Hvordan trekke folk til LSKs hjemmekamper? kom med idéer!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BennyLem
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 2902

    #41
    Opprinnelig skrevet av Lars
    Bra innlegg, men...


    Dette er bare tull! Her trekker du konklusjonen på bakgrunn av resultatet, og sier at uavgjort = vi prøvde ikke nok til at vi enten vant eller tapte. Mot KIL kjørte vi en periode 3-3-4, og det med Nosa og Sundgot som de 2 indreløperne! Det er en offensiv gambling vi aldri har sett maken til på Åråsen.
    Den matchen var jeg på ferie (i Sliema/Valetta på jakt etter Mifsud), og gikk "beklageligvis" glipp av. Skulle presisert at jeg mente kampene i vår. Da ble det stort sett uavgjort. I sommer er det stort sett blitt tap.

    Uansett, dette er eksempler. Dette er ikke tull når men ser sesongen under ett. 5-10-5 er en ekstrem skjevfordeling som er ekstremt usannsynlig.

    I fjor lå vi også på uavgjort-toppen (10 totalt), kun Viking hadde en mer. Rekka 9-10-11 ga oss i fjor 37 poeng og 11. plass. Søpla hadde faktisk hele tre tap mer enn oss (14). Men ettersom de kun hadde fire U, så endte de på 40 poeng, og fire plasser over oss.

    Berg har i serien (inkludert 2008) rekka 15 - 20 - 17. Ikke er det bra, og det er alt for stor overvekt av U. Over så mange kamper er det ikke snakk om uflaks eller tilfeldigheter. Vi snakker om 52 seriekamper her.
    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

    Kommentar

    • trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7100

      #42
      Opprinnelig skrevet av Lars
      Mot KIL kjørte vi en periode 3-3-4, og det med Nosa og Sundgot som de 2 indreløperne! Det er en offensiv gambling vi aldri har sett maken til på Åråsen.
      Vel, vi lå under mot et av Tippeligaens verste møkkalag noen gang. Da er det lov til å satse.

      Selv mener jeg alle uavgjortene er en blanding av uflyt og manglende evner. Mye uflyt i våres, og for det meste manglende ferdigheter etter det. Jeg kan ikke på stående fot komme på et lag som har variert så eksepsjonelt ekstremt i prestasjonene over lengre perioder i en og samme sesong som LSK har i år. Tidvis strålende på våren, gjennomgående griseræva etter sommerferien. Jeg fatter det ikke.
      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

      Kommentar

      • Simeone
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2008
        • 761

        #43
        Hvordan trekke folk til Åråsen?
        Godt spørsmål. Som nevnt av mange andre her synes jeg vi har blitt grå/kjedelige/profilløse.
        Mitt største mareritt er at folk skal bli likegyldige til oss. Og hvis folk i LSK ikke stikker fingeren i jorda og kjenner litt på temperaturen nå tror jeg det kan skje fortere enn jeg frykter.

        Å se Ronny Deila synge "vi er Godset fra Drammen" på tv2 sporten er synonymt med det vi trenger nå. Trøtte svar fra trøtte typer er desverre ikke folk så interesert i.
        Selvfølgelig kan man ikke forandre Henning Berg, han er den han er. Men en eller annen i denne klubben, enten blant spillerene eller i styret må kunne klare å skape litt trøkk og gnist rundt klubben?

        Vi trenger sårt en profil.

        Synlighet i lokalmiljøet er viktig. Seiersgaranti med billetten var ett genialt forslag, det vil gi PR og mest sannsynlig flere folk.
        Utbedring av nåværende fasiliteter som kiosker og toaletter burde også stå på "ting-vi-skal-gjøre-i-2010-lista" til en i klubben.

        Det viktigste og farligste er at vi aldri aldri aldri må bli anonyme. Vi må ligge foran, tørre å forandre oss og være nyskapende. Klubben og ledelsen må tenke fremover og kreativt.
        Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
        para gritarle a la FIFA:
        ¡Que ellos son el gran ladrón!

        Kommentar

        • Lars
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6156

          #44
          Opprinnelig skrevet av trigz
          Vel, vi lå under mot et av Tippeligaens verste møkkalag noen gang. Da er det lov til å satse.


          Jeg kritiserer ikke satsingen (tvert imot), jeg påpeker bare at det er helt feil å si at alle uavgjortene skyldes safing fra benken. Vi hadde tross alt alle fem spissene i stallen på banen samtidig.

