Fra en nøytral plass på stadion

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fugla
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2004
    • 1718

    Fra en nøytral plass på stadion

    Jeg sto for en gang skyld ikke på Kanari-feltet da vi spilte mot Vålerengen. En kamerat av meg hadde skaffet oss VIP-billetter. Han er ingen ivrig tilhenger av LSK, men jeg hadde lagt ut med store ord om hvor utrolig Kanari-fansen er i forhold til Klanen. Jeg tok skammelig feil i denne matchen. Det var nesten flaut å se/høre hvordan Klanen banket Kanari-fansen på tribunen. Jeg mener nå det er modent for utskifting av forsanger og vet det er mange som er enig i dette. Vi synger trauste, kjedelige sanger som hører hjemme på Skjetten kunstgressbane. Hvis noen prøver å starte sanger som ikke består av et ord eller som hetser f.eks. Klanen blir man sett stygt på. Det er greit at man skal støtte laget, men som supporter så hører det sbolutt med å kunne hetse f.eks. Klanen under kampen. Klanen sang meget bra sanger og skaper liv og humor på tribunen. De hetser Kanari-fansen med velvalgte ord og folk rundt på stadion ler og synes dette er underholdning som hører med til en god fotballkamp. Kanari-fansen derimot... her synger vi Fugla, fugla, fugla og hvis vi skal være avanserte så kjører vi på med en "Lillestrøm! Lillestrøm...!" - Hentet rett ut fra Rosenborg sin sangbok (hvorfor synges i det hele tatt denne sangen??????) Og jeg slutter meg absolutt til de som mener vi burde stå på OKS-tribunen! Jeg var på FFK-Vålerengen da de spilte på fredrikstad stadion og til sammenligning så lignet vi på Plankehaugen i vår desperate forsøk på å synge bra 16.mai. DET MÅ VÆRE LOV MED HUMOR OG HETSING AV KLANEN!!! LAG SANGER MED BUDSKAP!! Man skal selvsagt støtte laget, men man kan ikke være så naive og tro at å synge RævBK-sanger er nøkkelen!?!?! Klanen sto og sang sammenhengendes i et kvarter "Ære, være Vålerenga" og "Lillestrøm ned i første, hater,hater,hater Kanaris". Dette var noe som gjorde at halve stadion ble med på å synge og de sang med trøkk-På VÅR hjemmebane!!Da vi møtte Vålerengen på Ullevaal i fjor hadde de et stort banner med budskapet "Tid for ømhet"- som viste en Enga-bikkje voldta en Kanari-bøffel - Utrolig bra!! Hvorfor gjør ikke vi slikt?? Enten får noen lage sanger som blir "akseptert" og evt. bytte ut forsangeren eller så kan vi drømme videre om å bli norges beste supportere, for så lenge det fortsetter som dette, vil alltid Klanen være milevis foran oss!!!
    Homer Simpson.



    www.ultrassarp.no
  • scages
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2003
    • 1292

    #2
    Greit at vi ble pissa på forige søndag, spesiellt i 2.omgang.
    Men i de foregående år har vi da matcha klanen greit på tribunen på Åråsen, og ved et par anledninger syngi de hjem til jordene i Enebakk og Kongsvinger.
    Ellers er jeg enig i mye av det du skriver.

    Kommentar

    • ON
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2004
      • 3639

      #3
      Støtter deg mye av det du sier..mener ikke at vi bør bytte ut forsanger da tommy gjør en ok jobb, men FÅ FLERE værtfall..men jeg sa flere som prøvde å singlalisere til tommy mot enga ser ut til at han overser dem..uansett vi må skjerpe oss! dette er fakta, og har vært sånn i hele år...og kanskje litt før der...SKJERPE OSS! HVORFOR IKKE PRØVE NOEN AV SANGENE SOM HAR BLITT FORESLÅTT HER? HVorfor er ikke (som jeg vet); Tommy, MYKLE, og VEGARD medlemm på forumet? de to sisste er vel medlemmer men ikke særlig aktive.

