Lærdommen fra 2004: legg opp spillet etter stallen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BennyLem
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 2902

    Lærdommen fra 2004: legg opp spillet etter stallen

    Flere har vært inne på det allerede i diverse tråder. Vi har rett og slett ikke stallen til å spille 4-4-2 slik vi spiller. Spesielt mangel på kanter et tydelig.

    Enkelte har foreslått å spille mer kompakt (diamant), men undertegnede foreslår å dra lærdom av 2004-sesongen, og da spesielt den fantastiske sommeren (http://www.kanari-fansen.no/wiki/ind...iteserien_2004). Da slet vi også med tynn stall, men nød lærer naken kvinne å spinne.

    Det har vel sjeldent vært en mer artig (og overraskende) periode enn sommeren 2004? Artig fotball, kalasseiere borte og hjemme, og Johan Petter Winsnes som herjet både som indreløper og ving i 4-3-3.

    Jeg mener vi bør glemme hva som skjedde under Uday, og åpne for 4-3-3 igjen. Med mindre det kommer inn noen nye folk, så er det systemet som er best egnet.

    Midtbanen gir seg nesten selv. Nosa som sentral playmaker, Søgård som indreløper og den siste indreløperplassen sloss Tokstad og Sadeh om.

    Undertegnede er som kjent ingen stor fan av Søgård, men jeg mener han gjør seg langt bedre som indreløper i 4-3-3, enn i 4-4-2. Tokstad også er en spillertype som vil komme langt bedre til rette som indreløpet enn back/kant. Sadeh har jeg sett for lite.

    Angrepet er litt mer vrient. BBS at den naturlige midtspissen. Den ene vingplassen vil jeg faktisk ha Lillebukken i. Han har imponert meg, og han passer nok også bedre i 4-3-3. Litt mer vrient bli det med Ujah. Han har levert i år, og jeg tror også han takler 4-3-3. Backup er Edwin , som definitivt er mer naturlig som ving i 4-3-3 enn kant i 4-4-2. Sundgot er backup for BBS.

    Nå vil den observante leser kanskje innvende at dette går i mot noe av min kritikk mot Berg, hvor jeg har etterlyst å etablere et angrepsmønster. Men de nakne fakta er at vi definitivt ikke har noe eget spill, og at vi like gjerne kan starte på scratch.

    Joda. Selvsagt vil dette også medføre risiko, men som alltid synes jeg det er viktige å forsøke å vinne, enn å spille defensivt. Det holder med uavgjorte kamper nå.

    Når Erlandsen turte med den stallen vi hadde i 2004, så bør definitivt vi tørre i 2010.
    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal
  • Lars
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6156

    #2
    Fordelen med diamant er at man har spillere som passer i samtlige roller, noe man ikke har i flat 4-4-2 eller 4-3-3. I diamanten er dessuten backene ekstremt viktige, og selv om Stian for tiden er skadet, kan vi allerede nå legge til rette for et system der vi får maksimalt ut av Essediri og Ringstad på backene i 2011.

    Men i praksis er 4-3-3 og 4-4-2 med diamant veldig like. Se f.eks. åssen RBK spiller nå. Forskjellen på en diamant og 4-3-3 med laget du skisserer, er at Ujah og Fredrik jobber lengre inn i banen i en diamant. (Som Prica og Moldskred gjør for RBK.) Og det passer dem bedre, da begge er utpregede bakromsspisser.

    Også ville jeg ikke brukt Nosa som anker. Da gjør vi samme feil som Erlandsen gjorde med Koren. Nosa må fram i banen, enten som indreløper eller offensiv midtbane.

    Kommentar

    • BennyLem
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 2902

      #3
      Opprinnelig skrevet av Lars
      Fordelen med diamant er at man har spillere som passer i samtlige roller, noe man ikke har i flat 4-4-2 eller 4-3-3. I diamanten er dessuten backene ekstremt viktige, og selv om Stian for tiden er skadet, kan vi allerede nå legge til rette for et system der vi får maksimalt ut av Essediri og Ringstad på backene i 2011.
      Du (og Trigz hvis jeg ikke tar feil) er vel blant de som har ivret for diamant. Vi er uansett enige om problemet, selv om vi skissere ulike løsninger.

      Selvsagt er det også som du skriver små forskjeller. For backene sin del føler jeg de er med i 4-3-3 også.

