Nyheter august 2010

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

VG

Kippe: - Målet er fortsatt topp seks

Av Eric Brekstad Utheim 23.08.2010 kl. 07:00 Kilde: VG NETT

LILLESTRØM (VG Nett) De har slitt i bunnen, og gikk ni kamper på rad uten en eneste seier. Likevel løfter Lillestrøm-kaptein Frode Kippe blikket og drømmer om en topplassering.
    - Det er ni kamper igjen av årets eliteserie. Målsetningen vi hadde før sesongen om å bli blant topp seks er fortsatt mulig, insisterer midtstopperen.

Med søndagens 1-0-seier over et svakt Aalesund-lag hjemme på Åråsen, har LSK åtte poeng ned til kvalikkplass.

Laget er nå nummer ni, bare fire poeng unna sjetteplassen.

- Jeg har ikke tenkt på nedrykkstrid før kampen mot Aalesund, og skal i hvert fall ikke gjøre det nå, insisterer Kippe.

VG LIVE:Se høydepunktene fra LSK-Aalesund

Lettet trener
    Trener Henning Berg var lettet etter at rekken med eliteserieoppgjør uten trepoenger stoppet på ni.

Nå ser også han framover.

- Vi holdt nullen mot Aalesund. Det var viktig. De skapte ikke en eneste sjanse. At et lag skaper null sjanser i løpet av en kamp har jeg svært sjeldent opplevd i min tid som spiller og trener. Beholder vi den defensive tryggheten vi viste her, skal vi ha nok fremover til å vinne kamper, sier LSK-treneren.

(Artikkelen fortsetter under bildet)

TROR PÅ TOPP SEKS: Frode Kippe. Foto: Scanpix

Unna nedryksssonen
    Han er glad maset om rekken uten seier nå kan begraves. Nedrykkssonen har også kommet på betryggende avstand. Søndagens seier var den første siden Strømsgodset ble slått 9. mai.

- Hver gang vi har snakket med journalister i det siste har vi blitt minnet på at det er lenge siden sist vi vant. Derfor var dette deilig. Nå slipper vi dette maset.

Ikke bekymret
    Berg mener imidlertid ikke at formen har vært bekymringsverdig, selv om poenghøsten de siste månedene har vært svak.

- Vi har spilt bedre kamper enn den mot Aalesund uten å vinne, så det er litt tilfeldig.

Første mål på ett år

ENDELIG LSK-SEIER: Henning Berg. Foto: Scanpix

En av de som kan skape farligheter framover, er matchvinneren mot Aalesund, Edwin Eziodwaye. Den unge nigerianeren har slitt med skader og formsvikt, og gjorde sitt første mål på nøyaktig ett år søndag.

- Han har fått en ny rolle på kant istedenfor på topp. Konkurransen om plasser i angrepet er hard. Edwin må forbedre løpskapasiteten sin. Han viser stadig større taktisk klokskap i sin nye rolle, skryter den tidligere landslagskapteinen.

- Han scoret et fint mål mot Aalesund. Han har stått på, og klart å komme seg inn på laget. Beholder han plassen der, kommer det mål. Det skal ikke gå ett år til neste gang.

(VG NETT 23.08.2010 kl. 07:00, Sist oppdatert 23.08.2010 kl. 07:51 )

LILLESTRØM (VG Nett) De har slitt i bunnen, og gikk ni kamper på rad uten en eneste seier. Likevel løfter Lillestrøm-kaptein Frode Kippe blikket og drømmer om en topplassering.

Kommentar

• RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

fotball.no

- NM som er det store

Lillestrøm er klare for kvartfinale i G16-NM etter en solid seier mot Oppsal. Nå vil laget vinne hele turneringen.

