Fint forarbeid av Erling før Fofanas assist til Riises 3-2 i går: kjapp opp i mellomrommet, godt mottak med høyra i fart før han følsomt flikker Fofana gjennom, mellom stopper og back, med venstra. Erling var med på å avgjøre hjemme mot Tromsø i fjor også.
Erling Knudtzon
Collapse
X
-
Deilige mann. Scorer 12 i år!Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Hva er poenget med det? Alle disse hallelujasupertalentbestiverdenspillera som vi tørster etter og som også har hatt, hva har de alle til felles? De blir ikke lenger enn de må.søpla kan dulle seg bort i drømmeverden der Kjartansson bygger ny stadion til dem med egne hender etter femti sesonger og 857 mål, men faktum er at neste år er han borte og ingen er der for å erstatte ham. Var vi gode da Ujah, Nosa og Björn var her? Visst faen, men når dem forsvant så vi hvor landet egentlig lå, og når de først slo igjennom var det bare et spørsmål om tid. Vi kollapset noe så inni helvete og lider enda under det. Jeg vil heller ha en Erling som leverer mellom 8-14 mål per sesong de neste sju-åtte årene enn en av tre sesonger med 15+ av folk som forsvinner ut så snart sesongen er ferdig eller til og med når sommervinduet åpner. Det er det samme over hele banen. Man er selvsagt avhengige av at spillere blir solgt nå og da for å klare det økonomiske over tid, sånn er norsk fotball, men da får man heller spesialisere seg på ett felt som ikke er vesentlig for selve lagbyggingen og heller satse på akkurat gode nok til å være gode i TL fremfor fem middels og tre drittgode og resten whatever. Har man fire mann i forsvar i årevis blir det som Arsenal da de var på sitt gjerrigste, bare Adams var å regne for en stjerne, men det var mer for lederegenskapene enn at spilleren Adams var så forbanna unik. Kontinuitet er ikke bare viktig på trenersiden, det er helt avgjørende for å bygge et god fotballag også. Har man 7-8 spillere som går igjen i en årrekke som ikke er så gode at de er i landslagsdiskusjonen eller er proffobjekter er man virkelig på et bra sted i Norge, og det er det vi må etterstrebe. Samme keeper, samme forsvar, samme sentrale midtbane og samme spiss. Vinger er det letteste å selge, så da får man spesialisere seg på å hente driblefanter og lynvinger fra andre steder og bruke dem som salgsobjekter.
But I digress... Poenget er i alle fall at Erling er vår og kan være toppspissen vår i mange år uten at noen kommer og skal kjøpe ham eller noe sånt. Han har hundre kamper? Jeg tipper han ender med 200 og minst 50 mål til. Med dagens målsnitt ender han på ti allerede i år, og gutten har hatt jævlig mye uflaks så langt. 12 mål høres realistisk ut. Jeg legger meg på den spådommen.Ni principe ni rey...
D10S!Kommentar
-
Jeg er oppriktig ganske så lei av gnålet om at Erling ikke holder mål. Han er flott spiller. Hardtarbeidendene og sluntrer aldri unna. Tro mot systemet og lojal. Årets spiller i 2012. Kommer til å bite bra fra seg i år også.Sint og tverr på felt NKommentar
-
-
helt seriøst: Han kan faktisk ta igjen kippe i antall kamper. Potensialet er der.
Jeg er oppriktig ganske så lei av gnålet om at erling ikke holder mål. Han er flott spiller. Hardtarbeidendene og sluntrer aldri unna. Tro mot systemet og lojal. årets spiller i 2012. Kommer til å bite bra fra seg i år også.Håkon Henriksen
-
Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
-
ALT FOR FUGLAKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
2 mål på siste 2 er selvfølgelig bra og fortsetter han slik blir han toppscorer. Men realiteten er 2 mål på 7 kamper, eller 1 mål pr 249 spilte minutt. Og det er definitivt ikke like bra.
Men jeg krysser det som kan krysses kan for at Erling blir superspissen vår.Kommentar
-
Laajab har like mange mål nå. Er det ikke du, med fler, som mener han er den desidert dårligst spiller'n TL?
Ting ække svart-hvitt.
Erling har vært vass i det siste i TL og forsvarer å være i startoppstillinga, selv om undertegnede har en annen favorittKommentar
-
Hyyyysssssjjjj! Ikke ødelegg moroa. Helt utrolig at noen trodde at EK er målfårlig lizzum.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kalde, harde fakta
I Lyn, spilte EK 66 ganger, i utgangspuktet som kantspiller. På vestkanten fant han kassa 4 ganger.
(gjennomsnitt 1 mål hver 15 kamp)
Siden 2010 har EK spilt som høyre back, og kantspiller i tillegg til spiss. I LSK har han putta fjorten ganger i løpet av 108 kamper.
Her ser vi et gjennomsnitt av 1 mål hver 8 kamp.....
MÅLFARLIG !!!!!!!!!!!!!!!!!!!Kommentar
Kommentar