Dagens stall holder ikke mål.

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6082

    #41
    Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
    Forklar...
    Det virker som et enkelt provokasjonsforsøk å ikke nevne Bergmann en gang i en bisetning. Fyren har like mange mål som gilbert (EDIT: ett mindre etter kampen mot odd) og har langt bedre snitt på alle fotballbørser i landet. I tillegg er han 13 år yngre.

    Når vi snakker om fremtiden, så er det for meg trollete å overse han på den måten siden det ikke virker som annet enn et provokasjonsforsøk.

    Kommentar

    • OppsalKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2008
      • 1881

      #42
      Opprinnelig skrevet av HSft
      Det virker som et enkelt provokasjonsforsøk å ikke nevne Bergmann en gang i en bisetning. Fyren har like mange mål som gilbert (EDIT: ett mindre etter kampen mot odd) og har langt bedre snitt på alle fotballbørser i landet. I tillegg er han 13 år yngre.

      Når vi snakker om fremtiden, så er det for meg trollete å overse han på den måten siden det ikke virker som annet enn et provokasjonsforsøk.
      Jeg ser for meg at LSK trenger fire spiss som skal knive om plassen.

      Forøvrig har jeg hørt at Bergmann er allerede i kikkerten av St. Ettiene.
      Nå bosatt på Rasta !!!!!

      Alltid Celtic og LSK

      Kommentar

      • Kjell.T.Ring
        Poll St. Ring
        --==FORUMRUNKER==--
        • Dec 2005
        • 11796

        #43
        Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
        Jeg ser for meg at LSK trenger fire spiss som skal knive om plassen.

        Forøvrig har jeg hørt at Bergmann er allerede i kikkerten av St. Ettiene.
        Jeg har hørt det samme med Nosa? Vil de ha begge?
        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

        Kommentar

        • OppsalKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2008
          • 1881

          #44
          Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
          Jeg har hørt det samme med Nosa? Vil de ha begge?
          Ærlig talt... de kan sikkert få to gode spiller til en (såpass) billig pris i dagens marked.
          Nå bosatt på Rasta !!!!!

          Alltid Celtic og LSK

          Kommentar

          • *46*

            #45
            Man kan nesten oppsummere med at det ble med de 2 forsterkningene Dahm og Sadeh. Ikke noe annet, kun kartlegging som andre klubber biter på og muligens bærer frukter av.

            Men sånn er det vel - LSK har endt opp som en grå klatt på nederste 3'del av TL dessverre.... Og veien ut av uføret synes ikke å være staket ut.

            Kommentar

            • KFL41
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2004
              • 3648

              #46
              Skulle ønske vi hadde et lag med litt mer basisferdigheter slik at vi kan beholde ballen litt lengre enn det vi klarer. Vi mister ballen veldig lett. Nesten halvparten av laget har basisferdigheter som er under middels. Vi har mye tempo i laget, men det hjelper ikke når vi er så unøyaktige som vi er.

              Kommentar

              • mooph
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2005
                • 1496

                #47
                Noe av problemet mot gymsal laget var at det ofte ble for omstendelig. Ballen skulle tas mottas og kroppen vendes før en begynte å se etter medspillere. Motstandere rekker å komme opp i press og det blir værre å legge gode pasninger.
                Det blir langt lettere dersom en har oversikten før ballen ankommer. Slik som Arild.
                Fugla mot nye høyder

                Kommentar

                • Harix
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • May 2006
                  • 118

                  #48
                  Deadline day

                  Skjeldent lite aktivitet siste dagen i overgangsvinduet for fugla sin del.

                  Pleier jo alltid å være noen rykter, men i år kan vi vel neppe håpe på noen "last minute" signering ala Husar. Selv om han vel ikke er av de beste kjøpene til LSK.