VIDERE: Lillestrøm avanserte på bekostning av Oppsal i lørdagens kamp i G16-NM. | Foto: Christer Madsen

Tekst: Christer Madsen
      Publisert: 22. august 2010

Åtte lag er klare for kvartfinale i årets G16-NM etter helgens kamper. Blant dem er Lillestrøm, som banket Oppsal hele 6-1 på hjemmebane. Etter en målløs førsteomgang løsnet det skikkelig for vertene etter pause.
      - Vi har tapt to ganger mot Oppsal tidligere i år, så det var moro å vinne i dag. Vi var det beste laget. Vi skapte en del sjanser i førsteomgang også, så jeg hadde på følelsen av at det skulle løsne, sier LSK-trener Jan Roger Sannerud til fotball.no.

Håper på finale
      LSKs toppscorer i interkretsserien, Christian Bjerkenes, bidro i høy grad da han kom inn etter pause. Innbytteren scoret hattrick etter flotte prestasjoner. Lillestrøm gikk opp i 3-0 før Oppsal reduserte, og bortelaget var også nære en ny redusering. Istedet punkterte gultrøyene kampen til 4-1, og plusset på ytterligere to før sluttsignalet gikk.
      John Raymond Haraldsen, Ohi Antonhy Omoijuanto og Fabian Vatne scoret de øvrige målene for LSK.
      - Vi stiller alltid et sterkt mannskap i cupkampene og satser på NM. Oppsal er et veldig bra lag, men guttene gjorde en kjempekamp. Nå håper vi å gå hele veien, sier Sannerud.

- Utrolig gøy
      Tremålsscorer Christian Bjerkenes var naturlig nok også fornøyd.
      - NM er det store for oss, så jeg håper vi kan klare å vinne den. Men det er mange tøffe lag igjen, så det blir ikke enkelt. Det var utrolig gøy å vinne i dag, sier han.
      Den talentfulle unggutten briljerte stort i omgangen han fikk spille.
      - Jeg fikk mye rom og er fornøyd med å score tre. Vi styrte det meste av kampen, men slet med å score mål før på slutten. Nå blir det kanskje en lang reise i neste runde, så det blir spennende, sier Bjerkenes.

Oppsal skuffet
      Oppsal har gjort det meget bra denne sesongen. Laget topper interkretsserien for G16, kom til finalen i Norway Cup og ble nummer tre i Gothia Cup, mens det altså ble full stopp i NM.
      - Resultatet er veldig skuffende. Vi slo LSK for kort tid siden i serien, men i dag var de bedre enn oss. Det har vært mange kamper i det siste og guttene virket litt slitne, sier Oppsal-trener Gisle Olsen.
      - Vi holdt nullen lenge, men da LSK fikk 1-0 virket det som om vi ga opp og resultatet ble veldig stygt etterhvert. Vi hadde håpet å komme langt i cupen, men tapte for et bedre lag i dag, sier Olsen.

Kommentar

• RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

Nettavisen

Lover flere Lillestrøm-mål

For et par måneder siden var han ikke engang på benken. Nå er han helt.

Publisert 23.08.10 08:49
        Dag Langerød dag.langeroed@nettavisen.no

ÅRÅSEN (Nettavisen): Det har gjort vondt. I begynnelsen av mai lå Lillestrøm på 3. plass i Tippeligaen, og det ble snakket om medaljer.
        Så gikk det galt.
        Søndag, etter 105 dager og ni strake Tippeliga-kamper uten seier, kunne Kanarifansen omsider hylle sine egne helter igjen.
        22 år gamle Edwin Eziyodawe ble den aller største, da han avgjorde kampen mot Aalesund i 2. omgang.

Skaden ødela
        Han scoret seks mål i debutsesongen i fjor, og hadde høye mål for årets sesong. Så røk menisken, og han mistet hele oppkjøringen rett før seriestart. Så ble Tarik Elyounoussi leid inn, og etterpå ble han henvist til en plass på benken.
        Eller tribunen.
        - Det har vært en tøff tid, innrømmer han overfor Nettavisen.
        - Jeg hadde store mål for sesongen. Så kom skaden. Da måtte jeg forandre på alt.
        - Har du vært sint over å ikke få spille?
        - Nei. Da hadde jeg bedt om å få reise vekk på lån. Men jeg vet at jeg har en plass i dette laget. Jeg vet at fansen elsker meg. Jeg elsker også dem. Samtidig vet jeg at treneren vet best. Derfor har jeg ikke hatt noen grunn til å være sint. Jeg har kun hatt grunner til å trene hardt, fortsetter han.

