Erling Knudtzon

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6091

Erling er på gang igjen i år. Veldig artig å se. Fortsetter han slik så er høyrevingen hans.

Kommentar

• superbøffel
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 5611

Føniks. Digger deg.
      Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• Folke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2008
        • 5955

Opprinnelig skrevet av HSft
        Erling er på gang igjen i år. Veldig artig å se. Fortsetter han slik så er høyrevingen hans.
        Spiller han som i første omgang så kan han nå langt, men faller av i andre omgang.. Ikkje braa! Erling fortjener ros, han reiser seg uansett. Gull verdt med kanter med fart.

Kommentar

• andersmm
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2006
          • 5764

Mener han har tatt steg og utöket repertoaret fra de gode kampene i fjor vår. Da var han först og fremst god når han fikk ball i bakrom og kunne löpe fra motstandere. Nå tar han mer del i oppbyggingen og er langt mer komfortabel med ball enn jeg har sett ham tidligere. Ser ut som han har jobba med teknikken sin.
          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• Marit
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2010
            • 885

Og det skuddet?! Dette lukter selvtillit. Fantastisk jobbet Erling, fortsett sånn!
            Andas in och andas ut
            Orkar jag så orkar du

Kommentar

• Ketil Cantona
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 6813

EK lekte til tider med offside dorsin. Morro og håper han fortsetter terroren

Kommentar

• Mingus
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Mar 2004
                • 193

Er ikke bare Roger som bør få et nytt kontraktforslag i hånda. Fortsetter Erling slik er det bare å forlenge! Kong Bjar; hører du!??

Kommentar

• KFL41
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2004
                  • 3648

Han har redusert feilprosenten på pasningene noe voldsomt. Håper han stabiliserer den og senker den ytterligere. Helt tydelig at han har opparbeidet langt mer goodwill fra tribunen. Tidligerer kom det jo et skikkelig sukk blant publikum når han ikke lyktes. Det tror jeg påvirket han. Nå kommer det sjelden noe, selv ikke når han noe unødvendig fører ballen over dødlinja. Noe av årsaken til fremgangen kan nok også tilskrive at vi har en spillegruppe som bruker han fornuftig. Da er det også mye enklere for Erling.

Kommentar

• GIFKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2009
                    • 8243

Har en god førsteomgang igjen, men totalt sett må han vise mer langt oftere for å få noe nytt tilbud. Har en stygg feilpasning upresset i etablert angrep fem minutter ut i andreomgangen som gir RBK og Chibiuke en mulighet de strengt tatt burde utnytta. En scoring da og gud veit hvordan kampen hadde utviklet seg.

Kommentar

• erikh
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Feb 2008
                      • 443

Erling gjør en veldig god kamp i dag synes jeg, og har fått en veldig fin start på sesongen. Nå må han bare holde seg skadefri, slik at han kan få ta steg utover i sesongen i stedet for å måtte hente seg inn etter skader for så å stå på stedet hvil.

Dette ser veldig lovende ut, han sloss defensivt, spiller med pondus i duellspillet samtidig som han er sterk og lynrask offensivt - dette blir sesongen til føniks!

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                        Poll St. Ring
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Dec 2005
                        • 11796

Trur ikke Dorsin har blitt pissa så hardt på i en kamp før. Han var helt sjanseløs i 1. omgang.
                        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• MortenA
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 3480

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                          Har en god førsteomgang igjen, men totalt sett må han vise mer langt oftere for å få noe nytt tilbud. Har en stygg feilpasning upresset i etablert angrep fem minutter ut i andreomgangen som gir RBK og Chibiuke en mulighet de strengt tatt burde utnytta. En scoring da og gud veit hvordan kampen hadde utviklet seg.
                          Det blir veldig storforlangende. Erling viste i fjor også at han har unike egenskaper, og vi skal prise oss lykkelig for at han ikke tar løpene sine mot oss. Med farten forsvaret vårt stiller med så ville det fort blitt stygt, og med litt offensiv produksjon haolder han mål så det holder. Som noen nevner ovenfor, så handler mye om selvtillit og måten medspillerne bruker han på. Å se Erling's defensive løp burde være en nytelse, men blir totalt neglisjert av mange.
                          Skal man se på feilpasninger og tillegge dem potensielle mål imot, så er det mange spillere som bør plasseres under lupen før Erling.
                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Folke
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2008
                            • 5955

Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                            Trur ikke Dorsin har blitt pissa så hardt på i en kamp før. Han var helt sjanseløs i 1. omgang.
                            Enda så er det Dorsin media snakker om etter kampen.. Han var visstnok rbk sin beste spiller.

Kommentar

• GIFKanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2009
                              • 8243

Opprinnelig skrevet av MortenA
                              Det blir veldig storforlangende. Erling viste i fjor også at han har unike egenskaper, og vi skal prise oss lykkelig for at han ikke tar løpene sine mot oss. Med farten forsvaret vårt stiller med så ville det fort blitt stygt, og med litt offensiv produksjon haolder han mål så det holder. Som noen nevner ovenfor, så handler mye om selvtillit og måten medspillerne bruker han på. Å se Erling's defensive løp burde være en nytelse, men blir totalt neglisjert av mange.
                              Skal man se på feilpasninger og tillegge dem potensielle mål imot, så er det mange spillere som bør plasseres under lupen før Erling.
                              EK har ikke unike egenskaper, han har en unik egenskap, farta. Dessverre skorter det litt for mye på resten, etter min mening. Derfor mener jeg det blir for lett å hevde at det kommer an på hvordan medspillere bruker ham, EK må selv bli mye bedre på å skape ting selv. Jobbe mye med nærteknikk, mottak og pasningsfot. Han faller altfor lett ut av kamper.

