Erling Knudtzon

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

Opprinnelig skrevet av Fugl1120
    Det er også verdt å nevne at Erling er ansett som en av våre aller beste defensive spillere. Han er pliktoppfyllende i returløpene sine og jobber steinhardt for laget. Dersom man evner å legge fra seg gullfiskhukommelsen som stopper ved Vålerenga-kampen er det vanskelig å være uenig. Det er nettopp her Erling har scoret høyt i periodene med manglende selvtillit, han har vist 100% innsats i det defensive arbeidet når det offensive ikke lykkes.
    Som sagt, diskusjonen rundt EK går i limbo og ingen veier.

For det er vel ingen som er uenig i at EK først og fremst spiller for sine defensive kvaliteter, her går han langt utenpå en Bolly. Men det Bolly har, som EK ikke er i nærheten av å gjøre, er forseringer av typen vi har sett både mot Kongsvinger og Sarpsborg. Å ta saken i egne hender og fosse mot mål. Kort og godt å vise vilje.

Så hevdes det at EK "løper ifra" sine medspillere og mangler innleggsalternativer. Dette er beviselig feil, både i kampen mot Odd og søpla. Problemet er en nølende EK ikke helt tør. Å sammenligne vår høyre og venstre side er heller ikke riktig, venstrekanten er fortsatt en uriaspost som nå har blitt tildelt Palmi. Han har ganske andre kvaliteter enn EK. I treningskampene før La Manga så vi imidlertid en link mellom Palmi og Johan som omtrent sto bak alt vi hadde offensivt.

For det som blir spennende nå, etter at vi har hatt lag som stoler mer på sin offensiv enn de fleste andre lag og som står høyt, er hvordan en reindyrka kontringsspiller som EK vil klare seg. Spesielt da på Åråsen. Da tror jeg Westerbergs eller Stoors kvaliteter vil bli mye mer synlige og EK forsvinne enda mer enn han har en lei tendens til å gjøre.

Men det gjenstår å se om han har tatt stegene han må ta for å bli med videre.
    Last edited by RSP; 21.04.2012, 13:06. Begrunnelse: Fjernet unødv. quoting.

Kommentar

• Fugl1120
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 3528

Hvordan kan det være galt å sammenligne høyre og venstresiden? Begge sider skal forsvare og angripe fra hvert hold. Hva som skjedde på La Manga er for min del temmelig urelevant, spesielt ettersom Erling en gang ikke var inne på laget i den perioden. Dersom det viser seg at vi skaper betydelig fler sjanser på venstresiden enn høyresiden, hvorfor er det da ikke Palmi som skal ut for Bolly eller Ringstad? Jeg er enig med deg i at vi ikke får goaler alá Kongsvinger og Sarpsborg med Erling, men hvor ofte ser vi Bolly på det nivået? Å satse på Erling gir et tryggere alternativ som stort sett alltid leverer minst godkjent i hver kamp. Jeg er glad for at vi har en trener som satser på det trygge og prøver å ta forsiktige klyv oppover tabellen framfor å gamble på en haug av unggutter som vi har gjort de siste åra uten særlig suksess.
      Lauken er vår venn!

Kommentar

• GIFKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2009
        • 8243

Det er ikke verken naturlig eller rettferdig å sammenligne kantene fordi Palmi ikke er noen naturlig venstrekant. Som sagt, det er fortsatt en uriaspost i klubben. Ringstad er åpenbart fortsatt ikke der vi alle håper han en dag skal være, for han er vel nå bare aktuell som nettopp venstrekant. Og jeg sikta til treningskampene før La Manga, ikke på La Manga, da var Palmi en av lagets beste.

Helt enig i at EK er det tryggeste alternativet totalt sett, men det er ikke godt nok hvis vi skal hevde oss. Etterhvert som lag vil få større respekt for oss vil de også ligge lavere, da må vi ha spillere som kan gjøre langt mer med ballen enn EK. Gatt blir liksom standarden for typen lynving og hva som trengs i TL, og der er det langt opp.
        Last edited by GIFKanari; 22.04.2012, 08:32.