          Kommentar

          • Wanker
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2005
            • 635

            #45
            Opprinnelig skrevet av Lars


            Jeg kritiserer ikke satsingen (tvert imot), jeg påpeker bare at det er helt feil å si at alle uavgjortene skyldes safing fra benken. Vi hadde tross alt alle fem spissene i stallen på banen samtidig.
            Men det skyldtes vel kun at vi allerede hadde driti så på draget at det ikke kunne bli stort verre?
            Laget faller alt for ofte langt tilbake i banen, og gir motstander muligheter til nesten uforstyrret å pumpe baller inn. Mot ÅFK vil den taktikken være døden i potta.
            Jeg vet ikke om det er coachingen som skaper de negative tankemønstrene som sier at vi ikke må være offensive og prøve å styre kampene, eller om coachingen er et resultat av at de fleste spillerne allerede har psyke som persilleblad, men noe er ihvertfall galt.
            Hunter S. Thompson:

            There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
            Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

            Kommentar

            • tullebukk
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2006
              • 5446

              #46
              Mange kjempebra innlegg her ,lurer på om noen viderformidler dette til Lsk Ledelsen????

              Kommentar

              • Folke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2008
                • 5955

                #47
                En ting jeg "reagerer" litt på er den "snillest i klassen" oppførselen hele sportsklubben tydligvis har blitt enige om å føre i media (Selv om Berg ikke helt klarer å gjennomføre den i sine etter kampen intervjuer, hvor han som oftest fremstår som en sutrekopp)!
                Stedet/Byen Lillestrøm, LSK, Åråsen, Norges Beste Motgangssupportere Kanarifansen, Tom Lund, Martins Pub, "Toget" til hjemmekamper opp mot Åråsen og alt annet som har med LSK å gjøre er jo landskjent..
                Men stort sett hele Norge hater (hatet) LSK og alt som har med klubben/byen å gjøre, ett hat som nok sitter inni magan som misunelse og beundring over at Norges 30. største by har klart å få frem en av de virkelige storhetene i Norsk fotball og Norges beste fotballspiller gjennom tidene, men som kommer frem som hat blant kjentfolk og i media. Men dette er jo LSK sin identitet ovenfor resten av landet, hvorfor skal vi plutselig gå vekk fra den? Kan ikke vi bare drite i hva resten av Norge mener?!

                "Vi Trenger DIN Støtte - Kanarifugla på fisketur etter 3 poeng"
                (Sesongkortinnhavere kan ta med seg 1 venn gratis. Blir det ikke seier så gjelder bill også for neste hjemmekamp)

                Kommentar

                • iL
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Jan 2004
                  • 10771

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av tullebukk
                  Mange kjempebra innlegg her ,lurer på om noen viderformidler dette til Lsk Ledelsen????
                  hvorfor lurer du på det? iogmed at OKB ufordra deg, og kickstarta dette emnet, så er det en selvfølge at han leser tråden og plukker med seg tips.
                  Kanarifugla flyr høyt i år!

                  Kommentar

                  • tullebukk
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2006
                    • 5446

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av iL
                    hvorfor lurer du på det? iogmed at OKB ufordra deg, og kickstarta dette emnet, så er det en selvfølge at han leser tråden og plukker med seg tips.
                    Når det gjelder Lsk kan mann aldrig vite

                    Kommentar

                    • Tony
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 4737

                      #50
                      LSK burde gå ut med følgende foran Ålesund kampen:

                      1. Markere seg i sentrum fra fredag-søndag. Gjerne med et banner eller to i gågata/torvet.

                      2. Stand hvor noen spillere er på på lørdag for å prate med folk å være synlige

                      3. Kjøre igang seiersgarantien. Selvom man kanskje taper litt penger, skaper det garantert MYE mediaomtale og som igjen gjør at folk får opp øya.

                      Billig billetter på Diadora og RB tribunen. 50,- for barn, 100,- for voksen
                      (Her gjelder ikke seiersgarantien. Den bør gjelde for fullpris billetter. Dog kan man velge om man vil ha full pris billett på disse feltene eller billig billetter)

                      4. Få noen artikler i Romerikes Blad om at nå trenger man alle SUPPORTERNE man har til å stille opp. Av typen Søgård, Bjarmann osv som er Romerikinger.

                      5. Dele ut flyere ved HVER inngang ang. Stabæk away og at nå er det oppmøte tid.

                      Ettersom at OKB, og sikkert flere fra LSK leser her inne daglig, blir jeg skuffa hvis dem ikke tar noen av innspillene som har kommet herfra.

