Dagens stall holder ikke mål.

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

    #21
    Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
    Enig med Torolf. I tillegg må vi spille mer kynisk, lage frispark når vi får kontring imot og heller pådra oss et evt. gult kort.
    Enig. I tillegg krever en slik offensiv taktikk at alle stormer tilbake når vi mister ballen - joggende midtbanespillere holder ikke.

    Kommentar

    • trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7100

      #22
      Jeg syns Steinar Pedersen har hatt en alarmerende formutvikling over de siste fem-seks kampene, og håper PSA får sjansen fra start mot Odds.
      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

      Kommentar

      • Loddet
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2004
        • 325

        #23
        Enig at stallen ikke holder mål, men samtidig er det altfor risikabelt å investere i nye spillere. Med det tilskuersnittet vi ser ut til å få, er det nødt til å bli en ny økonomisk smell. Da sier jeg heller at vi får satse på talentene vi har og dermed havner på nedre halvdel av tabellen, enn at vi bruker penger vi ikke har.

        Kommentar

        • Lars
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6156

          #24
          Opprinnelig skrevet av trigz
          Jeg syns Steinar Pedersen har hatt en alarmerende formutvikling over de siste fem-seks kampene
          Helt enig i det. Jeg vet ikke om jeg har nevnt det her inne, men jeg har uttrykt en viss skepsis til å gi Steinar to nye år. Jeg mener at han har prestert nærmest over evne det siste året, og at det ville være perfekt timing å slippe ham etter denne sesongen. Steinar har i år den sesongen Riseth hadde i 2007, altså en slags siste kraftanstrengelse for å bevise at han ikke er ferdig.

          Steinar har vært en herlig spiller for LSK. Han kom som Bosman, spilte samtlige minutter i 08 og var über på høsten i fjor og denne våren. Samtidig har han vist en enormt profesjonell holdning til jobben sin.

          Men jeg tror ikke vi skal glemme at han tross alt aldri har vært en kjempespiller. Han var avskrevet av Start-fansen etter 2007-sesongen og ble regelrett vraket av Berg foran 2009-sesongen.

          Han har gjort en knalljobb med å komme tilbake, men han er ikke noe å satse på som makker til Kippe, synes jeg. Når kontrakten først er signert, så er han jo en veldig, veldig nyttig backup-spiller som kan bekle alle posisjonene i forsvaret, i tillegg til at han er et kjempegodt forbilde for alle ungguttene. Aberet er allikevel at LSK i dagens økonomisk trange situasjon helst bør ha unggutter på benken.

          Digger Steinar, men ser helst PSA eller en ny stopper som makker til Kippe de neste to årene.

          Kommentar

          • *46*

            #25
            Opprinnelig skrevet av trigz
            Jeg syns Steinar Pedersen har hatt en alarmerende formutvikling over de siste fem-seks kampene, og håper PSA får sjansen fra start mot Odds.
            Han skulle vært kjørt ut på venstre kant og PSA skulle startet som stopper mot KIL.

            Kommentar

            • HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6082

              #26
              Steinar har trolig tippeligarekord på 40m baklengs.

              Kommentar

              • tullebukk
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2006
                • 5446

                #27
                Først var det Erling ,nå er det Steinar er det mulig??? Tørr og påstå at Steinar har vært en av Lsk beste spillere siden han kom tilbake.Han har aldrig hvert bedre trent og vinner alle utholdenhets testene på trening,samtidig så er han faktisk ganske rask også.Kan noen gå igjenom spillerbørsen siden han kom tilbake så tipper jeg at han er blandt de 4 beste.
                Last edited by tullebukk; 02.08.2010, 19:46.

                Kommentar

                • HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6082

                  #28
                  Steinar har spilt mange gode kamper han og hurtigheten hans er noe av det mest undervurderte i tippeligaen. Duelstyrken er heller ikke dårlig. Men jeg synes han plasserer seg litt feil til tider(trekker for ofte litt langt mot ballen) og han rygger alt for mye. Han har en tendens til å rygge inn til 11metern istedenfor å sette press på angriperen. Det er noe vi ser alt for ofte. Hadde vi hatt en klassestopper på Pedersen sin plass i kampen mot kongsvinger så hadde han nok hindra begge målene.