      Ikke kritikk gutta, bare at vi må skjerpe oss ....

      Forza

      Ole

      Kommentar

      • Gyras
        Medlem
        Hoffnarr
        • Nov 2003
        • 62

        #4
        Jeg var på FFK-Vålerengen da de spilte på fredrikstad stadion
        Du er vel ikke tilfeldigvis medlem av klanen?

        Jeg satt på Rainbow tribunen under matchen, og syntes faktisk det var veldig jevnt mellom kfl og klanen når det gjelder stemning i 1. omgang. Det var utrolig kult å sitte på rainbow når så og si hele stadion var med på "Lillestrøm er de beste... Heia, heia, heia kanaris". Nå kan jeg sannsynligvis telle på en hånd de gangene jeg har sittet på Rainbow, men jeg har aldri opplevd noen annen synging enn "Lillestrøm, klapp klapp klapp" der.

        Det at vi ble sunget ut av klanen i 2. omgang har nok litt å si med at vi lå under, og at vi forventet litt bedre spill enn det som ble prestert. Frustrasjonene tok nok overhånd på de fleste. I tillegg så vet vi alle hvor gode klanen kan være når de leder (men også hvor bedritne de er når de ligger under). Så det at de sang oss ut i 2. var i og for seg ikke noen stor overasskelse.

        Når det gjelder kvaliteten og kreativiteten på sangene så er jeg forsåvidt enig i at vi har mye å gå på, men det blir litt idiotisk å kritisere uten å komme med forslag til bedre sanger selv.

        Kommentar

        • fugla_4_ever
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2003
          • 467

          #5
          Det jeg er mest enig i med dette innlegget er at vi burde holde sangene gående lengre. "heia, heia, heia Kanaris, Lillestrøm er de beste" er så sinnsykt bra når vi trøkker på. Tenk så fett det hadde vært å holde den gående for FULL maskin i 10 minutter. Kan vedde på at hele stadioen hadde vært med etter hvert!

          Kommentar

          • Fugla
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2004
            • 1718

            #6
            Opprinnelig skrevet av Gyras
            Jeg var på FFK-Vålerengen da de spilte på fredrikstad stadion
            Du er vel ikke tilfeldigvis medlem av klanen?
            Nei, det er jeg ikke, men det du sier der er vel litt typisk for K-F... Kritiserer man eller kommer med innspill så er man straks medlem av Klanen...
            Grunnen til at jeg var på Fredrikstad stadion var rett og slett fordi jeg har fri tilgang grunnet sponsing gjennom jobben og jeg håpet at FFK kunne jekke ned Vålerengen et par hakk...
            Jeg har vært medlem i KF siden dag EN og vil være det til jeg dør, men innspill må man få lov til å komme med...
            Homer Simpson.



            www.ultrassarp.no

            Kommentar

            • Busk
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Jan 2004
              • 134

              #7
              Opprinnelig skrevet av fugla_4_ever
              Det jeg er mest enig i med dette innlegget er at vi burde holde sangene gående lengre. "heia, heia, heia Kanaris, Lillestrøm er de beste" er så sinnsykt bra når vi trøkker på. Tenk så fett det hadde vært å holde den gående for FULL maskin i 10 minutter. Kan vedde på at hele stadioen hadde vært med etter hvert!
              Og den bør holdes inne på feltet fra starten av. Det blir dårlig trøkk når vi skal få med Rainbow eller OKS. Den hadde gitt bra lyd utover bana om vi hadde stått på OKS :roll:
              www.koren-robert.com

              Kommentar

              • scages
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2003
                • 1292

                #8
                Opprinnelig skrevet av Busk
                Og den bør holdes inne på feltet fra starten av. Det blir dårlig trøkk når vi skal få med Rainbow eller OKS.
                Helt enig.
                Om den blir forsøk sammkjørt med OKS mot Sogndal, blir jeg forbanna. Det er den kuleste sangen vi har, og det er høy prestisje på berget om hvem av sidene som skriker høyest
                Kan til nød godta at det sammkjøres mellom tribunedelene i stor kampene, det funka faktisk greit mot ræv.
                Fint med ambisjoner om å få med hele stadion, men i en kamp med kjip motstander er det utopia.

