Én uke til en viktig kamp borte mot Odd. Vi har ikke vunnet siden 9. mai, og en seier her hadde smakt. Både Logi og Bergmann Sigurdarson soner karantene, og jeg synes lagforslaget til Svesengen i dagens RB har mye for seg:
Odd -Lillestrøm, Skagerak Arena, mandag 9. aug. kl. 19.00
Collapse
X
-
Én uke til en viktig kamp borte mot Odd. Vi har ikke vunnet siden 9. mai, og en seier her hadde smakt. Både Logi og Bergmann Sigurdarson soner karantene, og jeg synes lagforslaget til Svesengen i dagens RB har mye for seg:
http://www.rb.no/lsk-magasinet/article5209283.ece
Hansen - Essediri, PSA, Kippe, Pedersen - Gulbrandsen, Tokstad, Søgård, Igiebor - Sundgot, UjahKommentar
-
Jeg håper bare det blir noen forandringer i midtbaneleddet. At det legges om til en formasjon stallen vår har forutsetninger for å beherske, er vel for mye forlangt, men en viss flankespiller og en viss midtstopper bør få en hvilepause nå.
Hansen; Essediri, PSA, Kippe, LKE; Tokstad, Søgård, Nosa, Edwin; Ujah, Sundgot.Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellumKommentar
-
Kommentar
-
Er kiko klar til denne? Ønsker meg noe slikt(urealistisk):
Hansen
Essediri - PSA - Kippe - Eriksen
Gulbrandsen - Kiko(Toks) - Søgård - Edwin
Nosa
Ujah
blir fort mer som en 4231 formasjon. Synes avstanden mellom Ujah og de som kommer etter blir for stor med Arild. Ujah er et meget bra oppspillspunkt, men han ser dårlig ut når han prøver å vende og drible tre mann fordi avstandene blir for store til at han kan slå en enkel pasning tilbake.Kommentar
-
Jeg vil se Ruben på kanten. Høyre eller venstre, ett fett. Med de raidene han hadde mot RBK, og tendensene han viser i sitt offensive backspill tror jeg han kan bekle en kantrolle med bravur.
André
Karim - Pedersen/PSA - Kippe - LKE
Bukken Jr. - Nosa - Espen/Kiko - Ruben
Arild - Ujah
Edwin fungerer klart best når han kommer fra benken siste 20, og herjer med slitne forsvarspillere.Kommentar
-
Jeg vil se Ruben på kanten. Høyre eller venstre, ett fett. Med de raidene han hadde mot RBK, og tendensene han viser i sitt offensive backspill tror jeg han kan bekle en kantrolle med bravur.
André
Arild - Ujah
Edwin fungerer klart best når han kommer fra benken siste 20, og herjer med slitne forsvarspillere.
Eriksen spiller seff. Men Ruben veit jeg ikke fra start. Hva med Toks?Kommentar
-
André
Arild - Ujah
Edwin fungerer klart best når han kommer fra benken siste 20, og herjer med slitne forsvarspillere.
Jeg er så totalt enig med deg her! Selv om kanskje ikke ruben har esse-innleggen når han kommer ned til linja.
Og Edwin har alltid den gløden til å vise seg fram vis han kommer inn på i sluttminuttene av en kamp. Men vis han starter en kamp så føler jeg at den gløden blir spilt bort i feilpassninger og uklokt spill.
jeg mener strengt tatt at edwin hadde mer av den så kalte gløden i fjor.Kommentar
-
BBS har karantene.
Og why o' why Bolly??Kommentar
-
Jeg håper bare det blir noen forandringer i midtbaneleddet. At det legges om til en formasjon stallen vår har forutsetninger for å beherske, er vel for mye forlangt, men en viss flankespiller og en viss midtstopper bør få en hvilepause nå.
Hansen; Essediri, PSA, Kippe, LKE; Tokstad, Søgård, Nosa, Edwin; Ujah, Sundgot.Kommentar
-
Dette er en kamp vi faktisk(ooops hvor kom optimismen fra) kan klare å få med oss et godt resultat. Har vel brukbart god statt mot Odd i Skien og de har vel ikke akkurat spilt blendende fotball de heller. Fevang ute er et stort pluss for oss! Arild med hattrick:-)Kommentar
-
Etter å ha nærmest overprestert vil jeg si at Søgård nå har hatt en serie kamper under pari, nå ser vi stadig oftere at han blir overløpt og drar på seg en haug av frispark. Likevel er han selvskreven på laget, spesielt all den tid Kiko er ute med skade. Det er i all hovesak en førstellever uten konkurranse og Berg demonstrerer dette nådeløst runde etter runde.
Det eneste som gir meg en positiv følelse før denne kampoen er at den faktisk betyr noe. Det er kun seks poeng ned til kvalik med store muligheter for at den kan være kun tre hvis vi taper for Odd. Det er nesten et "kniven på strupen"-scenario, med andre ord en tradisjonell anledning for LSK til og faktisk prestere. Jeg ser at Svesengen i RB hevder vi er sikret kontrakt på bakgrunn av en god vårssesong, men da kan han umulig ha fått med seg formkurven til laget han selv mener fullstendig mangler fasong.
For det fikser seg vel ikke over natta, Svesengen?Kommentar
-
Nosa spilte da vitterlig i sin vante posisjon på midten da forsvaret var som tettest. Og han spilte både gode og dårlige kamper på kant, summa summarum skapte det vel omtrent ikke en eneste negativ reaksjon at han ble dratt inn sentralt igjen. At laget lekker som en sil handler om kollektiv formsvikt iblandet en miks av skader og karantener. Nosa er vårt kreative våpen, det er Søgård som skal være ryddegutten på midten.
Etter å ha nærmest overprestert vil jeg si at Søgård nå har hatt en serie kamper under pari, nå ser vi stadig oftere at han blir overløpt og drar på seg en haug av frispark.Kommentar
-
Litt rart at ingen ønsker å prøve Bukke Jr. i den possisjonen han faktisk spiller i. Med BBS ut og Gilbert er ikke helt i slag om dagen, så synes jeg han kunne vært ett spennede valg. Eventuelt komme inn med friske bein etter 70 min og terrorisere forsvaret til ODD uten Fevang (karantene).Kommentar
-
Litt rart at ingen ønsker å prøve Bukke Jr. i den possisjonen han faktisk spiller i. Med BBS ut og Gilbert er ikke helt i slag om dagen, så synes jeg han kunne vært ett spennede valg. Eventuelt komme inn med friske bein etter 70 min og terrorisere forsvaret til ODD uten Fevang (karantene)."A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa IgieborKommentar
Kommentar