Keeperduellen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6156

    Keeperduellen

    Hvem vil dere at skal vokte målet vårt? Claus Reitmaier eller Heinz Müller?

    Reitmaier beviste i kampen mot Start at han til tross for alderen holder et meget høyt nivå. God på strek og konge i feltet. Av de to vil jeg helst ha St. Claus som førstekeeper.

    Mitt store ønske for neste sesong er at LSK henter en virkelig god keeper. En matchvinnertype. Han bør være relativt ung, men det skader jo ikke med litt erfering. Min favoritt, nå som Rune A. Jarstein ser ut til å bli i Odd, er Jan Kjell Larsen fra Haugesund. Det er en keeper med et meget stort potensiale.

    Siste om keeperduellen, Heinz er usikker på framtida i LSK:
  • StovnerKanari
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • May 2005
    • 102

    #2
    Nå har vi jo ikke sett der Heinz i aksjon på en god stund så det blir litt vanskelig å si. Men utifra de siste prestasjonene til Santa Claus må jeg jo si at jeg syns han burde være førstevalg. Han var en levende vegg på mandag. Alle i media fokuserer på den ene redninga. Den var helt rå, men det var flere den kvelden. Føles veldig betryggende med en så autoritær sisteskanse.
    Lever etter laga regler hipp som happ

    Kommentar

    • Justnes
      Medlem
      Hoffnarr
      • Nov 2003
      • 57

      #3
      Jeg vil også helst beholde Claus som førstekeeper ut denne sesongen, og hente en coming man til Åråsen fra og med neste. Synes ikke Heinz Müller imponerte i den ene kampen jeg så han mot Start, og håper vi lar han gå etter denne sesongen. Etter min mening må jo Jan Kjell være helt konge. Han er u-21 keeper, vil til Lillestrøm og en fremtidens landslagskeeper. Det er bare å sette sin lit til Per Berg og hans kronasjer igjen.........
      Petter Justnes

      Kommentar

      • bøllefrø
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2004
        • 462

        #4
        Nå er det jo flott at Claus sto en glimrende kamp på mandag, og med det hanket han faktisk inn 3 poeng som resten av laget egentlig ikke fortjente!

        Men: Claus har stått en god kamp, og jeg har flere ganger syntes han har vært litt nonchalant. Håper det bare kommer av manglende matchtrening, og at han kommer for fullt nå.

        Uansett tror jeg keeperne er gankse jevngode, og klarer Muller å riste av seg skuffelsen på en OK måte, bør treningene avgjøre hvem som står.

        Kommentar

        • mr.Jordbakke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 3845

          #5
          Opprinnelig skrevet av bøllefrø
          Men: Claus har stått en god kamp, og jeg har flere ganger syntes han har vært litt nonchalant.
          ...som da han, med rette knær, bøyde seg ned og snappet ballen et 1/100 sekund før Start-spilleren nådde ballen på hjørnet av 16-metern...

          Fordelen, slik jeg ser det, er at Claus er mye mer autoritær i feltet. Han har ikke samme farta og er nok ikke like reaksjonssterk som Müller, til tross for hva han viste mot Start, men han har så mye spillererfaring han kan dra nytte av.

          Nå viste jo også Müller seg fra en negativ side jeg ikke liker. Alle skal være skuffet over å ikke få starte, men INGEN er viktigere enn klubben. Jeg har ikke hørt verken Myklebust eller Riise klage over ikke å få starte.
          NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

          Mvh
          Mr.Jordbakke

          Kommentar

          • pondus73
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2004
            • 612

            #6
            Prøver Muller å presse LSK med å snakke om kontraktsignering, og mangel på lyst til å signere, for å komme seg inn på laget????
            Dette høres litt mystifistisk ut!!

            Er han ikke mer proff en dette så trenger vi han ikke.

            Slåss om plassen din og ikke sipp som en mann!! :lol:
            ------eLSKe-------

            Kommentar

            • Kristian
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jun 2004
              • 690

              #7
              Problemet med Muller er at han er ikke nok med i feltet. Claus er mere konge i feltet

              Kommentar

              • PA
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2004
                • 500

                #8
                Jeg tror vi hadde tjent mest på og ha Muller som første keeper... men, jeg blir litt skeptisk når han begynner og klage allerede. Liker ikke sutrekjerringer! Det er aldri bra for klubben.

                Jeg tror Muller er bedre pga. at han er yngre, og dermed bedre reaksjon og fart.
                men men... det får tiden visse

                p.s: Det hadde ikke gjort noe om vi hadde fått Jan Kjell Larsen inn i stallen 8)

                Kommentar

                • pondus73
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Feb 2004
                  • 612

                  #9
                  Etter å ha sett Reitmaiers reaksjonsredninger på mandag så er jeg ikke det minste bekymra for akkurat det, noe jeg var tidligere! :lol:
                  ------eLSKe-------

                  Kommentar

                  • bøllefrø
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2004
                    • 462

                    #10
                    Nei, vi får bare håpe at han klarer å holde dette nivået videre og være med å skape kamp om keeperplassen.

                    Jeg er forøvrig helt enig i at Muller´s reaksjon er helt på bærtur, sånt gjør man ikke. Men det er vel ikke så mange som forventer at vi starter sesongen 2006 med hverken Muller eller Raitmaier? Jeg gjør ihvertfall ikke det. Så da er det jo mer snakk om hvem som er best hver enkelt uke, det er vel ingen av disse gutta vi skal "utvikle" videre i klubben over tid. begge to var jo rimelig innenfor "nødløsning"-kategorien.

                    Kommentar

                    Working...