Fortsatt ikke på toppnivå
        Med målet sørget han også for en drømmehelg for seg selv. Lørdag vant favorittlaget Arsenal hele 6-0 i Premier League. Så scorer han selv – nøyaktig ett år etter at han sist scoret i Tippeligaen – og mot Aalesund – som han også scoret mot på Åråsen i fjor.
        - Hehe. Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare det. Jeg er fornøyd, men jeg aner ikke hvilke planer Gud har for meg.
        - Går det ett år til neste mål nå?
        - Nei, nei, nei, nei. Det kommer flere. Jobber jeg hardt kommer det flere mål i år også.
        - Er du tilbake på toppnivå nå?
        - Nei. Men jeg jobber for å komme dit.

Fornøyd med flere
        Henning Berg mener nigerianeren får betalt for den harde jobben han har lagt ned etter skaden sin.
        - Han er jo egentlig spiss, og det var stor konkurranse på den plassen i våres. Tarik (Elyounoussi) var jo her. Olly (Olivier Occean) også. Så har vi også en skade på Kiko (Mouehli) nå også. Det gjør det lettere å komme inn på laget.
        - Samtidig har Edwin måttet lære seg kantrollen. Vi begynte å drille ham i den rollen i ferien, men han er fersk der. Det handler om løpskapasitet og det taktiske posisjonsspillet begge veier. I dag var han imidlertid bedre enn tidligere – både før og etter at han får ball, sier Lillestrøm-treneren.
        Han var imidlertid ikke bare fornøyd med matchvinneren. Forsvarsrekka, som hindret Aalesund i å skape en eneste målsjanse, får også skryt.
        - Mads Dahm gjør en utmerket debut fra start. Han har jo nesten ikke spilt midtstopper i hele år, og har bare trent med oss i noen uker. Da er det moro at han spiller så bra. Så gjør også Steinar (Pedersen) en utmerket jobb som venstreback. Det var solid – ikke noe tull, sier Berg om spillerne som fikk sjansen da Lars Kristian Eriksen slet med sykdom lørdag og natt til søndag.
        Med seieren fikk Lillestrøm også åtte poengs avstand til Hønefoss på kvalifiseringsplass. Nå venter Stabæk borte i neste kamp.

Kommentar

• RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

RB: Børsen Lillestrøm - Aalesund

Publisert 23.08.2010 kl 00:51 Oppdatert 23.08.2010 kl 09:33

LSK – Aalesund 1-0 (0-0)

Åråsen.
          Mål: 1-0 (63) Edwin Eziyodawe (Anthony Ujah).
          Gult kort: Ingen.
          Tilskuere: 6.623.
          Målsjanser: LSK 7, Aalesund 0.
          Cornere: LSK 7, Aalesund 6.
          Dagens kanarifugl: Anthony Ujah.
          Kampkarakter: 6
          Stadionstemning: 7

LSK (4-4-2):

STEFAN LOGI MAGNUSSON 5
          Tilbake etter karantene. Ble ikke tvunget til å gjøre noe som helst før pause. Slurvet en del med ballen i beina. Spilte blant annet til en Steinar Pedersen når han hadde ryggen til! Fikk ikke mye mer å henge fingrene i i 2. omg. To gode utboksinger på farlige innlegg mot slutten.

KARIM ESSEDIRI 6
          Har utviklet seg til å bli en bunnsolid defensiv back. Kloke valg i alle dueller. Viste ved et par anledninger også at han kan takle. Spilte seg flere ganger ut av vanskelige situasjoner med ball. Fikk en del muligheter på dødball uten at presisjonen var på hans beste nivå.

MADS DAHM 6
          Erstattet en syk Eriksen og ble kastet inn fra start i hjemmedebuten. Trygg og svært rolig med ball. En gang holdt det på å gå galt foran som bakerste mann. Tok sammen med Kippe godt hånd om Aarøy. Vant alt av dueller. Fikk en mulighet på corner, men headet over.