                Kommentar

                • ON
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2004
                  • 3639

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av scages
                  Opprinnelig skrevet av Busk
                  Og den bør holdes inne på feltet fra starten av. Det blir dårlig trøkk når vi skal få med Rainbow eller OKS.
                  Helt enig.
                  Om den blir forsøk sammkjørt med OKS mot Sogndal, blir jeg forbanna. Det er den kuleste sangen vi har, og det er høy prestisje på berget om hvem av sidene som skriker høyest
                  Kan til nød godta at det sammkjøres mellom tribunedelene i stor kampene, det funka faktisk greit mot ræv.
                  Fint med ambisjoner om å få med hele stadion, men i en kamp med kjip motstander er det utopia.
                  Må si meg enig når det gjelder den sangen...vi får bra trykk på den når feltet "konkurerer" om å synge den høyest..men andre sanger skal vi dele!

                  Kommentar

                  • Rønnern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6690

                    #10
                    Re: Fra en nøytral plass på stadion

                    Opprinnelig skrevet av Fugla
                    Enten får noen lage sanger som blir "akseptert" og evt. bytte ut forsangeren eller så kan vi drømme videre om å bli norges beste supportere, for så lenge det fortsetter som dette, vil alltid Klanen være milevis foran oss!!!
                    Så lenge det er din vurdering, tror jeg aldri KFL kommer til å komme foran apeberget. KFL har mer variasjon, synger høyere, mer og ikke minst i motgang, unntaket var kampen nå 16. mai.

                    Men vi kommer grusomt tilbake på kampen på Ullevaal. Du sitter trolig på VIP'en og "er nøytral" og kommer selvfølgelig aldri til å innrømme at KFL pisser på apeberget.
                    Mvh Ronnie "The Runner"
                    LSK for alltid

                    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                    Kommentar

                    • P0P_Corn
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Apr 2004
                      • 168

                      #11
                      er selv en fersk "ihugga" fulga supporter, når det gjelder synging. har jo holdt med laget lenge,nok om det. mot ffk sto jeg på kfl og følte meg dum da jeg ikke kunne mange av sangene. mot enga var det motsatt, da satt jeg på oks og følte som om jeg var en av de få som faktisk prøvde å være med. nå satt jeg på "feil" side av målet i forhold til kfl,men alikevel... det er brukbart trykk når oks og rainbow også blir med,men her er det kun klapping. problemet er vel at man ikke oppfatter hva kfl synger? eller er jeg helt på jorde nå?

                      Kommentar

                      • veiron
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6267

                        #12
                        Til alle dere som nå sleiker Klanen oppetter ryggen: så/hørte dere kampen i dag mellom vif og rbk?? Var "mektige" Klanen så veldig imponerende i dag?? Nei! Noe mange av de til og med innrømmer selv.
                        Dessuten har jeg aldri hørt en supportergjeng synge de samme kjedelige sangene så ofte.
                        Utrolig til svartmaling av KFL nå! Bare pga. en omgang?
                        Første omgangen var bra, 2. var dårlig ja, men alle kan ha en dårlig dag.

                        Kommentar

                        • CocaJerry
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 2532

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av veiron
                          Til alle dere som nå sleiker Klanen oppetter ryggen: så/hørte dere kampen i dag mellom vif og rbk?? Var "mektige" Klanen så veldig imponerende i dag?? Nei! Noe mange av de til og med innrømmer selv.
                          Dessuten har jeg aldri hørt en supportergjeng synge de samme kjedelige sangene så ofte.
                          Utrolig til svartmaling av KFL nå! Bare pga. en omgang?
                          Første omgangen var bra, 2. var dårlig ja, men alle kan ha en dårlig dag.