                  Det første målet kommer ved at Pedersen rygger helt inn i 16meteren (Ruben har like mye skyld, men det er ikke relevant nå.) og på det siste målet synes jeg pedersen burde plukka opp løpet som kom, han ble derimot stående litt i ingenmannsland mellom ballen og løpet. Synes ofte han får seg en skrape når jeg titter på målene på reprise og prøver å se hva som gikk galt.

                  Men for all del. Pedersen er ikke elendig, men han/vi har forbedringspotensial på den plassen.

                  Kommentar

                  • tullebukk
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2006
                    • 5446

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av HSft
                    Steinar har spilt mange gode kamper han og hurtigheten hans er noe av det mest undervurderte i tippeligaen. Duelstyrken er heller ikke dårlig. Men jeg synes han plasserer seg litt feil til tider(trekker for ofte litt langt mot ballen) og han rygger alt for mye. Han har en tendens til å rygge inn til 11metern istedenfor å sette press på angriperen. Det er noe vi ser alt for ofte. Hadde vi hatt en klassestopper på Pedersen sin plass i kampen mot kongsvinger så hadde han nok hindra begge målene.

                    Det første målet kommer ved at Pedersen rygger helt inn i 16meteren (Ruben har like mye skyld, men det er ikke relevant nå.) og på det siste målet synes jeg pedersen burde plukka opp løpet som kom, han ble derimot stående litt i ingenmannsland mellom ballen og løpet. Synes ofte han får seg en skrape når jeg titter på målene på reprise og prøver å se hva som gikk galt.

                    Men for all del. Pedersen er ikke elendig, men han/vi har forbedringspotensial på den plassen.
                    Hva med Kapteinen vår Kippe,hvor var han i disse situasjonene?? Ene målet til hønefoss(vinnermålet) og målet til Kil kommer av at Kippe er oppe på corner og lusker tilbake,vi blir løpt i senkt pga at vi ikke får avsluttet angrepet og Kippe med flere lusker tilbake.

                    Kommentar

                    • HSft
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2004
                      • 6082

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av tullebukk
                      Hva med Kapteinen vår Kippe,hvor var han i disse situasjonene??
                      1-0 er kippe i hodeduellen med niang.

                      2-0 hindrer han ballførere som deretter slår passningen til løpet i feltet.

                      Kommentar

                      • tullebukk
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2006
                        • 5446

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av HSft
                        1-0 er kippe i hodeduellen med niang.

                        2-0 hindrer han ballførere som deretter slår passningen til løpet i feltet.
                        Hindrer ballfører,han fikk da slått pasningen så da gjorde han en dårlig jobb.

                        Kommentar

                        • HSft
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2004
                          • 6082

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av tullebukk
                          Hindrer ballfører,han fikk da slått pasningen så da gjorde han en dårlig jobb.
                          Du vet nok like godt som meg at fotball ikke er så lett at om noen presser ballfører så så er det umulig for han å slå passninger.

                          MEn uansett er ikek dette relevant for diskusjonen. Jeg synes midtforsvaret fungerer dårlig for tiden og er åpen for endringer. Synes Pedersen har vist en del svakhetstegn og at det dermed er mest naturlig å prøve noe annet der. Er ikke ute etter å kjølhale Pedersen, sier ikek at han er dårlig, men jeg kunne godt tenkt meg at PSA fikk muligheten igjen. Pedersen er ingen superstopper, og ikke det første navnet jeg ville satt på blokka.

                          Kommentar

                          • reka
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Aug 2005
                            • 13277

                            #33
                            Det mangler litt aggressivitet i laget generelt, det merkes kanskje best hos midtstopperne. 5% - 10% ned i innsats får store konsekvenser for forsvarsspillet. Kippe på sitt beste ligger opp mot kortgrensa i de fleste taklinger og avgjør duellene med en gang. Güven hadde ligget og sprellet på tribunen lenge før han fikk slått noen pasning om Frode hadde vært i bra form.

                            Kommentar

                            • OppsalKanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2008
                              • 1881

                              #34
                              Hvordan folk kan henge ut Pedersen er helt forbi meg.

                              Fakta er slik:

                              LSK mangler minst 3 spiller. En spiss som kan spille ved siden av Ujah (Gilbert er en bra spiller men garanterer 8-10 mål, ikke flere). En venstrekant... (ja... det gjør vi- se egen tråd) og en som kan gi fullbackene litt konkuranse om plassene.