FRODE KIPPE 6
          Klarerte rett inn i farlig sone etter ti sekunder. Etterpå leverte kapteinen varene hundre prosent. Hadde jernkontroll på Aarøy. Sto fram og vant alle dueller med tometersmannen. Offensivt var han nær ved et par anledninger på dødball. En avslutning ble stoppet på streken.

STEINAR PEDERSEN 6
          Tilbake i posisjonen han spilte mest i for LSK i 1997 da Eriksen ikke ble friskmeldt til å starte. Trygg og god opptreden på venstresiden gjennom hele kampen. Tok en stor del av den defensive jobben på sin side bak en offensiv Edwin. Full kontroll uansett motstander på sin side.

ERLING KNUDTZON 5
          Sto over med sykdom sist. Har slitt etter ferien, og er blitt en «hakkekylling» hos fansen. Han har trenerens tillit og nå innfridde han. Gjorde mer positivt i 1. omg. enn på hele høstsesongen til sammen. Løp enormt. Meget god defensivt. Bidro med enkle løsninger offensivt.

ESPEN SØGÅRD 5
          Det var tydelig fra start at Fetsund-gutten hadde lyst til å vinne en kamp igjen. Øste ut med krefter, vant dueller og gjorde det enkelt og greit med ballen. Rettet stort sett opp selv de småfeilene han gjorde. Kraftinnsatsen kostet krefter. Mot slutten var til og med Espen synlig sliten.

NOSA IGIEBOR 5
          Mye ballkontakt da LSK tok grep i kampen etter et kvarter. Bare en god keeper hindret ham mål midt i 1. omg. Fikk også en stor sjanse mot slutten, men avslutningen strøk stolpen og gikk ut. Gjorde en god defensiv jobb før pause, men slurvet litt med returløpene etter pause.

EDWIN EZIYODAWE 5
          Femte kamp på rad som kantspiller. Utvikler seg stadig i den for ham helt nye rollen. Skaper mye med sine dribleferdigheter, men litt for ofte går det for sakte. Driblet seg først fri og skjøt like utenfor. Da Ujah headet ham fri scoret han sitt første mål på ett år. Slurvet defensivt.

BJÖRN BERGMANN SIGURDARSON 5
          Sonet karantene sist og hadde ikke spilt kamp siden juli. Var tydelig tent på å vise seg fram. Hadde noen fine kombinasjoner med Ujah i starten, men kom ikke helt med i kampen i 1. omg. Fikk en stor sjanse på en opprulling i 2. omg., men keeper reddet. Ujah blokkerte (!)?hans andre.

ANTHONY UJAH 7 BB
          Løp og jaktet på mål konstant i 90 min. En herlig og oppofrende innstilling. Skapte konstant trøbbel for Aalesund-forsvaret. Bare en meget god keeper hindret ham scoring på en flott avslutning. Flott heading ned til Edwin på seiersmålet. Manglet bare målet i denne kampen.

SUM 11 MANN: 61

INNBYTTERE

FREDRIK GULBRANDSEN
          (28 min. for Knudtzon).
          Rakk så vidt å komme inn før det ble 1-0. Etterpå bidro han med mye på høyresiden. Nær mål. God søknad om spilletid.

ARILD SUNDGOT
          (13 min. for Eziyodawe).
          Kom inn for å ro i land seieren. Gjorde stort sett kloke valg med ball.

LARS KRISTIAN ERIKSEN
          (9 min. for Sigurdarson).
          Inn for å gjøre en defensiv jobb på venstre midtbane da seieren skulle sikres.

DOMMER

ROY HELGE OLSEN 6
          God kampledelse i en kamp som aldri ble vanskelig å dømme. Lot seg ikke påvirke av de mange Aalesund-ropene om straffespark. Holdt også hodet kaldt i de mange tette luftduellene. God frisparkbedømmelse. Kom også fra kampen uten kort.