                          Når det er sagt så er jeg selv en av de som skulle likt å prøve å stå på kortsiden med Kanarifansen en kamp.
                          Tror KFL blei tatt litt på senga av målet til enga men også veldig mye fordi klanen sang Erlandsen sangen "vår" i en bra og høy versjon, for det var skikkelig irriterende.
                          I 2 omgang så håpet jeg att det var satt igang ett eller annet for å få opp volumet, men det ble ikke no bedre


                          Synes ikke folk sleiker noen som helst jeg :?

                          Kommentar

                          • Ola
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 1651

                            #14
                            Du kaller deg "Fugla", du meldte deg inn på kfl.no/debatt 19 mai, du står ikke blandt Kanari-fansen og du drar på bortekamper med Vålerenga!! Samtidig så snakker du varmt om Klanens humor, dominans og kreativitet, og nærmest har tårevåte øyne, fulle av beundring når du omtaler dem. Mye mulig du er LSK-supporter, men da anbefaler jeg deg å bytte lag, for da er du rett-og-slett ikke supporter nok, og sånne som deg trenger vi ikke.

                            Å ikke beskyld meg for å ikke tåle kritikk osv, det er ingen tvil om at Klan lagde mer støy (og var derfor bedre) en Kanaris på søndag. Men sann meg på mitt ord; hadde LSK puttet det ene målet, ...da hadde situasjonen vært snudd helt på hodet.

                            Kommentar

                            • Fugla
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2004
                              • 1718

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Ola
                              Å ikke beskyld meg for å ikke tåle kritikk osv, det er ingen tvil om at Klan lagde mer støy (og var derfor bedre) en Kanaris på søndag. Men sann meg på mitt ord; hadde LSK puttet det ene målet, ...da hadde situasjonen vært snudd helt på hodet.
                              Hehe...du må jo være den desidert mest selvmotsigende fjompen her inne!
                              Som jeg sa hvis man kommer med et kritisk innlegg så er man straks medlem av klanen. Jeg fortalte grunnen til at jeg var på Fredrikstad stadion (dette overså du muligens?). Hvis du mener at Fansen hadde sunget bedre ved en scoring - da er du en medgangs-supporter som definitivt burde stå andre steder enn i Fansen.
                              Og til Ronny: Jeg står alltid i Fansen og en oppfordring til både deg og Ola: Les innleggene bedre før dere slenger ut dritt som ikke hører hjemme noe sted!
                              Homer Simpson.



                              www.ultrassarp.no

                              Kommentar

                              • Ola
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 1651

                                #16
                                Og jeg står for absolutt alt jeg sa!! Du VAR på bortekamp med VIF, du VAR IKKE på ståfeltet! Det er grunn nok for meg. Jeg som EKTE Fugla-supporter kunne aldri gjort noe sånt.(Du sier for øvrig at du alltid står med fansen, tydeligvis ikke)

                                Men det sykeste du sier er dette; "Hvis du mener at Fansen hadde sunget bedre ved en scoring - da er du en medgangs-supporter som definitivt burde stå andre steder enn i Fansen."

                                Man trenger ikke akkurat å være utdannet psykolog for å skjønne at sportslig suksess gjør noe med trøkket fra tribunen. Intet unntak på dette. Hvorfor hadde ditt kjære VIF 4000 på tribunen og dårlig stemning for noen år siden? Jo, pga av det sportslige. Synd at det er sånn, men våkn opp - det er faktisk en sammenheng!

                                Du sier at vi synger RBK-sanger, hvor har du dette fra? Vi synger egne tolkninger av stort sett eldgamle fotball sanger fra England, slik alle andre supportere i Europa gjør, sikker også RBK Kjernen. Og hvem som var først diskusjonen gidder jeg ikke. Dessuten er de to sangene fra Klanen som du referer til, også vi synger de, dog med en annen tekst - så ikke kom med plagiat-pisset, den diskusjonen må begraves!

