Merkelig om ingen har nevnt detta før, men det var strengt tatt helt elendig av Risholt å ikke bare løfte ballen i mål og sikre kongsvinger tre poeng fremfor å løpe bort til Magnuson og prøve å runde han.
Lillestrøm SK - Kongsvinger IL - Åråsen Stadion, Lør. 31.Juli Kl: 17.00
Collapse
X
-
Kommentar
-
Er mye farligere når vi har frispark fra 50 meter enn 17, mulig vi burde vurdere innlegg fra 17 også. Eventuelt slå en passning til et område vi kan legge inn fra.Kommentar
-
Hardt og på keeperen. Er en grunn til at det er normalt å skru den over muren og ikke legge den i keeperhjørnet.
Er mye farligere når vi har frispark fra 50 meter enn 17, mulig vi burde vurdere innlegg fra 17 også. Eventuelt slå en passning til et område vi kan legge inn fra.
Når Thomas Myhre står i mål, har man gode sjanser dersom skuddet treffer inni ramma og har noenlunde kraft bak seg. Helt rett å la Kippe druse der."A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa IgieborKommentar
-
Litt vanskelig å si hvor på banen han hører hjemme sånn vi spiller. Høyreback er nok ikke så dumt, men på landslaget (de spiller 4-3-3) har han vel gjort sine beste kamper som anker og ving. Det viktigste er at han brukes i en rolle der han får brukt sine offensive ferdigheter, og da er ikke venstrebacken spesielt godt egnet. Mye lettere å bidra offensivt som venstreback dersom man er venstrebeint.Kommentar
-
Ruben starta bra, men gjorde mye rart utover i kampen. Synes han virker litt ukomfortabel med rollen som venstreback, noe som ikke er så unaturlig ettersom det er Stian som har spilt venstreback for 2. laget på trening og i kamp. Han gjør det jo klart best når han "glemmer" at han spiller venstreback og fosser framover i banen. Liten tvil om at han er mye bedre offensivt enn defensivt. Tror heller ikke Erling er noen optimal makker på venstresiden for en spillertype som Ruben.
Litt vanskelig å si hvor på banen han hører hjemme sånn vi spiller. Høyreback er nok ikke så dumt, men på landslaget (de spiller 4-3-3) har han vel gjort sine beste kamper som anker og ving. Det viktigste er at han brukes i en rolle der han får brukt sine offensive ferdigheter, og da er ikke venstrebacken spesielt godt egnet. Mye lettere å bidra offensivt som venstreback dersom man er venstrebeint.
Om ruben hadde vært på banen når Logi ble utvist så hadde han vært et naturlig valg i mål. Det er den eneste posisjonen jeg ikke har sett han spille, men han hadde sikkert vært ok i mål også.Kommentar
-
Tar seg en pause til mars 2012..Kommentar
-
Vi diskuterte det litt jeg og sidemann på lørdag. Og det er at man må terpe på slikt. Være litt guttunge igjen og stå igjen etter trening med noen figurer i muren og skyte og skyte for terpingens del. Høres nok tåplig at en forumnisse skal sitte å si sånt, men terping, repetisjon og øving blir etter min mening aldri for oppskrytt.Kommentar
-
Vi diskuterte det litt jeg og sidemann på lørdag. Og det er at man må terpe på slikt. Være litt guttunge igjen og stå igjen etter trening med noen figurer i muren og skyte og skyte for terpingens del. Høres nok tåplig at en forumnisse skal sitte å si sånt, men terping, repetisjon og øving blir etter min mening aldri for oppskrytt.
Hadde laget fått en treningskamp fullstendig uten press på seg til å prestere (f.eks. mot et PL-lag) ville vi trolig sett kantspill av en annen verden, frispark-kremmerhus og strålende angrepsspill. Minner om at Knudtzon strålte mot Liverpool, og Bolly var av en annen verden i mange av treningskampene. Når problemet så innhelvete åpenbart sitter i hodet på spillerne er det rett og slett skandaløst å ikke løse det på greieste måte.Kommentar
-
Hvor mye satte du?
Etter å ha mailet med Svesengen i RB er det bare å konstatere: RB har rett, blekkene fra Akersgata suger big time. Rånern spilte sin eliteseriekamp nummer 250 mot Kongsvinger.
Har også rettet opp statistikken på Kanaripedia.Kommentar
-
Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellumKommentar
-
Gi dem 133% overtidsbetalt så kansje sjarlatanene hadde vurdert dette. Men en helt annen ting; når så vi sist helhjerta forsøk på innøvde trekk? Siste jeg husker var Nordlies geniale "tog" under cupfinalen.Kommentar
-
Jeg lever fortsatt på Ståle Solbakkens firsparkmål borte i Bodø for en 10-15 år siden. LSK får frispark rett utafor 16m, Ståle spør rolig dommeren om det er OK om han tar et raskt frispark, dommeren sier ja og Ståle triller rolig ballen i hjørnet med 11 måpende glimtspillere og tusenvis av nordlendinger på tribunen. Stadion går berserk, men hva kan de si? Ståle spurte jo tom. dommeren først.
Schillern hadde også noen bra, men utover det er det vel bare Tom Lund for ca en generasjon siden som har scora regelmessig på firskpark for LSK. Nå er jo frispark fra 30m og spiss vinkel LSKs farligste frispark avstand. De variantene holder høyt nivå, men det er rart det aldri går an å score fra god vinkel og avstand.Kommentar
Kommentar