Dagens stall holder ikke mål.

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • tullebukk
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2006
    • 5446

    Dagens stall holder ikke mål.

    Er det ingen som ser samenhengen med di dårlige resultatene med at vi snart har kvitta oss med en hel 11 er og at kvaliteten på treningen er sunket veldig.Dagens mannskap hadde rykka rett ned. Vi har i tur og orden kvitta oss med Tarik,Tamandani,Metern,Dosso(er det flere?)+ da på med følgende langtidsskader ,Marius,Kiko og Ringen.Disse har blitt erstattet av 3 div spillere og juniorer på treninga er det da så rart at nivået på treningene har sunket.Det som skjer på feltet gjenskapes som regel i kamp.Forsvaret og spissplassene er greie men vi har bare 1 mann på midten som holder mål og her må det handles.Vi kan ikke spare oss til fant eller hva sier du Bjarmann.Heldigvis veit jeg at det mulig kommer 2 midtbane spiller på prøve til uka så mulig det er lys i tunnelen.
  • AG-3
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2006
    • 1081

    #2
    Av de som du nevner er det vel bare Tarik som stengt tatt holdt 1.lagsklasse. Tror det sitter mye i hodet dette her også jeg. At spillerne har vært gjennom så mye surr de siste årene at vi rett og slett ikke klarer å være gode. Jeg synes jeg ser enorm forskjell i kroppspråk på gutta nå vs. tidlig på året. Blir litt; jeg kan, jeg vil men får ikke til.
    Men klart at vi trenger flere kvalitetsspillere på midten. Tenk hvis Nosa og Espen går på skade i samme match. Da snakker vi tynn suppe i påfølgende kamp!

    Kommentar

    • tullebukk
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2006
      • 5446

      #3
      Alle disse jeg nevner er spillere som holdt nivået høyre oppe på treningsfeltet. Selv om det bare var Tarik som spilte.

      Kommentar

      • *46*

        #4
        Først av alt tror jeg man skal hente inn det reka har snakket om en stund: en idrettspsykolog. Selv om det mangler en del på stallen, så er det også en del uforløst rent psykologisk å hente.

        Kommentar

        • MedlemNR35
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2004
          • 905

          #5
          Vi trenger to gode kantspillere. Vi er fullstendig avhengig av kantspillere av høy klasse for å kunne spille det tiltenkte systemet. For tiden er verken Edwin eller Knutzon habile nok. For eksempel med Bjørn Helge Riise og Tarik på hver sin kant hadde vi kjempet med Rosenborg, med Edwin og Knutzon er vi faktisk ikke bedre enn det vi viser nå. Såpass stor forskjell er det på det å ha gode kantspillere med denne type fotball.

          Enten bør vi ut å hente kantspillere som holder et høyt nivå, eller så burde vi forandre systemet. For eksempel 4-2-3-1 eller 4-3-1-2 med Nosa i mellomrommet.

          Kommentar

          • mooph
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2005
            • 1496

            #6
            Laget holder grei standard individuelt. Det trengs bare en trener som kan få dem til og tro det samt spille sammen og ikke hver for seg.
            Fugla mot nye høyder

            Kommentar

            • fredpet76
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Feb 2004
              • 1227

              #7
              Nå vil vel forhåpentligvis NFF avgjøre Mads Dahm sin skjebne, så forhåpentligvis vil han signere innen kort tid. Har siden Kiko ble meldt skadet gått og håpet på at dette er en kamuflasje på at han er på vei vekk. Å spare 3,5 mill i lønn vil åpne for handlekraft, så sant spilleren er Bosman, men dette er vel kanskje ikke så realistisk. Nå som Pål Steffen er tilbake kan han kanskje kjøres inn som stopper og Pedersen ut på backen. Karim kjører vi fram, og med dette vil vi få inn mer rutine på høyresiden. Hvorfor Lunan spiller back er for meg en gåte. Han passer bedre som stopper med den teknikken han har. I tillegg blir det spennende å se hva som skjer med Dosso. Kunne trengt han nå som en konkurrent til Espen.. Det gjelder å kombinere laget riktig, noe Berg ikke akkurat gjør om dagen etter min mening.

              Kommentar

              • *46*

                #8
                Opprinnelig skrevet av fredpet76
                Har siden Kiko ble meldt skadet gått og håpet på at dette er en kamuflasje på at han er på vei vekk. Å spare 3,5 mill i lønn vil åpne for handlekraft, så sant spilleren er Bosman, men dette er vel kanskje ikke så realistisk.
                Jeg er så drittleie å lese dette ubegrunna "pjattet" om at Kiko har 3,5 mill i lønn i året... Sign-on fee ble utbetalt og kommer frem på likningen ett eller annet år. Og da blir selvsagt dette en sannhet! Er så lei av at dette dras frem i tide og utide.

                Kiko skal også ha en del skryt for 2008 sesongen. Han var en av dem som faktisk gikk foran og sikret kontrakt for 2009 sesongen. Trist å lese om at tidligere spillerkjemper slaktes så fort formkurven daler. Var samme med OO - som mange glemte alt det gode han har gjort for klubben.

