Dagens stall holder ikke mål.

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • thomasg
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Nov 2003
    • 122

    #61
    Nå melder VG at Ogude har gått til søpla så da kan vi bare glemme han desverre

    Kommentar

    • reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13277

      #62
      Opprinnelig skrevet av thomasg
      Nå melder VG at Ogude har gått til søpla så da kan vi bare glemme han desverre
      Ogude er vel 24 og litt for gammel til å være en nigerianer man ønsker å investere i. Ville vært glad for forsterkninger på midtbanen i disse krisetider, men jeg tviler på at denne mannen har det store utviklingspotensialet på sikt. Skal vi hente nigerianske spillere bør de være råvare som skal videreforedles, så kyniske bør man vel være. Ellers er vel den ukjente nigerianeren og bosmannspilleren Ogude et nokså pinlig substitutt for en klubb som ønsket å hente Bõlanos. Dog et typisk søpla kjøp ala Bojan - ferdig, dyr vare nærmest på topp av karriéren.

      Ogude ville vel også slitt med å jekke Søgård ut av 11'eren

      Kommentar

      • emanem
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Aug 2006
        • 100

        #63
        Prøvespill

        Noen som så keeperen som var på prøvespill i dag?
        Tror det var Gjelleråsen sin sisteskanse.

        Kommentar

        • Lars
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6156

          #64
          Ogude kostet "flere millioner kroner" ifølge denne artikkelen: http://www.tv2sporten.no/fotball/tip...r-3278419.html

          Da er det mer forståelig at vi ikke hentet Ogude. Ikke har vi råd til sånne dyre kjøp, og ikke har vi noe voldsomt behov for en offensiv midtbanespiller. Hadde han vært en mer defensiv type eller en kantspiller, hadde saken vært en annen.

          Ser egentlig ikke hva Enga skal med han heller, for det er jo på sentral midtbane de har sine beste spillere. Lukter litt at de "måtte" hente en eller annen siden Bolaños glapp (en spillertype de faktisk trenger). Men den diskusjonen hører vel ikke hjemme her.

          Kommentar

          • Ballen
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • May 2004
            • 227

            #65
            Opprinnelig skrevet av Lars
            Ogude kostet "flere millioner kroner" ifølge denne artikkelen: http://www.tv2sporten.no/fotball/tip...r-3278419.html

            Da er det mer forståelig at vi ikke hentet Ogude. Ikke har vi råd til sånne dyre kjøp, og ikke har vi noe voldsomt behov for en offensiv midtbanespiller. Hadde han vært en mer defensiv type eller en kantspiller, hadde saken vært en annen.

            Ser egentlig ikke hva Enga skal med han heller, for det er jo på sentral midtbane de har sine beste spillere. Lukter litt at de "måtte" hente en eller annen siden Bolaños glapp (en spillertype de faktisk trenger). Men den diskusjonen hører vel ikke hjemme her.
            Er litt redd for at dette blir payback fra vif i forhold til at vi snappa Nosa og Ujah foran nesa på dem. Håper ikke det, men frykter han kan bli en hit i tippeligaen. han var tross alt tatt ut i bruttotroppen til Nigeria i forkant av VM. Nosa var ikke engang i diskusjonen der etter hva jeg har skjønt. Greit nok at Ogude ikke er såå ung lenger, men vi trenger gode midtbanespillere NÅ!

            Kommentar

            • *46*

              #66
              Opprinnelig skrevet av Ballen
              Er litt redd for at dette blir payback fra vif i forhold til at vi snappa Nosa og Ujah foran nesa på dem. Håper ikke det, men frykter han kan bli en hit i tippeligaen. han var tross alt tatt ut i bruttotroppen til Nigeria i forkant av VM. Nosa var ikke engang i diskusjonen der etter hva jeg har skjønt. Greit nok at Ogude ikke er såå ung lenger, men vi trenger gode midtbanespillere NÅ!
              Mye mulig det ikke har noe i denne tråden å gjøre, men du må huske på at Nigeria hadde en landslagstrener i VM som etter min mening best hører hjemme som omviser på ett svenskt traktormuseum... Ikke rart at Nosa ikke var i diskusjonen.

              Kommentar

              • Leif A
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 3962

                #67
                Etter å ha observert Ogude på to treninger er jeg ikke så sikker på om det er rett mann for LSK å miste lisensen på, økonomisk sett.
                (Rett skal være rett: de to treningene var den første uka han var på "kartlegging.")
                Knurr...

                Kommentar

                • Folke
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2008
                  • 5955

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av Ballen
                  Er litt redd for at dette blir payback fra vif i forhold til at vi snappa Nosa og Ujah foran nesa på dem. Håper ikke det, men frykter han kan bli en hit i tippeligaen. han var tross alt tatt ut i bruttotroppen til Nigeria i forkant av VM. Nosa var ikke engang i diskusjonen der etter hva jeg har skjønt. Greit nok at Ogude ikke er såå ung lenger, men vi trenger gode midtbanespillere NÅ!
                  Ogude er en god spiller, liten tvil om det.. Om han er god NOK til å hevde seg alt i år og om kondisen er bra nok til å bidra fra første dag er en annen ting. Grunnen til at han ikke har blitt solgt før er en høy prislapp fra hans klubb, men den sank til 3 mill siden han ikke kom med til VM.

                  Kommentar

                  • Ballen
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • May 2004
                    • 227

                    #69
                    Er enig i at det er lite smart å satse lisensen på en slik spiller, men det blir uansett surt om han skulle slå til i klubben vi helst ikke nevner. Hva kostet det oss forresten å hente Dahm og Sadeh? De må jo ha tatt litt av lønnsbudsjettet, ville heller sett en midtbanespiller som gikk rett inn på laget.