      Men jeg føler vi har en del slagkraft fremover som kommer bedre på med i 4-3-3 enn i 4-4-2 (diamant). Selv i 4-3-3 slik jeg skisseres vil spillere som Sundgot od Edwin henvises til benken. Jeg ser ikke helt hvem som skal fylle alle roller i diamanten. Nosa og Søgård sier seg selv. Kiko er skadet, og det betyr da startplass både for Tokstad og Sadeh. Noe usikkert kanskje.

      Opprinnelig skrevet av Lars
      Men i praksis er 4-3-3 og 4-4-2 med diamant veldig like. Se f.eks. åssen RBK spiller nå. Forskjellen på en diamant og 4-3-3 med laget du skisserer, er at Ujah og Fredrik jobber lengre inn i banen i en diamant. (Som Prica og Moldskred gjør for RBK.) Og det passer dem bedre, da begge er utpregede bakromsspisser.
      OK. Litt vanskelig å kommentere denne ettersom jeg ikke helt vet hvordan du vil sette opp laget.

      Opprinnelig skrevet av Lars
      Også ville jeg ikke brukt Nosa som anker. Da gjør vi samme feil som Erlandsen gjorde med Koren. Nosa må fram i banen, enten som indreløper eller offensiv midtbane.
      Jeg ser den. Men med Kiko ute har vi mangel på alternativer. Sadeh blir vel for usikkert kort?
      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

      Kommentar

      • Lars
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6156

        #4
        Det med backene kommer litt an på hvordan man vil spille. Så lenge du foreslår Ujah/Fredrik på vingene, er jo 4-3-3 og 4-4-2 med diamant omtrent det samme. Poenget mitt var at du har ivret for såkalte "innleggsvinger", og det synes jeg er bortkastet når man har Essediri og Ringstad på backene. Spiller man med diamant (eller Ujah/Fredrik på vingene), blir det "motorvei" for backene, og det passer Essediri og Ringstad bra.

        Mitt Fugla i 2011:

        Ujah - Fredrik
        Björn
        Nosa - - - Espen
        Ny Kasey
        Ringstad - Kippe - PSA - Essediri

        Logi

        Det kan virke litt offensivt, men den nye spilleren må selvfølgelig være veldig god, spesielt defensivt. Og Espen sørger for sugende returløp, så balansen skal være i orden.

        Kommentar

        • BennyLem
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 2902

          #5
          Opprinnelig skrevet av Lars
          Det med backene kommer litt an på hvordan man vil spille. Så lenge du foreslår Ujah/Fredrik på vingene, er jo 4-3-3 og 4-4-2 med diamant omtrent det samme. Poenget mitt var at du har ivret for såkalte "innleggsvinger", og det synes jeg er bortkastet når man har Essediri og Ringstad på backene. Spiller man med diamant (eller Ujah/Fredrik på vingene), blir det "motorvei" for backene, og det passer Essediri og Ringstad bra.

          Mitt Fugla i 2011:

          Ujah - Fredrik
          Björn
          Nosa - - - Espen
          Ny Kasey
          Ringstad - Kippe - PSA - Essediri

          Logi

          Det kan virke litt offensivt, men den nye spilleren må selvfølgelig være veldig god, spesielt defensivt. Og Espen sørger for sugende returløp, så balansen skal være i orden.
          Joda. Det kan fungere bra dette her. Eneste vi er uenige om antar jeg er hvor høy i banen BBS skal stå, samt bredden på vinger/spisser (i henholdsvis min og din versjon).

          Ut 2010 antar jeg uansett vi må belage oss på det vi har, med Eriksen som VB, samt da eventuelt Tokstad som anker.
          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

          Kommentar

          • Lars
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 6156

            #6
            I år ville jeg henta tilbake Dosso som anker, evt brukt Søgård som anker og Tokstad som indreløper. Eriksen på venstreback er naturlig, ja.

            Kommentar

            • BennyLem
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 2902

              #7
              Opprinnelig skrevet av Lars
              I år ville jeg henta tilbake Dosso som anker, evt brukt Søgård som anker og Tokstad som indreløper. Eriksen på venstreback er naturlig, ja.
              Hvordan gjør egentlig Dosso det? Skal innrømme at jeg ikke helt har hatt trua på han. Hvordan er han sett opp mot Sadeh?

              Angående Søgård, så er kanskje komboen av han og Tokstad naturlig på kort sikt. Jeg frykter imidlertid at Søgård er alt for svak som ballfordeler som anker i 4-3-3 (eller diamant om du vil). Kan fort bli mye mæling av polere fra forsvaret over midtbanen.
              Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

              Kommentar

              • Lars
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 6156

                #8
                Søgård er nok for svak med ball til å skulle bekle den rollen på sikt, ja.

