Selv om jeg ser bort fra hans "uheldige" uttalelser så er jeg ikke veldig imponert over Dahm, jeg håper han ikke får ny kontrakt med klubben. Når det gjelder Sadeh så kan jeg ikke se for meg noe annet enn at han må finne seg en annen klubb.
Blir Dahm og Sadeh i klubben?
Collapse
X
-
Mads Dahm har i og for seg enorme ferdigheter på enkelte områder, men han mangler en del mellom øra. Han virker svak taktisk og totalt blottet for innstillingen og fokuset en god stopper bør ha. Tja.
Tom Sadeh er (i TL-sammenheng) en latterlig dårlig fotballspiller som ikke ville utmerket seg på ett eneste 2. divisjonslag i Norge. Gjennomsnittlig 3. divisjonsspiller som på mirakuløst vis har startet en TL-kamp. Husk at han ikke engang var i elleveren på et Lyn-lag som kanskje holdt middels 2. divisjonsnivå i fjor. Nei.Kommentar
-
Mads Dahm synes jeg gjorde en god figur i de kampene jeg så han, og jeg håper han får ny kontrakt. Han har nettopp fylt 22 år og har mange år foran seg på banen, og med Steinar og Kippe som mentorer så tror jeg han kan videreutvikle seg. Vi må ta i betrakning at av de andre stopperne vi har er PSA yngst med sine 29 år (Ruben er jeg usikker på hvor er i utviklingen akkurat nå,så han vurderer jeg ikke som mulig starter nestesesong) og vi er snart nødt til å finne erstattere. I den sammenheng tror jeg Mads kan passe fint inn. Mange har etterlyst en spillende stopper, og Mads har absolutt teknikk som man skjelden ser hos stoppere. Jeg mener det kan være en god investering, og jeg utfordrer de som er uenige til å dra frem noen alternativer.
Når det gjelder Sadeh så virker han ikke som bedre enn de andre talentene vi har, så om han ikke blir fornyet føler jeg ikke det er en krise.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
Both players are so average its laughable. And it says it all about where LSK is now when we state that they could be "useable" within our squad.
They improve no position that springs to my mind. Is PSA better than Dahm? Yes. Is Pedersen better than Dahm? Yes.
Is Dosso better than Sadeh? Yes. And Espen? Yep. Nosa? Definately.
Both players would struggle to hold down a position in Hønefoss.
So... the question is... why are so many people wanting them to stay even longer at Åråsen?Nå bosatt på Rasta !!!!!
Alltid Celtic og LSKKommentar
-
Mads Dahm synes jeg gjorde en god figur i de kampene jeg så han, og jeg håper han får ny kontrakt. Han har nettopp fylt 22 år og har mange år foran seg på banen, og med Steinar og Kippe som mentorer så tror jeg han kan videreutvikle seg. Vi må ta i betrakning at av de andre stopperne vi har er PSA yngst med sine 29 år (Ruben er jeg usikker på hvor er i utviklingen akkurat nå,så han vurderer jeg ikke som mulig starter nestesesong) og vi er snart nødt til å finne erstattere. I den sammenheng tror jeg Mads kan passe fint inn. Mange har etterlyst en spillende stopper, og Mads har absolutt teknikk som man skjelden ser hos stoppere. Jeg mener det kan være en god investering, og jeg utfordrer de som er uenige til å dra frem noen alternativer.
Når det gjelder Sadeh så virker han ikke som bedre enn de andre talentene vi har, så om han ikke blir fornyet føler jeg ikke det er en krise.
Vi har som du nevner 3 mer eller mindre gode stoppere. Jeg mener at den fjerde stopperen bør være et ungt stopper-talent. Ruben Gabrielsen har størst potensial som stopper. Eventuelt plukke opp en fra egen stall eller lokal spiller. Et fjerdevalg vil uansatt få lite spilletid, og penger kan brukes på spillere i andre posisjoner.
Sadeh er rett og slett ikke god nok.Kommentar
-
Mads Dahm spilte to gode kamper, men hadde også et par kamper hvor han var banens dårligste. At Dahm er så "spillende" er en myte fordi han trikser "tusen". Han er en spiller uten overblikk og med et utall feilpasninger.
Vi har som du nevner 3 mer eller mindre gode stoppere. Jeg mener at den fjerde stopperen bør være et ungt stopper-talent. Ruben Gabrielsen har størst potensial som stopper. Eventuelt plukke opp en fra egen stall eller lokal spiller. Et fjerdevalg vil uansatt få lite spilletid, og penger kan brukes på spillere i andre posisjoner.
Sadeh er rett og slett ikke god nok.Nå bosatt på Rasta !!!!!
-
Both players are so average its laughable. And it says it all about where LSK is now when we state that they could be "useable" within our squad.