Og noen feilpasninger er verre enn andre, slå heller en støttepasning enn en crosser i situasjoner der vi kan bli tatt på en overgang Det handler mye om å "keep it simple" for EK.

Kommentar

• Leif A
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 3962

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                EK har ikke unike egenskaper, han har en unik egenskap, farta. Dessverre skorter det litt for mye på resten, etter min mening. Derfor mener jeg det blir for lett å hevde at det kommer an på hvordan medspillere bruker ham, EK må selv bli mye bedre på å skape ting selv. Jobbe mye med nærteknikk, mottak og pasningsfot. Han faller altfor lett ut av kamper.

Og noen feilpasninger er verre enn andre, slå heller en støttepasning enn en crosser i situasjoner der vi kan bli tatt på en overgang Det handler mye om å "keep it simple" for EK.
                                Kun delvis enig. Om man absolutt skal telle egenskaper så anbefaler jeg deg på det sterkeste å se på Erling når han får 70-meters crossere fra Kippe. Hvor mange andre i de øverste divisjonene i Norge har samme evne til å ta ned slike pasninger?
                                Last edited by Leif A; 06.04.2012, 10:37.
                                Knurr...

Kommentar

• superbøffel
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 5611

Opprinnelig skrevet av Leif A
                                  Kun delvis enig. Om man absolutt skal telle egenskaper så anbefaler jeg deg på det sterkeste å se på Erling når han får 70-meters crossere fra Kippe. Hvor mange andre i de øverste divisjonene i Norge har samme evne til å a ned slike pasninger?
                                  Støttes. Det som er så sprøtt det er at når Erling ikke har dagen, så sitter nedtaket, men den enkle innsidepasningen på 8 meter sitter ikke. Teknikken er åpenbart mer enn god nok, men det skorter på noe annet. Konsentrasjon? Selvtillit? Aner ikke, men det er sprøtt å se på.
                                  Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• Herman
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Feb 2010
                                    • 1101

Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                    Støttes. Det som er så sprøtt det er at når Erling ikke har dagen, så sitter nedtaket, men den enkle innsidepasningen på 8 meter sitter ikke. Teknikken er åpenbart mer enn god nok, men det skorter på noe annet. Konsentrasjon? Selvtillit? Aner ikke, men det er sprøtt å se på.
                                    Dette er jo selvsagt ikke riktig. Var vel bare 5 minutter ut i kampen mot RBK at han ikke klarte å ta ned en nokså enkel ball. Jeg vil egentlig si at teknikken og basisferdighetene er noe av det dårlige hos Erling. Enkel pasning- medtak-ferdighet er ikke god nok, heller ikke innleggsteknikken som er svært viktig for en kantspiller. Når pasning- og innleggsteknikken ikke er bra, så kan man ikke si at teknikken åpenbart er mer enn god nok.
                                    Twitter

Kommentar

• superbøffel
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 5611

Opprinnelig skrevet av Herman
                                      Dette er jo selvsagt ikke riktig. Var vel bare 5 minutter ut i kampen mot RBK at han ikke klarte å ta ned en nokså enkel ball. Jeg vil egentlig si at teknikken og basisferdighetene er noe av det dårlige hos Erling. Enkel pasning- medtak-ferdighet er ikke god nok, heller ikke innleggsteknikken som er svært viktig for en kantspiller. Når pasning- og innleggsteknikken ikke er bra, så kan man ikke si at teknikken åpenbart er mer enn god nok.
                                      Erling tar ned 70-meters pasninger fra Kippe og legger ballen død, og du mener teknikken hans ikke er god nok? Basisferdighetene til Erling er konge, men han bruker de ikke på rett måte. Åpenbart at det er selvtilliten det skorter på.
                                      Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• Herman
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Feb 2010
                                        • 1101

Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                        Erling tar ned 70-meters pasninger fra Kippe og legger ballen død, og du mener teknikken hans ikke er god nok? Basisferdighetene til Erling er konge, men han bruker de ikke på rett måte. Åpenbart at det er selvtilliten det skorter på.
                                        Sorry altså, men det er ikke selvtillit som gjør at Erling har sett ut som en Adecco-spiller veldig lenge. Han er derimot avhengig av at vi bruker ferdighetene hans riktig. Han var god noen kamper i fjor, som regel på bortebane da vi lå og kontret. Var også god på dette mot RBK sist hvor han bare kunne tuppe ballen frem og beine forbi resten. Når vi derimot ligger og styrer mot etablerte forsvar så faller han ofte gjennom og blir usynlig, fordi han ikke har ferdigheter 1 mot 1 til å kunne dra av en mann eller to stillestående, eller på små flater.
                                        Twitter

Kommentar

• Uwes disippel
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2006
                                          • 6039

Erling har alt for å bli en stor spiller. Tror det kun er selvtilitten det står på. Se på siste halvdelen av fjoråret, så og si alle på tribunen sukker eller piper når han får ballen, hva skjer da? Jo, han klarer ikke det han vet han kan. Hva skjer i år, og på starten av fjoråret, når han blir jublet frem? Jo, han femstår som den spilleren på kanten vi har savnet.
                                          Erling er på vei til å bli en av våre viktige spillere. Han har hodet og basisferdighetene samt noen ekstremferdigheter. Det er det som skal til!!

Kommentar

Working...