Sannheten om LSKs prestasjoner etter ferien
Collapse
X
-
Det må tas med i regnestykket at Berg tok over et bunnlag som akkurat unngikk nedrykk. Deretter måtte han selge solide navn som Simen Brenne, John Anders Bjørkøy og Bjørn Helge Riise, i tillegg til at han mistet potensielle kvalitetsspillere som Marius Johnsen og Pål Steffen Andresen pga langvarige skadeproblemer. Inn har det kun kommet to etablerte spillere, Logi og LKE, og disse var ikke akkurat fra øverste hylle (som kjøpene i 06-08). Resten av signeringene har vært unggutter. Hvis du (ifølge tabellen) har Norges tolvte beste stall, og deretter fjerner 5 spillere fra den antatte elleveren, hva får du da? Berg har ikke akkurat hatt en kremstall å jobbe med.Kommentar
-
Sammendrag av poenget mitt: Det er mange her inne som har sterke meninger om ting de vet lite eller ingenting om.Kommentar
-
Har det slått noen her at vi kanskje ikke ER bedre?
Stallen er tynn. Vi kan ha overprestert på våren, godt hjulpet av en klassespiller på høyreflanken. Nå kommer skadene, og stallens manglende bredde blir avkledd. Vi har en aldrende sentrallinje og nøkkelspillere som er over middagshøyden. Vi mangler flanker, og nå mangler vi etter hvert også selvtilliten.
Ad første innlegg: Uflaks forklarer litt, men uflaks og uflyt holder ikke som unnskyldning etter ni kamper + en pinlig cupkamp.Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellumKommentar
-
Har det slått noen her at vi kanskje ikke ER bedre?
Stallen er tynn. Vi kan ha overprestert på våren, godt hjulpet av en klassespiller på høyreflanken. Nå kommer skadene, og stallens manglende bredde blir avkledd. Vi har en aldrende sentrallinje og nøkkelspillere som er over middagshøyden. Vi mangler flanker, og nå mangler vi etter hvert også selvtilliten.
Ad første innlegg: Uflaks forklarer litt, men uflaks og uflyt holder ikke som unnskyldning etter ni kamper + en pinlig cupkamp.
Mener å huske at Tarik gikk ut, og sa at troppen var relativt god. Han bør jo ha litt peiling etter spill i Nederland. Men selvfølgelig. Vi har en del svake ledd, det er jeg enig i.Kommentar
-
Tarik snakket om gull etter en trening med laget. Men samtidig er det kanskje den optimismen og trua på seg selv vi mangler akkurat nå. :-)Kommentar
-
Jeg leser att det er en del som mener vi ikke har gode nok spillere og uflaks med dommeren osv..... Ja, spillerne våre er ikke så gode teknisk som vi trodde, uflaks med dommere har vi også hatt. Men akkurat disse tingene kan jeg tilgi og godta.
Det jeg ikke kan tilgi og godta er att viljen hos spillerne til å blø for drakta er 0%, jeg ser ikke en spiller ute på banen i LSK-drakt som virkelig jobber hardt i hver eneste duell og har ett ønske om att sportsklubben skal vinne hver eneste fotballkamp.
