Hvordan trekke folk til LSKs hjemmekamper? kom med idéer!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • lobolars
    Medlem
    Hoffnarr
    • Mar 2010
    • 64

    #21
    Nye grep

    Opprinnelig skrevet av morten
    Enig. Men dette er vel også de fleste klar over,derfor denne tråden.

    Jeg sovnet faktisk i første omgang! Men bare en kort periode. Helt sykt.
    Tror vi må stikke fingeren i jorda,og innse fakta.Dette er ikke bra nok.Men det første vi bør gjøre er jo å få et lag folk kan identifisere seg med.Jeg har nevnt det før og prøver igjen.LSK har et nedslagsfelt som skulle tillsi min 8-9000 tilskuere pr.kamp.Men folk må gjennkjenne spillerene og de må yte mer enn pr.d.d.Alt tullet med å sette folk på feil plasser og eksprementere med alt.Fks.LKE og Togstad.Neste sesong må vi satse på de vi har.Tenk om Ringen,Ruben og Tokstad hadde fått like mange sjanser som EK.Jeg har før nevnt at de har vært på aldersbestemte landslag fra 15 års alderen.Og i motsetning til noen her på forumet har jeg mere tro på trenerne der enn dagens LSK trener.Og detta tullet med å ta inn frustrerte proffer hver vår.De kommer å tar en plass fra en av stallen,og gjør en god jobb.Kansje det lille som gjør at det vipper i vår favør.Og så reiser de.Det blir som å pisse i buksa.Godt en liten stund,men.Ikke misforstå.Nordtvedt og Tarik er bra spillere.Men har vi bruk for dem.De skaper store forventninger og innfrir delvis og så reiser dem.Tilbake sitter vi og ergrer oss over at en ny mann må inn og ikke gjør det så bra.Men dem har jo bare spilt 3.div.Hva kan vi forvente.Det som skjedde med Ringen i fjor er jo til skrekk og advarsel for hva som ikke skal skje.Han spillte alle treningskamper og gjorde det bra.Hadde bl.a en kjempekamp mot Rubin Kazan på treningsleieren.Men hva skjedde.2 dager før serieåpning mot Stabekk blir han fratatt plassen p.g.a at det kom en vi skulle ha frem til ferien.Imponerer ikke akkurat folk fra Romerike det.Nei la oss satse på det vi har i 2011.Vi greier oss fint i år.Ikke nedrykk og ikke kvallik. FORZE FUGLA

    Kommentar

    • iL
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 10771

      #22
      Moderatormelding

      Da har jeg splittet ut avsporingen fra tullebukk, som ble til en glimrende diskusjon i ny tråd. Kjør på!
      Kanarifugla flyr høyt i år!

      Kommentar

      • Petter Ø
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2004
        • 3008

        #23
        Jeg tror faktisk ikke pris har så mye å si. Tror det er viktigere at billettkøene ved luka blir mindre; parkering er godt annonsert og organisert; og at kiosken ikke går tom for varm kaffe eller kald brus. Det viktigste er at laget vinner for at folk skal komme å se, men det lille vi rundt kan gjøre for opplevelsen av kamp blir mer positiv må vi gjøre.

        Folk på Romerike er mer luksusdyr enn gjerrigknarker. Dersom vi setter ned prisen kom det vel bare flere sunnmøringer
        Petter Ø - Kreativ Kanaris
        http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
        Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

        Kommentar

        • 100%Lund
          Juniormedlem
          Bøffelpromp
          • May 2008
          • 13

          #24
          LSK totalt usynlige.

          LSK er verdens mest usynelige klubb om dagen. Og om dere i brakka på Åråsen blir såra og vonbråtne av å høre det - så.... Tja shit happens, dette må dere tåle.
          Folk kommer IKKE til å komme tilbake til Åråsen, før LSK sentralt EVNER å vise litt engasjement og VISE FOLKET AT MAN HAR EN PLAN UT AV UFØRET.. Spar pengene på plakater og postere og alsken pjatt. Begynn å vinne kamper, SMIL om mulig, eller bann så det svartner i TV ruta - VIS frustrasjon - VIS NOE SOM helst.

          LSK kan takke gudene for sine supportere som står bak klubben i tykt og tynt. DE - er de eneste som har prestert noe som helt de siste åra på Åråsen, og mange kommer sikkert også for å oppleve den stemningen KFL lager. Men det er jo tross alt FOTBALL, seire og laget man ønsker å se og idenifisere seg med.