ANALYSEN
          Et LSK på jakt etter sin første seier på ti kamper viste vinnervilje fra start. Et defensivt Aalesund ga vertene lite rom, og to sjanser var alt LSK klarte å vaske fram før pause. LSK festet et enda hardere grep om kampen etter hvilen, og det var helt fortjent da Edwin plukket opp en Ujah-stuss og scoret sikkert. LSK fortsatte å styre kampen et kvarter til, men mål nummer to kom aldri selv om sjansene var der. Aalesund flyttet spillet litt høyere i banen det siste kvarteret da LSK ble mest opptatt av å sikre de tre poengene. Men selv om de hadde ballen mye mot slutten, skapte ikke Aalesund en eneste sjanse.

Vurdert av Per Kristian Torvik og Morten Svesengen

Kommentar

• gilbert
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 3248

Mange A-lagsspilere for LSK2 i kveld 19.00

- Flere a-lagsspillere med

Arild Sundgot og Fredrik Gulbrandsen fikk begge innhopp i går. I kveld er de med mot Gjelleråsen klokka 19.

gilbert

Kommentar

• Emil B
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2006
              • 5921

lsk.no

Stemningen i garderoben etter seieren.
              LSK-TV gir deg en titt inn i LSK-garderoben og intervjuer med flere av LSK-spillerne etter 1-0 over Aalesunds FK.

Kommentar

• RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

fotball.no

Tekst: Mari Waagaard Thomassen Publisert: 23. august 2010

G18-landslagstrener Bård Flovik har tatt ut troppen som skal møte Polen til dobbeltlandskamp i perioden 1. - 5. september:
                ...
                Fredrik Gulbrandsen - Lillestrøm SK

Kommentar

• RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

lsk.no

Bergdølmo: - LSK var klart best

Fredrik Gulbrandsen punkterte kampen i det 85. minutt da LSK 2 vant 2-0 over Gjelleråsen på Lillestrøm Stadion.

Kommentar

• RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

fotball.no

Tekst: Mari Waagaard Thomassen
                    Publisert: 24. august 2010

Norges Fotballforbund har satt opp kampene i kvartfinalene i NM G16 Telenor Cup:

RBK - Molde
                    Brann - Viking
                    Ørn-Horten - Stabæk
                    VIF - LSK

Kampdato er satt til lørdag 11. september kl. 16.00. Kampene kan avvikles på et tidligere tidspunkt dersom klubbene blir enige om det.

Kommentar

• RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

lsk.no

Gulbrandsen: - Betyr mye for meg

Fredrik Gulbrandsen har blitt tatt ut til dobbeltlandskamp for G18-landslaget mot Polen i begynnelsen av september.

Kommentar

• RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

lsk.no

Billettinfo: Stabæk-LSK

Søndag reiser LSK-spillerne til Fornebu for å kjempe om tre poeng mot Stabæk.

Kommentar

• McGuffy
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 5105

Arild Sundgot forhandler om ny kontrakt med LSK. Foto: Eirik Førde , Digitalsport

Ikke hørt fra Godset

ÅRÅSEN: Arild Sundgot blir koblet til Strømsgodset, men LSK-spissen har ikke hørt noe fra drammenserne.

Sundgot er ikke blitt enig med LSK om forlenget kontrakt.

– Jeg forhandler fortsatt med LSK. Jeg vet ikke hvor langt unna vi er en løsning, sier Sundgot til Romerikes Blad.

32-åringen står på ønskelisten til Strømsgodset, hevder Drammens Tidende.

– Jeg har ikke hørt noe fra Strømsgodset, sier Sundgot.
                          Fem seriemål er det blitt for Sundgot i LSK-drakten denne sesongen. Strømsgodset er på spissjakt. Skadde Markus Pedersen er ønsket i Vålerenga. Pedersen var på Ullevaal da VIF slo Sandefjord mandag kveld.

Kommentar

• RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

Stavanger Aftenblad

Johnsens karriere kan være over

Marius Johnsen (28) må gjennom en alvorlig kneoperasjon, og det er ikke sikkert han kommer tilbake på fotballbanen.

