Erling Knudtzon
Collapse
X
-
Håper han vokser under haglund. Ingenting hadde gledet meg mer! Han mangler den lille touchen! Når han går mot dørlinja osv...det er så synd...haåper han får justert denKommentar
-
Alle spillere er avhengig av at laget spiller på hans ferdigheter. Bolly som targetman og Johan som murbrekker blir også feil. Selv Messi hadde vært ræva om han skulle spilt midtstopper i Engelsk League Two.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
Hvis han ser ut som en Adecco-spiller er det rart han starter kampene på den plassen vi sannsynligvis har best dekning. Hadde han vært så håpløs som mange her inne mener, så hadde Palmi, Johan, Ohi eller Bolly spilt på hans plass.
Alle spillere er avhengig av at laget spiller på hans ferdigheter. Bolly som targetman og Johan som murbrekker blir også feil. Selv Messi hadde vært ræva om han skulle spilt midtstopper i Engelsk League Two.Nå bosatt på Rasta !!!!!
Alltid Celtic og LSKKommentar
-
Helt enig, og han trenger også å bygge opp selvtilliten. Den kommer med gode prestasjoner, og da er det avgjørende at trener og lag lar han spille på styrkene sine, farta. Gi Erling gjennombruddspasninger og han vil kunne skape panikk i de fleste forsvar. Fortsett å slå ballen på fot eller bak han og la all fremdrift stoppe opp, og motstanderens backer vil ha en mye enklere oppgave. Han hadde en svakere kamp i går enn vanlig, men når han kom seg fri var det ingen som klarte å holde følge.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
Ikke at han ikke hundre prosent, men også at han er redd for å bli sparket\hakket ned? Har aldri sett han vinne en eneste 50\50 sjanse.
Hadde dere byttet inn Bolly for han foran Ringstad, mot Søpla for eksempel?
Da mener jeg at Palmi kunne flyttes til høyre siden og Stian kommer inn på venstre sida.Nå bosatt på Rasta !!!!!
Alltid Celtic og LSKKommentar
-
Jeg syntes han svinger altfor mye, er for veik/feig og i forhold til f.eks. Bolly/Ringstad så syntes jeg han slipper litt billig unna. Han er jevnere og mer rutinert enn de yngre alternativene, men jeg tror nok både Ringstad og Bolly hadde blitt valgt før Erling i dag om de hadde fått samme antall sjanser gjennom siste 2-3 sesonger. Men han har ekstreme egenskaper, som det også må tas hensyn til i spillemåten.. Tipper han hadde gjort en bedre figur i f.eks. Molde!Kommentar
-
Han kan så absolutt utvikle seg til å bli en langt bedre spiller, og jeg hadde prioritert ham foran Erling allerede nå.Kommentar
-
Knutsen er et soleklart 1. valg på kanten, alt annet er fantasier og hvissomatte dersomatte. Bolly og Ringstad har lang vei igjen før de leverer på nivået til knutsen. Å sette Andersson eller Palmi på kanten er helt meningsløst, det du sier da er at vi skal spille uten kant.
Forøvrig er jeg forbløffet over hvor lenge negativiteten sitter i på forumet. Knutzzen har vært en av få spillere som konsekvent har forsvart plassen sin i startoppstillinga, og tidvis har han vært det eneste lyspunktet offensivt når resten av angrepet har stanga hue i blokka.
Synes faktisk det minner om grandiose skylapper på låvedørsstørrelse om en
spiller som har vist fremgang, har etablert seg som et klart førstevalg på plassen sin og som i følge rapporter går foran på treningsfeltet skal bli satt på benken for feil og mangler som han tydeligvis begår i et eller annet parallellt univers hvor åpenbart er andre kriterer for hva som er bra prestasjoner. Jeg kan rett og slett ikke se disse feilene og manglene han i følge enkelte skal ha så helvetes mye av, jeg heller faktisk mer og mer mot mistanken om at dette skyldes intrapsykiske forhold hos den enkelte observatør og ikke relle observasjoner på banen.
