beste av frispark jeg har sett av gutta i år. Hardt og på mål.
                      Enig! Har aldri vært så lite spent når vi får frispark fra 17-25 meter som jeg har vært de siste sesongene.
                      Tar seg en pause til mars 2012..

                      Kommentar

                      • *46*

                        Opprinnelig skrevet av lskgogo
                        Enig! Har aldri vært så lite spent når vi får frispark fra 17-25 meter som jeg har vært de siste sesongene.
                        Karim satt vel ett i cupen? Kan ikke huske at det er satt ett direkte i mål siden BHR - han satte vel i hvertfall ett i 09?

                        Vi diskuterte det litt jeg og sidemann på lørdag. Og det er at man må terpe på slikt. Være litt guttunge igjen og stå igjen etter trening med noen figurer i muren og skyte og skyte for terpingens del. Høres nok tåplig at en forumnisse skal sitte å si sånt, men terping, repetisjon og øving blir etter min mening aldri for oppskrytt.

                        Kommentar

                        • reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13277

                          Opprinnelig skrevet av *46*
                          Vi diskuterte det litt jeg og sidemann på lørdag. Og det er at man må terpe på slikt. Være litt guttunge igjen og stå igjen etter trening med noen figurer i muren og skyte og skyte for terpingens del. Høres nok tåplig at en forumnisse skal sitte å si sånt, men terping, repetisjon og øving blir etter min mening aldri for oppskrytt.
                          Alle kan jo se at hverken Karim eller andre skyttere har noen tro på at ballen vil gå i mål. Det eneste de håper på er en god nok prestasjon til at pipekonserten unngås. Karims dødballer har forøvrig også falt ned med snø på i det siste.

                          Hadde laget fått en treningskamp fullstendig uten press på seg til å prestere (f.eks. mot et PL-lag) ville vi trolig sett kantspill av en annen verden, frispark-kremmerhus og strålende angrepsspill. Minner om at Knudtzon strålte mot Liverpool, og Bolly var av en annen verden i mange av treningskampene. Når problemet så innhelvete åpenbart sitter i hodet på spillerne er det rett og slett skandaløst å ikke løse det på greieste måte.

                          Kommentar

                          • sparwasser
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 3185

                            Opprinnelig skrevet av reka
                            Jeg er sikker på at noen som opplever dette som en helt utålelig differanse vil sette seg ned og telle. Setter pengene mine på RB.

                            Hvor mye satte du?

                            Etter å ha mailet med Svesengen i RB er det bare å konstatere: RB har rett, blekkene fra Akersgata suger big time. Rånern spilte sin eliteseriekamp nummer 250 mot Kongsvinger.

                            Har også rettet opp statistikken på Kanaripedia.

                            Kommentar

                            • reka
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Aug 2005
                              • 13277

                              Mulig RB er lavterskel AP-kommunalpolitisk propaganda, og at blekka i rolige tider går Dyrenes Nyheter en høy gang i feelgood-påtatthet, men sportsredaksjonen og Kent Røch-nyhetene har jeg full tillit til.

                              Kommentar

                              • trigz
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 7097

                                Opprinnelig skrevet av lskgogo
                                Enig! Har aldri vært så lite spent når vi får frispark fra 17-25 meter som jeg har vært de siste sesongene.
                                Jeg har hatt null forventninger til frispark utenfor 16-meteren i alle år etter at Runar Kristinsson forlot klubben.
                                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                Kommentar

                                • Torolf
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2004
                                  • 9574

                                  Opprinnelig skrevet av trigz
                                  Jeg har hatt null forventninger til frispark utenfor 16-meteren i alle år etter at Runar Kristinsson forlot klubben.
                                  Christoffer Andersson?

                                  Kommentar

                                  • Ola
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 1651

                                    Opprinnelig skrevet av *46*
                                    Være litt guttunge igjen og stå igjen etter trening med noen figurer i muren og skyte og skyte for terpingens del. Høres nok tåplig at en forumnisse skal sitte å si sånt, men terping, repetisjon og øving blir etter min mening aldri for oppskrytt.
                                    Gi dem 133% overtidsbetalt så kansje sjarlatanene hadde vurdert dette. Men en helt annen ting; når så vi sist helhjerta forsøk på innøvde trekk? Siste jeg husker var Nordlies geniale "tog" under cupfinalen.

                                    Kommentar

                                    • TomLundby
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2006
                                      • 616

                                      Jeg lever fortsatt på Ståle Solbakkens firsparkmål borte i Bodø for en 10-15 år siden. LSK får frispark rett utafor 16m, Ståle spør rolig dommeren om det er OK om han tar et raskt frispark, dommeren sier ja og Ståle triller rolig ballen i hjørnet med 11 måpende glimtspillere og tusenvis av nordlendinger på tribunen. Stadion går berserk, men hva kan de si? Ståle spurte jo tom. dommeren først.
                                      Schillern hadde også noen bra, men utover det er det vel bare Tom Lund for ca en generasjon siden som har scora regelmessig på firskpark for LSK. Nå er jo frispark fra 30m og spiss vinkel LSKs farligste frispark avstand. De variantene holder høyt nivå, men det er rart det aldri går an å score fra god vinkel og avstand.

                                      Kommentar

                                      • reka
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Aug 2005
                                        • 13277

                                        Solbakken? Har folk gravd seg helt ned i barndomsminnene her? Vi hadde jo en meget god skytter i Koren. Spektakulære mål på både dødballer og skudd fra utenfor 16 meteren.

                                        Kommentar

                                        • Grusom B
                                          Generalissimo Bellisimo
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 6248

                                          Ikke snakk om Ståle, Koren, Kristinsson og Andersson, vær så snille. Det gjør noe så inni helvete vondt å tenke på hva vi en gang var og hva vi hadde...
                                          Ni principe ni rey...

                                          D10S!

                                          Kommentar

                                          Working...