Erling Knudtzon

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

At en offensiv spiller med stor fart får beskjed om noe annet enn å bruke sin spisskompetanse for alt det er verdt virker helt fjernt for meg. Men har man sett Erling herje i tredjedivisjon med fire målgivende på en omgang så skjønner man mye bedre hvorfor han aldri gjør det samme i TL. Han får ikke lov.

Før Gundersen forsvant var Erling mest aktuell for spill i forsvaret. Nå virker han ikke å være noe mer enn et nesten motvillig spissalternativ for Haglund, som utvikler en spillestil som passer Erlings ferdigheter dårlig. Og bak lurer Friday.

Kommentar

• G-Man
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2011
      • 3240

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
      Men har man sett Erling herje i tredjedivisjon med fire målgivende på en omgang så skjønner man mye bedre hvorfor han aldri gjør det samme i TL. Han får ikke lov.
      Det er kort og godt skandale, og en vanvittig sløsing med ressurser.

Kommentar

• LS89
        Kamptrådkongen
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2013
        • 3404

Begynner å synes synd på gutten. Gå fra en strålende sesong i fjor, til å bli brukt som en potet i år. Spiller på topp med elendige arbeidsforhold. Hvor frustrerende må det ikke være å få kælking av langballer mot seg kamp etter kamp? Erling viste jo i fjor at han innehar meget gode avslutningsegenskaper. Ser jo samtidig at selvtilliten har gått kraftig tilbake.

Kommentar

• flisbyen
          Utestengt
          • Sep 2010
          • 305

Skal denna klubben fremover i verden, så må det skje uten EK. Ikke i nærheten av av å være god nok for å kunne være med på å heve oss.

Kommentar

• Herman
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2010
            • 1101

At han kun får kælkeballer å jobbe med er bullshit. Faktum er at Erling ikke er god nok som alenespiss. Han er svak feilvendt og pasningskvaliteten er ikke i nærheten av god nok. Han har definitivt vist seg som kald foran mål, men at han er en fantastisk avslutter tror jeg ble en myte etter at han scoret litt ifjor høst.

Når det er sagt synes jeg han er en fin spiller å ha i troppen, da han kan gjøre en jobb i mange posisjoner. Høyreback kan fort være hans beste posisjon, faktisk.
            Twitter

Kommentar

• reka
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Aug 2005
              • 13278

Opprinnelig skrevet av Herman
              ...etter at han scoret litt ifjor høst...
              Toppskårer i klubben faktisk, foran BBS og PVM. Ikke ble han brukt mye som spiss heller.

Kommentar

• Herman
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2010
                • 1101

Opprinnelig skrevet av reka
                Toppskårer i klubben faktisk, foran BBS og PVM. Ikke ble han brukt mye som spiss heller.
                Han spilte 12 kamper som spiss i fjor, og scoret 6 mål på de kampene, som er et solid snitt. I år har han så langt ett mål på 7 kamper som spiss.

Synes du han er komplett nok til å være #9 for oss?
                Twitter

Kommentar

• GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

Jo færre kontringer vi tar vare på jo færre muligheter for Erling. Han har best forutsetninger for å lykkes som spiss, men mer i et lag som Ulf enn LSK. Erling er spiss i klubben fordi det rett og slett er slik vi har stelt oss, ikke fordi han har kvalitetene som trengs.

Kommentar

• andersmm
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2006
                    • 5764

Dustete å kvitte seg med Erling. Er en type som alle klubber behöver. Kan brukes som kant og spiss i kampbilder der vi önsker å slå til på overganger og true bakrom. Har også gjort det bra på höyrebacken de gangene han har spilt der. Anvendelig spiller som kommer best til rette når det finnes mye bakrom og vi får mange overganger. Tror aldri han blir et soleklart förstevalg, men han er definitivt en veldig bra squadspiller med voldsom fart. Jobber hardt, klager aldri og har en en ekstrem spisskompetanse som ikke kommer til sin rett sånn som kampbildene ofte blir for Fugla om dagen.

Det store problemet er ikke at Erling Knudtzon ikke holder mål. Det store problemet er at vi er altfor dårlige på å utnytte overganger nå om dagen. Vi er rett og slett nödt til å bli bedre på dette om vi skal hevde oss og bli bedre på å ri ledelser. Da er det veldig dumt å kvitte seg med en av to spillere (Fofana er den andre) som passer ypperlig til oppgaven. Vi har behov for både en klar #9 OG for en spiller som Erling.
                    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

Spørsmålet er vel heller om han blir i klubben som en reserve. Både med tanke på egne ambisjoner og lønna LSK kan tilby.