Mulig jeg blir litt forbanna nå, men hvis dette tullet sprer seg ala Occean-sytinga her inne kan det være direkte ødeleggende for en spiller som kan være nøkkelen til en god plassering ved sesongslutt.Kommentar
-
Knutsen er et soleklart 1. valg på kanten, alt annet er fantasier og hvissomatte dersomatte. Bolly og Ringstad har lang vei igjen før de leverer på nivået til knutsen. Å sette Andersson eller Palmi på kanten er helt meningsløst, det du sier da er at vi skal spille uten kant.
Forøvrig er jeg forbløffet over hvor lenge negativiteten sitter i på forumet. Knutzzen har vært en av få spillere som konsekvent har forsvart plassen sin i startoppstillinga, og tidvis har han vært det eneste lyspunktet offensivt når resten av angrepet har stanga hue i blokka.
Synes faktisk det minner om grandiose skylapper på låvedørsstørrelse om en
spiller som har vist fremgang, har etablert seg som et klart førstevalg på plassen sin og som i følge rapporter går foran på treningsfeltet skal bli satt på benken for feil og mangler som han tydeligvis begår i et eller annet parallellt univers hvor åpenbart er andre kriterer for hva som er bra prestasjoner. Jeg kan rett og slett ikke se disse feilene og manglene han i følge enkelte skal ha så helvetes mye av, jeg heller faktisk mer og mer mot mistanken om at dette skyldes intrapsykiske forhold hos den enkelte observatør og ikke relle observasjoner på banen.
Mulig jeg blir litt forbanna nå, men hvis dette tullet sprer seg ala Occean-sytinga her inne kan det være direkte ødeleggende for en spiller som kan være nøkkelen til en god plassering ved sesongslutt.
Erling har imponert i 1 av 4 kamper denne sesongen og det var kampen etter at han tråkket i salaten og ble tynet ett kvarters tid her inne for oppgulpet sitt.
Jeg digger både Ringstad og Bolly, men ser jo selvsagt at de begge har klare mangler i forhold til en fast plass. Men jeg tror helt ærlig at begge to hadde spilt fast på laget i dag dersom de ble gitt samme sjanse for 2-3 sesonger siden. Mulig man hadde rykket ned om man hadde gitt alle de yngste sjansen, men som du sier så blir alt dette bare veldig mye dersomattevissomatte..
Tror nok at folk river seg i håret fordi man ser potensialet og at man skulle ønske så inderlig at han tok det siste steget opp! Mulig han gjør det denne sesongen, vi får krysse fingrene!Kommentar
-
Jeg tror at så lenge Erling Knudtzon er i LSK, vil det være delte meninger om han. Noen mener at han er viktig på grunn av farta og kontringsstyrken, mens for fotballromantikere som meg selv er det mer en utrolig frustrerende spiller å se på. Greit nok at han er rask, men han er blottet for teknikk på små flater, noe som gjør at han ALDRI klarer å passere en back i 1 mot 1 situasjon offensivt. Han er faktisk så dårlig på det, at han har sluttet å prøve engang, og slår heller ballen i støtte bakover enn å utfordre en spiller uten sikring. Av og til bruker han farta til å løpe forbi en back, men så er ikke innleggsfoten i nærheten av god nok til å kunne gjøre noe farlig ut av det oftere.
Å si at det er meningsløst med Andersson og Palmi på kant, er så feil at jeg blir overrasket når jeg sitter og leser det. Hva er galt med kantspillere som liker å involvere seg i større grad i spillet, og som i tillegg er flinke til å linke opp med andre spillere, sette opp veggspill og andre kombinasjoner på banen? I tillegg til at de er flinke til å komme seg inn i farlige situasjoner i boks? Tiden hvor Erling er et soleklart valg på kanten er forbi, det tilhører tiden under Henning hvor vi skulle ligge dypt og kontre, og hadde overhodet ingen plan for vårt spill i angrep mot etablert.