                  Kommentar

                  • GIFKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2009
                    • 8243

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av mooph
                    Noe av problemet mot gymsal laget var at det ofte ble for omstendelig. Ballen skulle tas mottas og kroppen vendes før en begynte å se etter medspillere. Motstandere rekker å komme opp i press og det blir værre å legge gode pasninger.
                    Det blir langt lettere dersom en har oversikten før ballen ankommer. Slik som Arild.
                    Omstendelig? Mye kan sies om LSK, men at laget er omstendelig er borderline komedie. Omstendelighet krever et visst behersket pasningsspill, og pasningsspill og LSK er som olje og vann. Problemet er jo at kroppen automatisk er vendt hjemover for brorparten av spillerne idet de mottar ball, dette sitter grodd fast i et lag som tenker "safety first" og som ikke liker å få den. Søgård er vel det verste eksempelet her, og mye av problemet i og med at han har en så viktig posisjon på banen. Blir han involvert sinkes det beste vi har, tempo og kontringsstyrke.

                    At Nosa også nå velger å dasse fremover ved flere anledninger med ball i beina er urovekkende, det ble ekstra tydelig mot et spillende lag som Stbæk, men man får håpe det virkelig var sykdom som gjorde ham så dårlig.

                    En annen ting er jo at vi sjelden kommer oss forbi første pressledd og dermed er tvunget til å slå langpasningen, først og fremst tydeligjort når Kippe bevisst presses høyt i banen. Dahm har hatt en kanoninnledning tatt i betraktning forventninger, og han kan kanskje bli en mer spillende midtstopper for oss. Han hadde et par gode pass mot Stabæk som åpnet opp midtbanen for oss, men som ble skuslet vekk.

                    Kommentar

                    • Grusom B
                      Generalissimo Bellisimo
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6248

                      #50
                      Tror faktisk et par røverkjøpsigneringer fra KIL etter sesongen kan være de siste puslespillbitene som trengs før vi sitter med et slagkraftig mannskap. Disse to bør fortrinnsvis være kant og sentral midt, og KIL har begge deler. Carl Erik Torp er midtbanegeneral og kreativ allrounder, blant annet var han veldig god mot oss. Han har også en veldig god skuddfot(sist sett mot Odd i helga da Lie lå limt oppe i krysset). En slik spiller vil a) kunne fylle tomrommet etter Wehrman, b) bli en profil og kulthelt blant fansen. Han vil også være gratis, all den tid kontrakten hans går ut etter sesongen. I en avstemming i Glåmdølen(lokalavisa uti der) fikk Torp 50% av stemmene som den fansen så på som den viktigste spilleren å fornye kontrakten med. Han var dermed langt foran Roger Risholt(3,7%), Edier Frejd(18%) og Thomas Myhre(22%). Det sier veldig mye ettersom disse tre var sentralrekka før sesongen begynte, og kanskje enda mer når man tenker på at Edier Frejd er KILs eneste(!) midtstopper.

                      Vi må rett og slett kjenne besøkelsestiden vår her. Hvis ikke går han til en annen klubb og får gjennombruddet sitt der i stedet, det er jeg hellig overbevist om. Legg forøvrig merke til at han bare er 25 år. Med litt hell kan vi ha en spiller som blir her i ti år og blir en klassisk fuglahelt.

                      Kantspilleren er Adem Güven, som absolutt ikke kommer til å bli med ned i Adecco etter å ha fått sitt endelige gjennombrudd. Han er 24 år, teknisk god, bra fart, overblikk og spesielt gode avslutninger. Og enda bedre! Han kan spille på begge kanter!

                      Henter vi inn disse to har vi to spillere med både litt fartstid og teknisk reportoar. Legg forøvrig merke til at KIL har vært fryktelig inneffektive i så å si alle kampene sine så langt i år. Det tilhører sjeldenhetene at de er blitt utspilt, og ofte har de også levert god fotball. Hadde de hatt litt bedre forsvar tror jeg de ville ha klart seg greit, i alle fall er det ikke det offensive det står på.

                      Uansett. Jeg tror disse to kan være det vi mangler for å få en stall som holder mål.
                      Ni principe ni rey...

                      D10S!

                      Kommentar

                      • OppsalKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2008
                        • 1881

                        #51
                        Just one example.......

                        Snakk om dagens stall....