                      Kommentar

                      • Jumbo
                        Medlem
                        Hoffnarr
                        • May 2004
                        • 66

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av Petter Ø
                        Jeg tror faktisk ikke pris har så mye å si. Tror det er viktigere at billettkøene ved luka blir mindre; parkering er godt annonsert og organisert; og at kiosken ikke går tom for varm kaffe eller kald brus. Det viktigste er at laget vinner for at folk skal komme å se, men det lille vi rundt kan gjøre for opplevelsen av kamp blir mer positiv må vi gjøre.

                        Folk på Romerike er mer luksusdyr enn gjerrigknarker. Dersom vi setter ned prisen kom det vel bare flere sunnmøringer
                        Nå har vel kioskene på åråsen aldri vært kjent for kald brus, den pleier jo heller å være en ganske så doven opplevelse, nesten som dagens fotball

                        Kommentar

                        • Totti21
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2004
                          • 3500

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av Tony

                          2. Stand hvor noen spillere er på på lørdag for å prate med folk å være synlige
                          Dette synes jeg er en god ide, og jeg synes godt det kunne blitt solgt billetter på stand. Tenk hvor mange potensielle tilskuere som trasker rundt på Storsenteret og Lillestrøm Torv i helgene, og som kan finne på å kjøpe billetter på impuls...
                          Jeg tror forhåndssalg er hele nøkkelen til suksess da man på kampdag ofte vurderer være og vind, og formen etter fyllekula kvelden før.

                          Jeg synes også det kunne vært spennende om klubben hadde tenkt litt nytt i fotballnorge ved å tilby forskjellige pakker til litt snillere priser i samarbeid med sponsorer som f.eks;

                          1. Kampbillett + 1 natt ved Thon Hotel Arena (for kanaris som bor lengre unna)

                          2. Familiebillett + 2 store pizzaer på Peppes Pizza før kampstart

                          3. Sesongbillett + drakt og skjerf

                          Dette er selvfølgelig ikke løsninger for Aalesund kampen, men noe jeg mener man bør kunne finne på til neste sesong.

                          I tillegg mener jeg KFL,RB og klubben sammen kunne gått inn for "Norgesrekord" i flest hoppende tilskuere på en kamp. Når folk stiller opp til å lage verdens største levende kors, eller verdens lengste Lucia tog, så bør dette også være mulig med mobilisering. Tanken på 3 hoppende tribunedeler på Åråsen er orgasmisk, om selv kun for 30 sekunder. :-)

                          Kommentar

                          • Bibaboy
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Mar 2008
                            • 712

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av Totti21
                            Dette synes jeg er en god ide, og jeg synes godt det kunne blitt solgt billetter på stand. Tenk hvor mange potensielle tilskuere som trasker rundt på Storsenteret og Lillestrøm Torv i helgene, og som kan finne på å kjøpe billetter på impuls...
                            Jeg tror forhåndssalg er hele nøkkelen til suksess da man på kampdag ofte vurderer være og vind, og formen etter fyllekula kvelden før.

                            Jeg synes også det kunne vært spennende om klubben hadde tenkt litt nytt i fotballnorge ved å tilby forskjellige pakker til litt snillere priser i samarbeid med sponsorer som f.eks;

                            1. Kampbillett + 1 natt ved Thon Hotel Arena (for kanaris som bor lengre unna)

                            2. Familiebillett + 2 store pizzaer på Peppes Pizza før kampstart

                            3. Sesongbillett + drakt og skjerf

                            Dette er selvfølgelig ikke løsninger for Aalesund kampen, men noe jeg mener man bør kunne finne på til neste sesong.

                            I tillegg mener jeg KFL,RB og klubben sammen kunne gått inn for "Norgesrekord" i flest hoppende tilskuere på en kamp. Når folk stiller opp til å lage verdens største levende kors, eller verdens lengste Lucia tog, så bør dette også være mulig med mobilisering. Tanken på 3 hoppende tribunedeler på Åråsen er orgasmisk, om selv kun for 30 sekunder. :-)
                            Tilskuerne på Åråsen er og blir et kresent folkeslag. Jeg tror som før at eneste måte å trekke fullt hus hver match er å spille god fotball og vinne kamper. Forslagene dine er absolutt kjempegode, men er usikker på gevinsten av de så lenge vi spiller så dårlig som nå...
                            Fugla Forever

                            Kommentar

                            • Boudewijn
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Jul 2007
                              • 207

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av morten
                              Enig. Men dette er vel også de fleste klar over,derfor denne tråden.