          Slik laget og klubben nå fremstår, er det i beste fall flaut. Og når INGEN viser vei, står opp og tror på noe.. men løper å gjemmer seg slik Mathisen & co nå har gjort... Hvilket sluttprodukt skal sportsklubben vise oss.? Ære, innsats, knallhard jobbeing, kjemping med livet som innsats... hvor er de kjennemerkene blitt av. Få DET tilbake og folk vil stille opp.

          Kommentar

          • Yellow-not-jella
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2009
            • 1606

            #25
            Hva mener du med at Mathisen & co har løpt og gjemt seg? I. Hoff sa på tv2 forrige søndag at Frank Grønlund er nærmest vingeklippet som daglig leder. Er det noe i det, og hvilken virkning har det på klubben i såfall?

            Hvorfor kan man ikke henge opp plakater, kjøre med kamp-merker på bilen etc..?

            Kommentar

            • 100%Lund
              Juniormedlem
              Bøffelpromp
              • May 2008
              • 13

              #26
              Ivar Hoff... uff..

              Litt usikker på om den karen skal brukes som sannhetsvitne - her har jeg mer tilitt til folkene på Åråsen.

              Det er jo ikke umulig at dette er en strategi fra Åråsen og klubbledelsen, denne usynligheten og at det er et uttrykk ment for å gi Berg & co "fred og Ro".. men utad virker det som at få eller ingen lenger bryr seg. Det er lett og glemme i et fora som dette. Die Hard fans kommer alltid, deltar i debatter som dette, krangler og slipper ut frustrasjon - OG stiller opp igjen og igjen.. De er totalt bortkasede penger å hendvende seg til dem.

              Det er jo ikke de man må lokke til Åråsen heller er det vel?? De som må leies tilbake til arenaen er de som har mista trua og funnet andre sysler å sysle med. Det er neste genrasjon KFL supportere.
              Sure TV tryner, elendige bortforklaringer, passive holdninger godt forent med ufattelige elendige resultater over laaaaaang tid - og det totale fraværet av bannskap og engasjement. Kan umulig bli en lett oppgave for de som har som jobb og overbevise folk om at det er kjemepmoro å dra på Åråsen for å se LSK spille glimrende fotball..!!!

              Kommentar

              • Tony
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 4737

                #27
                Det er klart pris har noe å si. Ihvertfall når spillet er som det er nå.

                Kommentar

                • *46*

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Tony
                  Det er klart pris har noe å si. Ihvertfall når spillet er som det er nå.
                  290 kroner etter gebyr pr kamp, er ikke en liten sum for min del for å sitte igjen med følelsen av å bli pissa på.

                  Kommentar

                  • KFL109
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 1958

                    #29
                    Forslag til annonse (i stedet for Romerike mot...)

                    Slå ring om LSK!

                    Vi trenger din støtte for å ta 3 viktige poeng søndag.
                    Bryr du deg om LSK? Møt opp på Åråsen og hjelp oss til seier mot Aalesund søndag 22. august kl 18.

                    *Sett inn eventuelle tilbud som seiersgaranti*
                    Vidar Evje

                    Kommentar

                    • AG-3
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2006
                      • 1081

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av Tony
                      Det er klart pris har noe å si. Ihvertfall når spillet er som det er nå.
                      Helt klart at pris er viktig og en utløsende faktor til at folk kommer eller ikke. For en familie på fire koster det for flesk å gå på kamp. Jeg tror heller ikke situasjonen slik den er nå lokker "vanlige" mennesker til Åråsen. Hvem gidder vel f.eks. å ta med folka sine på et teaterstykke der alle vet at skuespillerne er elendige og som har fått terningkast 1 av alle medier?
                      Det er nok fort gjort å bruke denne tiden og disse pengene på andre ting...Bowling, Kino, Tusenfryd etc..Det mangler neppe på muligheter.
                      PL ruller for fullt igjen også på skjermene og anglofile tullinger i fleng sitter å stirrer til øynene er våte på Tv2 skjermen. Når det er sagt er det nok en og annen som har gode argumenter om hvorfor han skulle velge Erling, Nosa og Kippe på Åråsen framfor Drogba, Gerrard og Chicharito i stresslessen....

