Scouting, player evaluation (or there lack-of), etc...

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • OppsalKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2008
    • 1881

    Scouting, player evaluation (or there lack-of), etc...

    I've just walked through the door, thorougly fucked over and pissed off after watching yet below par performance delivered by my beloved Kanari-fuglene.

    I am solely tempted to write a long tirade about certain players and their lack-of fundamental skills, but in all honesty... the problem lies much deeper than that.

    The fact remains that this thread is not a knee-jerk reaction after one match. But after a series of below par performances...

    The fact remains that we have no money to spend. Because all of our money has already been used up. And extremely poorly at that. Nordlie spent like a drunk sailor in a whorehouse, but Berg has also had an opportunity to sign a series of players.

    So.... I'd like to ask the following questions:
    1) Rather than saying "Fjøra" or "Uday" or "Berg".... who the fuck evaluated and now evaluates the players prior to their signings ???

    2) Our much "valued" production line from Africa has produced one jewel (Nosa) and one promising player (Ujah) of whom I have high hopes for. The others are sub-par. With the entire cost of all scouting, all other costs in terms of housing, legal fees, percentages to agents and no doubt endless sell-on clauses, is this cheaper than our own "Norwegian" production line?

    3) The squad is down to the bare-bones. Injuries, player sales, etc. What is the clubs long-term strategy? In what direction is the club going? Are we going to keep the current squad and just bring a shed-load more Africans over on trial in the hope that we hit a bulls-eye? Are we going to look towards Iceland after the success of Logi and Siggi? Or are we going to bite the bullet and bring through our youngsters. Because at the moment we seem to be treading water...

    At the moment, I see the same 12,13,14 players game-in, game-out regardless of performance.... what message does that send?
    Nå bosatt på Rasta !!!!!

    Alltid Celtic og LSK
  • Grusom B
    Generalissimo Bellisimo
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6248

    #2
    Agreed, besides the African-thing. If we bring in fifteen africans at a cost of 15 million per year, and the sell one of the for 50 million, is that not significant profit? Even more so, if we bring in four, which we have, and sell one for 50 million, is that not even better? That is what is happening, you know... Nosa is probably the best footballer in the league already, and his value is skyrocketing every game he plays. Ujah is another, next year he will get between 15 and 20 goals, and then he'll be off for about the same sum. We could make 100 million from four signings of which two are amongst the best in the league, one is having a hard time adapting to Norway and the last is just having a tough season despite his undoubted potential. That sounds pretty decent to me...

    But by all means, let Gulbrandsen, Gabrielsen, Ringstad, etc get as much playing time as possible. That doesnt mean mutual exclusion.
    Ni principe ni rey...

    D10S!

    Kommentar

    • Fugl1120
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 3528

      #3
      Afrika-argumentet er relativt tynt. Edwin og Dosso har vi funnet sjæl(woho), mens Ujah og Nosa er snappa fra VIF. Det samme gjelder Kiko som ble snappa fra Lyn i sin tid.
      Lauken er vår venn!

      Kommentar

      • OppsalKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2008
        • 1881

        #4
        Opprinnelig skrevet av Fugl1120
        Afrika-argumentet er relativt tynt. Edwin og Dosso har vi funnet sjæl(woho), mens Ujah og Nosa er snappa fra VIF. Det samme gjelder Kiko som ble snappa fra Lyn i sin tid.
        Riktig. Så var er det som foregår her i LSK?

        Hva er det som foregår i LSK når Tam er hentet for å sitte på benken?

        Hva er det som foregår i LSK når vi har flere spiller som kan dekke en plass på banen (dvs høyrekant - Bolly, Tokstad, Kiko, osv) og vi finner at det er nødvendig for å forsterke den plassen enda mer... mens behovet for å forsterke på andre steder "pass us by" eller forsvinner....?
        Nå bosatt på Rasta !!!!!

        Alltid Celtic og LSK

        Kommentar

        • Odinster
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Aug 2008
          • 160

          #5
          Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
          Hva er det som foregår i LSK når Tam er hentet for å sitte på benken?
          Dette er også et mysterium for meg. Ingen i verden får meg til å tro at Tam er dårligere en hverken Kiko eller Søgård. Vi snakker om en mann med erfaring fra tysk og gresk toppserie. Det lille jeg så av han var meget lovende: god til å bryte spillet til motstanderen, god til å holde på ballen, plasseringsdyktig, og klok i passningsvalget. Det eneste jeg så som litt negativt var farten, men nå har jeg sett Søgård bli fraløpt i kamp etter kamp, så det kan jo ikke være det som satte Tam på benken.

          De sa de lånte han veldig billig, men om de så bare brukte tusen kroner på han er det tusen kroner for mye for en spiller som likevel ikke skal spille.

          Noen som har insideinfo på hvorfor han ble sendt hjem ubrukt?

          Kommentar

          • OppsalKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2008
            • 1881

            #6
            Opprinnelig skrevet av Odinster
            Dette er også et mysterium for meg. Ingen i verden får meg til å tro at Tam er dårligere en hverken Kiko eller Søgård. Vi snakker om en mann med erfaring fra tysk og gresk toppserie. Det lille jeg så av han var meget lovende: god til å bryte spillet til motstanderen, god til å holde på ballen, plasseringsdyktig, og klok i passningsvalget. Det eneste jeg så som litt negativt var farten, men nå har jeg sett Søgård bli fraløpt i kamp etter kamp, så det kan jo ikke være det som satte Tam på benken.

            De sa de lånte han veldig billig, men om de så bare brukte tusen kroner på han er det tusen kroner for mye for en spiller som likevel ikke skal spille.

            Noen som har insideinfo på hvorfor han ble sendt hjem ubrukt?
            Either because he was i) over-rated by the talent scouts or ii) something occured off the pitch (which we dont know about).
            Nå bosatt på Rasta !!!!!

            Alltid Celtic og LSK

            Kommentar

            Working...