                    Så forresten at rbk henta en 20-åring midtbanespiller fra Anderlecht på lån ut sesongen (kanskje for å erstatte Annan), hvor er vi?? Er vinduet stengt eller er det noen timer igjen??

                    Kommentar

                    • Ola
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 1651

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av reka
                      Ogude er vel 24 og litt for gammel til å være en nigerianer man ønsker å investere i. Ville vært glad for forsterkninger på midtbanen i disse krisetider, men jeg tviler på at denne mannen har det store utviklingspotensialet på sikt. Skal vi hente nigerianske spillere bør de være råvare som skal videreforedles, så kyniske bør man vel være. Ellers er vel den ukjente nigerianeren og bosmannspilleren Ogude et nokså pinlig substitutt for en klubb som ønsket å hente Bõlanos. Dog et typisk søpla kjøp ala Bojan - ferdig, dyr vare nærmest på topp av karriéren.

                      Ogude ville vel også slitt med å jekke Søgård ut av 11'eren
                      Tror dette kan være en god signering av de. Skjønner ikke helt ressonementet i at vi ikke skal hente etablerte spillere fra akkurat det landet...

                      Dessuten er jeg ikke lenger like sikker på at Sportsklubben er bedre på å hente value for money enn den klubben. Ser vi på hva vi har hentet de siste 5 årene så klarer jeg ikke se andre enn Brann som har fått mindre klasse per investerte krone.

                      Men ja, "dagens stall holder ikke mål" - vi trenger en etablert klassespiller på sentral midtbane.

                      Kommentar

                      • Folke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2008
                        • 5955

                        #71
                        Det står ingen ting noe sted om forsterkninger til vår kjære klubb LSK, så da blir det nok med denne stallen ut sesongen... Det er en stor nedtur, spesielt med tanke på hvordan stallen så ut ved sesongstart og ikke minst pga spill og poengfangst/plassering siste tid.
                        Kan vel ikke helt se at lag rundt oss på tabellen plutselig skal begynne å gjøre det noe dårligere enn hva de har gjort den siste tiden, så skal man unngå kvalikk må det nok gires opp ett hakk eller ti på både trening og i kamp!

                        KOM IGJEN FUGLA

                        Kommentar

                        • GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

                          #72
                          At vi ikke hadde mulighet til å hente Ogude tilsier bare at det må satses enda mer bevisst på å videreutvikle de talentene vi har, altså gi dem tillit og spilletid. Vi fremstår som Godsets grå og sure fetter for tida, ikke særlig pent.

                          Vi kan lykkes eller gå ned med flagget til topps.

                          Kommentar

                          • Kjell.T.Ring
                            Poll St. Ring
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Dec 2005
                            • 11796

                            #73
                            Unnskyld meg, men er ikke Ogude offensiv midtbane og ville hvert en direkte konkurrent til Nosa? I tilfelle hadde det vært galskap å hente han for 3 mill når laget skriker etter en defensiv midtbane.
                            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                            Kommentar

                            • GIFKanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2009
                              • 8243

                              #74
                              En sentral midtbanespiller som tar tak begger veier, etter det jeg har fått høre.

                              Kommentar

                              • HSft
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2004
                                • 6082

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                En sentral midtbanespiller som tar tak begger veier, etter det jeg har fått høre.
                                Det jeg har hørt er at det er snakk om en spiller som er god defensivt og offensivt på midtbanen, kan spille spiss i tillegg til begge kanter. Er god med begge ben og sier selv at han synes han er flink.

                                Synes dog dette høres litt vel potetete ut, avventer noen dom til jeg har sett han spille. Det får vi nok gjort fort nok, og da kan vi ergre oss eller være letta.

                                Kommentar

                                • reka
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Aug 2005
                                  • 13277

                                  #76
                                  Mye syting her og man får inntrykk av at LSK er desidert verst stilt i klassen. Faktum er vel at nesten ingen klubber unntatt RævBK har forsterket i overgangsvinduet, og enkelte klubber som Strømsgodset og Kongsvinger har mistet viktige profiler.

                                  Ogude? Søpla mistet Moa og kjøpte Ogude - hvem av dere ville vært fornøyd med en slik handel om vi hadde solgt f. eks. Nosa eller Bergmann?

                                  Vi bør være fornøyd med den stallen vi har så lenge vi ikke lar Monopol-fantasiene ta overhånd. Forhåpentligvis får vi skikk på midtbanen når Nosa har fått orden på magen igjen og sonet ferdig. Jeg håper, men tror ikke, at Berg viser litt kreativitet når det gjelder å stokke om på rollene. Pedersen kunne kanskje gjort en brukbar jobb som ryddegutt på midten mot Start, han har løpskraft, duellstyrke og klokskap i massevis.

                                  Kommentar

                                  • Grusom B
                                    Generalissimo Bellisimo
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6248

                                    #77
                                    Hvem er det KIL har mistet? Kan ikke huske at det har forsvunnet noen derfra.
                                    Ni principe ni rey...

                                    D10S!

                                    Kommentar

                                    • tullebukk
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2006
                                      • 5446

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                      Hvem er det KIL har mistet? Kan ikke huske at det har forsvunnet noen derfra.
                                      Risholt til FFk

                                      Kommentar

                                      • *46*

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                        Risholt til FFk
                                        Roger. Det er to av dem og de er forbaska like

                                        Kommentar

                                        • Grusom B
                                          Generalissimo Bellisimo
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 6248

                                          #80
                                          Tror ikke det, faktisk. På forsida av glomdølen.no står det at Güven og Risholt KUNNE blitt solgt. Det tyder jo på at de ikke ble det...
                                          Ni principe ni rey...

                                          D10S!

                                          Kommentar

                                          Working...