Jeg klarer rett og slett ikke å se en eneste ferdighet (bortsett fra fart) som gjør Erling mer spennende enn de andre alternativene. Med Palmi og Johan får vi teknisk gode spillere som er flinke til å linke opp samt å komme i farlige posisjoner inne i boks. Med Stian kan vi kanskje endelig få en venstrekant med et godt venstrebein. I tillegg til at Ohi er et stort talent med spennende ferdigheter 1 mot 1, og også er flink til å komme i gode situasjoner inne i boks. Det er rett og slett andre alternativer som kan tilby så mye mer til vårt offensive spill. Tror også det er en grunn til at Haglund gjorde det tydelig at Erling var 2. valg på høyrekanten i år. Men så har vi enda ikke stilt med helt toppet lag (grunnet Roger som ble hvilt mot HBK og Fredrik sin skade) så Erling har fått overraskende mye spilletid.
Det er godt mulig at jeg er så lite fan av Erlings kvaliteter at jeg overdriver mye når jeg snakker om han, men det er rett og slett en spiller som ikke har imponert meg i mer enn maks 5 av de ca 50 kampene han har spilt for LSK. Nå får jeg sikkert mye tyn av den halvdelen som faktisk digger Erling her inne, men so be it. Dette er sikkert den tjuende gangen jeg skriver et lengre innlegg om han, så nå orker jeg ikke mer. Håper heller at han snart begynner å levere stabilt gode prestasjoner, og gjør mine ord til skamme. Samtidig så forventer jeg at han er ute av laget så fort Fredrik er 100% tilbake.Kommentar
-
Diskusjonen om EK går i limbo. Som nevnt bunner vel alt i hva man vil se i et lag og i dens spillere. Man kan snakke om at alle lag trenger forskjellige typer, men basisferdighetene må ligge i grunn. Her synes også jeg EK har for store mangler. Mange snakker om at han må brukes riktig, noe både forsvarere og kritikere av EK vet betyr at han må få ballen i fart foran seg med klar bane mot keeper/dødlinja. Ser man på hans scoringer og assists går dette igjen som en rød tråd også.
Likevel skal man altså bli anklaget for ikke å forstå spillet og for å ha skylapper, også etter to kamper der han har fått disse mulighetene servert, men trukket seg. Akkurat det er det absolutt siste jeg vil se av en LSK-spiller, det er så fuckings frustrerende å se på at jeg får mark. Vis i det minste at du har intensjoner! Synes det er rart at EK slipper så lett unna, men det henger vel sammen med all buinga spillere som Nosa ble utsatt for når han prøvde seg på noe kreativt og feila. Det henger kanskje sammen med måten vi tenker fotball på her til lands. Det er bedre å la være, enn å ta sjansen og kanskje mislykkes.
Forsvar kommer først.Kommentar
-
Å lese kritikken av Erling blir for meg like givende som når det trekkes opp på TV2 at LSK bare slår langt og er farlige på dødball. Det er for meg en gåte at folk i det hele tatt preseterer å si at Erling ikke evner å passere 1 mot 1, har dere sett kampene i år? For å oppsummere, gjør Erling en kamp som tilsvarer gjennomsnittet mot Hønefoss, samtlige er ræva. Mot RBK er han en av våre klart beste spillere sammen med Björn og Roger. Mot Odd leverer laget nok en svak kamp, mens Erling igjen gjør en brukbar match mot Vålerenga. Offensivt ganske god, men svakere defensivt enn vi er vant til å se han.