                                Du sier at halve stadion var med på Klanens sanger, detter er usakelig og feil. Mener du samtidig at halve stadion var trøndere for to uker siden? Eller mener du at også andre Lillestrømlinger ble "frelst" av Klanen under kampens hete? Ikke f*** om flere enn 4000 tilskuere på den kampen sympatiserte med VIF. Og det er et stykke fra halvparten.

                                Du mener det er tid for utskiftning av forsanger, og jeg er enig og har en kandidat - nemlig deg. Nå kan du få satt teorien ut i praksis!

                                Du mener at vi bør flytte til OKS - der er jeg kanskje litt enig med deg, men er usikker i den saken.

                                Kommentar

                                • LSK-supp.
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2003
                                  • 1023

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Ola
                                  Og jeg står for absolutt alt jeg sa!! Du VAR på bortekamp med VIF, du VAR IKKE på ståfeltet! Det er grunn nok for meg. Jeg som EKTE Fugla-supporter kunne aldri gjort noe sånt.(Du sier for øvrig at du alltid står med fansen, tydeligvis ikke)

                                  Men det sykeste du sier er dette; "Hvis du mener at Fansen hadde sunget bedre ved en scoring - da er du en medgangs-supporter som definitivt burde stå andre steder enn i Fansen."

                                  Man trenger ikke akkurat å være utdannet psykolog for å skjønne at sportslig suksess gjør noe med trøkket fra tribunen. Intet unntak på dette. Hvorfor hadde ditt kjære VIF 4000 på tribunen og dårlig stemning for noen år siden? Jo, pga av det sportslige. Synd at det er sånn, men våkn opp - det er faktisk en sammenheng!

                                  Du sier at vi synger RBK-sanger, hvor har du dette fra? Vi synger egne tolkninger av stort sett eldgamle fotball sanger fra England, slik alle andre supportere i Europa gjør, sikker også RBK Kjernen. Og hvem som var først diskusjonen gidder jeg ikke. Dessuten er de to sangene fra Klanen som du referer til, også vi synger de, dog med en annen tekst - så ikke kom med plagiat-pisset, den diskusjonen må begraves!

                                  Du sier at halve stadion var med på Klanens sanger, detter er usakelig og feil. Mener du samtidig at halve stadion var trøndere for to uker siden? Eller mener du at også andre Lillestrømlinger ble "frelst" av Klanen under kampens hete? Ikke f*** om flere enn 4000 tilskuere på den kampen sympatiserte med VIF. Og det er et stykke fra halvparten.

                                  Du mener det er tid for utskiftning av forsanger, og jeg er enig og har en kandidat - nemlig deg. Nå kan du få satt teorien ut i praksis!

                                  Du mener at vi bør flytte til OKS - der er jeg kanskje litt enig med deg, men er usikker i den saken.
                                  Jeg er mer supporter enn deg- pappa'n mine er sterkere enn pappa'n din.....
                                  I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                                  Kommentar

                                  • King_Raymond
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 4987

                                    #18
                                    Jeg har størst tiss
                                    Ultras Felt C Lillestrøm

                                    Kommentar

                                    • *LILLESTRØM SK*
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • May 2004
                                      • 166

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                                      Jeg har størst tiss
                                      Takk for info`n, det lærte jeg noe nytt i dag å.

                                      Bøy dere, King raymond har størst tiss.
                                      Å tenke før man snakker, er som og tørke seg i ræva før man driter

                                      Kommentar

                                      • King_Raymond
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 4987

                                        #20
                                        Tror ikke det er så lurt å bøye seg for mannen med størst tiss, kan fort bli en sår opplevelse....
                                        Ultras Felt C Lillestrøm

                                        Kommentar

                                        Working...