                        Food for thought:

                        Essidiri is the 11th best RB in the Tippeligaen (i følge gjennomsnittsrankering). In my eyes, he's the 13th. I'd play both LKE and Steinhard at right back instead of him.
                        Nå bosatt på Rasta !!!!!

                        Alltid Celtic og LSK

                        Kommentar

                        • mooph
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2005
                          • 1496

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                          Omstendelig? Mye kan sies om LSK, men at laget er omstendelig er borderline komedie.
                          Vi legger antagelig forskjellige meninger i uttrykket. Jeg benytter omstendelig når hver enkelt spiller bruker "lang" tid med ballen, dvs. alt annet en direktepasninger. Mao. dersom du demper kula er du "omstendelig".

                          En del benytter det også om laget som helhet når det går en rekke pasninger før en evt. avsluttning. Dersom det er denne tolkningen du vektlegger ordet har du helt rett i din sluttning over.
                          Fugla mot nye høyder

                          Kommentar

                          • El Caco
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2009
                            • 2286

                            #53
                            Hentet fra transfer deadline artikkelen til Nettavisen:

                            "13.20: [...] mens Arild Sundgot kan være aktuell for et utlån til Strømsgodset."

                            Kan det være noe i at vi leier ut Sundgot for å få finansiert lønnen til inn en ny midtbanespiller?
                            Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                            Kommentar

                            • Kjell.T.Ring
                              Poll St. Ring
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Dec 2005
                              • 11796

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av El Caco
                              Hentet fra transfer deadline artikkelen til Nettavisen:

                              "13.20: [...] mens Arild Sundgot kan være aktuell for et utlån til Strømsgodset."

                              Kan det være noe i at vi leier ut Sundgot for å få finansiert lønnen til inn en ny midtbanespiller?
                              Skjer dette har jeg null forståelse for hva Berg driver med. Er det noe vi så i sist kamp er det at vi trenger Sundgot.

                              Velger å tru at dette bare er spekulasjoner.
                              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                              Kommentar

                              • El Caco
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2009
                                • 2286

                                #55
                                Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                Skjer dette har jeg null forståelse for hva Berg driver med. Er det noe vi så i sist kamp er det at vi trenger Sundgot.

                                Velger å tru at dette bare er spekulasjoner.
                                Enig i den. Men det var tanken som slo meg når jeg leste det, så hvorfor ikke dele? hehe
                                Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                                Kommentar

                                • Kay
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2004
                                  • 763

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                                  Snakk om dagens stall....

                                  Food for thought:

                                  Essidiri is the 11th best RB in the Tippeligaen (i følge gjennomsnittsrankering). In my eyes, he's the 13th. I'd play both LKE and Steinhard at right back instead of him.
                                  Hvor mange assists har de andre høyrebekkene.

                                  Kommentar

                                  • HSft
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2004
                                    • 6082

                                    #57
                                    Et slikt lån er helt klart mye mer interessant for godset enn oss. Bør være uaktuelt.

                                    Kommentar

                                    • Harix
                                      Seniormedlem
                                      Forumsadist
                                      • May 2006
                                      • 118

                                      #58
                                      Bare positivt for oss hvis vi får Marcus Pedersen, Muhamed Keita eller Fredrik Nordkvelle i retur :???:

                                      Men Gilbert blir hos fugla!

                                      Kommentar

                                      • tullebukk
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2006
                                        • 5446

                                        #59
                                        Hvis Arild blir leid ut så sier det mye om økonomien til Lsk,da er vi blakke.

                                        Kommentar

                                        • Jan Banan
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jan 2004
                                          • 809

                                          #60
                                          Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                          Hvis Arild blir leid ut så sier det mye om økonomien til Lsk,da er vi blakke.
                                          Noe jeg også tror vi er. At vi ikke klarte å beholde Tam er en skandale av dimensjoner, noe vi må betale for nå i form av sportslig fiasko all den tid vi ikke har våre andre beste tilgjengelig på midtbanen.
                                          - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

                                          Stuart Baxter har forstått det.

                                          Kommentar

                                          Working...