Publisert: 25.08.2010 kl. 11:12 , endret: 25.08.2010 kl. 11:15
                            Av: Kjetil Samuelsen

– Jeg gjør ikke dette for at han skal spille eliteseriefotball igjen, men for at han skal få et kne han kan leve med. Hvis han kan spille fotball igjen, er det en bonus, sier Lars Engebretsen, professor i ortopedi ved Universitetssykehuset i Oslo.
                            Det er den tidligere landslagslegen som skal gjennomføre operasjonen, som innebærer en rehabiliteringsperiode på 12-18 måneder.
                            Marius Johnsens karriere har ikke utviklet seg slik han hadde tenkt da han gikk til Lillestrøm sommeren 2007. Skader og problemer med det venstre kneet har gjort sitt til at 28-åringen kun står bokført med 30 kamper de fire sesongene på Åråsen.

Som Solskjær
                            Og nå kan det være slutt. Johnsen har slitt bort det meste av brusken i sitt venstre kne, og skal i september gjennomføre en brusktransplantasjon.
                            Ole Gunnar Solskjær valgte i 2007 å legge opp da han ble nødt til å foreta en slik operasjon for å redde karrieren. Men Johnsen har ikke gitt opp håpet.
                            – Jeg vil være ute lenge etter denne operasjonen. Det er en lang opptreningsfase, og om jeg ikke skulle bli god nå må jeg vurdere om jeg vil fortsette. Men jeg frykter ikke at karrieren er over. Jeg tenker heller at dette er en mulighet til å bli helt frisk, sier Johnsen.
                            – Hvis noen skal klare det, er det kanskje Marius. Han har en sterk vilje, og har presset både kne og kropp til det ytterste for å komme tilbake. I tillegg er Marius ung til å gjennomføre en slik operasjon, det gir ham bedre muligheter, sier fysioterapeut og fysisk trener i Lillestrøm, Geir Kåsene.

– Kjedelig
                            Johnsen har snaue to år igjen av kontrakten med Lillestrøm, som støtter den tidligere Køln-proffen fullt og helt i kampen for å bli frisk.
                            – Marius kjempet seg tilbake i fjor, og var en sterk bidragsyter til at vi klarte å snu skuta og unngå nedrykk. Jeg håper han blir frisk, slik at han kan bidra for oss på banen igjen. Men vi tar ett år av gangen, så får vi se hvordan det går, sier sportslig administrativ leder Torgeir Bjarmann.
                            – Dette er kjedelig, for jeg er i en alder der jeg burde vært på toppen av karrieren, avslutter Marius Johnsen.

Kommentar

• RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

lsk.no

Husk juniorkvarten på lørdag mot RBK

Førstkommende lørdag spiller juniorlaget kvartfinale i NM mot Rosenborg. Magnus Powell håper så mange som mulig kommer for å støtte juniorlaget i LSK-Hallen kl. 16.00.

Skjetten SK - LSK 2 flyttet

I forbindelse med kvartfinalen til juniorlaget på lørdag har kampen mellom Skjetten SK og LSK 2 blitt flyttet til 17. september.

Kommentar

• Folke
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2008
                                • 5955

Forhandlinger om nye kontrakter

RB Papir melder i dag at Arild Sundgot er tilbudt en 2 års kontrakt med klubben! Det har ikke kommet noen formelle henvendelser på han fra hverken strømsgodset eller andre klubber.. En viktig kontinuitetsbærer melder Bjarmann, som også nevner at Sundgot blir en meget viktig spiller for klubben dersom noen av de yngste skulle bli solgt!
                                Sundgot sier at tilbudet er dårligere enn hva han har, men at LSK alltid har hvert førstevalget hans og at han skal tenke nøye gjennom det ett par dager.

Bjarmann melder også at BBS er tilbudt ny kontrakt, spilleren selv sier at han ønsker å bli i klubben og at de er i dialog med hans rådgiver om en forlenget avtale.

Kiko må vente til han er skadefri og kan bidra til slutten av sesongen før de evt tar en prat om ny kontrakt med sterkt redusert lønn.
                                Dahm og Sadeh skal også opp til forhandlinger etter sesongen!