                Når Kiko er skada, er Dosso det beste alternativet. Dosso er en bra ballvinner, har bra teknikk og er relativt pasningssikker. Om vi først skal bruke han til noe, er ankerrollen skreddersydd for ham. Han gjør det tydeligvis godt nok i Strømmen til at Myhre/Berntsen veldig gjerne vil beholde ham.

                Sadeh har jeg ikke sett nok, men jeg vil tro at han er mer en indreløper-type.

                Kommentar

                • AG-3
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2006
                  • 1081

                  #9
                  Jeg tviler på at vi blir noe særlig bedre som lag av å fylle opp med masse Adecco-spilllere.

                  Synes vi begynner å bli litt "Adecco in disguise"...

                  Kommentar

                  • BennyLem
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 2902

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Lars
                    Sadeh har jeg ikke sett nok, men jeg vil tro at han er mer en indreløper-type.
                    Det lille jeg har sett tilsier mer defensiv midtbane. Fra annen tråd:

                    Opprinnelig skrevet av BennyLem
                    Mine kilder fremhever imidlertid: Pasningsterk, ro. Skyter bra. Svær fyr med god teknikk.

                    En utfordring er at han er en sentral spiller, og det er ikke der behovet er mest akutt. Det kan imidlertid være spennende med han og Nosa sammen sentralt. Skuddbein er definitivt noe vi trenger.
                    Fra Wikipedia:

                    "Sadeh er en anvendelig spiller, men som normalt spiller midtstopper eller defensiv midtbane."
                    (I kjent LSK-stil betyr vel dette at han ender på kanten...)

                    Oppsummert tror jeg Sadeh kan være rett spillertype som anker, spørsmålet er om han holder nivået.

                    Opprinnelig skrevet av AG-3
                    Jeg tviler på at vi blir noe særlig bedre som lag av å fylle opp med masse Adecco-spilllere.

                    Synes vi begynner å bli litt "Adecco in disguise"...
                    Kunne selvsagt ønsket oss freskere navn, men uten inntekter blir det vrient med store signinger. Erfaringsmessig har vi faktisk også vært bedre til å hente ukjente folk (Mifsud, Heidar, Zane, Koren osv.) enn å gjøre storkjøp (Orijenta, Meter'n, MJ, Kriseneber osv.).

                    For å komme litt tilbake til topic, så har vi definitivt behov for å utnytte stallen vår bedre. Selv Johan Petter ble plutselig konge i 4-3-3. Flat 4-4-2 funker i hvert fall ikke med dagens mannskap.
                    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                    Kommentar

                    • Odinster
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Aug 2008
                      • 160

                      #11
                      Tar med meg dette over i denne tråden:

                      Opprinnelig skrevet av BennyLem
                      * Vi har ikke utviklet noe eget angrepsspill - alt for mye overlates til tilfeldigheter/enkeltprestasjoner. Noe som ikke minst nå blir tydelig når en av de få som kunne enkeltprestere (Tarik) er borte. Utfordringene ble forsterkes av at Nosa ikke ble utviklet som ren playmaker. Vi må ha en playmaker å bygge laget og spillet rundt.

                      Med tanke på prestasjoner totalt, og spesielt i sommer, så synes jeg Berg har sluppet veldig billig unna. Både på forumet generelt og fra undertegnede. Det har riktignok begynt å komme spørsmål fra journalister og noen kritiske blogger i det siste, men det er lite.
                      Jeg er ikke enig i at vi ikke har utviklet et eget angrepsspill. Det er ikke mange kamper siden selveste TV 2 mente at LSK kanskje spilte den beste angrepsfotballen i ligaen. Mye kan tilskrives Tarik, men ikke på langt nær alt.

                      Tarik bidro med å spille de andre gode, ikke bare med egne enkeltprestasjoner. Nå som han er borte mangler vi den kvaliteten i laget, og spillestilen til Berg blir for ambisiøs i forhold til de spillerne vi sitter igjen med.
                      Et eksenpel: Jeg tror vi har ca samme oppfatning av Søgård, men når Tarik var her spilte han faktisk slik vi kan forvente av en med hans fartstid i klubben. Han spilte jevnt over bra, men i det siste har han sunket ned til sitt sedvanlige nivå.