                Dette er en avsporing, men jeg klarte ikke å styre meg - er så lei denne sytinga om akuratt dette. Er så mye annet å ta "tak" i hvis man ønsker å kritisere noe.

                Kommentar

                • fredpet76
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Feb 2004
                  • 1227

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av *46*
                  Jeg er så drittleie å lese dette ubegrunna "pjattet" om at Kiko har 3,5 mill i lønn i året... Sign-on fee ble utbetalt og kommer frem på likningen ett eller annet år. Og da blir selvsagt dette en sannhet! Er så lei av at dette dras frem i tide og utide.

                  Kiko skal også ha en del skryt for 2008 sesongen. Han var en av dem som faktisk gikk foran og sikret kontrakt for 2009 sesongen. Trist å lese om at tidligere spillerkjemper slaktes så fort formkurven daler. Var samme med OO - som mange glemte alt det gode han har gjort for klubben.

                  Dette er en avsporing, men jeg klarte ikke å styre meg - er så lei denne sytinga om akuratt dette. Er så mye annet å ta "tak" i hvis man ønsker å kritisere noe.
                  Skal ikke pjatte for mye om dette jeg heller, men i de siste skattelistene tjener Kiko nesten 400000!! Om det er med eller uten sign on fee vet ikke jeg, men til sammelikning har Kippe 700000 og Espen 420000. Ikke kom her å si at hans kvaliteter kan forsvare denne lønna. Kiko har gjort og gjør en del bra, men ikke bra nok spør du meg.

                  Kommentar

                  • korset+kanaris
                    Medlem
                    Hoffnarr
                    • Jun 2007
                    • 46

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av *46*
                    Kiko skal også ha en del skryt for 2008 sesongen. Han var en av dem som faktisk gikk foran og sikret kontrakt for 2009 sesongen. Trist å lese om at tidligere spillerkjemper slaktes så fort formkurven daler. Var samme med OO - som mange glemte alt det gode han har gjort for klubben.
                    Hmm.....tidligere spillerkjempe? Nei nei nei.......Solbakken, Kristinsson, Koren det er tidligere spillerkjemper. Kiko ble aldri den spilleren man trodde og kan ikke forsvare den lønna, men det er jo ikke hans feil at han ble tilbudt dette.
                    OO greit nok han scora endel viktige mål for oss, men kommer ikke til å savne han stakkar...

                    Kommentar

                    • Sem
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2005
                      • 1626

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av mooph
                      Laget holder grei standard individuelt. Det trengs bare en trener som kan få dem til og tro det samt spille sammen og ikke hver for seg.
                      I tillegg må vi huske på at det er en del unge spillere i stallen. Som også får (må) spille. Gjennomsnittsalderen på midtbanen og angrepet sist kamp var 22 år. I tillegg hadde vi Gabrielsen på backen.

                      Enig med trådstarter i at det trengs mer kvalitet på trening. Spillerne blir ikke klare for Tippeligaen ved å møte interkretsspillere på trening.

                      Kommentar

                      • WAK
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2006
                        • 964

                        #12
                        Hvis vi henter inn sentrale midtbanespillere før vi henter kantspiller så skjønner jeg faen ikke hva som skjer. Ser det er optimisme for at vi skal ha to sentrale midtbane spillere på prøve. Vi trenger tusen ganger mer kantspiller(e).

                        Vi var da oppe på 3 eller 4 plass når Tarik var her og spilte kant. Da spilte vi da med de samme midtbanespillerne. Det at vi har TOTAL mangel på kantspiller gjør alle de andre leddene i laget mye dårligere.

                        Nosa er en utrolig god spiller som fort kan bli det vi trenger hvis han kunne få konsetrere seg om de offensive opgavene på midtbanen. Nå må han rydde opp etter at kantene har utallige balltap i ugunstige tidsrom i oppbyggningsfasen. Fra blant annet Edwin, Knudtzon og Bolly. Han må til og med selv spille kant og til tider spille sammen med spillere som Sundgot på midtbanen og da blir det ikke plass for en fri offensiv rolle på midtbanen.

                        Vi kunne sikkert trengt noen litt mer tekniske, kreative og ballfordelene midtbaneanker en Søgård/Mouhelhi men ballvinner og den defensive jobbinga er det ikke noe å si på. Nosa hadde utfylt mange av de offensive manglene de har hvis han hadde fått frie tøyler offensivt sammen med to gode kanter og spisser som vi har flere gode av.

                        Jeg skjønner ikke at alle ser at det er kantspillere vi mangler. Vi trenger selvfølgelig forsterkninger i andre ledd men ikke på langt nær så mye som vi trenger forsterkninger på kantene.