                      2 for 1 funker på det meste ellers. Er tilbudet godt nok kommer folk.
                      Se bare på Dressmann som overlever på dette.
                      Her er noen amatør-ideer:
                      Lag en kampanje med LSK-legender og kjente profiler(Bjarmann, Sundgotetc) i "Uncle Sam-stil" - Lillestrøm tregner deg NÅ"...eller noe med hentydning til fotball-ordspill; "You`ll never walk alone - derfor går kompisen gratis.. Støtt LSK nå"

                      Kommentar

                      • *46*

                        #31
                        Veldig mange gode ideer som kommer frem her!

                        Kommentar

                        • Oddis
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2006
                          • 2744

                          #32
                          Er enig i at det ligger noe i at man ikke er like synlig lengre. All PR er god PR sies det, og det kan man jo se når vi hadde de høyeste snitta når folk som Fjøra og Tom Nordlie var i klubben. Alltid blest rundt klubben og på det meste over 9000 i snitt om jeg ikke husker feil. Da var det jo også mest mulig dritt rundt klubben, men det fikk jo opp tilskuertallene.

                          Sier ikke at vi skal få mer og mer dritt rundt klubben, men er redd for at B&B kan gjøre Fugla til det nye kjedelige Lyn.
                          Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                          Kommentar

                          • reka
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Aug 2005
                            • 13277

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av Petter Ø
                            Vi kjenner det lenge før,
                            en vemmelig odør

                            På søndag vil det lukte sei på Åråsen
                            Lillestrøm SK - Aalesund FK kl 18:00
                            Møt opp og kjemp for et velluktende Romerike
                            På søndag vil det lukte sei og skjemt reke på Åråsen

                            Rekdal vil gjerne ha deg vekk. Kommer du allikevel?

                            Kommentar

                            • holmiz
                              The kjøkken-kanariz
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2006
                              • 6064

                              #34
                              LSK har en kjempejobb å gjøre når det kommer til markedsføring av klubben, her er de jo omtrent totalt fraværende! Hva skjedde med klistremerkene på taxier rundt omkring på Romeriket, profileringer av kamper på lokale utesteder og massive annonser i RB?

                              Jeg antar at ledelsen i klubben enkelt og greit tror at "dette årner seg selv". Vel, med de ræva resultatene i det siste så er vi enda lenger unna akkurat dette. Her burde de ha vært skikkelig på hugget!
                              • Hvem er potensielle kunder, og hvordan kan vi nå de?
                              • Hvordan kan vi profilere oss best mulig blant kommende kunder og spillere?
                              • Lokalmiljøet, hvordan blir vi mest mulig synlig her?
                              • Tilstedeværelse i nærmiljøet? Hvorfor skal unge talenter velge akkurat oss?
                              • Prissetting og tilbud på adgangskort, kan vi forbedre oss her?

                              Bare ett og annet spørsmål jeg hadde stilt meg dersom jeg var ansvarlig for markedsføringen i Sportsklubben. Har vi noen som er det forresten?

                              Jeg har forøvrig oppstart med mine elever i faget "Markedsføring og ledelse1" på HTG til uka, og her er LSK sin ledelse hjertelig velkommen. Eller bare rett og slett ansett Arild Myklebust, de som ikke møter på kamp etter å ha møtt den mannen er vel neppe velkommen uansett!
                              Hilsen Anders

                              Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                              Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                              Kommentar

                              • El Caco
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2009
                                • 2286

                                #35
                                Fotballaget og LSK sin markedsføringen kan legges under samme konklusjon. Ingen strategi, satser på at ting kommer etterhvert og frykten for å tape er større enn lysten til og vinne.
                                Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                                Kommentar

                                • Torstein
                                  Juniormedlem
                                  Bøffelpromp
                                  • Jan 2005
                                  • 18

                                  #36
                                  Her er det mange bra innspill, men jeg drister meg frampå med noen kommentarer selv også.

                                  Det beste forslaget er utvilsomt å ansette en 'trekke-publikum-på-kamp"-ansvarlig (les: Arild Myklebust), men dette er dog litt mer langsiktig enn akkurat Ålesundkampen.

                                  Mht kampen mot sei-mennene synes jeg forslaget om salg av billetter med seiersgaranti var glitrende. Det trigget i hvert fall meg. Samtidig er det litt uhøytidelig selvironisk akkurat nå og vil sikkert skape litt oppsikt i seg selv.