                      Grunnen til at det fortsatt er stille rundt Berg tror jeg er fordi de fleste skjønner at han ikke har all verden å jobbe med. LSK "gir" bort spillere i fleng, men ingen nye kommer inn. Dette gjør oss både mer utsatte ved skader og forringer treningene.

                      Hadde bare investorene gravd litt dypere i lommene, og vi kunne hentet én kvalitetsspiller som hadde gått rett inn på laget, tror jeg mye hadde vært gjort.

                      Kommentar

                      • gilbert
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 3196

                        #12
                        Tross min unge alder har jeg nå fulgt Kanarifugla i en del år, og noen av mine beste minner er fra den midtre tredelen av 2004-sesongen: To korte, men salige måneder i juni og juli var jeg overbevist om at jeg drømte eller var i paradis. Fugla tok på seks kamper (runde 10 til 15) 16 av 18 mulige poeng, med fem seire og en uavgjort, med den himmelske målforskjellen 22-4.

                        LSK-Stabæk: 3-0 (Mål: JP, Gylfi, Frode; Assist: Påsan (2))
                        Glimt-LSK: 0-4 (Stoffe, Arild, Gylfi, Robbie; Robbie, JP)
                        LSK-Lyn: 1-1 (Gylfi; Råner'n)
                        Brann-LSK: 1-5 (Arild (3), Werni, Gylfi; JP, Påsan (2), Gylfi)
                        FFK-LSK: 1-4 (Gylfi (2), Werni, JP; Råner'n, Stoffe, Mato)
                        LSK-Viking: 5-1 (Arild (3), PSA, Gylfi; Stoffe, JP, Påsan (2), Robbie)

                        Alt dette fordi Powell var langtidsskadd, og Erlandsen måtte finne på noen annet enn 4-5-1 for denne skadeperioden. Jeg har ingen faste preferanser for 4-4-2 (med eller uten diamant) eller 4-3-3, og er i prinsippet enig i at det noen ganger kan være klokt å legge opp formasjonen etter stallen.

                        Likevel er jeg ikke helt sikker på at stallen er noe bedre kvalifisert til 4-3-3 enn til dagens 4-4-2. Problemene (manglene i stallen) i dag er på midtbanen, mens vi er relativt godt forspent både bakerst og i angrep. Vi mangler kantspillere med innleggsføtter, og en utprega playmaker av topp kvalitet har vi heller ikke. I forsvarsrekka har vi moderne, offensive backer (selv om det hadde vært ekstra fint med en venstrebeint venstreback...), og på topp har vi både møtende hodesterke spisser og raske bakromsspillere, faktisk et par spillere (Björn, Anthony) som kan bekle begge roller.

                        Problemet med 4-3-3 slik jeg ser det er at de tre fremste ikke alle primært er spisser - vi har alle sett problemene spisser som Magnus Powell, Magnus Myklebust og Olivier Occean har hatt, plassert på vingen. (Både Sundgot, Björn og Anthony kan spille midtspiss.) Akkurat som kantspillere i 4-4-2 både/enten kan være innleggsføtter (til de to spissene, motsatt kant, motsatt offensiv back og offensive sentrale midtbanespillere) eller sjøl gå innover med ballen eller for å gi backen plass, slik kan også vingene enten gå inn for å avslutte sjøl, eller gå for innlegg. I 2004 var for eksempel Pål Strands rolle innleggsfoten (med stor suksess i 4-3-3 perioden: 6 assist på 6 kamper), mens JP Winsnes dels la innlegg, dels gikk for avslutning (2 mål, 3 assist). Vingenes rolle i 4-3-3 er derfor minst like mye innlegg som avslutninger.

                        Men det krever innleggsføtter, og i stallen har vi nå nesten bare Karim med innleggsfot (når Stian ikke fikk spille, og nå er skada i et par måneder). Dette demonstreres blant annet av at Karim har sju assist, mens neste mann på assistlista vår er gamle, treige Sundgot (med 5 assist hittil i år).

                        Så hvor skal vingene med innleggsfot hentes fra, når vi ikke har dem til kantrollene i 4-4-2?

                        gilbert

                        Kommentar

                        • BennyLem
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 2902

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av gilbert
                          Så hvor skal vingene med innleggsfot hentes fra, når vi ikke har dem til kantrollene i 4-4-2?
                          To momenter her:

                          1. Formasjonen. I min tenkte 4-3-3 vil vingene ligge en god del høyere i banen enn kanter i 4-4-2. Avslutningsegenskaper vil være vel så viktig som innlegg. Spesielt med Meter'n gitt bort og Sundgot på benken så vil ikke innlegg være så viktig.