                        Kommentar

                        • Dole
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2004
                          • 1557

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Sem
                          I tillegg må vi huske på at det er en del unge spillere i stallen. Som også får (må) spille. Gjennomsnittsalderen på midtbanen og angrepet sist kamp var 22 år. I tillegg hadde vi Gabrielsen på backen.
                          .
                          Det er vel omtrent samme snittalder som det tyske laget som tok 3. plass i VM Mulig vi blir litt senere voksne her i Norge?

                          Kommentar

                          • Sem
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2005
                            • 1626

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Dole
                            Det er vel omtrent samme snittalder som det tyske laget som tok 3. plass i VM
                            I semien hadde de en snittalder på nærmere 26 år. Det er noen år forskjell.

                            Kommentar

                            • antikris
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Oct 2005
                              • 520

                              #15
                              Min oppskrift for suksess: (som selvfølgelig er teori og svada egentlig, men det er hele poenget med forum da....)

                              - Logi må bli bedre til å lese spillet, komme ut og ta ballen før.
                              - Vi må ha backer i reserve som er backer
                              - Vi må ha en sentral midtbanespiller som klarer å fordele ballen, og ikke løper 3 runder rundt seg sjæl før det skjer.
                              - Vi må ha en kantspiller, helst en med venstrebein
                              - Edwin og Nosa må lære når det smart å spille ball fremfor å drible
                              - Nosa trenger skuddtrening.

                              Blir seriegull med en gang, gutta!
                              Last edited by antikris; 02.08.2010, 08:28.

                              Kommentar

                              • morten
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 2156

                                #16
                                Kippe må bytte draktnr..

                                og stallen er for tynn.Ja kanskje det spares til fant men jeg har altid trua!
                                Kall det fjåsete,men det er en grunn til at hotellrom,flyrader etc ikke eksisterer med tall nr 13. Berg må fortsette som han gjør og vi må bare være tålmodige slik at kabalen går opp til slutt. Men! 13 er ikke bra! I forsvar! Som kaptein! Fuck! Jeg tror jeg har rett! Gjør noe med det! Da tror jeg det vil løsne og vi vil få en ny "gullalder" i Flisbyen!

                                P.S Faen meg drittlei av å få som hatten passer pga elendige resultater. Folk orker ikke mobbe meg lenger..Det sier litt!
                                Badekar
                                http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                                Kommentar

                                • Emil B
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2006
                                  • 5921

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av morten
                                  og stallen er for tynn.Ja kanskje det spares til fant men jeg har altid trua!
                                  Kall det fjåsete,men det er en grunn til at hotellrom,flyrader etc ikke eksisterer med tall nr 13. Berg må fortsette som han gjør og vi må bare være tålmodige slik at kabalen går opp til slutt. Men! 13 er ikke bra! I forsvar! Som kaptein! Fuck! Jeg tror jeg har rett! Gjør noe med det! Da tror jeg det vil løsne og vi vil få en ny "gullalder" i Flisbyen!

                                  P.S Faen meg drittlei av å få som hatten passer pga elendige resultater. Folk orker ikke mobbe meg lenger..Det sier litt!
                                  Hehe! Kippe har vel vært vår beste spiller i år så jeg tviler på at det har noe å si at han har drakt nr 13. Godt vi slipper spillere som skal ha nr 44, 77, 88 eller 99 på drakta!

                                  Kommentar

                                  • glasgow
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2007
                                    • 1251

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av antikris
                                    Min oppskrift for suksess: (som selvfølgelig er teori og svada egentlig, men det er hele poenget med forum da....)

                                    - Logi må bli bedre til å lese spillet, komme ut å ta ballen før.
                                    - Vi må ha backer i reserve som er backer
                                    - Vi må ha en sentral midtbanespiller som klarer å fordele ballen, og ikke løper 3 runder rundt seg sjæl før det skjer.
                                    - Vi må ha en kantspiller, helst en med venstrebein
                                    - Edwin og Nosa må lære når det smart å spille ball fremfor å drible
                                    - Nosa trenger skuddtrening.

                                    Blir seriegull med en gang, gutta!

                                    Og forsvaret må slutte med klareringer som havner rett i motstanderen.

                                    Kommentar

                                    • Torolf
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2004
                                      • 9574

                                      #19
                                      På de to siste kampene har vi sluppet inn tre mål på egne dødballer fordi forsvaret ikke har rukket tilbake. Det har også skjedd tidligere i sesongen. Mange av våre motstandere er ekstremt flinke til å utnytte mulighetene som skapes når vi sender Kippe i angrep. Hva skal vi gjøre med dette? Jeg mener vi må velge mellom å være mer forsiktige med å sende opp Kippe eller trekke ned en ekstra spiller i forsvar på våre dødballer. Det er synd å miste angrepsvåpenet Kippe, så jeg foretrekker alternativ to.

                                      Kommentar

                                      • mr.Jordbakke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 3845

                                        #20
                                        Enig med Torolf. I tillegg må vi spille mer kynisk, lage frispark når vi får kontring imot og heller pådra oss et evt. gult kort.
                                        NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                                        Mvh
                                        Mr.Jordbakke

                                        Kommentar

                                        Working...