Jeg elsker LSK og KFL, men min tålmodighet med spillernes innsats og offer vilje er på vei til å nå ett nullpunkt, og når det nullpunktet er nådd, så gidder ikke jeg å betale en krone i sesongkort, da begynner jeg å kjøpe billetter til de kampene som betyr noe, og så gir jeg faen i resten. Akkurat nå er det ikke aktuelt å kjøpe sesongkort for 2011.Kommentar
-
Berg har nå over 50 kamper for oss. Snart så man kan begynne å se på de store tallene og evalurer hva han virkelig har levert.Kommentar
-
Må si jeg støtter de som begynner å se seg lei på å møte på kamp etter kamp med så dårlig innsats som det er nå. Et sesongkort koster for egen del ca 3500,- pr. år. Mye av disse pengene går til å lønne overbetalte spillere som IKKE gjør jobben sin. Ferdigheter er riktignok en ting, men på dagens LSK lag så er det ikke bare på ferdighets nivå at det butter. Gutta har jo faan ikke innsats. Jeg er møkk lei av å se på spillere som dilter hjem igjen etter balltap. Spillere som ikke går skikkelig i dueller i eget felt. Spillere som bommer med 2 meter på en 4 meters pasning. Jeg vil se engasjement for egen klubb. Spillere som blør for drakta og ønsker å gi tilskuerne en severdig fotballkamp. Tilskuertallet på Åråsen er dramatisk synkende og det kommer til å bli værre hvis ikke spillerne skjerper seg radikalt. Dette har ikke noe med å være en medgangssupporter. Dette har med at jeg ønsker å se mitt kjære LSK gjøre sitt beste og lage underholdning. Det har de muligheter til hvis de gjør sitt aller beste, og det gjør de ikke nå. Spillergruppa er definitivt ikke god nok for noe mer enn topp 5-6 plassering og jeg setter også store spørsmålstegn ved at det ikke hentes inn i det minste 1 spiller som umiddelbart går inn å hever laget istede for å hente vrakgods fra et under middels Adecco lag. Jeg er dypt bekymret for at vi ender opp med å spille kvalik mot Sarpsborg, og da har vi en utfordring med denne spillertroppen og denne treneren.Fugla ForeverKommentar
-
Må si jeg støtter de som begynner å se seg lei på å møte på kamp etter kamp med så dårlig innsats som det er nå. Et sesongkort koster for egen del ca 3500,- pr. år. Mye av disse pengene går til å lønne overbetalte spillere som IKKE gjør jobben sin. Ferdigheter er riktignok en ting, men på dagens LSK lag så er det ikke bare på ferdighets nivå at det butter. Gutta har jo faan ikke innsats. Jeg er møkk lei av å se på spillere som dilter hjem igjen etter balltap. Spillere som ikke går skikkelig i dueller i eget felt. Spillere som bommer med 2 meter på en 4 meters pasning. Jeg vil se engasjement for egen klubb. Spillere som blør for drakta og ønsker å gi tilskuerne en severdig fotballkamp. Tilskuertallet på Åråsen er dramatisk synkende og det kommer til å bli værre hvis ikke spillerne skjerper seg radikalt. Dette har ikke noe med å være en medgangssupporter. Dette har med at jeg ønsker å se mitt kjære LSK gjøre sitt beste og lage underholdning. Det har de muligheter til hvis de gjør sitt aller beste, og det gjør de ikke nå. Spillergruppa er definitivt ikke god nok for noe mer enn topp 5-6 plassering og jeg setter også store spørsmålstegn ved at det ikke hentes inn i det minste 1 spiller som umiddelbart går inn å hever laget istede for å hente vrakgods fra et under middels Adecco lag. Jeg er dypt bekymret for at vi ender opp med å spille kvalik mot Sarpsborg, og da har vi en utfordring med denne spillertroppen og denne treneren.Kommentar
-
Med Dosso i Strømmen, Kiko ute, Johnsen ute og Pål Steffen i en slags gjennopptreningsfase, vil jeg si at Henning har 19 spillere å velge blant. 13 av dem er født i 88 eller senere!
Hovedproblemet er økonomien, ikke Henning. Gi Torgeir litt handlefrihet, så skal jeg love deg at han fikser gode spillere. Og gi gode spillere til Henning, så garanterer jeg fin fotball og sterke resultater. Er ikke mange månedene siden VIF-fan Morten Langli utbrøt følgende under en LSK-kamp han kommenterte: "LSK spiller den beste fotballen i Norge for øyeblikket!"