                          Noen som sier de spiller 4-3-3 spiller egentlig forkledd 4-5-1. Jeg ønsker heller å ta risiko og stå høyt. Legge press på ballfører hos motstander og binde opp backer.

                          2. Spillere. Jeg har satt opp Minibukken i min formasjon, selv om han er ung. Han passer nok aller best i 4-3-3, og han har allerede vist sin innleggsfot i år.

                          Den andre plassen gir litt mere hodebry. Ujah får tillit grunnet generelt gode prestasjoner. Andre alternativer er Edwin (som sannsynligvis er bedre som ving i 4-3-3 enn kant i 4-4-2), og Bolly (kanskje det løsner). Det er faktisk også mulig at EK hadde fått det til å løsne i 4-3-3.

                          Tror dette hadde blitt moro jeg.
                          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                          Kommentar

                          • HSft
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2004
                            • 6075

                            #14
                            Problemet slik jeg ser det med 433 er at vi ikke får muligheten til å videreutvikle samarbeidet mellom Ujah og Bjørn. De to blir bedre og bedre sammen og jeg tror vi har en sukksessoppskrift under utvikling.

                            Jeg så RBK mot AIK på tv her om dagen og RBK spilte med følgende lag:

                            Ørlund
                            Lustig - Statsgård - Demidov - Dorsin
                            Annan
                            Henriksen--------Ciljan
                            Iversen
                            Prica - Moldskred

                            Det virka som om oppgaven til Moldskred, og senere Olsen var å trekke ut på vingene og gjøre bevegelsene vi så vingne i 433 gjøre under eggen. Altså så formasjonen mer ut som en 433 med bare en ving som bytta side utfra hvor han fant mest rom. Tanken slo meg at dette er en formasjon som kanskje kunne passet dagens LSK-stall.

                            Logi
                            Essediri - Midtstopper - Kippe - Eriksen
                            Søgård
                            Tokstad--------Nosa
                            Bergmann
                            Ujah - Gulbrandsen/Edwin

                            Her ville da Ujah ligge sentralt med Bergmann bak seg slik som han gjør om dagen mens den andre spissen ville fungert som en fri 433-ving som bytter side som han vil og skaper bredde i angrepet. Bergmann ville fungert omtrent som han gjør nå, slik som Iversen gjør på Rosenborg sitt lag.

                            Kommentar

                            • Folke
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2008
                              • 5955

                              #15
                              Mange gode innspill her, og selv om folk er litt uenige i hvordan laget bør spille, så er alle stort sett enige om at det må forandringer til..
                              Hvilken formasjon som blir brukt er nok ikke det mest avgjørende, men at de som brukes faktisk evner å spille i den posisjonen den enkelte blir satt til og at det er en plan på hvordan laget skal opptre i alle tenkelige situasjoner. Som supporter er det pyton å se spillere opptre helt uten selvtillit og ett lag som spiller langt under hva vi kan forvente i lange perioder!
                              Selv syntes jeg Berg bør finne plass til flere spillere som kan skape noe og kjøre motstander i senk. F.eks. Edwin som har tatt flere steg den siste tiden og er fortsatt i en alder hvor han kan fortsette å utvikle seg.
                              4-3-3 med spillere som Edwin, Ujah, BukkenJR, Bolly eller EK som vinger (eller "vingspiss" som det het når jeg spilte fotball) tror jeg blir mye bedre enn med de samme spillerne på kant i 4-4-2. Skal man spille 4-4-2 er det i mine øyne kun plass til nevnte spillere på topp (minus Bolly og EK dersom de kommer i skikkelig form), dette er spillere som skal være fremme og skape uroligheter for motstander.
                              Blir det 4-4-2 håper jeg vi ser en såkalt diamant, dette kan gi Nosa mer hjelp fremover og uten vinger er han vårt fremste angrepsvåpen mot etablerte motstandere.

                              Kommentar

                              • holmiz
                                The kjøkken-kanariz
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 6064

                                #16
                                Enig med Folke, mye gode innspill her! Det jeg savner er tanken om å spille hverandre gode. Da tenker jeg særlig på Nosa sine kvaliteter, og det å gjøre det beste ut av medspillere. Mine kunnskaper er nok noe begrenset på dette området, men fra bla. treningstråden så leser jeg at vi legger opp spillet etter motstander, og dette er en tankegang jeg liker dårlig. Her kan vi se på bartepakket og ta lærdom, selv om Nils Arne er en fluesnapper av rang, så har han peiling på fotball, og akkurat godfot-teorien hans er jeg stor fan av.

