Dagens stall holder ikke mål.

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    #81
    Opprinnelig skrevet av Grusom B
    Tror ikke det, faktisk. På forsida av glomdølen.no står det at Güven og Risholt KUNNE blitt solgt. Det tyder jo på at de ikke ble det...
    Ingen tvil om at Roger Risholt er solgt til FFK:


    Moderatormelding:
    Nok om Risholt, Ogude og andre ikke-LSK spillere i denne tråden. Tilbake tll temaet: Holder dagens (LSK)-stall mål?

    Kommentar

    • OppsalKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2008
      • 1881

      #82
      Opprinnelig skrevet av Kay
      Hvor mange assists har de andre høyrebekkene.
      Hvor svake i duellen eller hvor slurve i forsvarsspillet sitt er de andre spillerne sammenlignet med Essidiri?

      Helt greit å slå et godt innlegg som fører til mål av og til. Men at man ligger under 0-3 og to av de målene er delvis din skyld bør ikke dekke over problemene vi har med Karim.

      Akkurat nå så har han gått bakover fra hvor han var tidligere i år. Vil ikke ha ballen. Nesten som om han unngår den for tida.

      Merk forskjellen: Essidiri fra før pausen Essidiri etter pausen i TL'n.
      Nå bosatt på Rasta !!!!!

      Alltid Celtic og LSK

      Kommentar

      • xeR
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Jan 2004
        • 11206

        #83
        Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
        Merk forskjellen: Essidiri fra før pausen Essidiri etter pausen i TL'n.
        Merk forskjellen: LSK fra før pausen LSK etter pausen i TL´n.
        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

        Kommentar

        • Kjell.T.Ring
          Poll St. Ring
          --==FORUMRUNKER==--
          • Dec 2005
          • 11796

          #84
          Assistliste Tippeligaen

          9 assists

          Péter Kovács, Odd Grenland
          7 assists

          Veigar Pall Gunnarsson, Stabæk
          Karim Essediri, Lillestrøm
          Harmeet Singh, Vålerenga




          Neste forsvarsspillere på lista har 5. Freeman, Dorsin, og Lustig. 2 av disse spiller for serielederen.
          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

          Kommentar

          • GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

            #85
            Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
            Assistliste Tippeligaen

            9 assists

            Péter Kovács, Odd Grenland
            7 assists

            Veigar Pall Gunnarsson, Stabæk
            Karim Essediri, Lillestrøm
            Harmeet Singh, Vålerenga




            Neste forsvarsspillere på lista har 5. Freeman, Dorsin, og Lustig. 2 av disse spiller for serielederen.
            Og kollega LKE er fraværende. Mange initiativ, null uttelling, kanskje som best en uhyre sjelden dødballmulighet. Manglende ferdigheter her, ikke engang en spisskompetanse.

            Kommentar

            • GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

              #86
              Og tar man med målstatistikken så lurer jo både Dorsin og Lustig seg forbi Essediri også:

              Kommentar

              • skotten
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2004
                • 1794

                #87
                Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                Og kollega LKE er fraværende. Mange initiativ, null uttelling, kanskje som best en uhyre sjelden dødballmulighet. Manglende ferdigheter her, ikke engang en spisskompetanse.
                Å bruke assistpoeng som en indikator for en sammenligning mellom LKE og Essediri er rimelig hårreisende. Essediri tar nesten alle dødballene. Tror brorparten kom i en og samme match, hjemme mot Hønefoss. Måten Essediri tar dødballer på, får meg til å lengte til Stoffe-tida...

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  #88
                  Opprinnelig skrevet av skotten
                  Å bruke assistpoeng som en indikator for en sammenligning mellom LKE og Essediri er rimelig hårreisende. Essediri tar nesten alle dødballene. Tror brorparten kom i en og samme match, hjemme mot Hønefoss. Måten Essediri tar dødballer på, får meg til å lengte til Stoffe-tida...
                  Men med stilen vi legger opp til, med offensive backer, viser statistikken at LKE faller rimelig hardt igjennom, dødballer eller ei. Spesielt opp mot Dorsin og Lustig som setter malen i disse posisjonene her til lands, og som vel fortsatt er det man strekker seg etter.