                                  Så litt generelt om det å trekke publikum på kamp.
                                  Pkt 1 er å være synlig, dvs. klistrestriper på drosjer og privatbiler, bannere i Lillestøm med 'Husk kampen på søndag', flagg på bussene i nærområdet etc, etc.
                                  Pkt 2 er opplevelsen du får om du først lar deg lokke til Åråsen. Den må friste til gjentakelse. Da holder det ikke med treeeiiige billettkøer, vanskelige parkeringsforhold, køer i billettkontrollen og manglende utvalg i kiosken. Så får vi i kanarifansen være enda flinkere til å forsøke å dra med resten av publikum så folk kjenner at de er en del av stemninga.

                                  Og når vi nå først er inne på Ålesund - hvorfor ikke ta en studietur, eller i det minste en telefon, til gutta der og høre hva de gjør for å trekke gjerrige sunnmøringer på kamp. Til tross for Reka, Mesta-drakter og så langt en relativt beskjeden tilværelse nederst i elite og sågar nede i 1. divisjon, kommer det 10.000 + på hver jævla' hjemmekamp - om det så er Sandefjord på motsatt banehalvdel.

                                  Konklusjon:
                                  Kort sikt = gimmick så som seiersgaranti
                                  Lengre perspektiv = ansett en 'publikumsmagnet' med idéer og initiativ, type Mykle.

                                  Kommentar

                                  • Torolf
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2004
                                    • 9574

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av Torstein
                                    Og når vi nå først er inne på Ålesund - hvorfor ikke ta en studietur, eller i det minste en telefon, til gutta der og høre hva de gjør for å trekke gjerrige sunnmøringer på kamp. Til tross for Reka, Mesta-drakter og så langt en relativt beskjeden tilværelse nederst i elite og sågar nede i 1. divisjon, kommer det 10.000 + på hver jævla' hjemmekamp - om det så er Sandefjord på motsatt banehalvdel.
                                    Det er ingen hemmelighet hva AAFK gjør for å fylle stadion: De selger sesongkort til svært gunstige priser. Da de spilte i 1. divisjon var det nesten gibortpris. Dette er et effektivt virkemiddel for å trekke sunnmøringer på kamp.

                                    Kommentar

                                    • BennyLem
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 2902

                                      #38
                                      Mye å ta tak i, og LSK trenger profiler

                                      Mange gode forslag her og dette er selvsagt et komplisert og sammensatt problem. Publikumssvikten skyldes etter min vurdering en kombinasjon av følgende faktorer:

                                      * Elendige resultater - de siste tre årene generelt og i år spesielt. Selve hovedproblemet. Debatteres i en rekke tråder, så jeg tar ikke det her. Her finnes det selvsagt ingen quick fix. Dessuten er resultater gjerne et mål i seg selv, og ikke et virkemiddel (som denne tråden omhandler).

                                      * Mangel på vinnervilje - beklager. Uavgjort er to tapte poeng, og ikke et vunnet. Publikum vil se lag som tør og lag som satser. Kampen hjemme mot bartene har jeg all respekt for. Da forsøkte vi å score helt til det siste, og det lyktes nesten for Ujah. Jeg aksepterer tap når det skjer på den måten. Heller det enn å safe seg til uavgjort mot nolduslag som Odd og KIL.

                                      * Dårlig logistikk - alt fra sesongkort og billetter til kiosker og parkering. En ting for administrasjonen.

                                      * Lav profil i media - årets ledelse er ekstremt passive og anonyme. Bortforklaringene til Berg tar kaka. Vær ærlig! Ta med to-tre sentrale spillere nå. Gå ut i media. Unnskyld dere ovenfor publikum. Oppfør dere som en aldrende japansk toppsjef som tar på seg ansvaret for å ha solgt giftige Hello Kitty-smokker til babyer. Bukk veldig, veldig dypt. Lov skjerping (og følg det!).

                                      Bedre å være litt frempå i media enn kun å sutre om dommere. Jeg vil ikke høre et eneste ord til om dommere i år! Jobb med de faktorene dere kan kontrollere: dere selv.