                              Jeg sovnet faktisk i første omgang! Men bare en kort periode. Helt sykt.
                              Sovne var det flere av oss som gjorde. Ikke rart Esset har spilt med snorkeplaster på nesa i de siste kampene. Hvem vil bry seg om lag som er så grått at selv spillerene på banen sovner.
                              Byråkratkanaris

                              Kommentar

                              • Totti21
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2004
                                • 3500

                                #55
                                [QUOTE=Bibaboy;415409]Tilskuerne på Åråsen er og blir et kresent folkeslag. Jeg tror som før at eneste måte å trekke fullt hus hver match er å spille god fotball og vinne kamper. QUOTE]

                                Etter at vi hadde storspilt mot Godset hjemme, og hele medienorge utpekte oss til det mest fintspillende laget i Tippeligaen, og vi var sekunder fra 3 poeng på Brann stadion møtte det alikevel ikke opp mer enn 6.025 tilskuere i neste hjemmekamp mot Odd.

                                Jeg tror selvfølgelig at det hadde vært flere på Åråsen om vi hadde spilt festfotball, og hengt med i toppen. Men vi kan ikke basere markedsføringen av LSK kun på det sportslige.
                                Jeg tror bestemt at nøkkelen til høyere tilskuertall er mer fokus på forhåndssalg ved at LSK er mer synlig i nærområdet i dagene opp mot kampen.
                                Billetter bør være lett tilgjengelig på hele romerike, slik at unger kan mase på foreldrene sine om at de vil på Åråsen når de ser ett billettutsalg eller en plakat for neste hjemmekamp.
                                Heng opp plakater med bilder av Espen Søgård i en blodig drakt hvor det står; "Jeg ofrer alt for LSK", eller Arild Sundgot med en håndball i hånda, og skriften "Alt er lov for LSK".

                                Jeg synes mange av forslagene her inne, og da spesiellt "Seiersgaranti" forslaget er veldig gode, og noe jeg tror kan bidra til økt tilskuertall på Åråsen.

                                Kommentar

                                • FUGlinho
                                  KFL styremedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 2454

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av Totti21
                                  Etter at vi hadde storspilt mot Godset hjemme, og hele medienorge utpekte oss til det mest fintspillende laget i Tippeligaen, og vi var sekunder fra 3 poeng på Brann stadion møtte det alikevel ikke opp mer enn 6.025 tilskuere i neste hjemmekamp mot Odd.
                                  Nå må du også huske på hvilken dag denne kampen ble spilt på, nemlig en tirsdag. Det har en del og si for tilskuertallene det også.
                                  Kim
                                  Styremedlem KFL

                                  Kommentar

                                  • GIFKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2009
                                    • 8243

                                    #57
                                    Er vel knapt noen annen arena der søndagskampen er mer hellig enn på Åråsen. Havner kamptidspunktet på en annen dag går tilskuertallet rett ned i dass uansett. Men jeg liker også seiersgarantien, spesielt i en sesong der halvparten av kampene våre har endt uavgjort.

                                    Eller i det minste penga tilbake ved en målløs kamp.

                                    Kommentar

                                    • Grusom B
                                      Generalissimo Bellisimo
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 6248

                                      #58
                                      Det er flere ting som kan og må gjøres. For det første må vi gjenopprette kontakten med den jevne romeriking. Hvem er den jevne romeriking? Jo, han er stor i kjeften, spydig, vet hva han vil ha, slenger dritt om det han ikke vil ha uten å nøle, og turer frem som om han var verdensmester. Det var nettopp det vi gjorde på syttitallet da Hoff og co. gjorde akkurat det de følte for og var breiale som faen i media. Og nettopp breial er nøkkelordet her. Vi kan ikke være hyggelige LSK. Vi kan ikke være sympatiske LSK. Vi kan ikke være milde LSK. Og fremfor alt: VI KAN IKKE VÆRE KJEDELIGE LSK! Vi må være breiale, frekke, nesevise og sleipe LSK som ingen kan fordra utenfor fylkets grenser! Det er den eneste måten å gjenopprette den statusen vi har hatt som hele Norges hatlag nr. én. Når sønnen til en av mine kollegaer hadde kommentert at det ikke gikk an å holde med LSK, og kollegaen min fortalte meg dette, ble jeg glad. Vi er ikke allemannseie, og vi skal aldri bli det heller. Når vi en vakker dag får vår plass i solen og får spille CL, skal resten av Norge sitte der å gremme seg i rein, gjennomført vemmelse og ydmykelse. Hvorfor er disse drittsekkene våre representanter, liksom???