Kommentar

• Nosferatu
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2006
                        • 752

Å hevde at Erling Knudtzon skulle ha ambisjoner utover sporadiske førstelagsopptredener for en middels tippeligaklubb, er å forutsette at han ikke eier selvinnsikt.
                        For øvrig vil jeg tilføye at Stefan Strandberg er et mye dårligere menneske enn Ruben Gabrielsen.

Kommentar

• andersmm
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2006
                          • 5764

Om vi forbedrer kontringsspillet vårt er det ingen grunn til at Erling ikke skal kunne brukes aktivt og ofte som innbytter eller starte en del kamper dersom kampbildet tilsier mye bakrom. Også en bra potet å ha som backup ved skader. Syntes han var solid som back, de kampene han spilte der. På mange måter er det kanskje der han på lengre sikt kan hevde seg og bli et förstevalg. Jobber bra, har fart til å komme seg rundt på kant og er trygg bakover. Kan tillate seg å småslurve litt med posisjoneringen også, da han löper opp det meste uansett.

Vi må bli bedre på å utnytte overgangene vi får. Ekstremt mye bedre. Skal vi kvitte oss med Erling fordi vi er dårlige på dette feltet om dagen? Vi MÅ bli bra på det om vi skal hevdes oss, og da må vi også ha spillere som kan benyttes til dette.
                          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• GIFKanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2009
                            • 8243

Men hele greia er jo at vi ikke skal kontre på alt som kontres kan, Haglund er ikke noen tilhenger av Hawaii-fotball. Man ser jo også en viss tendens nå i TL at stadig flere klubber velger sine kontringer med mer omhu. Og å tro at Erling skal utfordre og klare å komme seg rundt som back, når han ikke klarer det som kant, er å be om mirakler. Utviklinga har løpt fra spillere som Erling, no pun intended.

Kommentar

• reka
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Aug 2005
                              • 13278

Han spilte 12 kamper som spiss i fjor, og scoret 6 mål på de kampene, som er et solid snitt. I år har han så langt ett mål på 7 kamper som spiss.
                              I fjor hadde han medspillere som BBS og en PVM i form. I år har alt rakna offensivt for klubben og vi er mer planløse enn noensinne. På det dårligste står spillere og poler ballen oppover, og vi ligger i år 16 mål bak fjorårets 46 skårede med fem kamper igjen. Noen kaller det fremgang.

Kommentar

• Herman
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2010
                                • 1101

Opprinnelig skrevet av reka
                                I fjor hadde han medspillere som BBS og en PVM i form. I år har alt rakna offensivt for klubben og vi er mer planløse enn noensinne. På det dårligste står spillere og poler ballen oppover, og vi ligger i år 16 mål bak fjorårets 46 skårede med fem kamper igjen. Noen kaller det fremgang.
                                Vi har den laveste sjanseuttelingen i hele Tippeligaen (26.1%). Vi skaper nok sjanser, men har ikke angrepsspillere som er effektive nok foran mål.
                                Twitter

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                                  Poll St. Ring
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Dec 2005
                                  • 11796

Vi har den laveste sjanseuttelingen i hele Tippeligaen (26.1%). Vi skaper nok sjanser, men har ikke angrepsspillere som er effektive nok foran mål.
                                  Jeg savner Aaaaaaanthony Ujah,
                                  Jeg savner AAAAAAAnthony Ujah!!!!
                                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• Leif A
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 3962

Erling skal ingen steder!
                                    Knurr...

Kommentar

• tullebukk
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2006
                                      • 5446

Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                      Jeg savner Aaaaaaanthony Ujah,
                                      Jeg savner AAAAAAAnthony Ujah!!!!
                                      Eller Bjørn Bergmann .

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                                        Poll St. Ring
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Dec 2005
                                        • 11796

Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                        Eller Bjørn Bergmann .
                                        Var vel ikke samme målscoreren men for en spiller. Tenk å få han tilbake a.
                                        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• Mynten
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2008
                                          • 484

Så lenge Haglund er trener har ikke Erling noen fremtid i LSK, kanskje med unntak som høyreback. Haglund kommer aldri til å la LSK spille en type fotball som passer Erlings kvaliteter.

Kommentar

Working...