                                Nosa sammen med Espen på midten, der Espen har hovedansvaret for defensiven og Nosa kan ha fokus fremover på banen. Jeg vil også se mye mer av et lag som gjør Edwin god! I likhet med Benny savner jeg krittsleikende vinger, noe jeg tror folk som Fredrik og Ringstad ihvertfall bør få prøve seg på. At Erling sliter i Sportsklubben kommer ikke som noen bombe, han kommer som flere har nevnt fra et Adecco skip som synker.

                                Vi har mange spennende spillere i troppen foruten Nosa og Edwin, så gleder jeg meg som en unge til å se mer av Fredrik og Ujah for å nevne noen. Dessverre så imponerer ikke LKE meg nevneverdig, så her kan vi gjerne se etter et alternativ. Til sist så gleder jeg meg veldig til å se PSE igjen, han har kapasiteten til å bli en spiller av gedigent kaliber! Spilleforståelse, fart og lokal tilhørighet.

                                Samhandling og selvtillit, det savner jeg i dagens tropp!
                                Hilsen Anders

                                Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                                Kommentar

                                • holmiz
                                  The kjøkken-kanariz
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2006
                                  • 6064

                                  #17
                                  PS. Og press på motstanders ballfører, akkurat der har vi en kjempejobb å gjøre.
                                  Hilsen Anders

                                  Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                  Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                                  Kommentar

                                  • GIFKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2009
                                    • 8243

                                    #18
                                    Tarik var utrolig viktig for laget fordi han er en kvalitetsspiller som hadde den nødvendige erfaringa som gjorde at han presterte på et jevnt høyt nivå. Dessverre fikk vi bare oppleve hans virkelige nivå i seks fattige kamper, fra posisjonen han hadde best forutsetninger for å lykkes. Resten av de jeg vil kalle kvalitetsspillere i stallen er i all hovedsak unge og urutinerte, og prestasjonene svinger deretter, Nosa inkludert.

                                    Mangel på en egen stil speiler lag som mangler kreativitet og ferdigheter. Det var vel Morten Langli som slo på stortromma etter en vakker 2-0 scoring mot Godset hjemme, der kombinasjonene og pasningene en ytterst sjelden gang satt. Vi hadde en innledende halvtime der som var det beste vi har prestert i år. Resten av året har vist et lag som hverken evner å virkelig spille ut en motstander eller skape et vedvarende press og dermed sjanser. Fasit med ti uavgjorte og seks av femten mulige poeng mot de tre opprykkslaga viser det. Og da har vi attpåtil igjen Haugesund borte. Det spiller egentlig ingen rolle om vi møter RBK eller Sandefjord fordi vi ikke evner å holde på ball og dermed styre kampene.

                                    Berg er på mange måter i samme sits som Andresen var i med søpla, forskjellen er at Berg fikk et enda dårligere utgangspunkt. Det vil ta mer tid for Henning å skape en ny stil som setter seg i veggene, det gjelder å ha tålmodighet. Den eneste måten LSK vil kunne hevde seg på i fremtiden er ved å fremelske den positive fotballen der unggutter hele tida kommer inn og fyller tomrommene etter de som forsvinner, flasket opp på en klar game plan. Å produsere spillere med ferdigheter mann mot mann både i forsvar og angrep.

                                    For økonomisk har vi ikke en mulighet til å følge lagene fra storbyene, forskjellene her vil bare bli mer og mer markante med åra.

                                    Kommentar

                                    • trigz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 7056

                                      #19
                                      Diamant eller 4-3-3 blir litt hipp som happ. Fredrik, Edwin og Ujah kunne alle fungert bra som reine vinger i et 4-3-3.

                                      Utfordringa er uansett å få spillermateriellet vi rår over, til å fungere. Det blir spennende å se hvordan vi løser floken i Skien i kveld. Hvis Karim kjøres opp på ving, tipper jeg Edwin får sjansen på venstresiden. En innover- og en utoverving kan bli kaotisk.
                                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                      Kommentar

                                      • HSft
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2004
                                        • 6075

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av trigz
                                        En innover- og en utoverving kan bli kaotisk.
                                        Kaotisk? hvordan da?

                                        Kommentar

                                        Working...