                              Akkurat nå så får de samme 12-15 spiller spilletid uansett åssen form de er i. Det fører til sløvhet og under pari forestillinger på grassmatta. Det betyr også at vi er nødt for å spille enkelte mannskap når de er halvskadet-
                              Nå bosatt på Rasta !!!!!

                              Alltid Celtic og LSK

                              Kommentar

                              • HSft
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2004
                                • 6082

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                                En venstrekant... (ja... det gjør vi- se egen tråd) og en som kan gi fullbackene litt konkuranse om plassene.
                                Vi kunne ha henta Vegard Landaas tidligere i sommer. Har tenkt tanken at det kunne vært greit å fått han inn når stian ble skada. Men det blir litt tåpelig å hente erstattere for unggutter som er ute i noen måneder. Men nå som stian er ute så er jeg enig i at vi mangler litt back up.

                                Venstrekanten trenger vi helt klart, selv om jeg ikke vil avskrive Edwin helt. Men for øyeblikket er det mer sentralt å få balanse på banen og tette forsvaret. Målforskjelen de siste kampene viser helt klart at det er her skoen trykker mest.

                                Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                                En spiss som kan spille ved siden av Ujah (Gilbert er en bra spiller men garanterer 8-10 mål, ikke flere).
                                Troll...

                                Kommentar

                                • KjøttKake
                                  Juniormedlem
                                  Bøffel
                                  • May 2009
                                  • 26

                                  #36
                                  En spiller jeg gjerne kunne tenkt meg å se i LSK-drakt, er Adem Güven. Kjapp og teknisk kantspiller som kan brukest på begge sider. Målfarlig er han også. Kan ikke tenke meg han har så alt for høy lønn eller vil koste så veldig mye når han spiller for Tippeligaens nestjumbo, KIL. Her ville LSK gjort et røverkjøp, merk mine ord!
                                  "When you're on the top, there's a lot of people who are jealous at you, and they are always trying to find the hair in the soup, so let them keep looking for that."

                                  - Uwe Rösler (Våren 2006)

                                  Kommentar

                                  • KFL41
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2004
                                    • 3648

                                    #37
                                    Det er først og fremst midtbanen vi må forsterke. Hvis vi ikke har råd til å hente forsterkninger utenfra, kan vi prøve å forsterke den i egne rekker. Da må vi flytte folk fra andre lagdeler til midtbanen. I forsvarsrekka er det to spillere som kan spille midtbane, LKE og Essediri. I angrep ser jeg på Bergman og Sundgot som alternativer sentralt på midtbanen. Sundgot er for treg så da står jeg igjen med Bergmann. Bergmann er en kriger, duellsterk i tillegg til en god pasningsfot så jeg tror han kan gjøre en god jobb på sentral midtbane. Det er selvsagt en ulempe å svekke angrepet, men jeg mener det er helt nødvendig å styrke midtbanen med folk med litt kreativitet og trøkk. Jeg føler Essediri kommer best til sin rett på høyreback, så derfor vil jeg fortsette å ha ham der. Pedersen kan erstatte LKE på backen og da går Mads eller PSA inn imiften. Mot Aafk blir det uhyre viktig å hindre aafk å slå innlegg mot Aarøy. De har både backer og kantspillere som slår innlegg fra begge kanter. Da nytter det ikke med Edwin. Mot Odd gikk det galt og Aafk har rendyrket dette enda mer. Her vil kantene våre ha mye og si og dermed må vi fylle opp de med samvittighetsfulle folk som gjør en solid defensiv innsats. LKE er nok ingen optimal kantspiller, men han gjør tar helhjertede initiativ framover, noe som mangler hos EK, Tokstad og Bolly. I tillegg vil han være en av de bedre spillerne til å nekte Aafk innlegg.

                                    Jeg tror ikke Berg forlater 4 4 1 1 formasjonen. Han ønsker neppe å hive det de har trent på i over et år på båten så derfor tror jeg diamant, 4-3-3 og 4-2-3-1 uaktuetl.

                                    Dermed ser jeg for meg følgende oppstilling mot Aafk

                                    Logi

                                    Essediri-Damm/PSA-Kippe-Pedersen

                                    ??-Bergmann-Nosa-LKE

                                    Sundgot
                                    Ujah

                                    Høyrekanten vil stå mellom Tokstad, Knudtzon og evt Søgård som må nekte innlegg samt holde igjen defensivt når evt Nosa og evt Bergman går framover. Gabrielsen og Lillebukk kan også være alternativer.