Fotballsupportere = gullfisker.Kommentar
-
Ja det stemmer nok... Sikkert derfor så mange husker 2008 og 2009 og nå ser faresignalene som kommer inn på løpende bånd. God vårsesong, elendig høstsesong så langt. Blir litt som hodet i fryseren og beina i fryseren, kan man da si att temperaturen på midten er bra?Kommentar
-
Mange av de mest kritiske her inne ser aldri treninger. Noen er på treningene dagen før kamp, men de treningene er jo rolige treninger der det mest spennende er hvilken ellever som blir drillet. De forumbrukerne jeg har sett på vanlige treninger i år kan telles på én hånd: JFNash, tullebukk, gilbert, gearet og pitbull007 (regner med det var han jeg så). I tillegg har Håkon Henriksen, vermu og ror1 rapportert fra treninger etter sesongstart.
Vil bekrefte mye av det du sier. I år har jeg riktignok ikke vært på så mange treninger, men fra Uwe tok over har jeg vært på fler en jeg kan telle. Jeg bor like ved stadion og har i en del år kun jobbet på kveldstid. Det har gjort det til en liten vane å ta dagturen med hunden om Sørum gård og bortom treningene. Jeg så en del treninger med Erlandsen også (på gamle feltet bak åråsen). Jeg syntes de minnet mye om Nordlie sine. Høy intensitet, fokus på fysikk/kondisjon og mye roping/smelling fra sidelinjen. Uwe syntes jeg hadde et stort fokus og brukte mye tid på terping av dødballer.."Dere kan sitere meg på dette:
Jeg blir heller nummer ni med et lag som drar sammen, enn nummer tre med en møkkagjeng"
FjøraKommentar
-
Vil bekrefte mye av det du sier. I år har jeg riktignok ikke vært på så mange treninger, men fra Uwe tok over har jeg vært på fler en jeg kan telle. Jeg bor like ved stadion og har i en del år kun jobbet på kveldstid. Det har gjort det til en liten vane å ta dagturen med hunden om Sørum gård og bortom treningene. Jeg så en del treninger med Erlandsen også (på gamle feltet bak åråsen). Jeg syntes de minnet mye om Nordlie sine. Høy intensitet, fokus på fysikk/kondisjon og mye roping/smelling fra sidelinjen. Uwe syntes jeg hadde et stort fokus og brukte mye tid på terping av dødballer..Kommentar
-
Med normal effektivitet (i LSK-målestokk), normale dommerprestasjoner og normal fordeling flaks/uflaks, hadde vi tatt ca. 12 av 18 poeng på disse 6 kampene. At det kun har blitt 2 poeng er egentlig helt utrolig.
Minner dessuten om at vi etter ferien har vært veldig uheldige når det gjelder skader og sykdom.
Faktum er at LSK har tatt to poeng. Hva de kunne ha gjort er ubeskrivelig uvesentlig.
Faktum er at LSK har ni kamper på rad uten seier. Det skjedde sist i de ni første kampene i 2009. Forskjellen på den perioden er at klubben da hadde dobbelt så stor poengfangst....
Faktum er at LSK har har fått en del skader, sykdom og karantener (det siste har liksom en tendens til å komme utover i sesongen). Dette er ikke noe eget for LSK, men noe de fleste klubber sliter med.
Faktum er at når LSK starter angrep fra egen 16-meter, så er det stort sett 8-9 spillere med ryggen mot motstanderens mål.
Faktum er at et mindretall av disse 8-9 gjør forsøk på å gjøre seg spillbar.
Faktum er at LSK har sluttet å legge press på motstanders ballfører før man er på egen fem-meter.
Faktum er at LSK for tiden er på skikkelig bærtur.Knurr...Kommentar
-
Det er ikke bare treneren som skal levere. Spillerne har også "litt" å si for resultatene. Etter min mening mangler vi 4 kvalitetsspillere for å ha en veldig god ellever. En venstreback, to kanter og en sentral midtbanespiller. Nå om dagen spiller vi med én god midtbanespiller. Én av fire. Det er litt lite, eller hva? Når Tarik var her, hadde vi to gode midtbanespillere. Det holdt til en rekke sterke resultater. Ettersom vi ikke har penger til å kjøpe gode spillere, må vi utvikle dem selv eller gjøre scoop på overgangsmarkedet. Spillerutvikling tar tid, det samme gjør det å finne billige kvalitetsspillere.