Haglund sa til Erling i vinter at han var ansett som et 2 valg på kanten. Erling bretta opp armene og leverer i følge Haglund uke etter uke på treningsfeltet og har skubba både Bolly (som Haglund i begynnelsen viste STOR begeistring for), Ringstad og Ohi på benken. Hvorfor er dette tilfelle? Den gjennomsnittlige forumbruker vet selvsagt bedre enn både Henning Berg og Magnus Haglund hvilke ferdigheter en fotballspiller burde ha. Erling har flere fantastiske ballmottak på langpasninger, han har også gode ballmedtak og han er suveren når det kommer til å spille ballen på den ene siden av forsvareren og passere han på den andre. I tillegg er han meget dyktig til å gjøre seg spillbar og starte i rom for å bli tredd gjennom. Jeg utfordrer kritikkerne til å kikke gjennom årets 4 første kamper og telle antall sjanser skapt på vår høyre side vs vår venstre side. Jeg er rimelig sikker på at fordelingen vil være rimelig skeiv, fordel Erling og Jesper. Når man i tillegg trekker opp argumenter om at Erling og Jesper ikke fungerer sammen etter å ha sett hvordan de regelrett herja med venstresiden til RBK, blir det vanskelig å ta store deler av kritikken særlig seriøst.
Det er også verdt å nevne at Erling er ansett som en av våre aller beste defensive spillere. Han er pliktoppfyllende i returløpene sine og jobber steinhardt for laget. Dersom man evner å legge fra seg gullfiskhukommelsen som stopper ved Vålerenga-kampen er det vanskelig å være uenig. Det er nettopp her Erling har scoret høyt i periodene med manglende selvtillit, han har vist 100% innsats i det defensive arbeidet når det offensive ikke lykkes.
Sammenlignet med Ringstad, Bolly og Ohi, hva skiller så disse fra Erling? Vel, dersom man snakker om tøffhet i duellene er det vel ikke spesielt stor grunn til å rope hurra for Bolly eller Ringstad heller. Nettopp tøffhet i dueller og i huet har vært et av ankepunktene mot begge disse gutta. La oss droppe spekulasjoner om de KUNNE vært like gode/bedre enn Erling er dersom de hadde blitt satset på, det er utrolig hypotetisk og lite fruktbart i en diskusjon om hva som er dagens beste LSK-lag. Liten tvil om at vi får en bedre innleggsfot i Ringstad og vi får nok mer målfarlige spillere i Bolly og Ohi. Totalt sett mener jeg Erling gjør en større jobb for laget per dags dato enn nevnte tre. Jeg håper Erling kontinuerlig jobber med innleggsfoten som uten tvil kan bli bedre og jeg håper både Bolly, Ringstad og Ohi jobber steinhardt på feltet for å komme opp på det nivået som kreves. Men jeg synes steinalderargumentet om at Erling bare har fart er så ufattelig lett gjennomskuelig at man heller burde argumentere for hva alternativene har prestert og vise til at de har gjort ting bedre. Jeg ser argumentet om å skyve ut Andersson på kant, men jeg tror; 1) vi får bedre nytte av Andersson sentralt og 2) vi vil profitere på å ha minst én klassisk kant slik at vi ikke får innoverkanter på begge sider. Det krever isåfall veldig mange offensive bidrag fra backene, og for Westerberg som allerede sliter med å dekke rommet bak seg tror jeg ikke det er en spesielt god idé å legge opp en taktikk som presser han framover hele tiden.Lauken er vår venn!Kommentar
-
Grunnen til at EK får kritikk er vel at potensialet er stort, men en del av valga han tar oser laberitet (nytt ord?). Isteden for å sette fart mot mål, løpe fra alle slik at han kommer "alene" mot keeper for så å kline til og håpe på det beste, løper han som regel ned mot cornerflagget, slår ikke inn med det første, men med det andre, gjerne upresist på en spiller som er dømt til å havne i duell. Faen, sett fart mot mål da mann, og skap litt spenning!Kommentar
-
Da er det en fordel at de andre følger på og er i boksen. Det har vært en manko i år. Ingen å slå inn ballen på.