                                      Dette er det enkleste og billigste virkemiddelet. Redaksjonell omtale er gratis og langt mer effektivt enn reklame. Jeg er garantert sikker på at RB, VG eller hvem som helst vil gi følgende oppslag en dobbeltside:

                                      "LSKs ledelse og spillere legger seg langflate for publikum - Berg, Kippe og Mathisen beklager de to års siste fiasko og lover bot og bedring. Seiersgaranti på Åråsen neste kamp mot Ålesund. Hvis ikke skal spillerne håndvaske samtlige biler på parkeringsplassen, og ta serveringa og oppvasken på Martins til siste stamkunde har sjanglet hjem.

                                      * Skaff profiler - Jeg vil dvele lengst ved dette punktet ettersom ingen andre omtaler det. Årets LSK er en ekstremt grå og anonym masse.

                                      Tidligere har vi hatt en eller flere profiler hvert år: Solbakken, Koren, Mifsud, Zane, Uwe, Heidar, Diallo, Feite-Frank, Stakkeland (!), BHR, Meter'n, Reitmeier osv. Ja, selv Sveinung Fjeldstad og Jørn Heggestad var vel profiler på sitt vis.

                                      Nå er det en uformelig og anonym grå masse. Nei, Nosa og Edwin er ikke profiler for den gemene hop. De er som Søgård og Sundgot med annen hudfarge. Afrikanere er ikke eksotisk lengre. Diallo var det i sin tid, men han var tidlig ute, og en artig skrue. Vi trenger skikkelige profiler.

                                      Aller helst noen som er aktuelle for det norske landslaget (selv om det kan bli dyrt), men gi meg gjerne en ving med skuddbein fra Japan eller Sør-Korea. Eller gjerne vår venn Takefusa. Tenk utenfor boksen (som tydeligvis er Nigeria og konkursboet til Lyn).

                                      Dette har vi ikke råd til sier sikkert mange. Jo det har vi sier jeg. Mange av de aller mest spennende spillerne var ikke dyre. Mifsud, Zane, Koren, Diallo for å nevne noen. Pengene våre har vi svidd av på folk som MJ, Kriseneber, Kiko og Husar. Neppe profiler for LSKs historie. (Meter'n er kanskje eneste unntak, han var dyr men ble en profil)

                                      Dessuten har vi investorer som kan steppe inn hvis riktig mann presenteres.

                                      * Sats lokalt - Dyrk også frem lokale unggutter som Ringstad og Tokstad (på rett plass) fremfor å satse på generiske importer og spillere som kjørte Lyn ned i Adecco (og videre ned i grøfta). Behandlingen av Ringstad i år er en komplett skandale. Håper han kommer tilbake fra skaden.

                                      Oppsummert
                                      Her er det mye å ta tak i. På kort sikt og som er under din kontroll okb så vil jeg anta en mer gjennomtenkt mediestrategi er det mest kostnadseffektive. Start der. Undertegnede kan gjerne bidra med forslag til vinklinger.
                                      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                      Kommentar

                                      • Lars
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 6156

                                        #39
                                        Bra innlegg, men...

                                        Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                        * Mangel på vinnervilje - beklager. Uavgjort er to tapte poeng, og ikke et vunnet. Publikum vil se lag som tør og lag som satser. Kampen hjemme mot bartene har jeg all respekt for. Da forsøkte vi å score helt til det siste, og det lyktes nesten for Ujah. Jeg aksepterer tap når det skjer på den måten. Heller det enn å safe seg til uavgjort mot nolduslag som Odd og KIL.
                                        Dette er bare tull! Her trekker du konklusjonen på bakgrunn av resultatet, og sier at uavgjort = vi prøvde ikke nok til at vi enten vant eller tapte. Mot KIL kjørte vi en periode 3-3-4, og det med Nosa og Sundgot som de 2 indreløperne! Det er en offensiv gambling vi aldri har sett maken til på Åråsen.

                                        Kommentar

                                        • Torolf
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2004
                                          • 9574

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av Lars
                                          Bra innlegg, men...

                                          Dette er bare tull! Her trekker du konklusjonen på bakgrunn av resultatet, og sier at uavgjort = vi prøvde ikke nok til at vi enten vant eller tapte. Mot KIL kjørte vi en periode 3-3-4, og det med Nosa og Sundgot som de 2 indreløperne! Det er en offensiv gambling vi aldri har sett maken til på Åråsen.
                                          Et annet eksempel på vinnervilje er gamblingen med å sende Kippe i angrep hele tiden. Det er noe vi gjør helt fra 0-0, ikke bare når vi kommer bakpå.

                                          Kommentar

                                          Working...