Pål Steffen var nær ved å reise til kongsvinger på utlån, men pga skade ser det nå ut til at han blir i LSK.

NB! Marius Johnsen blir ute minst 1-1,5 år pga kneproblemer. Mulig at han ikke kan spille fotball igjen!

Kommentar

• Diamanten
                                  Medlem
                                  Møteplager
                                  • Nov 2006
                                  • 70

Ohi

Dagens papir AP melder at Ohi Omoijuanfo putta to og la opp til to da G16-laget grusa Bulgaria 5-0 i Syrenka Cup igår. Det gror, og de får internasjonal erfaring
                                  Last edited by RSP; 26.08.2010, 08:55.

Kommentar

• RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

lsk.no

Sundgot går for rekorden

Arild Sundgot avfeier all interesse fra andre klubber og sikter seg inn mot Torgeir Bjarmanns klubbrekord i antall Tippeligakamper for LSK.

Kommentar

• Skinke
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2007
                                      • 3914

G15-landslagstrener Bård Flovik har tatt ut troppen som skal møte Sverige til dobbeltlandskamp:

Mithilan Ahilan - Skeid
                                      Dursa Mohammed Ahmed - Viking FK
                                      Riki Tomas Alba - Vålerenga Fotball
                                      Kent-Are Antonsen - Storsteinnes IL
                                      Mats Møller Dæhli - Stabæk Fotball
                                      Bård Finne - SK Brann
                                      Pål Vestly Heigre - Hana IL
                                      Jonas Bjørn Heiland - Kragerø IF Fotball
                                      Marius Christopher Høibråten - Lillestrøm SK
                                      Alexander Jones - IK Start
                                      Martin Lundal - Nardo FK
                                      Kot Chol Nguen - Strømsgodset Toppfotball
                                      Kamer Qaka - Vålerenga Fotball
                                      Carl-Henrik Refvik - FK Vidar
                                      Bjørn Håkon Elgen Semb - Storm BK
                                      Herman Sørby Stengel - Stabæk Fotball
                                      Martin Wilhelmsen Trøen - Eidsvoll TF Fotball
                                      Stefan Aase - Florø SK

Daukjøtt Felt C

Kommentar

• RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

fotball.no

- Lillestrøm er like gode som Rosenborg

Tekst: Jo Grønlund
                                        Publisert: 26. august 2010

Førstkommende lørdag kl. 16.00 tar Lillestrøms juniorlag imot Rosenborg i en kamp om semifinaleplass i norgesmesterskapet. At Lillestrøm sine juniorer har tatt seg helt til kvartfinale er uvant på Åråsen, og nå venter Norges beste juniorlag på motsatt banehalvdel.

LSK med gode muligheter
                                        - Rosenborg har vært det beste juniorlaget i landet de siste tre årene, men man må huske på at vi er østlandets beste juniorlag. Tor Arne Solberg ser optismistisk på Lillestrøm sine muligheter i LSK-hallen på tross av at Rosenborg kan stille med to spillere som nylig spilte kvalifiseringskamp til Champions League, Henriksen og Wangberg.
                                        - Vi stiller også med vårt ypperste mannskap, og vi har vist at de kan hamle opp med det beste, poengterer Solberg

Lenge siden siste triumf
                                        Sist gang Lillestrøm tok hjem det gjeveste trofeet for juniorer var i 1986. Da spilte storheter som Jan Ove Pedersen, Tore Pedersen og Torgeir Bjarmann. I 1988 tapte Fugla for Ørn-Horten, noe spillerutvikler i AFK Geir Frigård husker godt.
                                        - Vi var det spillemessig beste laget, men Ørn hadde de beste enkeltspillerne, påstår Frigård.
                                        Lå oss håpe på en kamp hvor Lillestrøm både vinner spillemessig og resultatmessig denne gangen. Vel møtt i LSK-Hallen

Kommentar

• RSP
                                          Moderator
                                          • Aug 2004
                                          • 10498

lsk.no

Mads Dahm: - Jeg trives

Forlenger gjerne med LSK.

Kommentar

Working...