Kommentar

• Ungfugl
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Dec 2011
          • 113

Synes Knudtzon har løftet seg og prestert jevnt over noen kamper. Han er ikke perfekt, men jeg synes han gjør mye bra og han jobber hjemover. Skulle absolutt ha puttet selv mot VIF, men overall synes jeg at han har blitt bedre, og presterer.

Kommentar

• Ginola
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2010
            • 549

Må si at dette er en svært overraskende, men artig nyhet!

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av Ginola
              Må si at dette er en svært overraskende, men artig nyhet!

http://www.lsk.no/no/sportslig/a-lag...b7C_wtnS5c.ips
              Erling med U23 - virkelig gledelig nyhet!

Kommentar

• angrybird
                Medlem
                Møteplager
                • Jan 2012
                • 80

Grattis Erling! Måtte dette gi mannen godfølelsen, som vi alle er avhengig av for å prestere godt.

Kommentar

• Herman
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Feb 2010
                  • 1101

Overraskende men hyggelig nyhet. Gjør forhåpentligvis godt for selvtilliten.
                  Twitter

Kommentar

• Fuglamannen
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2011
                    • 543

Definitivt bra for lsk og erling. Det er en sterk bragd. Norges u23 er et sterkt mannskap.

Kommentar

• 10theri
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Oct 2010
                      • 438

Igår fikk vi se fordelen med å ha Erling på benken og å bruke han som innbytter når motstander forsvaret begynner å bli slitne. Aldri har han vel lettere rundet en back enn i den situasjonen som burde ha ført til 3-1.
                      Heia Lillestrøm......

Kommentar

• GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

EKs fremtid er som en "super sub".

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                          Poll St. Ring
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Dec 2005
                          • 11796

Erling var BB i går fra vår side.

Viser at han kan selv når det butter. Blir ikke helt klok på fyren.
                          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• Ginola
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jul 2010
                            • 549

Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                            Erling var BB i går fra vår side.

Viser at han kan selv når det butter. Blir ikke helt klok på fyren.
                            Jeg synes det for alvor er grunn til bekymring og uro når en spiller som til tider viser total mangel på spilleforståelse, teknikk og grunnleggende ferdigheter er vår beste spiller...

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                              Poll St. Ring
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Dec 2005
                              • 11796

Opprinnelig skrevet av Ginola
                              Jeg synes det for alvor er grunn til bekymring og uro når en spiller som til tider viser total mangel på spilleforståelse, teknikk og grunnleggende ferdigheter er vår beste spiller...
                              Erling var bra i går. Uansett målestokk. Han hadde vært enda bedre hvis de andre spilte fotball også...

Blir latterlig å undergrave en god prestasjon p.g.a. at andre ikke presterer.
                              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• Poreto
                                Seniormedlem
                                Forumsadist
                                • Nov 2011
                                • 105

Scorte nettopp mot Wales, ikke veldig vanskelig mål, men håper dette hjelper for selvtilliten

Kommentar

• McGuffy
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 5102

Erling scoret akkurat 2-0 målet til Norge U23 mot Wales etter 58 min. Erling spilte fra start på høyrekant.

Kommentar

• *46*

Putta nettopp 2-0 målet for U23 landslaget til Norge!

Edit: tydligvis for treg....

Kommentar

• Totti21
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2004
                                      • 3501

Erling scoret nettopp for U23 landslaget mot Wales. Får håpe han drar med seg selvtillit inn i høstsesongen

Kommentar

• bjarmann
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2005
                                        • 2956

Scorte Erling mot Wales sa dere?
                                        I år så tar vi alt

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av Poreto
                                          Scorte nettopp mot Wales, ikke veldig vanskelig mål, men håper dette hjelper for selvtilliten
                                          Mye handler vel også om å være på rett sted til rett tid?

Kommentar

Working...