                  Stoffe savner jeg også, det er vel ikke en LSK-kjeft som ikke ville hatt ham her lenger. Mye lenger.

                  Kommentar

                  • reka
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Aug 2005
                    • 13277

                    #89
                    Opprinnelig skrevet av skotten
                    Måten Essediri tar dødballer på, får meg til å lengte til Stoffe-tida...
                    Til gjengjeld er Essediris dødballer rene rektaltermometeret på stemningen og selvtilliten i troppen. Er den første dødballen en slurvete lompe tatt litt for raskt er det liten tvil om at spillerne har tatt spøkelsestoget til kampen.
                    Last edited by reka; 02.09.2010, 19:13.

                    Kommentar

                    • Ola
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 1651

                      #90
                      Det er riktig at Eriksen har sluppet billig unna her inne. For i likhet med mye annet som er kommet fra Lyn så er det ikke levert godt nok.

                      Eriksen er en ok tippeligaback som leverer average neste hver kamp. Sjelden elendig, noen horrible feil til tider og sjelden mer enn middels pluss. Dette visste Berg da han kjøpte spilleren. En perfekt tilvekst til et lag hvor ambisjonsnivået er middels.

                      Eriksen er en herremann med sannsynlig millionlønning, og som etablert tippeligaspiller bør det settes høyere krav til prestajon og kompetanse.

                      Kommentar

                      • OppsalKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2008
                        • 1881

                        #91
                        Har LKE spilt en TLkamp som høyreback her i LSK ennå?
                        Nå bosatt på Rasta !!!!!

                        Alltid Celtic og LSK

                        Kommentar

                        • Yellow-not-jella
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2009
                          • 1606

                          #92
                          Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                          Har LKE spilt en TLkamp som høyreback her i LSK ennå?
                          Jess, dett har han. I den gode perioden i fjor, fra og med Odd-kampen 16.mai. Fire kamper kanskje... odd, godset, sf, lyn.

                          Nei, vi får snarest se å få lagt om til 4-2-3-1. Passer oss best trur eg.

                          Kommentar

                          • Grusom B
                            Generalissimo Bellisimo
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6248

                            #93
                            Opprinnelig skrevet av El Caco
                            Som Grusom B foreslo, så tror jeg Carl Erik Torp er en som kan erstatte Kiko + litt ekstra for billigere penge!

                            Samtidig blir Kiko 30 år mens Torp er kun 26.
                            Om kiko er på 2008-nivå vil de faktisk kunne utfylle hverandre helt perfekt, mens Nosa kan få en fri rolle på venstrekant eller i hullet i en 4-2-3-1, som er formasjonen vi burde spilt.

                            Jeg ber til høyere makter for gehør til neste år:

                            Logi

                            Essediri-Dahm-Kippe-Ringstad

                            Mulle 2008 - Torp

                            Killingen/Edwin- Bergmann/Arild- Nosa

                            Ujah

                            En slik formasjon ville få ut det beste i laget samt gi individualistene mye større frihet og rom. Tydelig rollefordeling der fire spillere er hovedsakelig offensive våpen, en på midten er anker/ballvinner og den andre kreativ boks-til-boks, helst med skuddfot og teknikk(altså Torp). backene skal være offensive som faen og sørge for det som er av innlegg og alternativer til å vende spillet. Da blir det moro!

                            I en slik formasjon ville kiko utmerket vel kunne fylle rollen som anker. Vel og merke om han kommer seg opp på 08-nivå, da han var suveren.
                            Ni principe ni rey...

                            D10S!

                            Kommentar

                            • El Caco
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2009
                              • 2286

                              #94
                              Opprinnelig skrevet av Ballen
                              Håper på en ny defensiv sentral ballvinner til neste år.
                              Opprinnelig skrevet av Ballen
                              (...) men bortsett fra det så jeg ikke mye til han framover.
                              ...?

                              DEFENSIV midtbanespiller ja.
                              Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                              Kommentar

                              • Ballen
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • May 2004
                                • 227

                                #95
                                Opprinnelig skrevet av El Caco
                                ...?