Jeg håper å få se Erling i LSK til han er 35. For meg er Erling en fyr jeg har veldig sansen for og håper fremgangen fortsetter.Kommentar
-
Jeg klarer rett og slett ikke å se en eneste ferdighet (bortsett fra fart) som gjør Erling mer spennende enn de andre alternativene. Med Palmi og Johan får vi teknisk gode spillere som er flinke til å linke opp samt å komme i farlige posisjoner inne i boks. Med Stian kan vi kanskje endelig få en venstrekant med et godt venstrebein. I tillegg til at Ohi er et stort talent med spennende ferdigheter 1 mot 1, og også er flink til å komme i gode situasjoner inne i boks. Det er rett og slett andre alternativer som kan tilby så mye mer til vårt offensive spill. Tror også det er en grunn til at Haglund gjorde det tydelig at Erling var 2. valg på høyrekanten i år. Men så har vi enda ikke stilt med helt toppet lag (grunnet Roger som ble hvilt mot HBK og Fredrik sin skade) så Erling har fått overraskende mye spilletid.
Det er godt mulig at jeg er så lite fan av Erlings kvaliteter at jeg overdriver mye når jeg snakker om han, men det er rett og slett en spiller som ikke har imponert meg i mer enn maks 5 av de ca 50 kampene han har spilt for LSK. Nå får jeg sikkert mye tyn av den halvdelen som faktisk digger Erling her inne, men so be it. Dette er sikkert den tjuende gangen jeg skriver et lengre innlegg om han, så nå orker jeg ikke mer. Håper heller at han snart begynner å levere stabilt gode prestasjoner, og gjør mine ord til skamme. Samtidig så forventer jeg at han er ute av laget så fort Fredrik er 100% tilbake.
Diskusjonen om EK går i limbo. Som nevnt bunner vel alt i hva man vil se i et lag og i dens spillere. Man kan snakke om at alle lag trenger forskjellige typer, men basisferdighetene må ligge i grunn. Her synes også jeg EK har for store mangler. Mange snakker om at han må brukes riktig, noe både forsvarere og kritikere av EK vet betyr at han må få ballen i fart foran seg med klar bane mot keeper/dødlinja. Ser man på hans scoringer og assists går dette igjen som en rød tråd også.
Likevel skal man altså bli anklaget for ikke å forstå spillet og for å ha skylapper, også etter to kamper der han har fått disse mulighetene servert, men trukket seg. Akkurat det er det absolutt siste jeg vil se av en LSK-spiller, det er så fuckings frustrerende å se på at jeg får mark. Vis i det minste at du har intensjoner! Synes det er rart at EK slipper så lett unna, men det henger vel sammen med all buinga spillere som Nosa ble utsatt for når han prøvde seg på noe kreativt og feila. Det henger kanskje sammen med måten vi tenker fotball på her til lands. Det er bedre å la være, enn å ta sjansen og kanskje mislykkes.
Forsvar kommer først.
Når det gjelder Erling så gir han stort sett jernet. Når det offensive ikke sitter, så jobber han stort sett (kampen mot søpla ødela litt av inntrykket, og sitter litt for ferskt i minnet til å glemmes). Hvis det offensive ikke sitter hos de andre, så er det nesten som om vi spiller med ti mann.
Grunnen til at EK får kritikk er vel at potensialet er stort, men en del av valga han tar oser laberitet (nytt ord?). Isteden for å sette fart mot mål, løpe fra alle slik at han kommer "alene" mot keeper for så å kline til og håpe på det beste, løper han som regel ned mot cornerflagget, slår ikke inn med det første, men med det andre, gjerne upresist på en spiller som er dømt til å havne i duell. Faen, sett fart mot mål da mann, og skap litt spenning!
Begge målene vi alle husker Erling scorte i fjor kom når han ble spilt fri i bakrommet, så han kan gjøre det. Hvorfor det ikke skjer oftere blir bare spekulasjoner.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
Kommentar