                                      Så vil sikkert mange innvende at det var nettopp slik vi fremsto med Nordlie og Fjørtoft, eller med Uwe og Fjørtoft. Nei. Der er rett og slett feil. Nordlie fremsto som en umoden hissigpropp, et lite barn i sandkassa som ikke fikk akkurat den lekebilen han ville ha, mens Fjørtoft ble den litt oppgitte og sarkastiske stefaren som skulle ønske at mora ikke var så fordømt fin, slik at han kunne få seg til å legge hele jævelskapen på hylla. Uwe derimot, var helt riktig type drittsekk. Måten han håndterte media fikk oss til å le godt, og alle andre til å riste på huet og tenke "for en arrogant jævel". Shall I go hang myself er faktisk tidenes svar på idiotisk journalisttiltale. Fjørtoft ødela imidlertid dette med å være litt for fleipete og litt for flåsete. Vi samler ikke på fjerdeplasser, du liksom. Joda, det gjør vi. Derimot samler vi ikke på sjuende, åttende, niende, tiende, ellevte, tolvte eller trettende plasser. Vi trenger en Grindhaug, en Uwe, en Deila. Folk som ikke nødvendigvis er sympatiske, men som inngyter respekt i såvel spillere som fans, våre eller motstanderens.

                                      Videre: Hva kan vi gjøre? Jo, vi kan gi faen i være så fordømt snille. Hvor ble det av "etter kampen skal du dø"? Neida, vi kjører stalkerpastisjen(every breath you take) på repeat for ente gang, gjerne i fem minutter. Den kontinuerlige syngingen demper stemningen på stadion. Når Ujah blåser ballen to centimeter over fra ti meter SKAL hele jævla stadion bryte ut i et unisont brøl, og når dommeren ikke ser at Espen Søgård brutalt blir revet ned av Muhammed Keita eller Christer Kleiven skal alle eksplodere i unison og løssluppen indignasjon og raseri. Men skjer dette? Nei. Hvorfor? Fordi de to tusen ivrigste på stadion er midt i en sang de har sunget så mange ganger og så lenge at døveforbundet på utflukt hadde rukket å lære seg den ved å lese på munnen på hundre meters avstand! Når det er slik blir ikke atmosfæren truende, og det tar bort noe av adrenalinkicket ved å dra på Åråsen. Når jeg var tolv år og overvar min første LSK-kamp var jeg rett og slett litt redd, og den følelsen ble ikke helt borte før jeg ble voksen! Det er slikt som drar kidsa, fordi de får litt den samme følelsen som de gjør når de fyrer opp den første røyken sin på en lørdag bak naturfagssalen, men likevel er redd for at gymlæreren skal komme joggende. Det er den samme følelsen som når man er fjorten og finner et pornoblad i skauen, man plukker det opp, blar, og har et øye på damene og et i vill periskopnavigasjon rundt om i terrenget. Det er følelsen av noe som er litt forbudt, noe som er litt skummelt, noe som er litt ukjent. Finnes egentlig denne følelsen lenger? Jeg tror det er omtrent like skummelt å gå på kamp som det er å gå i kirka og nynne med til mannskorets øvinger. Når jeg er på kamp nå lurer jeg på hvor alle de gode kommentarene er blitt av, for jeg ser jo at sykkel og arntis står å brøler så fråden står ut av kjeften på dem, men det er ingen som kan høre hva de sier fordi... Ja, gjett hvorfor. Det blir ikke stemning av alle evighetssangene med å-endinger! Hver eneste topp blir en bunn når man avslutter alt med en lang ååååå!

                                      Konklusjonen blir dermed som følger: Gjenskap arrogansen, den breiale holdningen, og aggresjonen blant supporterne. Gjenskap identiteten vår, gjenskap holdningene, og tørr å bli mislikt. Det er vår nisje, det er det vi er. Lille Lillestrøm mot store Oslo, Trondheim, Bergen. Tørr å hate! Tørr å slenge dritt! Tørr å stikke hodet frem og fortelle verden at vi er best fordi vi mener det, ikke fordi vi så veldig gjerne vil være hjelpsomme og informere omgivelsene om denne utviklingen vi er så heldige å få være med på. BALLER!!!

                                      Rant over.
                                      Ni principe ni rey...

                                      D10S!

                                      Kommentar

                                      • reka
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Aug 2005
                                        • 13277

                                        #59
                                        Kan begynne med å ønske THK tilbake på feltet og mer Ole Ivars. Er lei av at alt skal være så kulturelt korrekt og "riktig" ala England i supporterleiren. KFL er blitt en gjeng med korrekt antrukne grinebitere. Folk må få lov å ta'n helt ut.

                                        Kommentar

                                        • Grusom B
                                          Generalissimo Bellisimo
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 6248

                                          #60
                                          Eh, hva er thk, og hva betyr mer ole ivars(hele samfunnet trenger mindre ole ivars)?
                                          Ni principe ni rey...

                                          D10S!

                                          Kommentar

                                          Working...