                                DEFENSIV midtbanespiller ja.
                                joda jeg ser poenget ditt men når vi spiller med både espen og kiko må jo en av de ta et visst ansvar framover. Jeg så lite konstruktivt spill framover i banen fra kiko, mye støttepasninger som vanlig. Han var allikevel bedre enn på lenge.

                                Helst vil jeg ha en ny mann på defensiv midt som tar seg av grovarbeidet mens nosa kan stå for det kreative. Hadde vi f.eks hentet Annan hadde vi hatt en midtbane som ligna på noe (drømmer nå ja).

                                En annen mulighet er som nevnt tidligere her 4-2-3-1, som jeg tror er den beste formasjonen å spille med den stallen LSK har per i dag.

                                Hadde vi derimot fått inn en fysisk sterk midtbanespiller med gode ballvinneregenskaper og ikke minst gode pasningsferdigheter tror jeg fint vi kan spille 4-4-2 igjen.

                                Kommentar

                                • KFL41
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2004
                                  • 3648

                                  #96
                                  Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                  Om kiko er på 2008-nivå vil de faktisk kunne utfylle hverandre helt perfekt, mens Nosa kan få en fri rolle på venstrekant eller i hullet i en 4-2-3-1, som er formasjonen vi burde spilt.

                                  Jeg ber til høyere makter for gehør til neste år:

                                  Logi

                                  Essediri-Dahm-Kippe-Ringstad

                                  Mulle 2008 - Torp

                                  Killingen/Edwin- Bergmann/Arild- Nosa

                                  Ujah
                                  4-2-3-1 er jo ganske nærme det vi spilte i går og på vårparten da vi hadde to sittende sentrale spillere. Nå spiller vi 4-4-1-1 men flytter man kantspillerne litt fram, får vi 4-2-3-1. Det var vel med to sittende SMer vi "tilfeldigvis" spilte den beste fotballen iår, med Nosa og Tarik på kant. Så det forsterker poenget ditt. Denne Torp kan være en spennende og billig løsning, uten at jeg har studert han nøye.

                                  Kommentar

                                  • reka
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Aug 2005
                                    • 13277

                                    #97
                                    Opprinnelig skrevet av fredpet76
                                    Skal ikke pjatte for mye om dette jeg heller, men i de siste skattelistene tjener Kiko nesten 400000!! Om det er med eller uten sign on fee vet ikke jeg, men til sammelikning har Kippe 700000 og Espen 420000. Ikke kom her å si at hans kvaliteter kan forsvare denne lønna. Kiko har gjort og gjør en del bra, men ikke bra nok spør du meg.
                                    Jeg skjønner etterhvert hvorfor en del er forvirra...

                                    Du vet ikke om skattelistens oppføring inkluderer sign-on fee, du vet med andre ord ikke hvor mye kikos årslønn er, men du mener fortsatt at hans prestasjoner ikke kan forsvare lønna?

                                    Det er ikke noe galt i å diskutere kikos lønn, men estimatene bør iallefall ligge innfor grensene av det man kan kalle jordnært. Vår største stjerne i løpet av de overbetalte årene rundt 2007, Bjørn Helge Riise, hadde en årslønn på 1.2 millioner. Kiko, som reforhandlet avtalen i 2008 sin har neppe fått bedre betingelser: Vi kan anta at hans lønn ligger innefor 500k til 1.5 mill, men det er usannsynlig at han har fått en bedre kontrakt enn BHR. Trolig ligger kiko maks på rundt millionen, mer sannsynlig nærmere Kippe på 700.000 enn BHR på 1.2 mill. Det er vel forsatt en lønn som ligger 300-500.000 over hva han vil bli tilbydt ved neste forhandling.

                                    Kippe har forøvrig en meget fet bonusavtale som sikrer ham store utbetalinger etter et visst antall år i klubben. Neste gang denne dukker opp på skattelistene får vi sannsynligvis et hylekor uten like igjen.

                                    Kommentar

                                    • HSft
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2004
                                      • 6082

                                      #98
                                      Opprinnelig skrevet av reka
                                      Jeg skjønner etterhvert hvorfor en del er forvirra...

                                      Du vet ikke om skattelistens oppføring inkluderer sign-on fee, du vet med andre ord ikke hvor mye kikos årslønn er, men du mener fortsatt at hans prestasjoner ikke kan forsvare lønna?