They improve no position that springs to my mind. Is PSA better than Dahm? Yes. Is Pedersen better than Dahm? Yes.
Is Dosso better than Sadeh? Yes. And Espen? Yep. Nosa? Definately.
Both players would struggle to hold down a position in Hønefoss.
So... the question is... why are so many people wanting them to stay even longer at Åråsen?
Dahm behøver ikke gå inn å styrke laget ifra 1/1/2011, men vil være bra å ha i bakhånd med tanke på både fremtiden og ved evt. skader/karantener. Med tanke på alderen til stopperne våre, så bør vi se hvem som er tilgjengelig på markedet.
Mads Dahm spilte to gode kamper, men hadde også et par kamper hvor han var banens dårligste. At Dahm er så "spillende" er en myte fordi han trikser "tusen". Han er en spiller uten overblikk og med et utall feilpasninger.
Sadeh er rett og slett ikke god nok.
Med tanke på at PSA er såpass skadeutsatt som han har vært, så er jeg bekymret for hvordan det vil gå om Kippe eller SP pådrar seg en skade. Da blir det tynt bak der.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
Dahm mangler en del mellom øra, men er ellers knakende god som stopper. Ballkontroll og passningsfot er av meget god klasse samtidig som fysisk duellstyrke er upåklagelig.
(Ergo; Han følger feil mann, finter på feil tidspunkt og slår presise baller til feil sted)
Nå er det slik at hodet er i stadig utvikling utover i 20-åra så Dahm kan komme til å bli en meget habil TL spiller etterhvert. Klubben bør forlenge med krabaten sidendet ikke finnes allverden med klare alternativer bortsett fra Kippe og SP.
Når det gjelder Sadeh har jeg problemer med å se nytten. Mannen har ikke vist noen sider av seg selv hvor han er påviselig bedre enn andre på laget. Såfremt han ikke spiller gratis tror jeg lønnskostnadene kan benyttes bedre i et annet hull.Fugla mot nye høyderKommentar
-
Mads Dahm er faktisk den raskeste i LSK Forsvaret med 4,7 på 40 meteren, så det er kanskje lurt å se på Testresultatene før man uttaler seg mot spillerne...........Kommentar
-
Ja, han er rask til å løpe rett frem på en 40 meter, gratulerer med det. Er viktigere å se på hva han har prestert på banen i år, og det er etter min mening relativt laber kvalitet på det. Jeg mener at han rett og slett ikke er god nok.CustodesI med og motgangKommentar
-
Geir Moen var sikkert raskere i sine glansdager, uten at det hadde gjort han til en klassestopper...Det er bedre å væra døv enn vålenga.Kommentar
-
Og når hørte du sist om en klassestopper i starten av 20 åra? Dahm har flere gode forutsettninger til å bli en god stopper. Han har også kollegaer som er gode og han kan lære av. Smartnesen som stopper kommer med åra, men det finnes selvsagt unntakene her som slår til tidlig.Kommentar
-
Og når hørte du sist om en klassestopper i starten av 20 åra? Dahm har flere gode forutsettninger til å bli en god stopper. Han har også kollegaer som er gode og han kan lære av. Smartnesen som stopper kommer med åra, men det finnes selvsagt unntakene her som slår til tidlig.Det er bedre å væra døv enn vålenga.Kommentar
-
Jeg er enig med deg, og Geir Moen eksempelet mitt var satt såpass på spissen at den nesten ikke holder. Men jeg sliter med å overbevse meg om at Dahm kommer til å bli en stopper som kommer til å dominere i forsvarsrekka vår. Han er en fin backup men føler at det stopper der..Kommentar
-
Det er klart, skal vi ta ett enda mer ekstremt eksempel så kan man vel nevne Miroslav Klose...Det er bedre å væra døv enn vålenga.Kommentar
-
Noen som har inside info om hvordan klubben faktisk vurderer disse gutta nå?
Personlig tror jeg som de fleste at Sadeh forsvinner, han fikk desverre ikke vist noe særlig til å imponere iallefall meg.
Mads Dahm har jeg super tro på. Rask, duell sterk, tørr å prøve på rare ting, god på hodet.. han trenger kun å få spille så mye som mulig, så blir han god! Dessuten er han hva vi stadig søker etter, en klubb spiller, så er det bare opp til oss og klubben å overbevise han om at LSK er en klubb han kan få like mye følelser for og trives like godt i som lyn.. av de gode eksempler her, så var vel Solskjær liverpool gutt i barndommen, men så bla han voksen og så lyset.. (og har nå kommet i en middelalderkrise og blit gal)*Kjempe gutta fighte gutta!!*
-RagnarRock-Kommentar
-
Still, over 0-100 Kph, I'd take the Porsche.
Dahm has the turning circle of an oil tanker.
Its better to see players in action rather than just looking at their test results.Nå bosatt på Rasta !!!!!
Kommentar