                                    Jeg ser på dette som en nokså kortsiktig løsning for å tilføre midtbanen mer tyngde og kreativitet siden det er her skoen trykker. Ikke optimalt å svekke angrepet, men midtbanen har den siste tiden vært alt for dårlig. Med Nosa og Bergmann sentralt har vi to stk som kan dra seg gjennom pressledd sentralt og skape kombinasjoner med spissene. En annen fordel med dette laget er at det har en enorm dødballstyrke med midtstopperne, Pedersen, Bergmann, Sundgot og Ujah og evt Søgård.

                                    Det vil ikke være lett å spille inn nye folk inn i måten Berg ønsker å spille fotball på så kort tid så sånn sett tror jeg det ikke er så dumt å bruke spillere som har vært der en stund selv om det er noen spillere som får noen nye roller.

                                    Mulig dette hører hjemme i en kamptråd, så mod får evt flytte den.

                                    Kommentar

                                    • Odinster
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Aug 2008
                                      • 160

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                                      Hvordan folk kan henge ut Pedersen er helt forbi meg.

                                      Fakta er slik:

                                      LSK mangler minst 3 spiller. En spiss som kan spille ved siden av Ujah (Gilbert er en bra spiller men garanterer 8-10 mål, ikke flere). En venstrekant... (ja... det gjør vi- se egen tråd) og en som kan gi fullbackene litt konkuranse om plassene.

                                      Akkurat nå så får de samme 12-15 spiller spilletid uansett åssen form de er i. Det fører til sløvhet og under pari forestillinger på grassmatta. Det betyr også at vi er nødt for å spille enkelte mannskap når de er halvskadet-
                                      Enig. Pedersen er en helt OK spiller, og det er ikke der Diadoraskoen trykker. De fleste midtstoppere i Eliteserien hadde slitt med så dårlig støtte fra midtbanen.

                                      Jeg er også enig at vi trenger tre forsterkninger. Men på spissplass mener jeg vi er godt dekket. Ujah og Sigurdarson klarer seg fint, og blir bare bedre og bedre. Edwin har jeg mer tro på som spiss enn venstre kant. En spiller som liker å gjøre alt på egenhånd passer bra å sette innpå mot slutten av kampen når de andre har gitt opp.

                                      Derimot hadde jeg ønsket meg:
                                      - en venstrebeint venstreback, for å bedre kunne klarere/spille ballen til medspiller opp langs sidelinja, og blokkere innlegg. Dermed kan LKE spille på høyre, og Esset opp på høyre kant. Problem solved. Ringen er jo en slik spiller men har tydeligvis ikke tillit hos Berg - ennå. Nå er han jo i tillegg skada.
                                      - et sentralt midtbaneanker. Gjerne en sjefstype.
                                      - en venstre kantspiller. Om jeg måtte velge ett sted å forsterke, ville det vært her. (Se egen tråd.)

                                      Kommentar

                                      • Yellow-not-jella
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2009
                                        • 1606

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                                        Hvordan folk kan henge ut Pedersen er helt forbi meg.

                                        Fakta er slik:

                                        LSK mangler minst 3 spiller. En spiss som kan spille ved siden av Ujah (Gilbert er en bra spiller men garanterer 8-10 mål, ikke flere). En venstrekant... (ja... det gjør vi- se egen tråd) og en som kan gi fullbackene litt konkuranse om plassene.

                                        Akkurat nå så får de samme 12-15 spiller spilletid uansett åssen form de er i. Det fører til sløvhet og under pari forestillinger på grassmatta. Det betyr også at vi er nødt for å spille enkelte mannskap når de er halvskadet-
                                        Vanskelig å se hvordan du ikke får plass til en Spielführer defensivt på midten i lista di. Da kunne Nosamannen spilt venstre, og kabalen hadde vært løst.

                                        Kommentar

                                        • OppsalKanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Mar 2008
                                          • 1881

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av HSft



                                          Troll...
                                          Forklar...
                                          Nå bosatt på Rasta !!!!!

                                          Alltid Celtic og LSK

                                          Kommentar

                                          Working...