                                      Det er ikke noe galt i å diskutere kikos lønn, men estimatene bør iallefall ligge innfor grensene av det man kan kalle jordnært. Vår største stjerne i løpet av de overbetalte årene rundt 2007, Bjørn Helge Riise, hadde en årslønn på 1.2 millioner. Kiko, som reforhandlet avtalen i 2008 sin har neppe fått bedre betingelser: Vi kan anta at hans lønn ligger innefor 500k til 1.5 mill, men det er usannsynlig at han har fått en bedre kontrakt enn BHR. Trolig ligger kiko maks på rundt millionen, mer sannsynlig nærmere Kippe på 700.000 enn BHR på 1.2 mill. Det er vel forsatt en lønn som ligger 300-500.000 over hva han vil bli tilbydt ved neste forhandling.

                                      Tror nok desverre du er langt fra sannheten her. For det første så tror jeg sign on fee har for vane å bli utbetalt gjennom kontraktsperioden og ikke ved signering slik uttrykket tyder på. Er ikke 100% sikker på hva som er vanen her, men f.eks var det en artikkel for litt siden om brann sine sign on fee utbetalinger: http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article4200653.ece

                                      Ellers så sier ryktene på Åråsen av Kiko var på vei til Frankrike og at Fjøra ga han en kjempekontrakt for å drive opp prisen før han ble solgt. Dermed er kontrakten hans mer ekstrem enn de andre spillerne som fikk gode kontrakter under det forrige regimet.

                                      Men det blir spennende å se når skattelistene kommer.

                                      Bjørn Helge var jo også meget missfornøyd med å tjene så dårlig i forhold til andre i stallen, så å si at han trolig tjente mindre enn BHR ettersom BHR var en bedre spiller er nok ønsketenkning.

                                      Kommentar

                                      • Speeder
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2006
                                        • 951

                                        #99
                                        Hvordan er status til Pål Steffen? Etter Dahms uhorvelig mange tupp og mæl pasninger kan vel ikke den bakre fireren være bankers til neste kamp? PSA sitter på benken så han er vel i allefall ikke skadet lenger, og bør vel ha hatt tid til å komme seg i nogen lunde form?
                                        Tore Galgerud

                                        Kommentar

                                        • sholen
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Sep 2009
                                          • 381

                                          Opprinnelig skrevet av hthaug
                                          Faen, skal vi begynne med sånne tråder her inne til stadighet?

                                          Nesten så en veit hva som kommer her hver bidige høstsesong. "Spark treneren". er alltid løsningen.

                                          Problemet er spillerne. Vi har ingen Baron, eller Wehrmann, eller Mifsud, eller Koren, eller Christoffer Andersson eller Shane Stefanutto eller Claus Reitmaier

                                          Vi har Mads Dahm, Erling Knudzon, Espen Søgård, Lars Kristian Eriksen pluss en aldrende legende i Sundgot (all ære, men)

                                          Berg har ikke skylda, LSK har skylda. i 2002 hvor vi var tvunget til å selge Zane fordi klubben ikke hadde 5 flate øre så klarte vi alikevel å hente spillere som dugde, nå henter vi stallfyll fordi klubben har gitt opp å lete etter gode erstattere etter øko-fyllekula vi nettopp har vært igjennom. Gikk ikke Erlandsen også til-dels fordi klubben ikke hadde penger? Var det i 2004 gutta trente ute på grus midtvinters fordi det ikke var penger i kassa til å dra sørover?

                                          Hvorfor leter vi ikke i Romania, Ungarn, Serbia, Slovenia, Hviterussland, hvorfor er det sånn at Nigeria og Elfenbenskysten er det eneste stedet det går å hente spillere?
                                          helt enig her. har snakkes en del om dette med kompiser og vi er alle enige om at vi har et ufattelig dårlig og tafatt mannskap, med noen unntak. Har vært fan av Søgård for hans innstilling og tilhørighet til både klubben og fansen, men det er ikke noen styrke når han spiller fast på midten, når vi ser hva slags spillere andre lag mønstrer i samme posisjon. Dette går igjen på flere posisjoner.

                                          Kommentar

                                          Working...