Med Dosso i Strømmen, Kiko ute, Johnsen ute og Pål Steffen i en slags gjennopptreningsfase, vil jeg si at Henning har 19 spillere å velge blant. 13 av dem er født i 88 eller senere!
Hovedproblemet er økonomien, ikke Henning. Gi Torgeir litt handlefrihet, så skal jeg love deg at han fikser gode spillere. Og gi gode spillere til Henning, så garanterer jeg fin fotball og sterke resultater. Er ikke mange månedene siden VIF-fan Morten Langli utbrøt følgende under en LSK-kamp han kommenterte: "LSK spiller den beste fotballen i Norge for øyeblikket!"
Fotballsupportere = gullfisker.
Når det er sagt så er ikke jeg tilhenger av å løse Berg fra kontrakten nå. LSK har en likviditet og soliditet helt på kanten av stupet. Dette firmaet måtte selge 25% av butikken for halvannet år siden, for å klare å dekke kortsiktig drift. De siste års resultater fremlagt av styreformannen har omtrent vært like gode som Bergs. Resultater som drar tankene mot Luksusfellen. Det finnes ikke penger til å erstatte hovedtreneren nå.
Jeg personlig er ikke så redd for nedrykk i år. Det er flere klubber som sliter, som har enda litt dårligere spillermateriale, og like dårlig økonomi. Tror nok vi skal klare å karre oss over kvalikplassen. I år.
Det jeg er mest bekymret over, og som virkelig skremmer meg, er LSKs image om dagen. Vi trekker vesentlig færre folk en klubber jeg for noen år siden betraktet som bakgårdsklubber. Uten å argumentere mer for dette nå, selv om jeg har mange poeng, så mener jeg Lillestrøms Sportsklubb image, sympati utad, markedsverdi som merkevare og mest allvorlig; potensiale på kort sikt - er dårligere enn noen gang, om vi ikke skal ta frem svart/hvit bilder og mimre. Det er blitt gjort så mange blemmer i denne butikken, spesielt de siste 10 årene, og i særstilling de siste 4, at den får den sittende regjering til å fremstå som frelsere.
Jeg blir våt i øynene av å se en kar som Jostein Grindhaug uttale seg, å se laget hans fighte og se det lille men entusiastiske hjemmepublikummet. Trenger ikke nevne at hans forutsetninger og økonomike handlingsrammer ikke akkurat er Man City. Men fyttirakkern for en trivelig kar.
Så "sannheten", mener jeg, kan leses i årsregnskapet, i publikumstallen og på tippeligatabellen.Kommentar
-
Mange husker vel diskusjonen da Nordlie skulle vekk: Folk på forumet lå langflate etter Janne Jønsson - fyren ble genierklært og var en garantist for gode resultater og fin fotball.
Status i dag: Stabæk kjemper mot nedrykk. Jønsson er maktesløs. Og alt skyldes at Nannskog er ute - sjefen i troppen som garanterte 15 mål + hver sesong.
Et lite tankekors for de som roper på Bergs avgang.Kommentar
-
Lite spørsmål til statistikkfolket her inne:
Hvordan er tapsprosenten under Berg? Synes forsåvidt det er vel så interessant som seiersprosenten. Jeg mistenker nemlig at den er lavere enn Nordlie og Pellerud.Ni principe ni rey...
D10S!Kommentar
-
I tillegg kommer cupen, som også trekker ned evalueringen av perioden under Berg.Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadalKommentar
-
Berg i serien
På 52 seriekamper har Berg 15 - 20 - 17. Det gir 65 poeng på 52 kamper, og et poengsnitt på 1,25.
Pellerudåret 1997, kjent som en katastrofe, ga 9 - 5 - 12. Det ga 32 poeng på 26 kamper, og et snitt på 1,23 poeng per kamp.
Dette setter ting i perspektiv. Berg holder nivå med Pellerud hva poengfangst angår.Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadalKommentar
Kommentar